TECO 2030 - Den neste grønne raketten?
12 Oktober kommer dette spennende selskapet på børs (Merkur).
De driver med hydrogen og miljøvennlige scrubbere mot maritim transport.
https://teco2030.no/investors/reports/
Hadde vært spennende og høre andres meninger om dette caset.
Er det verdt et lodd?
De driver med hydrogen og miljøvennlige scrubbere mot maritim transport.
https://teco2030.no/investors/reports/
Hadde vært spennende og høre andres meninger om dette caset.
Er det verdt et lodd?
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Lamps8
01.10.2020 kl 14:24
8900
Hvis du venter til den 14 oktober så kommer Hydrogenpro på børs, der er det virkelig verdt å ta et lodd. De har flere kontrakter i milliardklassen og har nå også fått Mitsubishi på eiersiden, de skal ta USA med storm sammen. Sammenliknet med prisingen til NEL så har Hydrogenpro vanvittig oppsidepotensiale.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Korporalen
02.10.2020 kl 09:53
8683
Antar de listes på Merkur og at det ikke er foretatt noen form for åpen (vekst-)emisjon i forkant av listingen?
Kan heller ikke se at HydrogenPro er søkt notert, vedtatt notert e.l. på Oslo Børs.
Kan heller ikke se at HydrogenPro er søkt notert, vedtatt notert e.l. på Oslo Børs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Woody
02.10.2020 kl 10:28
8655
Jeg har tro på dette caset. Først og fremst fordi selskapet har en meget positiv agenda "Gjøre shipping-bransjen mindre forurensende". Slike selskaper har alle forutsetninger for å lykkes. Vi er i starten av et grønt skifte som myndighetene verden over støtter (som Norge og EU), men også folk/investorer (ESG-fond).
Selskapet er åpenbart bra for menneskeheten fordi cruiseskip, tankskip, bulkskip, containerskip, ferger osv. forurenser havet, lufta og fjordene våre. Frem til i år har det nesten ikke vært noe kontroll eller regler fordi man har seilt i internasjonalt farvann, så forurensingen er ekstrem. Skip går gjerne på tungolje med høyt innhold av svovel. Med dette i tankene vil en liten titt på Vesselfinder gi en pekepinn på problemet:
https://www.vesselfinder.com/
Teco 2030 er et cleantech selskap som allerede i dag selger skrubbere, eller gassvaskere for fjerning av partikler, svoveldioksid og tungmetaller. Dette vil generere omsetning fra første stund.
Skrubber-tech: https://www.youtube.com/watch?v=D91SIdyI0is
Samtidig har selskapet et pågående samarbeid med AVL om utvikling av en Fuel Cell med hydrogen som drivstoff som vil gjøre fremtidens skip helt fri for utslipp (bare vann). AVL er blant verdens fremste på testing av Fuel Cell teknologi. Man starter ikke på null med hydrogen-satsningen. Allerede gjort avtale. AVL er representert på Hydrogen Online Conference 2020 i Tyskland 8 og 9 oktober "Verdens største hydrogen konferanse".
https://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Taubaater-paa-hydrogen
Det satses også på Carbon Capture & Storage for skip.
Teco Gruppens kunder omfatter 5000 skip. Teco 2030 er godt posisjonert med tilstedeværelse og kunnskap i shipping. Det er tenk fabrikk i Norge og det har allerede blitt luftet at samarbeid med NEL og Hexagon kan bli aktuelt. Det vil nok bli tatt grep som gjør caset enda klarere med tiden.
Selskapet er åpenbart bra for menneskeheten fordi cruiseskip, tankskip, bulkskip, containerskip, ferger osv. forurenser havet, lufta og fjordene våre. Frem til i år har det nesten ikke vært noe kontroll eller regler fordi man har seilt i internasjonalt farvann, så forurensingen er ekstrem. Skip går gjerne på tungolje med høyt innhold av svovel. Med dette i tankene vil en liten titt på Vesselfinder gi en pekepinn på problemet:
https://www.vesselfinder.com/
Teco 2030 er et cleantech selskap som allerede i dag selger skrubbere, eller gassvaskere for fjerning av partikler, svoveldioksid og tungmetaller. Dette vil generere omsetning fra første stund.
Skrubber-tech: https://www.youtube.com/watch?v=D91SIdyI0is
Samtidig har selskapet et pågående samarbeid med AVL om utvikling av en Fuel Cell med hydrogen som drivstoff som vil gjøre fremtidens skip helt fri for utslipp (bare vann). AVL er blant verdens fremste på testing av Fuel Cell teknologi. Man starter ikke på null med hydrogen-satsningen. Allerede gjort avtale. AVL er representert på Hydrogen Online Conference 2020 i Tyskland 8 og 9 oktober "Verdens største hydrogen konferanse".
https://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Taubaater-paa-hydrogen
Det satses også på Carbon Capture & Storage for skip.
Teco Gruppens kunder omfatter 5000 skip. Teco 2030 er godt posisjonert med tilstedeværelse og kunnskap i shipping. Det er tenk fabrikk i Norge og det har allerede blitt luftet at samarbeid med NEL og Hexagon kan bli aktuelt. Det vil nok bli tatt grep som gjør caset enda klarere med tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Ole86
02.10.2020 kl 11:11
8607
Bra oppsummert!
Jeg har også veldig troa på dette selskapet.
Dette er et teknologieselskap som leverer løsninger som er høyaktuelle og 100% grønne.
Jeg har også veldig troa på dette selskapet.
Dette er et teknologieselskap som leverer løsninger som er høyaktuelle og 100% grønne.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Lobbe
02.10.2020 kl 18:45
8470
Jaha, meir hydrogen, mmm er ute av Nel men, har tru på hydrogen som ein del av miljø rensinga. Fe skjå når dei kjem på børs og får skjå kar landet ligger då.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Iceman
02.10.2020 kl 18:58
8451
Har også tro på dette selskapet!
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
May-Liss
03.10.2020 kl 13:51
8220
Basert på emisjonsinteresse forut for ME notering er Hydrogenpro suverent best alternativ - ble 14 ganger overtegnet.
Teco/Tore Enger fikk inn 80 % av ønsket kapital.
Teco/Tore Enger fikk inn 80 % av ønsket kapital.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Unnskyld min uvitenhet men jeg har kikket litt på MPCC og registrert
at de er på en bunnpunkt nå, så spørsmålet mitt blir dasom følger :
Kommer MPCC til å bli radert bort fra markedet eller kan de
bygges om til å gå på Hydrogen som teco2030 besitter og
fortsatt være aktuelle å investere i ?
Bybonden ( takker på forhånd for mest mulig seriøse svar )
at de er på en bunnpunkt nå, så spørsmålet mitt blir dasom følger :
Kommer MPCC til å bli radert bort fra markedet eller kan de
bygges om til å gå på Hydrogen som teco2030 besitter og
fortsatt være aktuelle å investere i ?
Bybonden ( takker på forhånd for mest mulig seriøse svar )
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
SIB
03.10.2020 kl 14:18
8177
Takk for fin oppsummering😊
Hydrogenpro gikk dessverre meg forbi! Men, i disse dager er det nok med et navn som høres miljøvennlig ut - for å få folk til å handle.
På lang sikt så er jeg uansett veldig trygg på at Teco2030 vil være en særdeles god investering.
Hydrogenpro gikk dessverre meg forbi! Men, i disse dager er det nok med et navn som høres miljøvennlig ut - for å få folk til å handle.
På lang sikt så er jeg uansett veldig trygg på at Teco2030 vil være en særdeles god investering.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
hyperion
03.10.2020 kl 16:21
8090
Ja, det er mulig men ikke helt sikker. Aglx ble 10 ganger overtegnet og åpnet med 100% over emisjon kurs, og startet å falle der fra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Woody
03.10.2020 kl 17:40
8015
Det handler litt om hvilket nivå av verdsettelse man kommer fra også. Ca. 20% er kontanter og her har man en ESG-butikk oppe og går allerede i skrubber-virksomheten. Sammenligner man med NEL er den 45 ganger så høyt priset. Eller for å si det på en annen måte, man kan eie NEL eller 45 selskaper som Teco 2030 for samme prisen, og NEL har jo falt 25% fra toppen i tillegg.
Det sier seg selv at man må gjøre noe med det unødvendige griseriet innen shipping. Fly har en form for alibi teknologisk og sikkerhetsmessig, men shipping fyrer unødvendig på tungolje/bunkerolje og diesel holder heller ikke. Er det noen som kan se for seg dette drivstoffet i fremtiden? Teco 2030 sin satsning på hydrogen er meget aktuell for fremtiden. Norge er også en miljø og shipping-nasjon så slike initiativ bør få backing fra norske myndigheter.
I mellomtiden gjør selskapet sitt med fokus på skrubbere og karbonfangst. Det siste er med i neste års statsbudsjett:
https://e24.no/olje-og-energi/i/rgLv1m/erna-med-budsjettnyhet-to-mrd-til-karbonfangst-i-2021
Det sier seg selv at man må gjøre noe med det unødvendige griseriet innen shipping. Fly har en form for alibi teknologisk og sikkerhetsmessig, men shipping fyrer unødvendig på tungolje/bunkerolje og diesel holder heller ikke. Er det noen som kan se for seg dette drivstoffet i fremtiden? Teco 2030 sin satsning på hydrogen er meget aktuell for fremtiden. Norge er også en miljø og shipping-nasjon så slike initiativ bør få backing fra norske myndigheter.
I mellomtiden gjør selskapet sitt med fokus på skrubbere og karbonfangst. Det siste er med i neste års statsbudsjett:
https://e24.no/olje-og-energi/i/rgLv1m/erna-med-budsjettnyhet-to-mrd-til-karbonfangst-i-2021
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Iceman
03.10.2020 kl 19:34
7921
The IMO 2020 rule, effective Jan. 1, requires all ships that do not have exhaust-gas scrubbers to burn either 0.5% sulfur fuel known as very low sulfur fuel oil (VLSFO) or 0.1% sulfur marine gasoil (MGO). Ships with scrubbers can continue to burn 3.5% sulfur heavy fuel oil (HFO).
Må vel være fin timing mtp scrubbere nå. Samt en meget spennende fremtid innen grønn teknologi.
Må vel være fin timing mtp scrubbere nå. Samt en meget spennende fremtid innen grønn teknologi.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Woody
05.10.2020 kl 12:40
7548
Oppturen ser ikke ut til å være over for grønne selskaper, vi er bare i starten av en mega-trend. USA vil ta en lederrolle med gigantiske investeringer i grønn energi og grønne løsninger hvis Joe Biden vinner valget og mye tyder på at han vinner.
Det som er så interessant med Teco 2030 er at selskapet vil støttes fra alle hold, som at myndighetene vil legge til rette og bidra med gunstige forhold, som lavere avgifter, avskrivninger, og støtteordninger. Når selskapet først har en hydrogen fuel cell så vil det være stor interesse. Hvilket rederi vil ikke ha skip som kan frakte utslippsfritt? Mærsk? Wilhelmsen? Og hvilken mottaker ønsker ikke å benytte disse fartøyene? Se for dere H&M kunne skiltet med utslippsfri frakt. Langreist og kortreist vil få samme klimaavtrykk. Og folk ønsker det også. Den ultimate makt er forbrukermakten og kommende generasjoner krever grønne løsninger. Absolutt alle seriøse selskaper i vesten(verden) har bærekraft på agendaen, det er en klar konkurransefordel.
https://joebiden.com/climate-plan/
https://www.coca-colacompany.com/news/reducing-carbon-in-our-value-chain
P.S. Karbonfangst og gassvasking gjør ikke selskapet mindre interessant fremover.
Det som er så interessant med Teco 2030 er at selskapet vil støttes fra alle hold, som at myndighetene vil legge til rette og bidra med gunstige forhold, som lavere avgifter, avskrivninger, og støtteordninger. Når selskapet først har en hydrogen fuel cell så vil det være stor interesse. Hvilket rederi vil ikke ha skip som kan frakte utslippsfritt? Mærsk? Wilhelmsen? Og hvilken mottaker ønsker ikke å benytte disse fartøyene? Se for dere H&M kunne skiltet med utslippsfri frakt. Langreist og kortreist vil få samme klimaavtrykk. Og folk ønsker det også. Den ultimate makt er forbrukermakten og kommende generasjoner krever grønne løsninger. Absolutt alle seriøse selskaper i vesten(verden) har bærekraft på agendaen, det er en klar konkurransefordel.
https://joebiden.com/climate-plan/
https://www.coca-colacompany.com/news/reducing-carbon-in-our-value-chain
P.S. Karbonfangst og gassvasking gjør ikke selskapet mindre interessant fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
gakko
05.10.2020 kl 12:48
7528
Ingen overraskelse at de ansatte i Teco er positive til selskapet. 80 mill for en ide og ingen patenter. Tenk når romskip også må gå på hydrogen. Sky is the limit..
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
* 700 millioner kroner til det statlige selskapet Nysnø Klimainvesteringer, som investerer i flere bedrifter som utvikler ny, klimavennlig teknologi
Norge kommer til å pøse ut i hytt og gevær til alt av bedrifter som jobber mot ett grønt skifte, og det samme vil EU.
Rakk selv ikke tegne meg for aksjer, men vil nok kjøpe en liten post her, siden skipsfart er den desidert største synderen av alle når det kommer til forurensning og co2.
Norge kommer til å pøse ut i hytt og gevær til alt av bedrifter som jobber mot ett grønt skifte, og det samme vil EU.
Rakk selv ikke tegne meg for aksjer, men vil nok kjøpe en liten post her, siden skipsfart er den desidert største synderen av alle når det kommer til forurensning og co2.
Redigert 21.01.2021 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Alias Mr X
06.02.2024 kl 07:15
3873
På tide med en advarsel her!!!
De ansatte fikk bare 50% lønn denne mnd. (de fikk beskjed om det dagen før lønnsutbetaling!!).
Jeg vet også at all videre testing av fuel cellen er stoppen da kassen er tom.
Det er mange kreditorer som krever penger, noen helt tilbake fra April i fjor.
De må ha minst 150 mil i friske penger for å komme ut av denne knipen.
X
De ansatte fikk bare 50% lønn denne mnd. (de fikk beskjed om det dagen før lønnsutbetaling!!).
Jeg vet også at all videre testing av fuel cellen er stoppen da kassen er tom.
Det er mange kreditorer som krever penger, noen helt tilbake fra April i fjor.
De må ha minst 150 mil i friske penger for å komme ut av denne knipen.
X
Listen
06.02.2024 kl 14:28
3723
Hvis innlegget til Alias Mr X er riktig, måtte vel selskapet meldt dette? Fremstår som en mildt sagt, utfordrende situasjon..........
UppU
06.02.2024 kl 17:59
3614
Hva legger du i at selskapet måtte ha "meldt" det? Er meldepliktig ovenfor Oslo Børs? eller bare til media?
Listen
07.02.2024 kl 09:10
3442
Selv på Euronext vil all informasjon av vesentlig betydning være meldepliktig......
SomSa
09.02.2024 kl 11:07
3004
Dette er også en Corona-baby. Mange selskaper ble børsnotert under pandemiet og selskap etter selskap har endt i fiasko. Det er merkverdig at det omsettes lavere enn gatekjøkken og de har 60 ansatte. Noen tror at de kan hente ubegrenset penger fra investorer når selskapet børsnoteres.
Alias Mr X
23.02.2024 kl 04:11
2071
De klarte å samle noen kroner til å etterbetale de ansatte:-)
I lys av jakt og fiske saken hos Norsk industri så kan det nevnes at det var mange som reagerte på at hele ledelsen dro på laksefiske på Vestlandet i høst når alle viste at de hadde økonomiske problemer.
Enda mer utrolig er at de fortsetter å ansette flere folk på kontoret når de vet at de har problemer med å betale lønninger.
Det er mer et spørsmål om det er noen som vil gå inn med mer penger i dette sluket.
I lys av jakt og fiske saken hos Norsk industri så kan det nevnes at det var mange som reagerte på at hele ledelsen dro på laksefiske på Vestlandet i høst når alle viste at de hadde økonomiske problemer.
Enda mer utrolig er at de fortsetter å ansette flere folk på kontoret når de vet at de har problemer med å betale lønninger.
Det er mer et spørsmål om det er noen som vil gå inn med mer penger i dette sluket.
UppU
07.03.2024 kl 11:18
1574
Star skrev går som en kule skal vi se 10kr denne gang?
Klart for nytt rally snart? Eller fortsetter nedturen?