Meget interresant kjøpsmulighet??

Slettet bruker
IDEX 20.09.2018 kl 10:16 2503

En aktør har solgt seg kraftig ned aggressivt siden meldingen kom. Kursen er faktisk under der jeg fikk kjøpt på når meldingen kom.

Har derfor valgt å kjøpe meg opp igjen fordi aggressiviteten til selger har sluttet hvilket kan tyde på at vedkommende er ferdig.

Vi som har fulgt caset lenge har snakket om ketchupeffekt. Jeg tror vi er der nå fordi lovgivningen i EU gjør at bankene MÅ bestille snart dersom de skal ha kort klare til ny lovgivning trer i kraft. Det er også derfor jeg tror flere ordrer kommer og at dette er en meget god kjøpsmulighet.

Har ivertfall vektet meg kraftig opp igjen - så får vi se...
Redigert 19.01.2021 kl 03:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:22 2469

Hva er det du snakker om ny lovgivning vil påvirke at banker må bestille nye kort.
DETTE ER HELT FEIL!
Ny lovgivning gjelder B2B internett betaling.

Når man har kort, har man allerede B2B (2 bekreftelser)
1. Du har noe (betalingskortet)
2. Du vet noe (kode)
= B2B

Hvorfor i alle dager tror du at nye lovgivning fører til at man ha fingerprintleser på kort?
Dette er jo helt feil og GALSKAP å tro.
På mange internettkjøp i dag (utlandet) så kan man betale kun ved å ha en av disse, eks. (1) man har noe.
Man har kort = Kortnr. Kortnavn og kort CVC.
Her krever EU at det trengs 2 ting for at man skal kunne betale på internett
(I Norge har vi allerede dette på plass, eks. BankID)
1. Du har noe (eks. kort)
2. Du vet noe (kode når det er fysisk betaling)
3. Du er (eks. fingerprint, i så fall kan man fjerne kode i fysisk betaling)

i tillegg kan man ha nr 3 som er den man er = fingerprint
Men dette er det ikke behov for siden du (1) du har kort + (2) du vet en kode.
Redigert 20.09.2018 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:27 2444

Det du skriver er feil; direkte feil

Les selv hva Idex skriver om dette; samt det finnes mye info på nettet om dette.

"Biometric payment cards will avoid new EU regulations of identification every five transactions as cardholders will be able to confirm identity with their fingerprint, speeding up the payments process." kilde: Idex twitter
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:28 2440

Ja men hjelpes meg. Dette gjelder jo når man ikke bruker kode, men kun underskrift (3), hvem man er.
- Ellers må man identifisere seg hver 5. gang man skriver under.

Så det jeg skriver er faktisk ikke feil.
- PLEASE bruk litt fornuft også da
Redigert 20.09.2018 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:30 2428

Eu krever en ytterligere identifisering enn pinkoder. Trodde du var aksjonær og fulgte med. Men skjønner du er ute med posten og skal inn igjen. Les deg opp på dette så kan vi ta diskusjonen
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:32 2418

Tuller du med meg nå?
Da blir det B3B

altså 3 bevis på at du er den du er:
1. Har noe (kort)
2. Vet noe (Kode)
3. Er deg (fingerprint/identifikasjon)

Tror du virkelig på det du sier?
- Tror du at de vil kreve identifikasjon hver 5. gang du handler brus på rema?

---------------------------------------------------------------

I så fall, hvis EU krever B3B, så kan man ikke fjerne kode når man har fingerprint.
Da må man fremdeles taste pin kode selv om man har fingerprint
1. Har noe (kort)
2. Vet noe (Kode)
3. Er deg (Fingerprint)

Dette er GALSKAP å tro..
EU krever kun B2B


------------------------------------------------------------------------

Utfordringen i dag er at noen banker kun krever at du DRAR kortet og signerer.
Det EU krever er høyere sikkerhet på signeringen, altså identifikasjon.
Det blir da B2B (Men signering går ikke lengre for en TRYGG nok sikkerhet alene, det kreves identifikasjon).

Men hovedsakelig gjelder dette internett, det er her den store utfordringen gjelder.

---------------------------------------------------------------

At du påstår at jeg prøver å presse ned kursen, er også GALSKAP!
- Jeg har mega tro på IDEX, men jeg har ikke tro på at EU krever sensor på betalingskort for den grunn.

-----------------------------------------------------------------

Du er herved @bakke 11 stemplet for meg som utrolig USERIØS
- Først å fremst for dine påstander
- og for dine angrep mot meg fordi jeg prøver å resonere med deg at det er feil
Redigert 20.09.2018 kl 10:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:57 2363

Les denne artikkelen

"Part of the drive for that is new EU regulations to tackle bank fraud, which come into force in just over a year and mean people must use two methods of authentication in order to make a payment".

https://www.independent.co.uk/money/spend-save/eye-scan-payments-fingerprints-card-contactless-a8454276.html
Slettet bruker
20.09.2018 kl 10:58 2357

Dette er derfor det også blir ketchupeffekt!
JonneHex
20.09.2018 kl 11:00 2347

Hva fan har d å si..
Idex skal selge en drøss av dette flotte produktet, uavhengig av flås om ditt og datt..
Gleder meg selv til å ha et slik. Akkurat nå kan hvemsomhelst gå på shappa og og bare vifte med kortet mitt..
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:00 2347

Og det er greit å erkjenne feil som du tar nå:) Dernest; slutt med det tullet om seriøsitet. Vil påstå at jeg er en av få som kan dette caset til fingerspissene..
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:01 2343

@Bakke 11

HJELP! Her er det snakk om betaling på internett
"Part of the drive for that is new EU regulations to tackle bank fraud, which come into force in just over a year and mean people must use TWO METHODS OF AUTHENTICATION in order to make a payment".
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:01 2341

Poenget er at bankene begynner å få j... dårlig tid. Dette vi diskuterer er helt sentralt i forhold til farten på bestillingene..
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:02 2338

Det har ikke noe å si på min tro på IDEX.. Men det er galskap når det kommer slike påstander her i forumet.
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:02 2327

dårlig tid til hva.. er du litt mindre intelligent?
Hva kommer da VISA til å gjøre må jeg spørre deg?

og ikke minst, hva kommer da vanlige debit kort (ikke visa eller mastercard) til å gjøre?
Redigert 20.09.2018 kl 11:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 11:08 2307

Se her @bakke 11

"Part of the drive for that is new EU regulations to tackle bank fraud, with come into force in just over a year and mean people must use TWO METHODS of authentication in order to make a payment."

Les så her hva det betyr:
https://en.wikipedia.org/wiki/Authentication

"Two-factor authentication[edit]
Main article: Two-factor authentication
When elements representing two factors are required for authentication, the term two-factor authentication is applied—e.g. a bankcard (something the user has) and a PIN (something the user knows). Business networks may require users to provide a password (knowledge factor) and a pseudorandom number from a security token (ownership factor). Access to a very-high-security system might require a mantrap screening of height, weight, facial, and fingerprint checks (several inherence factor elements) plus a PIN and a day code (knowledge factor elements), but this is still a two-factor authentication."

------

Er dette greit nå @bakke 11 ?
Redigert 20.09.2018 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
haldor
20.09.2018 kl 11:32 2245

Hvem er de store guttene som kjøper seg opp i IDEX?
haldor
20.09.2018 kl 11:42 2219

Kan IDEX være en oppkjøpskandidat?