Okeanis Eco Tankers - First fondet kjøper seg opp IGJEN

Frodon
OET 01.10.2020 kl 19:37 26170

Som sikkert ingen her husker, så kjøpte de seg opp i Okeanis i 2019 før Spetalen hamstret aksjer her og First solgte med god gevinst i november 2019 på kurs mellom kr 95 og 110.

Nå har de begynt å kjøpe igjen og dukket opp på 20 plass på største aksjonærer listen. De hadde langt flere aksjer i 2019, skal de fylle på enda mer? ;)

20 VERDIPAPIRFONDET FIRST GENERATOR 170,228 0,52

Kan også nevne at i tillegg til alle innside kjøpene på 328.100 antall aksjer siste uken, har også The bank of New York gått rett inn på 7 plass med 639.893 aksjer. Sykt hvor mye aksjer de klarer å kjøpe uten å dra kursen opp ;)

7 THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV 639,893 1,95

http://www.okeanisecotankers.com/top-20-shareholders/

Det er kanskje ikke så rart de kjøper aksjer i Okeanis, når fastkontraktene selskapet har signert, gir betydelige utbytter og selskapet er priset til halvparten av verdiene (p/b 0,51 pr 1.10.2020)
Redigert 21.01.2021 kl 08:23 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
15.10.2020 kl 23:54 4093

Jeg snakker om utbytte, OET har har gode TC på sine skip utenom de som er i spot. De som er i spot er de usikre variablene derfor er det med usikkerhet å angi eps men siden OET er et utbytte selskap så antar jeg at de vil betale utbytte på 0.25 for Q3 og Q4. Pga de lave spotratene i Q3 og Q4 sålangt så er det de gode TC de har som vil sørge for utbytte Q3 og Q4.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.10.2020 kl 06:02 4030

Ok. Okeanis har hatt høyere spot rater i Q3 på det meste av flåten sin, enn TC kontraktene. Se side 5 i denne presentasjonen:

http://www.okeanisecotankers.com/wp-content/uploads/2020/08/OET-Presentation-2Q20.pdf

Det er fullt mulig spot ratene blir noe lave i begynnelsen av Q4, men nå begynner tank sesongen, så satser på en siste oppsving før en utfordrende periode på 6-9 mnd.

Husk også på at hvis det kommer nye klare regler på forurensning rundt shipping generelt, kan det hende skraping av gamle skip vil ta seg opp. Et annet alternativ er at skip som forurenser mest, må kjøre saktigere. Da kan ratene neste år bli høyere enn de fleste tar høyde for ;) Gamle skip kan få krav om å forurense langt mindre enn nå, som vil være dyrt å fikse på gamle skip. Kjøpe nye skip med eks LPG motor, koster også svært mye pr dags dato. Da må ratene langt høyere for å kunne forsvare dyre innkjøpspriser, eller så er det ikke mange som er villig til å ta den risikoen ;)

https://m.youtube.com/watch?v=gQcMTOQMpXk
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
16.10.2020 kl 09:14 3923

Frodon har allerede svart deg, men her er en liten tweet vedrørende rentekostnader; https://twitter.com/Aristidis/status/1316755644607868928

Hvor mye dette utgjør har jeg faktisk ikke sett noe på før nå, men pr Q2 så hadde de drøye 800MUSD i rentebærende gjeld.
Tar vi en veldig enkel tilnærming og forutsetter at renten har gått ned med 1,67 prosentpoeng (jeg har ikke tatt et dybdykk i lånebetingelsene) så utgjør det 3,34MUSD pr kvartal. Med 1400 kalenderdager i Q3 så utgjør det 2,4k i redusert CBE ifht nyttår (gitt samme rentebærende gjeld). Noe jeg har oversett og/eller er dette en alt for enkel tilnærming?

Og takk :) Er ikke akkurat noen fasit jeg kommer med, men forhåpentligvis litt kjøtt på beinet for å trigge tankegang og videre diskusjon :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
16.10.2020 kl 09:41 3894

Ja, er spent på guidingen for Q4. Ratene har jo skrapt bunn en stund nå, så oppnådde spotrater for Q4 så langt skal da være svært dårlig (før ECO&scrubber premium, samt evt. fortsatt operasjonell outperformance, vel å merke).

Vi har jo fortsatt en del lange TCer som støtpute mot svak start på Q4;
VLCC = 1x48k + 4x35,3k = 189,2k pr dag
Suez = 2x29,5k = 59k pr dag (vel, en plass mellom 29 og 30 på hver av de)
Så de 7 skipene på TC tar da inn 248,2k pr dag

Vi har da 10 skip (3 VLCC, 4 Suez og 3 Afra) på spot. Bruker jeg 25k som CBE (runder ned litt for syns skyld, så får vi se hva fallet i LIBOR reelt betyr) og 17 skip så er kostnadssiden 425k pr dag. Med andre ord så må de 10 skipene på spot oppnå (425-248,2)/10=17,68k i snitt for at vi går i null (gitt 25k i CBE, og når jeg ignorerer off-hire, men vi har vel en Afra som får litt off-hire i Q4) [med CBE på f.eks 24k så trenger vi (17*24-248,2)/10=15,98k]

Etter hva jeg ser så gir en gjennomsnittlig oppnådd spot på 25k en EPS på 21 cents, og 30k gir 35 cents. Stemmer det med dine tall, Frodon? Slik spot har sett ut så langt så er det kanskje optimistisk? (skjønt noen av spotratene fra Q2 vil jo fort "blø" inn i Q3, i tillegg til premium og evt fortsatt operasjonell outperformance)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
16.10.2020 kl 09:42 3890

Innsidekjøpene satte en bunn for kursen, og den har siden svingt mellom 56 og 58. Svært får selgere, så det skal ikke mye volum til før vi er over 60 igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
16.10.2020 kl 09:44 3901

Oi. Glemte TCen på Kythnos (12mnd på 34k)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
polakk
16.10.2020 kl 10:32 3877

Lånte litt talene dine ks1977

VLCC = 1x48k + 1x34 + 4x35,3k = 224,2 pr dag
Suez = 2x29,5k = 59k pr dag (vel, en plass mellom 29 og 30 på hver av de)
8 skipen på TC tar da inn 283,2k pr dag

Har regnet litt, og kommer frem til cash break even ligger på cirka 23000 for flåten samlet.
Dersom vi tar 17x23k så får vi 391 k per dag
Trekker vi fra skipene på TC til 283,2 per dag så får vi 107,8 k som skal dekkes av 9 skip
Vi får da 11,97 k per dag
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
16.10.2020 kl 11:50 3843

Det er fritt frem for å låne, radbrekke, korrigere, supplere osv :)

Jeg får litt høyere break even enn deg, men Q2 har høyere G&A (pga skatteregler) så for Q3 så er kanskje 23k fornuftig (de bruker jo selv 22,4k for 2021 i septemberpresentasjonen). Mitt forsøk (tall fra Q1 og Q2);
Vessel operating cost = 8751k / 9237k
Depreciation/amortization = 9991k / 10 054k
*G&A = 590k / 2 590k
**Other (legal) = 1337k / 0
Interest/finance = 10 846k / 9 482k
Management fee = 818k / 819k
Sum = 32 333k / 32 182k fordelt på 1365/1365 kalenderdager, dvs 23,69k/23,58k, men
* skjevfordelt mellom kvartalene pga skattemessige forhold (men summen/snittet for Q1&Q2 er kanskje ok som sum/snitt for Q3&Q4), og
** ikke relevant fremover (med mindre det blir nye rettssaker). ** utgjorde nesten 1k i Q1
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
polakk
16.10.2020 kl 12:09 3826

Rablet litt for meg, brukte 1400 kalenderdager.
Men kom frem til 23131 når jeg tok med den nye finansieringen av Kimolos og Folegandros + breakeven på 21k for Nissos Sifnos & Nissos
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
16.10.2020 kl 13:39 3772

Ah. Ja 1400 dager blir for Q3 med de to nye Suezene, men litt mindre for Q2.

Mine 23,69/23,58 ser jo også bakover i tid, så gir jo mening at det går ned litt for Q3 (og litt til for Q4?) :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Frodon
16.10.2020 kl 17:53 3686

Her er oppsettet jeg lagde for Q4/20, Q1/21, Q2/21 og Q3/21 for en stund siden, så får vi se hvor mye jeg bommer på her etterhvert. Jeg bruker oppsettene og redigerer inn fakta etterhvert som vi får dem. Litt av poenget med å sette oppsett ut i 2021 er fordi fast kontraktene på de 4 VLCC`ene øker fra usd 32.700 til usd 37.115 i mai 2021. Lurer på om like mange kommer til å le av de kontraktene i 2021? ;)

Inntektene Q4 2020 usd 45.097.780, dvs usd 1,37, dvs kr 13,02 pr aksje. 1.10.2020 til 31.12.2020 - 91 dager

Totale inntekter de 6 VLCC på fastkontrakt usd 24.083.605 (VLCC 4 stk på rate usd 32.615, inntekt 11.871.860, overskudd usd 2.176.720 i Q4. VLCC Nissos Keros usd 47.945, inntekt 4.362.995, overskudd usd 1.912.750 i Q4. VLCC Nissos Kythnos 86.250, inntekt 7.848.750, overskudd usd 5.359.500 i Q4)
VLCC 1 års fastkontrakt usd 34.000, totalt usd 3.094.000. VLCC Nissos Kythnos (fra 8 mnd TC) eller VLCC Nissos Donoussa (fra spot) skal inn på kontrakt fra november 2020
Estimert 1 stk VLCC usd 28.000 pr dag, totalt usd 2.548.000
2 stk Suezmax fastkontrakt usd 30.000, totalt 5.460.000
Estimert 1 stk Suezmax fastkontrakt usd 19.000 + profitshare 4500, totalt usd 2.138.500
Estimert 3 stk Suezmax usd 18.000 pr dag, totalt usd 4.914.000
Estimert 2 stk Aframax usd 15.000 pr dag, totalt usd 2.730.000
Estimert 1 stk Aframax usd 15.000 pr dag i 45 dager (borte i 45 dager pga montering av scrubber), totalt usd 675.000 (Nissos Heraclea ute fra 20.9.2020 til 2.11.2020)

Totalt utgifter Q4 2020 usd 35.880.936
8 stk VLCC usd 19.437.600
6 stk Suezmax usd 11.174.436
3 stk Aframax usd 5.268.900
Totalt overskudd Q4 2020 usd 9.216.844, dvs EPS usd 0,28
-------------------

Inntektene Q1 2021 usd 40.618.780, dvs usd 1,23, dvs kr 11,73 pr aksje. 1.1.2021 til 31.3.2021 - 90 dager

Totale inntekter de 6 VLCC på fastkontrakt usd 19.198.780 (VLCC 4 stk på rate usd 32.615, inntekt 11.741.860, overskudd usd 2.176.720 i Q1. VLCC Nissos Keros usd 47.945, inntekt 4.362.995, overskudd usd 1.912.750 i Q1. VLCC 1 års fastkontrakt usd 34.000, totalt usd 3.094.000. VLCC Nissos Kythnos eller VLCC Nissos Donoussa skal inn på kontrakt fra november 2020)
Estimert 2 stk VLCC usd 25.000 pr dag, totalt usd 4.500.000
2 stk Suezmax fastkontrakt usd 30.000, totalt 5.400.000
Estimert 4 stk Suezmax usd 20.000 pr dag, totalt usd 7.200.000
Estimert 3 stk Aframax usd 16.000 pr dag, totalt usd 4.320.000

Totalt utgifter Q1 2021 usd 35.880.200
8 stk VLCC usd 19.437.600
6 stk Suezmax usd 11.174.436
3 stk Aframax usd 5.268.900

Totalt overskudd Q1 2021 usd 4.738.580, dvs EPS usd 0,14
---------------------------------------
Inntektene Q2 2021 usd 41.364.780, dvs usd 1,25, dvs kr 11,94 pr aksje. 1.4.2021 til 31.6.2021 - 90 dager

Totale inntekter de 6 VLCC på fastkontrakt usd 19.328.780 (VLCC 4 stk på rate usd 32.615, inntekt 11.871.860, overskudd usd 2.176.720 i Q1. VLCC Nissos Keros usd 47.945, inntekt 4.362.995, overskudd usd 1.912.750 i Q1. VLCC 1 års fastkontrakt usd 34.000, totalt usd 3.094.000. VLCC Nissos Kythnos eller VLCC Nissos Donoussa skal inn på kontrakt fra november 2020)
Estimert 2 stk VLCC usd 25.000 pr dag, totalt usd 4.550.000
2 stk Suezmax fastkontrakt usd 30.000, totalt 5.400.000
Estimert 4 stk Suezmax usd 20.000 pr dag, totalt usd 7.200.000
Estimert 3 stk Aframax usd 16.000 pr dag, totalt usd 4.320.000

Totalt utgifter Q2 2021 usd 35.880.200
8 stk VLCC usd 19.437.600
6 stk Suezmax usd 11.174.436
3 stk Aframax usd 5.268.900

Totalt overskudd Q2 2021 usd 5.484.580, dvs EPS usd 0,16

-------------------
Inntektene Q3 2021 usd 42.348.780, dvs usd 1,28, dvs kr 12,23 pr aksje. 1.7.2021 til 31.9.2021 - 90 dager

Totale inntekter de 6 VLCC på fastkontrakt usd 20.818.780 (VLCC 4 stk på rate usd 37.115, inntekt 13.361.400. VLCC Nissos Keros usd 47.945, inntekt 4.362.995. VLCC 1 års fastkontrakt usd 34.000, totalt usd 3.094.000. VLCC Nissos Kythnos eller VLCC Nissos Donoussa skal inn på kontrakt fra november 2020)
Estimert 2 stk VLCC usd 25.000 pr dag, totalt usd 4.550.000
2 stk Suezmax fastkontrakt usd 30.000, totalt 5.400.000
Estimert 4 stk Suezmax usd 20.000 pr dag, totalt usd 7.200.000
Estimert 3 stk Aframax usd 16.000 pr dag, totalt usd 4.320.000

Totalt utgifter Q3 2021 usd 35.880.200
8 stk VLCC usd 19.437.600
6 stk Suezmax usd 11.174.436
3 stk Aframax usd 5.268.900

Totalt overskudd Q3 2021 usd 6.468.580, dvs EPS usd 0,19
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
17.10.2020 kl 10:35 3550

Bare tiden vil vise, men tipper at en del vil være grønne av misunnelse over TCene neste sommer, men kanskje de ender opp med å peke nese i Q4/2021 eller senere? Uansett greit å ha noen greie/gode TCer for å sikre mot nedsiden gjennom turbulente tider.

Q1-estimatene dine virket lave synes jeg, men man vet jo aldri hvordan årets vinter blir når Corona gjør det den kan for å klusse til så er jo greit å være konservativ og heller ta evt oppside som en overraskelse. Er kanskje også derfor du har benyttet samme CBE for alle kvartalene? (bør være litt å hente her, ref at OET guider (?) redusert CBE for 2021 og 2022 i septemberpresentasjonen)

For Q2 og Q3 så tenker jeg derimot at du kanskje er litt optimistisk. Det vil i hvert fall være uhørt dersom vi (igjen) skal se Q2 med samme rater som Q1 (og enda være dersom Q3 skal ha samme rater som Q1), men dette kommer jo veldig an på hva som skjer fremover. Etter ti år med motvind så virket det som at tankmarkedet omsider hadde kommet ca i balanse før corona traff (ref ratespiken ved Cosco-sanksjonene), så dersom vi ser mer skroting enn nybygg nå (gjerne hjulpet av relativt dårlige rater i Q4 og Q1) så kan ratene ta seg fort opp igjen dersom oljebehovet tar seg opp til gamle nivå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Frodon
18.10.2020 kl 16:35 3389

Jeg sammenlignet guidingen min mot Cleaves nå, tja? Guiding av tank markedet er omtrent som å guide olje markedet. Det skjer som regel noe uventet som endrer ting. Det er en av grunnene til at jeg liker Okeanis og fast kontraktene de inngår.

Inntektene Q3 2020
Frodon usd 48.035.400. Cleaves usd 46 mill
EPS Frodon usd 0,35. Cleaves 0,44

Inntektene Q4 2020
Frodon usd 45.097.780, Cleaves usd 44 mill
EPS Frodon usd 0,28, Cleaves 0,28

Inntektene Q1 2021
Frodon usd 40.618.780, Cleaves usd 39 mill
EPS Frodon usd 0,14,Cleaves 0,16

Inntektene Q2 2021
Frodon usd 41.364.780, Cleaves usd 37 mill
EPS Frodon usd 0,16, Cleaves 0,09

Inntektene Q3 2021
Frodon usd 42.348.780, Cleaves usd 33 mill
EPS usd 0,19, Cleaves -0,03
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
19.10.2020 kl 10:14 3202

EDIT: Trekk fra to år fra årstallene under, det er 3 år og ikke 5 år...

Fastpriskontraktene gir jo en trygghet i bunn, ingen tvil om det, men jeg er ikke så begeistret for at det er så mange som går ut ca samtidig. Nå har vi de 4 bareboat VLCCene som går ut april 2025, Keros som går ut mai 2025, og de to Suezene som går ut september/oktober 2025.

Blir 2025 elendig (noe jeg ikke tror, men hvem vet) så blir det tøft når TCene går ut (gitt at OET fortsatt eier skipene...), og blir 2024 kanon (hvilket jeg har mer tro på, men hvem vet) så får ikke OET delta like mye på festen her (med 7 av 17 skip på "dårlig" TC).

Skulle likt å se TCene spredt mer utover, men det begrenser jo også nedsiden - hvilket også har en verdi.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2020 kl 10:26 3189

Gjesp,går aksjer opp eller ned når utbyttene blir mindre en tidligere?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
investorAR
19.10.2020 kl 10:30 3185

bra mulighet for å komme seg inn til en hyggelig pris nå. Ikke ofte man ser det volumet på salgssiden. Må bare utnytte muligheten for de som tenker seg inn.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
polakk
19.10.2020 kl 10:48 3185

Angående disse VLCCene som er på kontrakt med Koch så ser jeg at OET står fri til å si opp kontraktene etter 3 år.
Dersom markedet blir bra da så burde dei vel kanskje kunne oppnå bedre rater en 37115 per båt.
Under info fra Q3 2019 presentasjonen
• Average time charter (“TC”) rate for 5 year duration.
• The TC rate will be adjusted upwards to $37,115/day (vs $32,615/day)
per vessel for years three, four and five.
• OET will have the option to cancel the TC at its discretion from the end of year three
until the expiry of the charter without any penalty or premium payable to Koch.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
19.10.2020 kl 10:56 3175

Kriveleif fra min side, jeg betrakter disse som 3 års TC, men klarte å formidle 5 år (skjønt "opsjon" fra OET sin side er jo alltids greit å ha med seg i tilfelle markedet ikke skulle bedre seg)

Kanskje mer interessant/relevant om OET har tenkt å beholde disse skipene i 3 år (eller mer), og hvordan evt gjenstående TC vil påvirke et forsøk på salg (resttiden på TC samt størrelsen på den vil jo virke inn selvsagt)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
19.10.2020 kl 11:04 3161

Ja, større omsetning i dag enn på lenge. Var visst en som skulle ut, men ser ut som han er ferdig nå. FRO stiger bra, så bør være en bra inngang dette. Jeg tok litt selv på 56.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
19.10.2020 kl 11:06 3175

Er opsjonen ensidig slik at OET kan velge å forlenge TC dersom ratene er lave etter tre år, men gå på spot om de er høye? Det høres jo ut som en veldig gunstig avtale. Hvorfor går motparten med på det?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
ks1977
19.10.2020 kl 12:02 3133

5 års TC, men OET har retten til å kansellere etter 3 år.

Motparten på sin side fikk en hyggelig rate for 3 år. I tillegg så er også nedsiden (for motparten) begrenset siden raten for år 4 og 5 ikke er skremmende stor.
Skal ikke se bort ifra at det var motparten som var den vinnende part her, men det vet vi jo ikke før om et par-fem år.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2020 kl 12:07 3132

Hvorfor kjøper du ikke Fro som går opp?
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
19.10.2020 kl 13:38 3103

Man shorter det som går opp. Gikk short FRO på 63,85
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
19.10.2020 kl 13:38 3113

Joakim Hannisdahl
@JHannisdahl
The oversupply of #VLCC in AG persists, according to a
@Bloomberg
survey.

Seasonally, we're in the start of the strong winter market. Our forecast is for Vs to reach winter-highs ~$30k/dCrossed fingers

og svaret fra OET er:


Aristidis A
@Aristidis
Replying to
@JHannisdahl
and
@Bloomberg
Or ~42.5-45k/pd on an $OET V

Deretter svarer Hannisdahl:

Maybe even higher..?

$OET outperformed peers by an average $17,831/d during 1H20E. Some of it was though down to very opportunistic ballast speed, so might be hard to replicate 100% in today's market

https://twitter.com/JHannisdahl/status/1317154635145269255
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.10.2020 kl 13:43 3137

Nå back trader du fælt

Hvis tank snur her vil Fro gå, miniputt tank med mindre kvart vise utbytte vil stå i ro, bortsett fra Hunt som tar grep å selger tonnasje.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
BESV
19.10.2020 kl 20:00 3065

Euronav chartrar in 2 ST suezmax för 26,5 k dagen från trafigura. De tror vändningen kommer för tank verkar det som.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
19.10.2020 kl 20:24 3058

Backtrader aldri. Har gått long EURN og TNK og short FRO i USA i går og i dag. Shorten i FRO på OSE var bare en intradag trade.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
BESV
19.10.2020 kl 22:17 3032

2 år enligt kommentarer, tradewinds artikel där jag inte har tillgång.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
21.10.2020 kl 15:57 2937

OET begynner å se skummel ut teknisk nå, og med FRO i fritt fall er jeg redd at denne blir dradd med. Satser på at det blir mulig å gjøre gode kjøp her om et par dager.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Grylls
21.10.2020 kl 16:14 2917

Det er veldig mye som faller om dagen, så denne har egentlig holdt seg brukbar ift. det. Snart ny rapport med nytt utbytte, så her er utsiktene gode.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Grylls
21.10.2020 kl 20:43 2820

Helt naturlig at Frontline prises lavere enn OET, men markedet har brukt lang tid på å forstå det. Vi får se om kursen siger oppover mot Q3-rapport her.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
investorAR
23.10.2020 kl 14:46 2684

Holder med Larsen i ADS, tror ledelsen i OET heller ikke har så mye til overs for Hannis.
«Vi bryr oss fint lite om hva analytikerne mener om markedet. De har tatt feil før og for oss er det bare prisen på skipene som teller.»

Ikke er han spesielt god heller 🤷‍♂️
According to TipRanks.com, Hannisdahl is a 4-star analyst with an average return of 3.5% and a 56.6% success rate. Hannisdahl covers the Industrial Goods sector, focusing on stocks such as Nordic American Tanker, International Seaways, and Eagle Bulk Shipping.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
26.10.2020 kl 13:37 2521

Hva skjedde i OET nå? Så ut som det var børspause og ny åpningshandel hvor kursen falt. Kan ikke se det har kommet noen børsmelding.
Jeg lå inne med en kjøpsordre på 54,6 som ble matchet på 54,2
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
26.10.2020 kl 14:01 2511

Er nå fornøyd med at ordren min på 54.80 gikk igjennom før i dag. Hva som skjer er at det er noen som vil selge unna, les "frykt". Oktober har alltid vært den mest nervøse måneden i året på børsene. For OET sin del så vil 2020 være et utmerket år, det er fra nå og fremover, les 4 år at verdiene skal skapes. + utbytte hvert Q
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
26.10.2020 kl 14:06 2597

At det er noen som selger i frykt er greit nok. Jeg var mest nyskjerrig på selve handelen. Det lå kjøpsordre både på 54,6, 54,4 og 54,2. Så ble det kjørt tilsvarende en sluttauksjon hvor kursen flyttet seg opp og ned ut at noe ble omsatt, før alt ble omsatt til 54,2. Det er sånn som skjer etter en børspause, men ser ingen grunn til at det skulle være børspause i OET nå.
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Frodon
26.10.2020 kl 14:16 2585

Jeg synes jeg ser noe lignende i Okeanis aksjen nesten hver dag rundt samme tid 😜
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
26.10.2020 kl 14:22 2591

Jeg har registrert at kursen svinger, men ikke at det gjennomføres en "sluttauksjon" midt på dagen.

Men får bare være fornøyd med at jeg fikk kjøpt til 54.2 :)
Redigert 20.01.2021 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
26.10.2020 kl 14:30 2557

Svaret på det er at noen har pøst ut aksjer til salg 54.20 for å få solgt de. Les stort antall aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 00:41 Du må logge inn for å svare