PHO, Melding om Cevira patent i Europa

teaa
19.10.2020 kl 15:08 5049

Mener at jeg i tippekonkurransen i vinter tippet 123 ved nyttår. Kanskje ikke helt galt?
peaf
22.10.2020 kl 08:56 4799

Ja der ser man i vaccibody kjøper styremedlemmer aksjer. Styremedlem i Vaccibody kjøper aksjer for 15,6 millioner kroner.
Det er ikke noe man kan anklage styret i PHO før, men det beror vel på att de er ansvarlige for resultatet selve. Og de vet jo naturligtvis vad de og Schneider har prestert hittils. Det blir med opsjoner som investorerne betaler, og de selger dem så fort som muligt. Så det virker som skribenter herinne har betydligt større tru på ledelsen en ledelsen har selv. Det var detsamme de trudde i PCIB og det blev dyrt.
Ebit
23.10.2020 kl 21:44 4657

Hvor mange opsjoner til ledende ansatte har forfall i 2020 og til hvilken strike kurs???
Slettet bruker
24.10.2020 kl 10:14 4537

Blir for enkelt å sammenligne Pho og Pcib.
Selskapene er i to vidt forskjellige faser.
Og PHO har vist at dem klarer å gjøre avtaler ref. Asieris.
Skal ikke diskutere Pcib her, men opplagt har dem feilet grovt på kommunikasjonen ift dialog med AstraZeneca.
Sammenligner man med Photocure sin avtale med Asieris, så kom den som lyn fra klar himmel, slik skal man jobbe fram avtaler.
Det viser med all tydelighet at medlemmer av ledelsen i Pho samt styret har erfaring fra tidligere med å framforhandle avtaler. Her var det ingen på utsiden som trodde eller visste noe.
Hadde avtalen strandet ville ingen heller visst det og vi som investorer ville ikke merket noe på kursen.

Så tommel opp for Pho sin håndtering av dette, ved å se på Pcib ser man et selskap som står til stryk i lignende sak.
Likeledes tommel opp for Vaccibody.
Redigert 24.10.2020 kl 10:47 Du må logge inn for å svare
bravi
24.10.2020 kl 10:37 4511

Det er likhetstrekk mellom selskapene når det gjelder å bevilge seg opsjoner uten å ha oppnådd resultater og ingen innsidekjøp. Når det gjelder Cevira avtalen var den det forrige regimets fortjeneste, samme med utvikling og alle godkjenninger for Cysview. Skjønner egentlig ikke hvorfor dagens regime skal ha noen opsjoner og bonuser i hele tatt så lenge de ikke greier å levere overskudd.

Når det gjelder tidspunkt for milepels utbetalinger fra Cevira tror jeg dessverre vi må forholde oss til hva Pho har innformert, est. 2024, dvs. når det blir gitt markedsførings tillatelse. En markedsføringstillatelse kan ikke gies før etter at fase 3 er helt ferdig, est Sept. 2022 med påfølgende behandling av søknad (Pho har da anslått behandlingstid til min.15 mnd). Selvfølgelig vil det komme royalty innbetalinger etter hvert som Asieris begynner å selge Cevira.
Redigert 24.10.2020 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2020 kl 10:51 4489

"Når det gjelder Cevira avtalen var den det forrige regimets fortjeneste"

Selvsagt, Hestdal styrte dette fra utsiden!
peaf
24.10.2020 kl 12:12 4436

Ja såvidt eg vet så er det vel Inger Ferner Heglund, som er regissør til samtlige avtaler før PHO sen 2006. Og hon kom jo fra preklinisk utvikling og prosjektledelse i GE Healthcare før hun begynte i Photocure. Og som konsulent vart med og formet detaljer i Ipsenavtalen, som i og før seg kan vare grei. Det er bare finasierings måten som er hål i hodet.Det er jo mange som har klaget på Ipsen avtalen og att de aldri gjorde noe før att markedsføre Hexvix. Men 2016 så sponse de en stor studie i Tyskland med 400 pasienter som viste att BLC var overlegsen WLC alene. Og det hjalp lite, det vart ingen ekstra efterspørsel før det. Og der er vi vel fortsatt når det gjeller Europa. Så får vi håpe Schneider har bedre salgsargumenter att komme med, men han har ikke vist noe hittils.
Så eg er redd att det tar en evighet innen han tjent inn Ipsen innvesteringen.

Og att Cevira skall vare med att berge styret og ledelsen fra kritikk. På den dårlige insattsen de prestert hittils blir feil, de skall ha den omtale de fortjener. Og den står bare til stryk.Og naive investorer er det godt om, se på AZT de hadde ett resultat på 21 øre aksjen i Q3. Og COV hadde vel 3 øre asjen. Og att selskapen ikke presenterer resultat per aksje er førståligt. Det gjeller PHO og som hadde - 30 øre i Q2, det går att skylle på covid 19. Men det er nok ikke mange øren som skiller.
Og PCIB skall vi ikke snakke om, mer naiv en så går det knappt att bli.

Så får vi se om Cevira får PHO Q3 på pluss siden, før hex/cys gjør det garantert ikke. Da Schneider reden har startet ekstra kostnader i Europa.
Redigert 24.10.2020 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
bravi
24.10.2020 kl 17:38 4321

Du skriver at Pho er så potte tett at hvis Cevira avtalen hadde strandet ville vi ikke ha merket det på kursen, mulig det, men da hadde kursen heller kke vært mye over 40 kr i dag. Minner om at kursen faktisk var over 60 etter Q2-18, med Dahl som Ceo og Bellete som ansvarlig for Us, det var før DS ble ansatt.
Slettet bruker
24.10.2020 kl 18:47 4284

Etter tøvet fra Bellete var den i 63, helt korrekt, samme haussing som vi har sett i blant annet pcib.
Ledere som utgir seg for frelsere.
Nei han Belette var stor i ord og liten på jord, det viste q3 2018
bravi
24.10.2020 kl 20:21 4290

Ikke helt enig i den fremstillingen.
Litt historikk, ved utgangen av Q2-18 fikk Hestdal sparken, brødskiva var ferdig påsmurt, Dahl ble midlertidig Ceo. Samtidig skrev styreformann Egberts accelerated sales i børsmeldinga, nå måtte de ha en kommersiell Ceo. Dette var utgangspunktet for Q2 presentasjonen. Etter Q3 presentasjonen kollapset kursen, årsaken var 3 delt, en betydelig short, litt skuffende resultater og ikke minst at Schneider stod for presentasjonen. Jeg tror hadde Schneider holdt seg i bakgrunnen, latt Dahl og Bellete fronte den presentasjonen ville kursfallet ha vært mye mindre. Deretter gikk det fra vondt til verre, ved Q4-18 presentasjonen informerte Schneider sin nye og kostbare satsning med alle (de resultatløse) selgerne. Skjønner godt at Bellete fikk betenkeligheter og var uenig i dette opplegget, han ble så erstattet med Coy.
peaf
25.10.2020 kl 10:03 4134

Ja skall vi gå efter salgsprosessen til Schneider som Turbo var stor anhengere av. Så var Bellete ansvarlig før alle scopesalg i 2019 og. Men att ta åt seg æren før scopesalg i USA betyr ikke att man har prestert noe av verdi. Og ikke har det blitt bedre, samt att begrensninger beroende på covid 19 og scope burde ikke vise seg enda. Derimot vet vi att en del behandlinger vart sett på vent. Men salgsprosessen var nok ikke reell mer en i undentagsfall. Schneider har ikke nemt om han tar med seg salgsprosessen til Europa da lær det ta tid innen det skjer noe der.

Og Bravi når Asieris seier att den globale studien er dokumentert klart og godkjent senest september 2022, så finns det ingen som helst anledning att betivle det. Og jeg ser du har fortsatt ikke førstått att Cevira er en prioritet medisin da det ikke finns noen alternativ medisin. Og behandlingstiden er bare 6 mån i studien, og det er mange millioner som med glede deltar i studien da det bare kan bli bedre. Og de i placebo delen får bedre oppfølgning en vanligt. Så slapp av Cevira kommer meget snart. Man behøver ikke ta alle sorger i førskott, spesielt om de ikke er reelle.
bravi
25.10.2020 kl 10:31 4106

Peaf, er enig i det du skriver om Asieris og Cevira. Det er tidspunktet for milepelsutbetalinger jeg tror er misforstått. Asieris sier fase 3 ferdig godkjent i Sept. 2022, det betyr IKKE at en markedsføringstillatelse et klar på samme tidspunkt. Det er ikke lenger enn 2 mnd. siden Pho skrev at milepelsutbetaling (Kina) estimerte de ville komme i 2024. Det er markedsføringstillatelse som utløser milepelsutbetaling, ikke ferdig godkjent fase 3.

En midlertidig markedsføringstillatelse vil neppe utløse en milepelsutbetaling, bare royalty utbetaling for salget.

Redigert 25.10.2020 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
peaf
25.10.2020 kl 10:54 4083

Ja eg tror du bør lese på lite, når de godkjenner en medisin, så er det desamme som att de gir en markedsføringstillatelse. Og det er detsamme som att de må betale ut milepæler før godkjenning. Og studien er klar på vårparten neste år, og da starter dokumentering før godkjenning og markedsføringstillatelse omiddelbart. Som kommer att gå betydligt fortare en vi tror, og spesielt i kina
bravi
25.10.2020 kl 11:11 4068

Dessverre peaf, så er det slik jeg skriver. Det er først etter at fase 3 er ferdig godkjent at myndighetenes behandlingen av en søknad om markedsføringstillatelse kan begynne. Pho har estimert (med usikkerheter) at den behandlingen tar minst 15 mnd. når de sier milepelsutbetaling i 2024.

Mulig det menes 15 mnd etter at fase 3 utprøvingen er ferdig Sept. 2022, det vil sikkert ta lang tid fra studien er ferdig og frem til den er godkjent.

Asieris har vel ikke skrevet at studien er ferdig og godkjent Sept. 2022, bare at studien er gjennomført til da. Jeg har kanskje vært litt utydelig på dette.
Redigert 25.10.2020 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
peaf
25.10.2020 kl 11:38 4031

Fase 3: Terapeutisk bekreftende studier
Dette er større kontrollerte studier på effekt og sikkerhet ved i den aktuelle pasientgruppen. Studiene kan ha harde endepunkter og undersøker ofte dose-respons og så langt det er mulig bivirkningsmønster og frekvens. Det sammenlignes ofte med etablert behandling. Når fase 3 er avsluttet, har man som regel tilstrekkelig dokumentasjon til å søke om markedsføringstillatelse (godkjenning) for legemidlet.

Asieris er klar med studien september 2021. Og starter dokumentering før godkjenning da som de beregner ferdig senest september 2022.. Og det står klart og tydligt i deres studieplan. Så får du tru vad du vil. Men eg førhåller meg til Asieris og det de melder.
bravi
25.10.2020 kl 12:11 4013

Jeg har tidligere lurt på dette med tidspunktet for milepelsutbetalinger gitt det store avviket i tidspunkter mellom Asieris og Photocure. Tok derfor å undersøkte med Photocure og de svarte "Aviket her er at Asieris angir tidsrammen for selve studiet mens Photocure inkluderer tiden det tar for å få godkjent markedsføringstillatelsen". Videre står det at "i disse tidsangivelsene ligger det selvfølgelig en rekke forutsetninger og usikkerhet".
peaf
25.10.2020 kl 12:45 4079

Når var det de kom med disse uttalerserne, og angav de en tidspunkt når betalninger skulle skje.
bravi
25.10.2020 kl 13:16 4051

De har ikke kommet med noen nye tidspunkter for når betalingene skulle skje. I mitt spørsmål viste jeg til det de sa 18.08.2020. Usd 18 mill. China (est. 2024) og Usd 36 mill. Eu/Us (est. 2026). Dette i forhold til tidsestimatene fra Asieris 23.07.2020. Jeg fikk svar fra Photocure i September.
peaf
25.10.2020 kl 13:40 4021

Ja da står det verre til med PHO en vad eg trodde. En prioritert Anda (godkjennelse ) i kina tar maks 81 dag. Det burde vare oppsigelse grunn i ett selskap att feilinformere på det settet. Og ett klart bevis på att Schneider har ikke hatt med avtalen att gjøre da han ikke vet noe som helst. Asieris har sagt ferdig studie 2022 hele tiden. Og den er ikke ferdig om den ikke er godkjent. Vi får jo snart oppdateringer i Q3 rapporten, så får vi se om noen våkner.
Og da skryter de vel ohemmet over vad fantastiska Asieris er som kan forsere tidsplanen så mye, mens sanningen er att de aldri hatt peiling om vad som skjer.
bravi
25.10.2020 kl 13:56 3996

Har tidligere prøvd å antyde her på forumet at når/hvis det er slik kan Asieris drøye godkjenningen så lenge som avtalen med Pho tillater før de betaler milestones. I mellomtiden kan de selge Cevira med en midlertidig markedsføringstillatelse så mye de vil. Merk at de Usd 18 mill. fra Kina vil bli fratrukket 1,5 mill for utbetalinger i 2020 og 1,5 mill for utbetalinger i 2021.
Skal ikke svartmale dette for mye, Cevira kommer til å bli bra for Photocure uansett.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 14:11 3977

Fra q3 2019 fra 17:40.
https://channel.royalcast.com/hegnartv/#!/hegnartv/20191107_5

Må jo bare si peaf, at finnes det noe du stusser på eller ikke er komfortabel med hva gjelder avtalen med Asieris, husk å ta det opp med Fernlund og Hestdal, det er jo de som har fikset avtalen:)
peaf
25.10.2020 kl 16:05 3898

Jeg er meget fornøyd med avtalen, men ikke informasjonen fra PHO. Og den kommer vel ikke fra Fernlund, og ikke fra Hestdal. Den hadde nok vart mer korrekt da. Og vi som følgt med vet jo att Asieris har gjort store forandringer til det bedre. Og det er jo ganske utrolig att PHO ikke klarer få det med seg. Asieris har jo levert en studieplan som beskriver i detalj alt som skall skje. Med estimerte slut tider før de ulike delerne i studien.

Men som vanligt så viser det seg med tiden vad som er riktig, og det kommer ikke fra Schneider eller styret. De har ikke klart noe hittils utom att hemte en masse penger, og skape olønnsom vekst. Men Cevira er nok i fullt bruk reden neste år i Kina, og det skall vi ikke takke styret før. Før de aner ingenting.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 16:19 3880

Og da er det fine med avtalen at alt er regulert der.
Dersom Asieris kommer i mål med noen av sine aktiviteter før oppsatt timeframe så skal dem betale til Photocure på samme måte som om dersom dem er forsinket skal dem betale Pho senest til oppsatt timeframe.(På de milestones som er avtalt at gir utbetalinger selvsagt)
Vinn vinn for Photocure og oss aksjonærer.
Redigert 25.10.2020 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
peaf
25.10.2020 kl 16:42 3855

Vinn vinn blir vel feil, vi har reden mistet 20 % av all fremtidig Cevira inntekt. På styrets uduglige økonomiske disposisjoner. Det blir sikkert en spinndyr ipsen avtale i førhållande til lønnsomhet.
bravi
25.10.2020 kl 18:00 3791

Mulig det blir vinn vinn en gang ja, men hvis vi tenker på f.eks utbytte etter milstone innbetalinger kan det bli lenge å vente. Fra Kina først i 2024 og fra Us/Eu ikke før i 2026. Vil tro det er de tidspunktene som er avtalt, det er nettopp det som er innformert fra Photocure.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 21:21 3679

Bravi,
Det er den avtalte tidslinjen, men selskapet har også opplyst om at dersom milestones (at Asieris kommer i mål punktvis før schedule) kommer før dette utløses utbetaling til Photocure på det tidspunkt, godkjenninger etc.
Asieris er foran tabell og således kan man forvente tidligere utbetalinger enn oppsatt.
Blir bra dette👍
Redigert 25.10.2020 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
bravi
25.10.2020 kl 22:38 3621

Ja får jåpe du har rett i det. Det henvises til markedsføringstillatelse, det er noe man må søke på etter at man har fått godkjenninger, TTT og alt det der.
peaf
26.10.2020 kl 10:24 3454

Godkjenning av et legemiddel innebærer at produsenten får markedsføringstillatelse (MT), det vil si tillatelse til å selge legemiddelet. Godkjenning skjer i all hovedsak gjennom det europeiske samarbeidet. Norge er del av dette gjennom EØS-avtalen.
Det hjelper lite vad du eller du påstår att PHO seier. Men dette er fakta fra Statens legemiddelverk.
Og Asieris seier att beregned ferdig godkjend global studie er september 2022. Og da skall US milepæle og Kina utbetales. Og Asieris har tjent in de pengerne førlengst då i Kina, og med utbetalning av royalty til PHO. Og er du fortfarende ikke fornøyd, så får du be PHO att skaffe en bekreftelse fra Asieris.
Men de har bekreftet alle steg i studien, og når den førventes ferdig Godkjend.
bravi
26.10.2020 kl 16:50 3316

Det er et sprik i tidspunktene her. Kan det stemme at Asieris er ferdig med ALT i September 2022? Hvorfor estimerer da Photocure Kina først i 2024 og Us/Eu først i 2026. Forklaringen må være at Pho har sett hva som står i kontrakten når de kom med sine tidsestimater, forutsetter at de MÅ ha fått med seg hva Asieris innformerer. Fikk dette fra Photocure, "Mer detaljert: Det Asieris beskriver er de estimerte datoene for fase 3-studien. Etter at studien er fullført i september 2022, må de forberede og sende søknad om markedsføringstillatelse til helsemyndighetene. Myndighetene vil gjennomgå og stille spørsmål. Dette tar tid. Vi har i vår kommunikasjon angitt at vi forventer at søknaden blir innvilget i China i 2024. I disse tidsangivelsene ligger det selvfølgelig en rekke forutsetninger og usikkerhet".
peaf
26.10.2020 kl 17:14 3268

Ja Ja eg gir upp så du og Pho trur det tar 2 år att lese igjenom en studie. I Kina tar det maks 81 dag før en godkjennelse enligt deres FDA. Det minner mest om salgsprosessen til Schneider, men du får tru vad du vil for meg. Du begynner hamne på samme troverdighets nivå som han, med andre ord null.
bravi
26.10.2020 kl 18:10 3211

Ingenting vil glede meg mere enn om du har rett i tidspunktene, inntil videre tror jeg ingen ting. Men man kan ikke bare avfeie det selskapet sier, ihvertfall ikke når de kommer med de mest pessimistiske tidsanslagene. Merk at vi kjenner ikke detaljene i kontrakten. Har sett alt for mange ganger tidligere at det har blitt forsinkelser i forhold til guidinger osv. Meget sjelden innbetalinger kommer langt tidligere enn informert i denne sektoren. Uansett, dette bør være et viktig punkt å få klarhet i på Q3.
Meisen
26.10.2020 kl 20:00 3113

Skal hjelpe dere med dette; En fase 3 godkjenning innebærer i praksis MFT (Markedsføringstillatelse). Denne skal det riktignok sendes inn søknad på. Det dreier seg da om å få godkjent merkevarenavnet for produktet ( at det ikke er i konflikt med allerede etablerte merkenavn i markedet). Denne prosessen vil selskapet allerede ha kjørt parallellt, slik at det kun er snakk om noen få ukers tidsforskyvning mellom fase 3 godkjenning og tiden det tar før produktet kan slippes i markedet.
bravi
26.10.2020 kl 20:32 3064

Takk for hjelpen. Det du skriver er at Photocure umulig kan ha peiling på hva de driver med.

Det er tidspunktet for når Photocure vil motta milestones innbetalinger fra Asieris denne debatten dreier seg om.
Redigert 26.10.2020 kl 20:43 Du må logge inn for å svare
peaf
27.10.2020 kl 03:15 2918

Ja det burde ikke vare ett spørsmål når betalning skjer, milepæle er nær man når ett fast mål. Og det er godkjend studie. Og til deg og din venn i PHO, så er det bare en global studie som er estimert ferdig godkjent sep 2022. Og 2026 målet eksisterer ikke lengre. PHO har jo fått med seg att studien er global,men fortfarende ikke fått med seg att tiden før utbetalninger og forandrer seg.
bravi
27.10.2020 kl 07:38 2832

Mener du at Photocure innen Sept. 2022 skal ha fått utbetalt Usd 18m fra Kina og 36m fra Eu/Us ?
peaf
27.10.2020 kl 08:43 2752

Ja senest september 2022 antagligen tidligare, det er ingen hokus pokus med Cevira. Enkel att bruke og enkelt att se resultatet av bruk. Og dermed enkel att dokumentere utfallet av studien. Og fortfarende prioritert i de fleste land, da det ikke finns alternativer.
bravi
27.10.2020 kl 08:59 2729

Ja ser hva du skriver. Det er nødvendig med en oppdatering eller forklaring/ presisering på tidspunktene fra Photocure.
Får håpe det kommer på Q3, tror faktisk det.
Jeg stilte et oppfølgings spørsmål til Pho som jeg ikke har fått noe svar på, "Hvis Asieris skulle få midlertidig markedsføringstillatelse i China f.eks. etter Primary Completion date Sept. 2021 og begynner å selge Cevira. Vil det da føre til milepelsutbetaling til Photocure?"
Vaksine20
27.10.2020 kl 09:36 2697

Hei aksjonærer i PHO! Jeg vurderer å øke risikoen i min portfolio og ønsker å høre med dere om aksjen har falt nok eller det er rom for ytterligere fall? Mine indikatorer tilsier at det rår generell volatilitet i markedet, dette vil vare i et par dager til. Men hva vil skje i PHO etter det? Er det noen store forventninger til Q3? Jeg tok en lyttepost her i dag og vurderer det som en god inngang, men hva tror dere?
Computum
27.10.2020 kl 10:49 2634

Ingen her sitter med noen krystallkule. Selvfølgelig kan kursen falle videre. Men de fleste mener kursen skal betydelig opp på lang sikt. Det eneste som er sikkert er at du ved å kjøpe idag får en pris som er mer enn 15% lavere enn det markedet var villig til å betale i begynnelsen av denne måneden. Lykke til.
peaf
27.10.2020 kl 11:11 2612

Tror ikke de får de 18 mil usd før de får permanent godkjenning. Men derimot får de nok halvdelen av de 8 mil usd som gjenstår før godkjenning av annen indikasjon.
Men det er vel royalty som er den viktigaste punkten, samt vetskapen att studien er så godt som godkjend om de får starte salget i Kina
Redigert 27.10.2020 kl 11:12 Du må logge inn for å svare