Dere må søke å dempe forbruket av fossil energi Donald.

Slettet bruker
20.09.2018 kl 14:28 2407

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/31431

Samtidig bør Kina, India og andre ikke gis anledning til å forurense helt til 2030. Det er for lenge. Sjøisen i Arktis smelter, og det er bekymringsfullt. Vi må alle sammen sette inn tiltak som kan bremse smeltingen.

Dere må mer over på fornybar energi Donald. Og mer energieffektive teknologier.
Redigert 20.01.2021 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 15:12 2381

Jeg blir kvalm hver gang jeg leser om diktatoren Donald.
Kunne dette skje i USA, ja da hadde det vært et skritt nærmere sivilisasjonen for USA og deres lederskap.
"Le Pen pålagt psykiatriske tester Den franske politikeren Marine Le Pen har blitt pålagt av en fransk domstol å gjennomgå psykiatriske tester. Testene skal gjennomføres snarest mulig for å fastslå om hun «er i stand til å forstå kommentarer og svare på spørsmål», ifølge AFP."
Slettet bruker
20.09.2018 kl 15:26 2368

Hva er du så sinna på ?
Det er bra for USA og verden at Donald kom i stolen.
Det var til de grader skakkjørt der. Donald forsøker å bringe skuta på rett kjøl og rett kurs. Folk hadde ikke fått lønnsøkning på 30 år.

Den såkalte handelskrigen handler om å bringe handelsbalansen med bl.a. Kina i BALANSE. Den var blitt VELDIG skjev. Og kineserne har over mange år krenket amerikanske immaterielle rettigheter.

Handelskrigen avblåses når BALANSE i HANDELSBALANSEN er nådd. Trumps fremste oppgave har vært å skape jobber og økte lønninger i USA.

Dette med at den Arktiske sjøisen smelter har han ikke fått ordentlig med seg enda. Snart vil han få det med seg.

The swamp, deep state og nwo er store utfordringer for Trump. De stritter imot. Men USA og verden vil ha enormt godt av å få dempet ned dette uvesenet bygget opp over mange mange år. Dette er mye mye viktigere enn "handelskrig".
Slettet bruker
20.09.2018 kl 15:50 2348

Det er ikke ofte jeg blir sinna.
Men når en diktator som ved definisjon er en tyrann kjører hele verden til en usmakelig gryterett, sier jeg heller nei takk hvis tilbudet kom.
Dette har ingen ting min mening rundt fossil energi, jeg tror vi kan finne en hurtig løsning på det problemet.
Odi.1
20.09.2018 kl 16:01 2337

Donald skaper mye arbeid i USA. Gigantiske Stålverk er gjenopprettet etter skandalene av noen presidenter som ar herjet på i årevis.

Suksessen Donald vil fortsatt hjelpe USA på fote igjen.
Odi.1
20.09.2018 kl 16:05 2328

" Dette med at den Arktiske sjøisen smelter har han ikke fått ordentlig med seg enda "

Selvsagt har han sett Nigel Farage sine plakater om " IS smelting" i Eu Parlamentet, har en ikke fått det med seg , er det på tide med en Wake up Call.


På tide noen kommer seg ned på Jorden igjen.
En fly rute til Thailand og en til LA pr UKE , tilsvarer hele EL BIL satsingen til NORGE , omregnet i CO2 utslipp.

Den Norske Staten FLYR 580 000 000 KM , tilsvarende 15 OOO Ganger rundt Kloden ved Ekvator , de samme tullingene snakker om miljøvern for vanlige arbeidere som skal frem og tilbake på Jobb og Skoler.
Redigert 20.09.2018 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:26 2310

wwbwb,
Kan du ikke utdype sinnet ditt litt. La oss høre. Det kan bli interessant.
Og hvordan ser din hurtige løsning på fossil energi problemet ut ?
Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:31 2302

Odi1,
En ting er å lese plakater. Noe annet å sette seg ordentlig inn i endringene av den arktiske sjøisen over de siste 40 år.
Med den norske staten mener du hele Norge, eller de statlige representantene i Norge ?
Flytur og ELbilsatsning. Den forsto jeg ikke.
Odi.1
20.09.2018 kl 16:36 2298

" Plakater" = Satellitt foto tatt med ca 10 års mellomrom over Arktisk. Denne enorme propagandaen fra Ytterliggående Venstre er direkte pinlig for dem.

Akkurat nettopp: "eller de statlige representantene i Norge"

"Flytur og ELbilsatsning. Den forsto jeg ikke. " , Miljø utslippet tilsvarer EL bil satsingen til Norge, med kun to slike flyruter pr uke, som ett eksempel
- hvor tåpelig dette hysteriet er blitt.
Redigert 20.09.2018 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Worldwide
20.09.2018 kl 16:41 2286

MakeGreatAgain. wwbwb herjer på DNO trådene, og i følge han selv er han aksjonær. Skjønner du tegningen ;-)
Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:47 2277

Den arktiske sjøisen overvåkes nå grundig. Fasongen og størrelsen på denne endrer seg mye hele tiden, og med endret årstid. Det er mange ting som innfluerer. Så fra år til år "hopper, spretter og minker" dette. Poenget er at trenden er at det årsgjennomsnittlige sjøisvolumet minker.
Og dette er nå i kritisk fase. Det må gripes inn nå.

Mht. statlige representanters flyreiser, må disse barberes kraftig.

Slettet bruker
20.09.2018 kl 16:52 2269

Worldwide,
Takk for hintet. Men hvordan kommer Donald inn mht. DNO ?
Lager Donald krøll for DNO ?
Og hvem er DNO i dag ?
(Er dårlig ajour på DNO).
Odi.1
20.09.2018 kl 16:57 2256

Bare å nyte når Nigel Farage setter Kommunistene i EU departementet på plass:

https://www.youtube.com/watch?v=EFpzaQPKC54
Odi.1
20.09.2018 kl 17:03 2247


Ikke bare dette med Fly bruken til disse Statlige personene, men en må se på denne MILLIARD svindelen med unndragelser av SKATT på alle Bonuser også. Gigantiske Bonus fordeler som ikke blir ført opp på noen Ligninger , noe sted.
Gjelder også Hotel bruken.


Sist jeg engasjerte meg om dette, leste jeg at skattemyndigheten synstest dette var for "KOMPLISERT" til å etter gå :))

hahahhahaaaa….
Redigert 20.09.2018 kl 17:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.09.2018 kl 17:04 2247

MakeGreatAgain
På ingen måte min idé, men jeg leste dette i går og det var faktisk ganske oppmuntrende i denne sammenheng.

"Tidligere sjeføkonom i Verdensbanken: – Dårlig fremtid for norsk olje
En internasjonal rapport, finansiert av Norge, slår fast at det grønne skiftet går mye fortere enn ventet. – Tunge investeringer i olje gir ingen mening, for fremtiden ligger andre steder, sier toppøkonom lord Nicholas Stern."
https://www.nrk.no/urix/tidligere-sjefokonom-i-verdensbanken_-_-darlig-fremtid-for-norsk-olje-1.14207416

https://newclimateeconomy.report/2018/




Redigert 20.09.2018 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
velkjent
20.09.2018 kl 17:46 2222

Jeg leste også kommentarene til denne rapporten. Typisk at Norge har bekostet tullet. Det foregår altså ikke noe grønt skifte utover at noen få land har subsidiert utbygging av sol-og vindkraft betydelig og har pådratt innbyggerne/industrien høyere kostnader. Sol-og vind utgjør globalt bare 3% av kraftproduksjonen,mens kull, olje og gass utgjør 85%. Kull erstattes med gass. Sol-og vindkraft er faktisk i ferd med å falle, både relativt og totalt.
Det er skandaløst at vår regjering finansierer slikt tøys og attpåtil klager over at det kan se dårlig ut med større olje/gass-utbygginger i årene fremover. Snakk om hyklere!
Slettet bruker
21.09.2018 kl 05:13 2142

SAN FRANCISCO (NRK): USAs kullkraftverk stenger ned i et raskere tempo under president Donald Trump enn de gjorde under Barack Obama. Og amerikanske utslipp har falt til det laveste nivået på 25 år.
….
..

Starter amerikansk miljøkamp – uten Trump
Tusenvis av stater, byer og bedrifter fra hele USA planlegger å redde klimaet uten Trump. – Han vil gå inn i historien som løgner, kriminell eller idiot, sier Californias guvernør.
….

..
Tusenvis av amerikanske byer, stater, bedrifter og universiteter får æren for utviklingen. Mange av dem har gått sammen, støttet av et initiativ fra Californias guvernør Jerry Brown og Bloomberg Philanthropies, kalt «America's Pledge», (USAs løfte).
Om lag 3000 byer, bedrifter og universiteter har lovet å opprettholde sin del av Paris-avtalens mål om å holde den globale oppvarmingen til godt under to grader.
Samarbeidet representerer halve USAs befolkning, og hvis de var et land ville de vært verdens tredje største økonomi, bak Kina og hele USA til sammen.
…..
...

https://www.nrk.no/urix/starter-amerikansk-miljokamp-_-uten-trump-1.14211479
Redigert 21.09.2018 kl 05:17 Du må logge inn for å svare
velkjent
21.09.2018 kl 07:58 2102

Ja, NRK er sannelig en god propagandamaskin, betalt av oss skattebetalere.
At kull erstattes med gass er selvsagt bra, Da kan kull komme til anvendelse igjen når det minker på gassen. Sol-og vind, vil uansett bare bli en økonomisk belastning.