Emisjoner i Zenit hva verdi har det?
Emisjon er utstedelse av verdipapirer, for eksempel aksjer eller obligasjoner. Aksjeemisjon innebĂŠrer at aksjekapitalen i et aksjeselskap eller allmennaksjeselskap blir forhĂžyet. Dette skjer normalt ved utstedelse av nye aksjer i selskapet.
"Som aksjonÊr er det for gjort Ä se pÄ emisjoner som noe negativt. Det fÞrer som regel til at aksjekursen synker pÄ kort sikt. Dette er fordi emisjonskursen, altsÄ prisen pÄ de nye aksjene er lavere enn prisen pÄ de eksisterende aksjene. Dette er for Ä gi nye investorer et insentiv til Ä delta i emisjonen.
Men emisjoner trenger ikke vÊre negativt. Dersom et selskap vokser raskt, og mener det kan utnytte flere muligheter dersom det har mer kapital. SÄ kan en emisjon faktisk vÊre positivt for de eksisterende aksjonÊrene. Eksempler pÄ dette er nystartede selskaper som sliter med Ä fÄ lÄn fra banker, og selskaper som bankene anser som risikable." sitat slutt Kilde: Personligfinans.no
Som Zenit aksjonÊr sÄ tror jeg det vil vÊre lurt Ä se framover pÄ de muligheter som emisjoner gir, sÄ fÄr hver og en ta stilling til om en vil delta/kjÞp.
Huske at selskapene blir ikke tilfÞrt noen verdier fordi vi handler pÄ Oslo bÞrs, sÄ jeg for min del er glad for at noen vil tilfÞre penger i selskapet. Et lite tips til dere all, det er bedre Ä eie litt av noe som er mye verdt eller eie mye av noe som ikke er verdt noe:)
Mvh en tidligere eier av Altinex aksjer som ga meg en fantastisk reise(nÄ stÄr Zenit for tur)
"Som aksjonÊr er det for gjort Ä se pÄ emisjoner som noe negativt. Det fÞrer som regel til at aksjekursen synker pÄ kort sikt. Dette er fordi emisjonskursen, altsÄ prisen pÄ de nye aksjene er lavere enn prisen pÄ de eksisterende aksjene. Dette er for Ä gi nye investorer et insentiv til Ä delta i emisjonen.
Men emisjoner trenger ikke vÊre negativt. Dersom et selskap vokser raskt, og mener det kan utnytte flere muligheter dersom det har mer kapital. SÄ kan en emisjon faktisk vÊre positivt for de eksisterende aksjonÊrene. Eksempler pÄ dette er nystartede selskaper som sliter med Ä fÄ lÄn fra banker, og selskaper som bankene anser som risikable." sitat slutt Kilde: Personligfinans.no
Som Zenit aksjonÊr sÄ tror jeg det vil vÊre lurt Ä se framover pÄ de muligheter som emisjoner gir, sÄ fÄr hver og en ta stilling til om en vil delta/kjÞp.
Huske at selskapene blir ikke tilfÞrt noen verdier fordi vi handler pÄ Oslo bÞrs, sÄ jeg for min del er glad for at noen vil tilfÞre penger i selskapet. Et lite tips til dere all, det er bedre Ä eie litt av noe som er mye verdt eller eie mye av noe som ikke er verdt noe:)
Mvh en tidligere eier av Altinex aksjer som ga meg en fantastisk reise(nÄ stÄr Zenit for tur)
Redigert 25.09.2020 kl 19:28
Du mÄ logge inn for Ä svare
Herman*
25.09.2020 kl 23:15
1669
Enig i at Zenit har et enormt teoretisk potensial, men en bÞr ikke slutte Ä vÊre kritisk av den grunn. Har gitt uttrykk for mine synspunkter vedrÞrende emisjonen, direkte til selskapet, men i motsetning til andre her pÄ forumet har jeg ikke truet med juling...:-)
BlackPearl
26.09.2020 kl 08:10
1545
SpÞrsmÄlet er hvorfor AC vil ikke opplyse om dem som investerer i selskapet gjennom emier. Topp 20 eier ca 350-400 mil aksjer oversikt fra sept., ingen private investorer som er pÄ den listen har over 10mil, unntatt AC og SJE. SÄ hvem er private investor/er? BÞr han/dem stÄtt pÄ denne lista ogsÄ?
Det er utsted ca 700000 mil emi aksjer i siste Äret, hvem eier dem nÄ?? ....tipper at det er ingen stor investor som stÄr bak dem nÄ
Dessverre slike emier gjÞr meg skeptisk til selskapet, sÄ nedsalget begynner i oktober.
PÄ siste emi bÞr alle eksisterende aksjonÊrer fÄtt tilbud om Ä vÊre med!
Det er utsted ca 700000 mil emi aksjer i siste Äret, hvem eier dem nÄ?? ....tipper at det er ingen stor investor som stÄr bak dem nÄ
Dessverre slike emier gjÞr meg skeptisk til selskapet, sÄ nedsalget begynner i oktober.
PÄ siste emi bÞr alle eksisterende aksjonÊrer fÄtt tilbud om Ä vÊre med!
gravemaskinen
26.09.2020 kl 08:48
1504
Undrer me like mye over hva han har brukt disse 50 _60 millioner pÄ.. Ikke en eneste avtale er i boks, og selskapet like banke rott.. Helt utrolig at det gÄr an..
Hvis du ikke allerede har skjÞnt det sÄ er det med 99% sannsynlighet samme investor hele tiden. Derfor det holdes skjult i meldingene. Ja de burde stÄtt pÄ lista men de selger seg ut fortere enn aksjonÊrslista blir oppdatert i tillegg sÄ vet vi aldri nÄr aksjene blir utstedt fordi de utstedes innen 12 mÄneder sÄ vi kommer aldri fÄ vite hvem de er. De ska holdes skjult og det er garantert gjort med bevissthet.
Eksisterende aksjonÊrer kommer aldri fÄ tilbud om og vÊre med i emisjon. Det er kun rettede emisjoner
Eksisterende aksjonÊrer kommer aldri fÄ tilbud om og vÊre med i emisjon. Det er kun rettede emisjoner
Herbius
27.09.2020 kl 11:31
1280
Nu stop og hĂžr dig selv, du bliver jo mere og mere og mere dum og hĂžre pĂ„ đđđđđđđ
Den aktionÊr kÞber i 0.08 Þre og sÊlger sig ud til 0.05 Þre. Hvad tjener han pÄ det ????????
Det er da ingen der tjener i en emission nĂ„r kursen er faldene efterfĂžlgende đđđđđđđđđ
Du mĂ„ da pt vĂŠre den VĂŠrste aktie-Haj jeg lĂŠnge har mĂždt đđđđđđ
Du kan spĂžrge dig selv om, er det julemanden der bliver ved med at smide penge i firmaet ????
Den aktionÊr kÞber i 0.08 Þre og sÊlger sig ud til 0.05 Þre. Hvad tjener han pÄ det ????????
Det er da ingen der tjener i en emission nĂ„r kursen er faldene efterfĂžlgende đđđđđđđđđ
Du mĂ„ da pt vĂŠre den VĂŠrste aktie-Haj jeg lĂŠnge har mĂždt đđđđđđ
Du kan spĂžrge dig selv om, er det julemanden der bliver ved med at smide penge i firmaet ????
Da kan du forklare hvorfor det holdes skjult hvem investorene er og hvorfor de utstedes innen 12 mÄneder og ikke et spesifikkt dato som det gjÞr i alle andre aksjer.
Da kan du ogsÄ forklare hvorfor ikke eksisterende aksjonÊrer fÄr vÊre med i emisjonene og det er kun rettede emisjoner. Jeg ser frem mot din forklaring!
Men du er jo dansk sĂ„ ska ikke ha for mye hĂ„p!đ€Łđ€Łđ€Ł
Da kan du ogsÄ forklare hvorfor ikke eksisterende aksjonÊrer fÄr vÊre med i emisjonene og det er kun rettede emisjoner. Jeg ser frem mot din forklaring!
Men du er jo dansk sĂ„ ska ikke ha for mye hĂ„p!đ€Łđ€Łđ€Ł
Redigert 27.09.2020 kl 11:45
Du mÄ logge inn for Ä svare
Herbius
27.09.2020 kl 11:56
1231
Skjult ?? De er vist kun skjult for pĂžblen đđ
Haha, tror du virkelig han har tid til at spÞrge smÄ aktionÊrer hver gang han skal hente penge ?????
Da tager man nogen med mĂžnt man kender og ikke skal forklare sĂ„ meget til đđđđ
AltsÄ 3 store og ikke 100 smÄ.
Man kan godt hĂžre at du ikke ved hvad der foregĂ„r nĂ„r de store leger đ
Men kan give dig ret i ting, jeg er sku heller ikke tilfreds med kurs udviklingen, jeg ved bare hvor svĂŠrt det er i en krise at fĂ„ tingene til at hĂŠnge sammen đđđ
Har jeg mistet troen, overhovet ikke.
Hvorfor skulle jeg, skulle jeg hĂžre pĂ„ AmĂžber som jer der sidder og snakker lige som en X-files film đđđđ
Tror i har set for mange film đđđđđ
Haha, tror du virkelig han har tid til at spÞrge smÄ aktionÊrer hver gang han skal hente penge ?????
Da tager man nogen med mĂžnt man kender og ikke skal forklare sĂ„ meget til đđđđ
AltsÄ 3 store og ikke 100 smÄ.
Man kan godt hĂžre at du ikke ved hvad der foregĂ„r nĂ„r de store leger đ
Men kan give dig ret i ting, jeg er sku heller ikke tilfreds med kurs udviklingen, jeg ved bare hvor svĂŠrt det er i en krise at fĂ„ tingene til at hĂŠnge sammen đđđ
Har jeg mistet troen, overhovet ikke.
Hvorfor skulle jeg, skulle jeg hĂžre pĂ„ AmĂžber som jer der sidder og snakker lige som en X-files film đđđđ
Tror i har set for mange film đđđđđ
Akkurat det svaret jeg forventet meg av en dansk.