Q2/2020 den 30 09 20

John8
SOFTOX 30.09.2020 kl 08:28 18222

Q1 ble offentliggjort kl.08.00 den 30 06.

Nå er kl.08.25, og intet er offentliggjort.
Selskapets hjemmeside inneholder faktisk ingen info om NÅR Q2-tallene offentliggjøres.
Alle andre selskaper offentligjør før børsåpning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Naustebrygg
30.09.2020 kl 13:09 3258

Absolutt! Langt bedre nivå enn sist. Veldig lovende. Skulle bare ønske Almås kunne overlatt presentasjonen i sin helhet (kanskje etter en obligatorisk lynrask intro) til Glenn. Fremstår langt mer profesjonell, troverdig og med mye bedre engelsk enn Thor Heyerdahl.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:18 3199

Selge på dette nivået, det er med respekt å melde helt natta og viser at man ikke forstår noe som helst. Skulle en brøkdel av det de er i gang med materialiseres, så blir man "rik".
Struts
30.09.2020 kl 13:25 3196

Så de USD 2 mill i støtte fra USA (med tidligere visse forbehold annonsert) ser ut som blir en realitet! Bra!
Redigert 30.09.2020 kl 13:25 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
30.09.2020 kl 13:26 3184

Ja og de forventer å bli cash positive i Januar 2021. Så de som snakker om emisjon bør sette seg inn i caset.
Emisjon er ikke eit tema:-)
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:28 3155

ingen proffe vil spytte inn penger i denne pølseboden uten betydelig rabatt dvs 30-40kr

husk kursen var rundt 50 før ledelse kom med haussemelding som lurte sauene trill rundt hehe

kanskje han skal prøve seg igjen på fredag? hvor i h er finanstilsynet og økokrim?!

ledelsen driver jo med kursmanipulasjon!!!
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:29 3160

Ja nå blir det løping for Smurfene atter en gang.
Struts
30.09.2020 kl 13:31 3138

Haha, du er en proff sau som er full av melk? Lite typisk tysk egentlig. Hva går manipulasjonen egentlig ut på? Eller ble sauen selvlurt?
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:31 3149

For en prestasjon!! Tar av meg hatten 👏 Selger ikke her før vi er over 150. Det er bestemt.
Normalone
30.09.2020 kl 13:33 3129

Endelig ser vi en bedring i presentasjonen! Dette var grundig og informativt - likte godt redegjørelsen av resultatene fra de ulike studiene og at en forventer Fast track ift SIS (møte med DK om kort tid). Er også i kontakt med USA. Forventer fortsatt å gå med overskudd (cash positive) januar 2021, guidingen for salg av desinfeksjon opprettholdes mv. Her anbefaler jeg alle å høre igjennom presentasjon - det er mye som skjer fremover!
Kruttgubben
30.09.2020 kl 13:33 3135

For dere som nå må løpe etter er det bedre å hoppe på en å løpe bak for veien blir brattere å brattere og farten bare øker;-)
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:34 3196

jeg har vært i gamet lenge nok til å gjennomskuet ledelsens haussemelding som minner meg om virksomheten til de britiske togrøverne som herjer i idex og thin

kanskje togrøverne er Softis ledelsens læremestere? LOL
rockpus
30.09.2020 kl 13:37 3182

Om de blir cash positive i januar 2021, så betyr selvsagt ikke det at en emisjon snart ikke blir nødvendig. Med hvor stor margin blir de f.eks. cash positive? De har mye på gang som trenger frisk kapital. At inntektene forventes lavere i Q3 enn i Q2 gjør ikke saken bedre.
OnkelSkrue73
30.09.2020 kl 13:43 3133

Jeg har aldri trodd at skikkelige salgstall kommer på noe tidspkt i 2020 eller 2021 for den saks skyld. Det de fleste her inne har sett seg fullstendig blind på er desinfeksjon. Det er vel og bra med noen hundre-mill i oms. på deinfeksjonsprodukter....men....ANTIBIOTIKA-RESISTENT sår-behandling er et mulit-milliard-marked og hovedgrunnen til at jeg gikk inn i SOFTOX for snart 1 år siden. Vi kan snakkes om 3 år fra nå av. Da tipper jeg salgs-tallene for Q3-2020 ikke er mer enn et komma i margen....
Redigert 30.09.2020 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Struts
30.09.2020 kl 13:45 3117

Sukk - LOL? Du er altså en frustrert fjortis? Som tilfeldigvis har hørt om Opticom osv. Siden du tydeligvis ikke har aksjer i selskapet (har du i noen?), kan du ikke holde deg til dine seriøse tråder i vedkommende selskaper? Men, forresten, av ren nysgjerrighet, har Eders nåde noen FORNUFTIGE selskaper å anbefale (samt begrunnelse for samme), eller er alt tynn luft?
Slettet bruker
30.09.2020 kl 13:46 3111

Ja, vil ikke bli overrasket om det dukker opp flere rike Onkler også ;-)
rockpus
30.09.2020 kl 14:06 3011

Ja vi har vel en tendens til å trøste oss med stadig mer langsiktige perspektiver i denne typen selskaper..
bj111
30.09.2020 kl 14:14 2981

Har ikke hatt anledning til å se presentasjonen men lurer på hvordan de fremsto. Nøytrale, tørt og kjedelig, svært positive eller negative. Adferd under Q&A er av spesiell interesse. Negative kan kanskje avskrives om man leser i tråden her. Noen som kan si noe om det. Innholdet var bra eller ræva avhengig av posisjon den enkelte har skjønner jeg men jeg er mest opptatt av adferd.
KalleAnka123
30.09.2020 kl 14:21 2991

Beskrive presentasjon med et ord? Bull
Lazz
30.09.2020 kl 14:28 2990

Ja rockpus. Artig at du skal påpeke så mye rundt emisjon som sitter i emisjonsselskapet PCIB. Kan du ikke bare holde deg på den tråden når du beviselig ikke har tro på selskapet og ikke har planer om å kjøpe seg inn? Du er forumets verste sort. Fikk du egentlig med deg at 80% av sårbehandlingskostnadene er inndekket? Og hvis du ikke var forberedt på at Q3 salget var dårligere enn Q2 så kan jeg desverre ikke hjelpe deg..

Presentasjonen var gull. Om jeg ikke hadde ståltrua fra før så har jeg det uten tvil nå. Børsens billigste aksje by far.
Grylls
30.09.2020 kl 14:38 2938

De var veldig positive og bullish ved å opprettholde tidligere mål/guiding.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 14:40 2953

Bare småposter ute opp til kr 65. Tipper vi ender ca even i dag.
Slettet bruker
30.09.2020 kl 14:42 2935

2800 aksjer opp til kr 65
Slettet bruker
30.09.2020 kl 14:43 2932

Kjenner man ikke sin besøkelsestid i denne etter det som ble kommunisert i dag, så er det bare å ønske god bedring. Sitter selv full lastet med med et snitt god over dagnes kurs, så det gjorde godt med dagens presentasjon. Snart godt i pluss, det blir stas.
KalleAnka123
30.09.2020 kl 14:46 2914

Er dette børsens billigste aksje? Det vil jeg tro. Her er potensialet større enn noen aner. Vurderer å laste opp ytterligere, men hvis det skulle kommet en emisjon for inhalasjonsstudien, så er det greit å ha litt cash. Noen tanker?
Slettet bruker
30.09.2020 kl 14:49 2905

Jeg mener at selskapet har ekstremt sterk fundementals. Akkurat nå driver selskapet å sette på plass byggeklossene for fremtiden. Vær så snill, hvis du ønsker en covid-19 aksje, selg deg ut! Men hvis du har tålmodighet gis denne aksjen ut så og si gratis. Dere som har solgt dere med tap - eller som var i selskapet kun pga. hype (aka. fredagens aksjekjøpere som styres av media) har aldri tatt en ordentlig gjennomgang av selskapet.

Ikke forvent positiv omsetning før 2021 - 2022 når det kommer til antibac. Det Softox har fått til det siste året er helt sykt. All forskning og research som er gjort viser jo hvor mye potensial selskapet har. SWISS, inhalator, testen på minigriser. AntiVir er kun et byprodukt av det SoftOx virkelig satser på!

Jeg har kjøpt meg inn enda mer i dag. Snart er jeg på en million grensen min, som jeg vil vurdere å øke enda mer i fremtiden, gitt at det fundamentale med selskapet fortsetter å være sterk. Her har vi et selskap som har levert gang etter gang, men fremdeles får vi folk som sipper og prøver å hause ned aksjen, fordi de kun klarer å se et tre og ikke hele skogen i sin helhet. Fantastisk presentasjon! Min 100k i papirtap pga dagens fall påvirker meg ikke i det hele tatt.

Til alle dere som fremdeles står utenfor og er usikre. Ikke kjøp deg inn. Slutt å lese andre menneskers meninger - gjør litt forskning og dann din egen hypotese.
Dere som er med på turen, gleder meg til vi alle feirer med flere millioner og at vi har vært med på å støtte en organisasjon som faktisk ønsker å gjøre en forskjell i verden.
Normalone
30.09.2020 kl 14:59 2865

Bj111 - du bør høre presentasjonen selv, så du kan gjøre deg opp din egen mening. Jeg derimot ble veldig positivt overrasket - en stor bedring fra forrige presentasjon. Jeg har tidligere etterspurt en bedre, tydeligere og "profesjonell" kommunikasjon. I dag delte de mye mer på oppgavene - og fikk "rett person" til å snakke. Det var grundig, samtidig enkelt å følge med, saklig og "objektivt". Likte særlig redegjørelsen av resultatene fra studiene - og at de virkelig er på "ballen" når det gjelder videre progresjon ift SIS (forventer Fast track), sårbehandlingen og videre salg av Antivir. Her forventes det flere hyggelige meldinger fremover. Kort oppsummert; bunnsolid (sml med sist gang), fremover lent og klarte i større grad synliggjøre det enorme potensialet og de flotte resultatene (unike produkter).
rockpus
30.09.2020 kl 15:33 2780

Jeg har vært inne i dette selskapet flere ganger med hell, og det er hele tiden et av de jeg vurderer. Mine spørsmål var saklige og relevante, så det burde ikke være grunn for en så barnslig reaksjon fra din side. SoftOx har et stort potensial. Det hele beror mye på hvor langsiktig man er.
Pølsmannen
30.09.2020 kl 15:37 2765

Enig i at det var en god presentasjon. Men salget var veldig skuffende og mer enn antydning at det også ville bli særdeles dårlig også for Q4. De er helt avhengig av å komme inn på sykehusene og det skjer tidligst før 2021 og de forventet overskudd etter dette. Jaja blir ørkenvandring en god stund enda..

Rart ikke Hammer har kommet på banen enda å dømt kursen langt ned..
Redigert 30.09.2020 kl 15:59 Du må logge inn for å svare
bj111
30.09.2020 kl 15:56 2726

Takk det høres bra ut. Skal se på den når jeg får mulighet. Er viktigere for meg hvordan de håndterer kommunikasjonen enn hva de sier. Høres kanskje rart ut men gikk i fella å trodde på de etter Q4 og så kom Q1 og lyset slukket. Q4 var haussende og lite profesjonelt mens Q1 var negativt og lite profesjonelt. Fellesnevneren er lite profesjonelt og den må de få vekk. Høres ut om de tok et skritt i rett retning med dagens presentasjon hvilket er svært bra.
Normalone
30.09.2020 kl 16:01 2702

Det er tydeligvis flere enn deg som ble skuffet over salget i Q3 når en ser kursutviklingen - jeg vet ikke hva dere hadde forventet av salg 3-6 mnd etter at de hadde satte i gang salget - men salget til Sverige har nylig kommet i gang, og de har nå fokus på å få avtaler med helsevesenet (det største markedet) - samtidig som at de har rigget seg for salg i Europa (kapasitet/salgsteam). Ellers opprettholdes guidingen for salg i 2021 - så det er interessant at verdien på selskapet minket med nærmere 100 mill på grunn av at salget i Q3 var litt mindre enn Q2 (hadde salget vært f.eks 8 mill enn 3-4 mill) tror jeg kursen hadde steget....I morgen starter Q4 og basert på dagens presentasjon har det vel aldri vært mer "på tapet" enn nå ift fremtidige nyheter, så jeg er usikker på hva du legger i ørkenvandring...
Kruttgubben
30.09.2020 kl 16:09 2682

Det er ikke mye negativt å finne i dagens presentasjon så selskapet er helt klart svært lavt priset når en ser hva de har fått til. Men verdiene kommer nok frem en dag og trolig slipper en å vente så lenge.
Alt neste måned kan en forvente mer ang inhalator forsøk og neste måned begynner i morgen:-)
Normalone
30.09.2020 kl 16:11 2685

Bare hyggelig. Jeg synes de tok flere steg i riktig retning - det var troverdig og skapte engasjement. Det var etter mitt syn noe helt annet enn de siste presentasjonene - og jeg tror vi får flere spennende nyheter fremover. Det viktigste er uansett at hver undersøker, vurderer og gjør seg opp sin egen mening.
Pølsmannen
30.09.2020 kl 16:19 2660

Ørkenvandring mener jeg at vi ikke ser eventuelt pluss i regnskapet før om tidligst 6 måneder, frem til da blir det lite innkom. Så får vi se om en eventuell fast track gir ett boost på kursen men den vil nok ikke komme før slutten av oktober, begynnelsen av november.

Bare så det er klart jeg er 100% bull på Softox men ser at det tar en del lengre tid enn det jeg hadde forespeilet meg. Forventet bedre salg i Q3 og Q4 blir ikke stort bedre!

Q4 vil vel knapt selges noe, da importen av all spriten som det er gjort unntak i bestemmelsene for går ut 31.12 skal ut. Her blir det pris krig for å få ut denne spriten så det blir grunn å anta at dette også vil påvirke videre salg for både Q1 og kanskje Q2.
Redigert 30.09.2020 kl 16:38 Du må logge inn for å svare
Normalone
30.09.2020 kl 16:37 2621

Ok - da har vi bare forskjellig definisjon av ørkenvandring😀 Det som for min del gjør Softox til et veldig spennende investeringsobjekt er nettopp at de om relativt kort tid er i pluss på driften - samtidig som at deres hovedprodukter (sårbehandling/inhalatorene) har et utrolig potensiale (enormt marked), hvor resultatene så langt har vært meget positive. Jeg har vært kritisk til ledelsen og hvordan de har kommunisert til markedet. Dagens presentasjon var overraskende bra - og ble overbevist om at vi er på rett vei, og ikke minst kan forvente flere gode nyheter om kort tid. Bl.a ble det nevnt at selskapet forventer Fast Track ift videre studier (inhalatoren) - skal i møte med danske myndigheter i begynnelsen av oktober. Kommer den beskjeden, er det i seg selven klar bekreftelse om at resultatene er veldig gode - og jeg tror vi fort får en dobling av dagens kurs raskt etter en slik melding. Dere må ikke glemme at mcap i dag kun er litt over kr 400 mill....
Pølsmannen
30.09.2020 kl 16:40 2615

Er helt enig i det du sier, veldig spennende case men vi forventer for mye for raskt🙂
Kruttgubben
30.09.2020 kl 17:04 2554

Mye av problemet er at selskapet er notert på Merkur som er en lekeplass for amatører.
Tror ledelsen bør snu seg rundt og se på en notering på OSE.
Synd de ikke nevnte noe ang dette i dag.
rockpus
30.09.2020 kl 17:11 2536

"Det er tydeligvis flere enn deg som ble skuffet over salget i Q3 når en ser kursutviklingen - jeg vet ikke hva dere hadde forventet av salg 3-6 mnd etter at de hadde satte i gang salget -"

Det var jo forventninger til et sterkt økende salg på kort tid som var årsaken til at kursen gikk over 110 kr i vår. Dette fordi mange tolket meldinger fra selskapet om store økninger av produksjonskapasiteten som et tegn på enormt salg. Dette viste seg som kjent å være totalt urealistisk.
Men det er dog stor forskjell på urealistiske forventninger basert på kapasitet, og at salget fra Q2 til Q3 minker i stedet for å øke! Dermed ikke rart at mange ble skuffet.
Jeg bruker selv dette produktet og mener det er genialt. Derfor kan jeg ikke fatte at man ikke har markedsført det i sterkere grad mot mannen i gata?