JIN - Supramax +0,9% - 12.649

JimJohnny
JIN 20.09.2018 kl 14:43 8636

Tusen takk til Sa2ri for tallene!

Glimrende dag for aksjonærene i JIN (for de som følger med):

Panamax +1,7%
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.

Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
20.09.18 1.396 15.827 12.499 8.913 12.649
Redigert 20.01.2021 kl 17:42 Du må logge inn for å svare
ruda
03.10.2018 kl 18:20 2431

Jin kommer til å bli en gullgruve. Last opp
Yankee
03.10.2018 kl 15:36 2567

Baltic Dry +0,3%
Capesize +0,5%
Panamax +0,1%
Handysize +0,2%
Supramax +0,1%
mdkInvest
02.10.2018 kl 15:30 2955

Jeg lavede dette chart sidste å ved samme tid - men var lidt forantiden på dette tidspunkt - lig mærke til den grønne pil oppe ved kurs 30 NOK - og det mener jeg helt seriøst !! På den lidt længere bane naturligvis. Men ved næste Q bliver det knaldtal igen for JIN

https://invst.ly/8roat

Sæt linket ind i en ny browser !
mdkInvest
02.10.2018 kl 15:24 2972

Tror ikke den stopper for en lille pause nær 16 NOK - med et potentiale til 23 NOK på den lidt længere bane.

Den har brudt op big time må man sige !!
Wilde
02.10.2018 kl 14:33 3078

Neste motstand (før i dag) var vel kr 12,20. Nå er den brutt med god margin og på høyt volum, så nå skal JIN skal OPP.
Aldara
02.10.2018 kl 13:17 5189

Cocco....
Hvor er neste motstand..?
Synes jin gikk lett forbi 10,50..
coccoman
02.10.2018 kl 13:02 5234

Jadda. At det ble en kraftig oppgang overrasker vel ingen, men at den startet så raskt.er jo gledelig?
Overogut
02.10.2018 kl 08:15 5445

Fare for det ja!
coccoman
02.10.2018 kl 07:40 5542

Kanskje bare tredobling istedenfor firedobling på et års sikt .... Vi får se.
Overogut
02.10.2018 kl 07:30 5571

Eskalering av handelskrigen vil ikke få noe effekt på transport til havs? ?
coccoman
02.10.2018 kl 06:46 5633

Jadda! Endelig startet reprisingen. Supert med første utbytte på konto og aksjer til halve prisen!
mithra
26.09.2018 kl 15:35 5912

For de som liker å kalkulere: det er ikke lett å sette kursmålet under kr 13. Hverken ved bruk av slakteverdier på aktiva eller diskonterte inntektsstrømmer.
Motsi meg gjerne.
mithra
26.09.2018 kl 15:13 5950

Det betyr altså at Jin sin flåte sammensetning gir over USD 13000 pr dag.
Merkedag.
Wilde
26.09.2018 kl 14:50 5990

Baltic Dry-indeksen stiger onsdag 3,7 prosent til 1.503 poeng, ifølge TDN Direkt.

Capesize står for den største oppgangen og stiger 6,4 prosent til 17.535. Panamax legger på seg 2,3 prosent til 13.455, og Handysize og Supramax stiger henholdsvis 0,6 prosent til 9.123 og 0,5 prosent til 12.976.
Redigert 26.09.2018 kl 14:51 Du må logge inn for å svare
Yankee
25.09.2018 kl 16:14 6175

Baltic Dry +1,1%
Capesize +1,1%
Panamax +1,8%
Handysize +0,1%
Supramax +0,6%
holysmoke
25.09.2018 kl 15:36 6219

Høyeste rater på 5 år innen Supramax :-)
tankardjr
25.09.2018 kl 12:01 6314

Meglerhuset tror bruk av mer kostbar drivstoff vil føre til redusert fart, samt at tekniske utfordringer knyttet til dette kan ta skip ut av markedet periodevis. Skip som blir tatt ut av markedet for å få installert scrubbere, kan faktisk gi en boost til de fundamentale faktorene allerede neste år,tror Clarksons-analytikerne.

- Investorfokuset på IMO 2020 har økt dramatisk dette året, og vi forventer at selskaper med scrubbere sannsynligvis vil bli favorisert ytterligere desto nærmere vi kommer 2020.

Fire favorittaksjer
Meglerhuset trekker frem fire «early movers» på nettopp scrubbere innen tank og tørrbulk som sine favoritter.

Innen tørrbulk er toppvalgene Star Bulk, som blant annet kjøpte Songa Bulk-flåten tidligere i år, samt Tor Olav Trøims tørrbulksatsing 2020 Bulkers, omtalt i rapporten som «The trade of a lifetime».

Kursmålet på Star Bulk er 25 dollar, tilsvarende en oppside på 106 prosent.
bokaj70
24.09.2018 kl 23:35 6451

Tror usikkerheden omkring 2020 holder kursen nede. Jeg synes deres afventende tilgang virker fornuftig nok.. men det er stadig en usikkerhed som vi ikke helt kender konsekvensen af.

Når det er sagt kan jeg ikke se andet end at kursen må stige med raterne i et eller andet omfang.
coccoman
24.09.2018 kl 20:12 6554

Jepp, jepp. Konstaterer at kursen faller 0,6% mens ratene stiger 0,9%. JIN er et enda bedre kjøp nå enn før helgen!

Strikken strammes, ketchupen fylles opp. Dette fortsetter nok ikke evig, nei. Innen kvartalstallene presenteres gidder nok en artiginvestor å finne fram kalulatoren sin og regne litt, og vips så står JIN i 12 ! I mens får vi andre kose oss og fiske billig-JIN, naturlovene virker og oppdrifta er der, markedet sover zzzzzzz

Hau, hau
mithra
24.09.2018 kl 15:56 6657

Når så vi sist supramaxrater på over 12800 - og de stiger fortsatt ?
Vet noen hva som har skjedd/skjer med skipsverdiene i samme segment ?
mithra
23.09.2018 kl 18:29 6825

Hvis de blir et rått utbytte case vil ikke kursen bli noe problem.
tankardjr
23.09.2018 kl 14:26 6912

Jinhui ligger Ann til å bli et rått utbytte case fremover. De har masse verdier i båter som omtrent er gjeldfritt pluss at nå drar båtene inn det dobbelte av break even. Er bare aksje kursen som er problemet ikke selskapet.....
coccoman
23.09.2018 kl 10:41 6996

Supramax fortsetter opp, siste er USD 12.729. Flotte rater gjennom hele kvartalet. Regner med at kvartalstallene vil løfte kursen et par kroner, det vil jeg ha med meg. Så er spørsmålet om utbyttene fortsetter, flott når bonustusenlapper hagler inn. Lykke til JIN-gamblere!

Hau, hau
JimJohnny
23.09.2018 kl 10:33 7010

Fra "Earnings Call Slide" Q2 2018 (USD´000)

Total assets 357,830
Total debt borrowings 87,568
Available liquidity 59,161

Daily Vessel Costs of Owned Vessels $6,472

Trekker frem denne fra "Marked Outlook"
"Supply of new vessels continue to be low, supporting the freight marked"

https://seekingalpha.com/article/4202866-jinhui-shipping-and-transportation-ltd-adr-2018-q2-results-earnings-call-slides?page=3
holysmoke
23.09.2018 kl 02:17 7093

Jinhui har fra enkelte hold blitt uthengt som en useriøs aktør/miljøversting ifm IMO2020. Vi ser nå at det å sitte rolig i båten ikke betyr det samme som å være likegyldig til temaet. Til og med John Fredriksen er ikke overbevist om scrubbere ("nonsense") selv om Golden Ocean halvgarderer. Kineserne vurderer å forby "open loop scrubbers" (og husk at Jinhui sitter nære bordet her).
JimJohnny
22.09.2018 kl 15:26 7211

Strategien virker fornuftig.

Det har forresten vært en del taktiske kjøp senere tid, hvor man har lagt ut aksjer for salg, for å presse prisen nedover.
Hele situasjonen minner meg om når den var i vakuum rundt 7,9, før den eksploderte.
Ratene bykser oppover nærmest hver dag, i "store" sprang, så fornemmer det er bare tidsspørsmål før den tar av igjen.

Kan ikke gå god for tallene, men det er nevnt at før de siste salgene, så var skipene isolert verdt 17 kroner per aksje. Så må man antagelig også korrigere opp for økt verdi av flåten.

Det er uansett bare tidsspørsmål før vi får neste kraftige oppgang.

Ikaros200
22.09.2018 kl 11:46 7291

De har en «vente og se» strategi. Hvorfor kan du lese i q2 rapporten
bokaj70
22.09.2018 kl 09:06 7359

Ved vi hvad JINs strategi er i forhold til krav til udslip 2020?
Beliver
21.09.2018 kl 20:01 7505

Heilt utrulig! Må jo være en truse skvetter som blei lurt/nervøs å kasta kortan
noprofit
21.09.2018 kl 15:56 7586

men hvorfor ligger den så lavt, til og med vært nede i 9,65.

helt utrolig.
skvisen
21.09.2018 kl 15:21 7620

Fint volum i dag.
Posisjonering fram mot Q3 er i gang
Yankee
21.09.2018 kl 14:31 7679

Baltic Dry-indeksen er opp 1,2 prosent til 1.413 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.

Delsegmentene utviklet seg slik:
Baltic Dry +1,2%
Capesize +1,1%
Panamax +1,9%
Handysize +0,9%
Supramax +0,6%
JimJohnny
20.09.2018 kl 22:03 7832

Usikker på hva dere snakker om her, har dere forhørt dere med IR?

Salg av båtene skjedde i Q3 og oppgjør ca. august (med forbehold om at jeg husker rett). Så hvorfor snakker dere om ytterlig nedbetaling av gjeld?
Ikke at det er utenkelig, men i så fall må det være etter opplysning fra selskapet via IR?
Realis
20.09.2018 kl 18:16 7949

Du høres ut som et tivoli. Jinhui har innbetalt forfalt gjeld (akkumulert avdragsgjeld) med betaling for båtene de har solgt - ikke med cash fra driften. Hva gjelder prisen på aksjen og selskapet finnes det et marked - børsen.

La gå at aksjen er undervurdert - det finnes gode grunner. Løftet aksjen fikk med utbyttet er merkelig - overskuddet rederiet presterte var svakt, men noen har nok fått for seg at man der i gården har blitt mer "aksjonærvennlige". Det gjenstår å se.

Supramax-ratene har vært gode hele inneværende kvartal. Som småaksjonær håper jeg at jeg også slipper de små, store og mellomstore ubehagelige overraskelsene jeg har blitt vant til.
Redigert 20.09.2018 kl 19:51 Du må logge inn for å svare
mithra
20.09.2018 kl 17:20 8010

Hvis du forutsetter uendrede rater over et helt år blir det selvfølgelig veldig bra. Men all erfaring tilsier jo at ratene faller fra desember og frem til februar. De sterke sesongratene hører jo hjemme i slutten av tredje og frem til midten av fjerde kvartal.
Men hvis du leker med tall er jo alt mulig. også en kraftig tilbakegang( ikke glem handelskrigen med Kina og EU som Trump akkurat har startet,)
skvisen
20.09.2018 kl 17:13 8016

Er 30 så urealistisk?? Nå er jeg ikke så naiv att jeg tror vi ser 30 med det første og det er noen skjær i sjøen med de nye utslippskrav. Men la oss anta att ratene holder seg på dagens nivå eller høyere og selskapet fortsetter å betale utbytte. Vi har litt høyere oljepris men ellers vil alt av rateøkning havne på bunnlinja. Det betyr over dobling på bunnlinja og med redusert gjeld er det ikke usannsynlig att selskapet kan betale Kr 2,10 i utbytte pr år. Noe som gir 7% avkastning pr år ved kurs 30 og helt fair prising av aksjen.