Tid for å gi opp? (Hvorfor satse på akkurat NAS?)

pingulino
NAS 06.10.2020 kl 11:32 1114

Med dagens nyheter om at Braathen oppretter et nytt selskap, og Wizz Air øker Norges-satsningen, har vi to lang mer finansielt solide selskaper som sørger for konkurranse med SAS i det norske markedet. Skal staten støtte noen, bør det selvsagt være disse selskapene og ikke gjeldssluket Norwegian. For skattebetalerne og forbrukerne er det helt åpenbart.

Da er spørsmålet, til alle som fortsatt for enhver pris vil redde Norwegian: Hvorfor MÅ vårt flyselskap ved siden av SAS være Norwegian? Hvorfor akkurat dette selskapet, i stedet for et annet selskap som er økonomisk mer solid?
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
FunTrade
06.10.2020 kl 11:46 1070

Red nose krigere vettu. Penger er ikke alt, men man får også "mange" aksjer for penga, nå omtrent 25 aksjer for prisen av en halvliter cola, ikke å kimse av det.

Håper for NAS-ernes del at de får solgt før det bare er prisen av panten igjen for colaflaska:-)
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
06.10.2020 kl 12:07 1014

Nå kan man kjøpe 2 aksjer for panten av den samme flaska. Hvem er Nas’erne? Er jo bare dotinger som skriver dritt om et selskap som har tjent det norske folk i 2 tiår.
Grattis til dere
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
FunTrade
06.10.2020 kl 12:13 992

De har tjent det norske folk med andres/lånte penger i 2 tiår.

Fordel 75 milliarder kroner på 2 tiår og du får 3,75 milliarder kroner i bruk av andres penger pr år.
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
06.10.2020 kl 12:17 969

Jeg tør ikke å eie aksjer i NAS, men jeg er en stor fan av selskapet. Håper inderlig de overlever og får fly høyt igjen.
Braathens satsing er et symptom på at mange nå ser at Norwegian ligger med brukket rygg.
Litt stygt å utnytte dette, men det er business.
Hvis Wizz Air senere idag også lanserer en satsing innenriks i Norge og/eller Norden, eller nye baser i Norge, da lukter det brente baller for Circle-K-kokken.
NAS har ikke med dagens finansiering muskler til å gå i en krig med angrep fra flere flanker.
(Forøvrig virker det for meg som at Braathen ble tatt på senga av Wizz-varslingen igår, og i hui og hast kokte sammen en offentliggjøring før Wizz. Virket litt forhastet).
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 12:26 939

red nose clowns med sjefsklovnen skram i spissen haha

alt håp er vel ute nå. mafiastaten har ingen incentiv for å redde red nose clowns :)
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
FunTrade
06.10.2020 kl 12:43 894

Hehe, standhaftige krigere, de holder fortsatt kursen på NOK 1, dog bare 8 mill aksjer omsatt i dag.

Men jeg tror jeg skal vise dem hvem som tjener penger på NAS om dagen snart.. Det er ikke rednose-krigerne, tvert i mot, that's my bet.

Kanksje Hareide har satt seg ved slot-pressa for Wizz og Braathen allerede? Snart har vi vel Ryanair her også for fullt.



Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
06.10.2020 kl 13:31 794

AuAu, og skallebank!
Dette blir vondt for Nas.
Som vi fryktet:
https://e24.no/naeringsliv/i/gW76A0/den-ungarske-lavprisgiganten-wizz-air-inntar-norge-vil-starte-en-rekke-innenriksruter
Redigert 21.01.2021 kl 01:12 Du må logge inn for å svare