Flagging - Hold management
Hvem er Hold Management? På hjemmesiden til ads ser jeg ingenting om dem på top 20 lista. De 15 % er riktignok fordelt på mange kontoer så det er jo ikke lett å se, men dette er signifikant. Blir spennende å se hvordan markedet reagerer i morgen og på litt sikt, dvs om Hold øker videre. Sammen med slutningen (markedet er opp siden den ble sluttet så det er bare positivt) som feilet tror jeg det kan bli spennende fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
pengex
30.09.2020 kl 23:34
6068
Betyr jo at adsc fortsatt er under lupen til investorene. Det er jo bra. Alt kjøp er bra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Grylls
30.09.2020 kl 23:59
6000
Godt gjort å snike seg opp på 15% uten at kursen har beveget seg oppover. Får håpe de i det minste klarer å få sluttet en bedre avtale.
Ser ellers på VLCC Fixtures-appen at det står at ADS Crude Carriers er operatør. Normalt har det bestandig stått Frontline, og jeg antar vel det fortsatt er tilfelle.
Ser ellers på VLCC Fixtures-appen at det står at ADS Crude Carriers er operatør. Normalt har det bestandig stått Frontline, og jeg antar vel det fortsatt er tilfelle.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
01.10.2020 kl 06:46
5826
Ja, særdeles interessant! Ungarerne er vel ute etter utbytte muligens, det blir ikke småtterier i Q3 (med mindre selskapet går hen og handler inn en noe mer moderne dame). Eller kanskje de har en enda mer aggressiv agenda. Men som Kjell Hallbing skriver, så kan det "bli spennende fremover".
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
01.10.2020 kl 07:03
5787
Nei nei nei....du kommer ikke inn på 10,- Long. Bare glem det og kom deg inn før Q3 utbytte 😁😁
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
01.10.2020 kl 08:37
5674
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/09/30/7572471/ungarere-har-tatt-jafs-av-ads-crude-carriers
22:27 - 30. sep. | Oppdatert 22:30 - 30. sep.
Ifølge en melding onsdag viser det seg at det ungarske investeringsfondet nå, gjennom ulike fond, eier i underkant av 3,6 millioner aksjer i ADS Crude Carriers
Det tilsvarer en eierandel på 15,3 prosent, og gjør ungarerene til Arendal-rederiets nest største eier etter John Fredriksens SFL Corporation, som eier 17,2 prosent.
Det er ingen ungarere å se på den seneste aksjonærlisten datert 2. september.
Oppgjøret for det siste kjøpet utføres torsdag 1. oktober, opplyses det. Med onsdagens sluttkurs på 14,90 kroner er verdien av aksjeposten drøyt 53 millioner kroner.
Rederiet har en flåte på to råoljetankskip av typen VLCC - Very Large Crude Carriers. Det som var en trio er nå blitt en duo.
Duket for utbytte
I forrige uke fullførte ADS Crude Carriers salget av den 2002-bygde VLCC-en «ADS Stratus» til en ikke-navngitt aktør for 25,5 millioner dollar - eller cirka 242 millioner kroner.
«Vi selger fordi vi er fornøyd med prisen. Samlet sett har det vært en veldig god investering for selskapet og med den prisen vi får nå, blir det en veldig god forretning for aksjonærene», sa styreleder Bjørn Tore Larsen til Finansavisen da salgsavtalen ble inngått tidligere i september.
«Strategien vår er at all fri cashflow skal til aksjonærene, så vi har ingen andre planer med pengene», sa Larsen.
Etter nedbetaling av skipets gjeld på cirka 10 millioner dollar, gjenstår det rundt 15,5 millioner dollar som potensielt kan dryppe på aksjonærene. Det tilsvarer 141,2 millioner kroner eller 6 kroner pr. aksje - vel 40 prosent av onsdagens sluttkurs.
De siste seks kvartalene har rederiet utbetalt totalt 14,75 millioner dollar i utbytter.
22:27 - 30. sep. | Oppdatert 22:30 - 30. sep.
Ifølge en melding onsdag viser det seg at det ungarske investeringsfondet nå, gjennom ulike fond, eier i underkant av 3,6 millioner aksjer i ADS Crude Carriers
Det tilsvarer en eierandel på 15,3 prosent, og gjør ungarerene til Arendal-rederiets nest største eier etter John Fredriksens SFL Corporation, som eier 17,2 prosent.
Det er ingen ungarere å se på den seneste aksjonærlisten datert 2. september.
Oppgjøret for det siste kjøpet utføres torsdag 1. oktober, opplyses det. Med onsdagens sluttkurs på 14,90 kroner er verdien av aksjeposten drøyt 53 millioner kroner.
Rederiet har en flåte på to råoljetankskip av typen VLCC - Very Large Crude Carriers. Det som var en trio er nå blitt en duo.
Duket for utbytte
I forrige uke fullførte ADS Crude Carriers salget av den 2002-bygde VLCC-en «ADS Stratus» til en ikke-navngitt aktør for 25,5 millioner dollar - eller cirka 242 millioner kroner.
«Vi selger fordi vi er fornøyd med prisen. Samlet sett har det vært en veldig god investering for selskapet og med den prisen vi får nå, blir det en veldig god forretning for aksjonærene», sa styreleder Bjørn Tore Larsen til Finansavisen da salgsavtalen ble inngått tidligere i september.
«Strategien vår er at all fri cashflow skal til aksjonærene, så vi har ingen andre planer med pengene», sa Larsen.
Etter nedbetaling av skipets gjeld på cirka 10 millioner dollar, gjenstår det rundt 15,5 millioner dollar som potensielt kan dryppe på aksjonærene. Det tilsvarer 141,2 millioner kroner eller 6 kroner pr. aksje - vel 40 prosent av onsdagens sluttkurs.
De siste seks kvartalene har rederiet utbetalt totalt 14,75 millioner dollar i utbytter.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
01.10.2020 kl 11:07
5440
VLCC =Bunga Kasturi Tiga=300/06 Universal (SS/DD 10/2021 / LDT 40,358 MT) – har mottatt 3 bud på usd 29 mill, usd 30 mill og usd 31 mill. Selger holder ut for minimum USD 32 mill.
VLCC =Lavails= 299/00 Daewoo (SS 03/2025 DD 06/2023 // LDT 41,772 MT) – så et bud på usd 22.5 mill basis nyklasset levering, mens selger holder ut for usd 23.5 mill.
VLCC =Chryssi= 299/00 Kawasaki (SS/DD 09/2020 // LDT 45,380 MT) – bundet opp for rundt usd 22 mill til Syd-øst-asiatiske interesser basis SS due.
VLCC =Lavails= 299/00 Daewoo (SS 03/2025 DD 06/2023 // LDT 41,772 MT) – så et bud på usd 22.5 mill basis nyklasset levering, mens selger holder ut for usd 23.5 mill.
VLCC =Chryssi= 299/00 Kawasaki (SS/DD 09/2020 // LDT 45,380 MT) – bundet opp for rundt usd 22 mill til Syd-øst-asiatiske interesser basis SS due.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
MorganKane
02.10.2020 kl 00:19
5219
Takk for info Struts,
6% opp på 1 million i omsetning. Denne kommer snart til å gå dit den bør være, på oversiden av 20. Så vil den ta et jafs videre når salg 2 er i boks. Med de prisene Struts viser til så er det kke tvil om at de lett kan få 25,5 mill per stykk for de to siste båtene også. De har vist at de vil selge en båt for å synliggjøre verdier. Hvorfor skulle de ikke selge de to siste, hvis den første ikke fikk kursen til å gå? Lurer fortsatt på Hold er ute etter, men liten tvil om at gulvet er satt i hvertfall. Hadde vært deilig med litt contango på toppen nå...
6% opp på 1 million i omsetning. Denne kommer snart til å gå dit den bør være, på oversiden av 20. Så vil den ta et jafs videre når salg 2 er i boks. Med de prisene Struts viser til så er det kke tvil om at de lett kan få 25,5 mill per stykk for de to siste båtene også. De har vist at de vil selge en båt for å synliggjøre verdier. Hvorfor skulle de ikke selge de to siste, hvis den første ikke fikk kursen til å gå? Lurer fortsatt på Hold er ute etter, men liten tvil om at gulvet er satt i hvertfall. Hadde vært deilig med litt contango på toppen nå...
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
02.10.2020 kl 09:52
5008
Go go, ADSC. Fortsatt stor rabatt på NAV. (+/- 26kr)
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Hvor ble det av han som kommer innom når aksjen er i minus, og forteller hvorfor aksjen skal ned med korte ord/setninger som [knegg knegg, den er snart i 10 kr eller gjesp)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Aiolos
02.10.2020 kl 11:50
4836
Trenger jo ikke mate trollet når han for en gangs skyld glimrer med sitt fravær. Er så lei av at halvparten av innholdet i en del tråder omhandler han fyren der. Nå bidrar jeg strengt tatt til det selv med denne posten, men lar det bli med denne.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Grylls
02.10.2020 kl 12:38
4755
Tror du skal være forsiktig med å peke nese selv når kursen har gått 3,56% siste mnd til tross for salg av 1/3 av flåten og kjempeutbytte på vei.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Har ikke sagt noe jeg, mener selv kursen er forferdelig, men hvis du blar lit tilbake på tråden så kan du fort finne ut hvorfor jeg skriver det jeg skriver. Tullingen er bare aktiv i ADS tråden når den er i minus, så fort den er lit i pluss så er han borte og venter til neste dag den er i minus.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
02.10.2020 kl 14:01
4624
Dessverre skal man ikke se bort fra at et nytt troll er i emning, de forstod aldri riktig det med "å være seg selv nok!"
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
02.10.2020 kl 16:00
4486
Det er sendt børsmelding om at Hold Asset (Budapest) har solgt seg NED (under 15%) i MPC Containers. Muligens ingen sammenheng, men dog ...
https://newsweb.oslobors.no/message/514814
https://newsweb.oslobors.no/message/514814
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
NOELLE
03.10.2020 kl 05:41
4189
Har selv kjopt med begge henda. En fantastisk mulighet til å kjøpe en aksje som vil levere gode utbytter i lang tid fremover. Noen kvartal nå blir det svært store utbytter. Ny drift i en eller annen form når nåværende skip er skrapet eller solgt anser jeg som garantert. Det har vel selskapet selv kommunisert.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
03.10.2020 kl 06:31
4148
M/T =TAKAOKA= 311,061/11 IHI rapporteres solgt for USD 45 mill til Dynacom, samme nivå som lignende M/T =TOKITSU MARU= 305,500/11 MHI gikk for tidligere i uken. M/T =Yuan Yue Hu= 308,000 Dalian Shipbuilding 2015 - rapporteres sluttet til Shell Trading for 1 år USD 35000.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
06.10.2020 kl 08:54
3677
Det kjøpes vintage tankere:
https://www.tradewindsnews.com/tankers/string-of-vlcc-sales-emerge-as-buyers-aim-to-take-advantage-of-price-slump/2-1-886712
https://www.tradewindsnews.com/tankers/string-of-vlcc-sales-emerge-as-buyers-aim-to-take-advantage-of-price-slump/2-1-886712
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Met1976
06.10.2020 kl 09:19
3611
Begynner å lukte salg her spør du meg, ikke hørt noe mer om fraktoppdrag ihvertfall...
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Det tenker jeg også. Hadde vært det beste om dem selger alt og starter på nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
NOELLE
06.10.2020 kl 09:37
3561
Håper ledelsen kan få en grønn vinkling her. Det vil få kursen til å eksplodere. Sinnsykt alt med nærhet til det grønne skiftet fyker opp. Aker Carbon feks
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Met1976
06.10.2020 kl 09:38
3559
Slettet brukerskrev Det tenker jeg også. Hadde vært det beste om dem selger alt og starter på nytt.
Ja hvis prisene ligger på 23-24mill for de 2 siste er det snakk om meget bra fortjeneste fra dagens kurs, bare å smelle til imho
Men ser jo også at det spekuleres i noe contango fremover, ikke feil det heller om amn får 35k f.eks for damene med så lav breakeven...
Men ser jo også at det spekuleres i noe contango fremover, ikke feil det heller om amn får 35k f.eks for damene med så lav breakeven...
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
06.10.2020 kl 10:20
3483
Tror også det kan komme flere overraskelser fra ADSC, herunder salg etc. Og da må man være lastet til ripa.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
investorAR
06.10.2020 kl 14:23
3335
hva kan man forvente av utbytte for Q3? noen tanker?
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
06.10.2020 kl 14:43
3306
Altfor mye dessverre. Dersom de ikke fornyer flåten blir det vel NOK 6 (bare for salg av "STRATUS") + muligens 3-4 på driften. Jeg sier dessverre, ikke fordi det ikke er fantastisk, men fordi det innebærer en Helvetias skatteregning. Utbytte utbetalt hittil i år er NOK 5.25.- ...
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Det som kommer til å skje hvis det blir utbytte på 8kr er at mange kommer til handle ADS for å være med på utbytte, så aksjen kommer sikkert til å stige over 20 kr
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
06.10.2020 kl 16:02
3172
Om pengene for salget av Stratus skal i sin helhet tilbakeføres til aksjonærene, samt vanlig utbytte, kan vi faktisk få utbetalt over 50% av mcap på bare ett kvartal. Og da har de fortsatt 2 VLCC i drift. Men det kan jo komme en salgsmelding der også. Spennende tider.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
tuja
07.10.2020 kl 10:35
2762
Det selges fortsatt med en fantastisk rabatt på NAV (26kr). Og i tillegg kan ADSC nå betale ut utbytte i sin helhet, da de ikke lenger har noen klausuler iht gjeld. Så bare i kv3 (om Stratussalget også blir tilbakeført til aksjonærene i sin helhet), kan hver og en av oss kunne få 8-9kr i utbytte pr aksje bare i kv3. Og allikevel sitter selskapet igjen med verdier i 2 VLCC, som enten selges eller driftes videre. Utrolig at noen selger på dagens nivå, men godt for de som ser muligheten, og akkumulerer.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
07.10.2020 kl 12:33
2649
En eldre VLCC solgt for demo: M/T =JANICE N= 264,000/85 (!!) MHI LDT 38,856 USD 340 per ldt Bdesh. Prisen er LANGT under det jeg hadde forventet, sett i lys av et par større capere som gikk for USD 400+ i august (og tank- oppnår jo vanligvis mer enn tørrlastskip), men det var Pakistan som da var på hugget (bokstavelig talt). Uansett, markedet har alltid rett, og for all del - en mindre VLCC på markedet.
For videre trading M/T =SEAWAYS ROSALYN= 317,972/03 solgt for USD 25 m (mao mindre enn ett år eldre Stratus oppnådde), mens M/T =CHRYSSI= 298,900/00 KHI gikk for USD 22 Mill basis SS/DD due. En del har vel fremgått hos Tradewinds, men nevner det for de som ikke har tilgang.
For videre trading M/T =SEAWAYS ROSALYN= 317,972/03 solgt for USD 25 m (mao mindre enn ett år eldre Stratus oppnådde), mens M/T =CHRYSSI= 298,900/00 KHI gikk for USD 22 Mill basis SS/DD due. En del har vel fremgått hos Tradewinds, men nevner det for de som ikke har tilgang.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Grylls
07.10.2020 kl 12:57
2618
Vet du om de to sistnevnte hadde scrubbere installert?
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
07.10.2020 kl 13:01
2606
Nope. Kunne kanskje også nevnt at M/T =SEAWAYS MULAN= 318,000/02 Hyundai (samme eier som av Rosalyn) er bundet opp for USD 23.5 mill. Det med scrubber er naturlig nok relevant, men vet ikke. Ren gjetning er at de ikke har det, basert på at samme ofte er spesifikt nevnt i K+S-rapporter (dersom skipene har det).
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
08.10.2020 kl 14:23
2356
ADS Crude har publisert sin månedlige oppdatering i dag (dog datert «helt» tilbake til 5. oktober, en dårlig presisjon mtp foregående oppdateringer) for de 20 største aksjonærene. Og, det ser ut som de har hatt problemer med å forholde seg til den nylige ungarske flaggemelding fra HOLD ASSET MANAGEMENT i Budapest, som iht samme skulle ha ervervet 15.3% av aksjene, og dermed sende dem opp til 2. plass på listen over største aksjonærer. Oppgjøret skulle finne sted innen 1. oktober, men hvor er selskapet NÅ å finne på aksjonærlisten?? Det er, slik jeg kan se ut fra sørlendingenes presentasjon ikke de voldsomt store endringene blant de 20. Og HOLD ASSET er i hvert fall ikke nevnt. Kanskje de har valgt å se på dem som de individuelle fondene som HOLD nevnte i sin flaggemelding, og er dermed gjemt blant sivet? Eller kanskje deler av kjøpet feilet? Så kanskje man ikke skal bebreide rederiet for akkurat det. Uansett, de 20 største kontrollerer nå 14,995’ aksjer (64.1%) mot 14,928’ aksjer (63.8%) i september. Noe som tallmessig er små, men i realiteten inneholder oversikten flere konkrete endringer.
Bortsett fra de (for meg) mange ubesvarte spørsmålene rundt ungarerne (med unntak av ett av deres fond, se nedenfor), er de mest iøynefallende endringene at fire av de største aksjonærene har gått ut av listen, mens 3 har kommet inn. Hvordan det kan ha seg lurte jeg også på, men etter å ha dobbeltsjekket, ser det ut som forrige liste (september) inneholdt 21 (!!) aksjonærer. La meg vite om jeg har misforstått helt. Uansett, de jeg har registrert å ha forlatt lokalet er Valorem AS, Bernt Holding AS, Citibank og Alphabet AS. Nye på listen er Vohra (det antar jeg er ungarsk) med 265’ aksjer (1.1%), depotbanken Clearstream Banking med 178’ (0.8%) og Knut Hovet lnstallasjonar AS med 163’ aksjer (0.7%). Sistnevnte er (så vidt jeg forstår) kontrollert av Olav K.Y. Hovet i Rysstad, noe jeg forbinder med Setesdalen. Hadde ikke overrasket meg det ringeste om sistnevnte er deltager på forumet.
Til de konkrete endringene blant 20 (unntatt foran nevnte) nevner jeg flg (tidligere tall i parentes).
Først de som har solgt seg ned: Pershing LLC har nå 792’ (794’) og Caceis Bank 333’ (370’).
På oppadgående: Euroclear har nå 2,102’ (1,937’), Raiffeisen Bank 1,073’ (960’) og deres andre konto under samme navn med 367’ (337’), Nordnet Bank 682’ (562’), Nordnet Livsforsikring 592’ (525’) og Avanza Bank med 187’ (161’).
Min konklusjon (rett eller feil): Her skjer det ting - og ADS, skjerp dere med mht oppdatering! Hehe.
Bortsett fra de (for meg) mange ubesvarte spørsmålene rundt ungarerne (med unntak av ett av deres fond, se nedenfor), er de mest iøynefallende endringene at fire av de største aksjonærene har gått ut av listen, mens 3 har kommet inn. Hvordan det kan ha seg lurte jeg også på, men etter å ha dobbeltsjekket, ser det ut som forrige liste (september) inneholdt 21 (!!) aksjonærer. La meg vite om jeg har misforstått helt. Uansett, de jeg har registrert å ha forlatt lokalet er Valorem AS, Bernt Holding AS, Citibank og Alphabet AS. Nye på listen er Vohra (det antar jeg er ungarsk) med 265’ aksjer (1.1%), depotbanken Clearstream Banking med 178’ (0.8%) og Knut Hovet lnstallasjonar AS med 163’ aksjer (0.7%). Sistnevnte er (så vidt jeg forstår) kontrollert av Olav K.Y. Hovet i Rysstad, noe jeg forbinder med Setesdalen. Hadde ikke overrasket meg det ringeste om sistnevnte er deltager på forumet.
Til de konkrete endringene blant 20 (unntatt foran nevnte) nevner jeg flg (tidligere tall i parentes).
Først de som har solgt seg ned: Pershing LLC har nå 792’ (794’) og Caceis Bank 333’ (370’).
På oppadgående: Euroclear har nå 2,102’ (1,937’), Raiffeisen Bank 1,073’ (960’) og deres andre konto under samme navn med 367’ (337’), Nordnet Bank 682’ (562’), Nordnet Livsforsikring 592’ (525’) og Avanza Bank med 187’ (161’).
Min konklusjon (rett eller feil): Her skjer det ting - og ADS, skjerp dere med mht oppdatering! Hehe.
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Bra jobba fra deg og takk for oppdatering :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare
Struts
08.10.2020 kl 16:08
2234
Forresten, om mulig, uenig med meg selv. ADS bør ikke bare skjerpe seg mht aksjonærlisten. De burde også sende melding som egentlig gir en avklaring mht HOLD Asset osv. For kan ikke tenke meg ungarerne gjør det. Og selv om ADS (den ikke børsnoterte siden av selskapet) aktivt markedsfører panamaxen "ADS ARENDAL" for salg, så har de vel ikke så mye å gjøre på tanksiden (med kun 2 enheter, og et regnskap som vel for lengst burde være klart for q3, men først blir presentert 18.11.20) at de ikke kunne bruke fem minutter på en avklaring. Det sagt, NAV er fremdeles en 10'er over dagens børskurs!
Redigert 21.01.2021 kl 04:11
Du må logge inn for å svare