NORWEGIAN FÅR "FINT" BESØK

Møkki
NAS 06.10.2020 kl 15:13 4876

Det er tydeligvis flere som forstår at verden skal tilbake til normale tilstander ...

Braathen med disiplene sine, samt noen våkne ungarere kjenner tydeligvis sin besøkstid.
Sier seg selv at noen og enhver, inkl. flybransjen, vil komme sterkt tilbake etter hvert som frøken Covid takker for seg. Her blir det penger å tjene igjen, også for NAS!

Tvi, Tvi, Tvi NORWEGIAN!!!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 15:18 4147

Hva tror du kursen er når eventuelt frøken Covid takker for seg ?
Møkki
06.10.2020 kl 15:28 4114

Høyere enn i dag!
FunTrade
06.10.2020 kl 15:31 4103

Er bare en måte å få noe særlig høyere nominell verdi på NAS-aksjen de nærmeste årene, og det er den 0 verdiskapende aksjespleisen som må komme, før eller senere.
Slettet bruker
06.10.2020 kl 16:56 4295

To nye konkurrenter på en dag er jo ikke hverdagskost. Da blir det fortsatt lavere priser når folk ved sine fulle fem tør å fly igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 17:12 4261

Det er veldig viktig, ja avgjørende, at det er et visst norsk innslag i det norske luftfartsmarkedet. Og da mener
jeg på NORSKE HENDER. Selvfølgelig er det bare fint at andre flyselskap fra utlandet finner det norske markedet
interessant. La oss holde på denne miksen. Og ha god norsk kontroll på det hele. Samtidig må det være sånn at
norske flyselskap på norske hender, skal vite at Norge står parat til å backe de opp ved behov. Nå er det muligheter
for norske selskap på norske hender til å få billig inngang i bransjen. Og det er bra.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 17:43 4198

Kanskje lystne på noen nyere fly Braathen og Wizz ? Eller hva med å plukke opp hele Nas mens det er priset som søppel? Komme til dekket bord .
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 17:50 4183

Bare å kjøpe billige fly - ikke 75 milliarder kroner i gjeld. NAS er teknisk konkurs slik jeg tolker meldingene fra ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 17:53 4168

Antagelig viktig at vi får et norsk innslag i bilindustrien også, da vel? Norwegian har ikke noe med Norge og norsk å gjøre bortsett fra navnet. Braathens kan bli bra.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2020 kl 19:36 4044

Glimrende at Braathens starter opp på perfekt tidspunkt. De bør backes opp av Norge. Håper det blir ambisiøst nok.
De kan både lease og kjøpe fly superbillig. Håper det bringes godt om kapital inn i selskapet. Det er stor interesse
blant nordmenn og norsk næringsliv for norsk flyselskap på norske hender. Billig fuel er det også nå. Og lave renter.
Ansatte å få tak i til lave kostnader.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
SAMISKBONDE
07.10.2020 kl 00:24 3834

Yap, regjeringen burde helle satse på braathens enn Norwegian syns jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
suspekt
07.10.2020 kl 00:58 3790

Det eneste som mangler er passasjerer!! og de er tross alt de viktigeste. Nas sine fly går halvfulle, biletter selges billig! forleden dag kr 400,- tur/retur Bergen - Harstad, blir ikke mye netto av slike priser.
Her er det nok noen knuste drømmer som skal realiseres, økonomisk selvmord vil jeg kalle det.
Blir gode tider i nas og dersom dette flyselskapet overlever!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 03:31 3741

Frøken covid (SVFJWO cocktailen) kommer til å takke for seg snart. Da er det fulle rulle på flyene igjen.
Og det er vel flott at nordmenn nå kan fly for 400 t/r Bergen - Harstad/Narvik.
Det nye norske hovedflyselskapet må ikke rote seg bort på underlige ruter i innlands Argentina osv.
Videre må Norge bli nøyere med det kulturelle på bakken. Arkitektur og hva vi skal tilby. Der er
det syndet mye de senere år. (SVFJWO har vel dirigert oss inn i terrorarkitekturen og satanistisk jævelskap).
Det må vi konvertere vekk og få inn det vakre, trivelige, nyttige og inspirerende.

Andre europeiske byer suser forbi oss på disse områdene nå. Vi har imidlertid heldigvis fortsatt noe
uberørt natur igjen å tilby. Men vi må jobbe med våre produkter.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
07.10.2020 kl 07:52 3611

Det blir ikke noe av nye Braathens. Ikke har de fly og ikke har til kapital til å starte opp. Det er nok heller et forsøk på å snyte regjeringen for Koronamidler, siden de har søkt staten om det.

Da frykter jeg mere for WizzAir som skal starte opp. Helt uten fagorganiserte medlemmer. For de kommer til å ødelegge for alle de skikkelige flyselskapene i Norge. Jeg håper derfor ingen kommer til å reise med dem.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 10:13 3482

Nå kommer Braathens med sugerøret sitt. IKKE slipp de inn for å suge ut koronapenger.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
eivind37
07.10.2020 kl 10:23 3456

Vi har en samferdsesminister som heter Knut Arild Hareide....og som naiv globalist kommer han nok til å være ganske rundhåndet....med alle andre enn NAS!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Mulberry
07.10.2020 kl 12:13 3364

Og flyselskapet bør selvfølgelig hete Braathens. Tenk hvor mye gratis drahjelp de får - Braathens navnet er norsk - og er allerede en er meget godt anerkjent merkevare!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 16:45 3216

Pant alt - det har en verdi....
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
verdensmester
07.10.2020 kl 16:49 3196

Ja, Erik Bråthen er ikke snau, ber om kr 1,5 milliarder i statsstøtte på grunn av Corona. Dette for å starte opp et selskap, helt utrolig
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 17:13 3155

De pengene får de jo aldri - enten så starter man en bedrift basert på lønnsomhet eller så lar man det være, optimalt sett. Jeg har sagt hele veien at konkurransen fungerer slik at vi får nye aktører til å fylle ethvert lønnsomt tomrom. Alle flyene er der fortsatt. Dvs mer en nok fly til å møte den elendige etterspørselen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 17:37 3134

her må faen meg mafiastaten be braathen dra dit peppern gror!

mafiastaten får heller starte flyselskap selv og ansette disse gamle gubbene hehe

https://e24.no/naeringsliv/i/2dGpXG/braathen-air-har-bedt-om-15-milliarder-i-statlig-oppstartshjelp

satser på wizzair! braathen er dødfødt

jeg trenger oxo millardstøtte i oppstartslån jeg skal starte hydrogenballongen Hidenburg Nelip hvor nikola er samarbeidspartner :D
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
retur
07.10.2020 kl 18:48 3059

Folkens. Vi må ha med at SAS også er i faresonen her og vil tape inntekter. HV mange ganger skulle SAS egentlig konka.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Ola10
07.10.2020 kl 21:01 2946

I NAS blir det fredag 9.10 frigjort over 1 millard aksjer for salg, så det medfører nok et kraftig salgspress
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 21:19 2915

Det må være klinkende klart at Norwegian må til skifteretten- Enten vi liker det eller ikke.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Janic
07.10.2020 kl 21:32 2888

Det blir neppe noe salgspress på en slik aksjekurs som vi ser nå om dagen.
Tvert imot vil den ekstremt lave kursen tiltrekke seg mange nye kjøpere, og dermed heller danne kjøpspress.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
FunTrade
07.10.2020 kl 21:58 2840

Det er jo slike svar ala dette som gjør dette her så morsomt men likevel så håpløst her på forumet. Den "ekstremt" lave nominelle aksjekursen ligger i dag bak 3,6 milliarder aksjer. Omgjort til sist vinters aksjeantall på 168 mill tilsvarer det 20 ganger mer, kurs NOK 20/aksje.

Å si at 3,6 mrd er ekstremt lav verdi for et selskap med 75 mrd i gjeld, burnrate på 500 MNOK/mnd og som vil tape samlet 7-10 milliarder kroner i 2020, og at på til må ha ny milliard cashtilførsel, viser jo bare at man ikke har skjønt nok til at man bør drive å investere i aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Janic
07.10.2020 kl 22:56 2763

Disse aksjene har de betalt 4,25 for, så de vil nok ikke gi de bort.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
FunTrade
07.10.2020 kl 23:06 2745

Det er bra Janic. Du har skjønt det. De som har kjøpt for 4,25 bør vel stikke hodet i sanden da kanskje?
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Janic
07.10.2020 kl 23:16 2723

Ja absolutt, det har jeg gjort. Holder hodet kaldt der
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
FunTrade
07.10.2020 kl 23:20 2717

Kondolerer.

Sikkert god oversikt nedi der også:-) Da føler man sikkert også at man selv avgjør skjebnen til NAS-investeringen sin også.

Edit: 23:22: Du benytter vel anledningen til å snitte ned litt nå om dagen da, slik ekte NAS-ere skal, eller kanskje litt tidlig og for dyrt til den slags, synes du?
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 00:02 2666

Noe covid-sugerør skal vi ikke tillate her. Staten kan vel evt. bidra til å oppkapitalisere selskapet ?
Er Braathen redd for for liten eierandel til seg selv ? Her kan vel det norske folk være litt høflige
og la han være sjef selv med mindre eierandel. Det burde holdes emisjon mot folket, slik at selskapet
får nok penger. Får vi til dette, så demmer vi opp for Wizz og andre. Men det er bare fint med litt
innslag fra utlandet. Men Norge må ha god kontroll på eget innenlandskmarked og til/fra Norge marked.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 00:06 2658

Bare litt frem, så blir det fullt trøkk på flyvninger igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
FunTrade
08.10.2020 kl 00:13 2646

Det sa mange i våres også. På sommeren skulle det virkelig ta av..

Dreams on
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
SAMISKBONDE
08.10.2020 kl 00:39 2606

har trua på Braatens!
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
08.10.2020 kl 08:10 2474

Når støvet har lagt seg så sitter vi nok igjen med kun ett flyselskap: Widerøe.

1. Norwegian forsvinner grunnet slett økonomi allerede før Fru Corona. Vil nok slite etter også.
2. Braathens. Ahahahahahaha. Joa, kunne ønske meg de ble skikkelig etablert, men det skjer ikke. Et selskap uten fly som søker om 1,5 milliarder fra staten til å etablere seg? De er jo allerede blakke i et overfylt marked. Dette er ikke seriøst. Så de forsvinner før støvskyen har nådd toppen.
3. Wizz-Air. Her kommer luften til å wizzzle ut av ballongen. De har en halv milliard euro til rådighet, men mange i Norge er svorne Norwegianere, andre foretrekker SAS og selskapet blir boikottet av mange på venstresiden og fagforeningene pga. de ikke ønsker at deres ansatte skal ha tariffavtale.
4. SAS er vel den som har størst sjanse til å overleve, men som muligens også vil bli dratt med i sluket. De sliter som alle dagens flyselskaper men har en sterk posisjon blant de nordiske landene. Men blir konkurransen hard nok vet vi ikke hva som vil skje.
5. Widerøe har små og lette fly. Veletablert langs mange av landets små flyplasser og møter ikke noen direkte trussel fra de andre flyselskapene. Underdoggen flyr med andre ord under radar mens de andre ligger i krig.

Så det er min analyse av flybransjen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 08:17 2455

Forsvinner alt det du sier Zorin da slutter norske folk og reise. Bilett Oslo - Trondheim tur/retur kr 10000,-
Vi far bare håpe at alle selskapene består...
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
08.10.2020 kl 08:24 2435

At konkrranse er bra kan vi enes om, men ærlig talt, ingen av flyselskapene har muskler til å stå i mot en storm. Mange av de levde, selv før Corona, fra hånd til munn. Økonomien er så skral at de greier seg ikke uten å bryte arbeidslinjen i samfunnet vårt, med tariffavtaler. De er heller ikke etablert i Norge, men i land som de nesten ikke betaler skatt til. Og greier de ikke å følge reglene, og ha en grei økonomi, da har de heller ikke livets rett. For slik er det i resten av arbeidsmarkedet.

Det burde være krav at er du etablert i Norge så må du følge retningslinjene i Norge. Og så hører jeg bestandig som svar på det at Norge er et lite land og marked. Til det så vil jeg svare to ting: Ingen flyr så mye som nordmenn. Og hvis vi er et lite land og marked hvorfor sloss fire flyselskaper om markedet?
Nei. Det burde være et krav at de skal være etablert i Norge, betale skatt til Norge og følge arbeidslinjen til Norge, hvis du ønsker å fly innad i Norge. Jeg synes ikke det er et urimelig krav.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 08:30 2412

skal aldri undervudere naserne som spytter inn mere pæng i sluket. du glemte å nevne ryanair som garantert kommer til å forsyne seg av det norske markedet

ola dunk og kari treg i molboland elsker å betale dyrt for varer og tjenester :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Zorin
08.10.2020 kl 10:13 2324

Er det for dyrt, synes du, å betale for en tjeneste som inkluderer rettferdig lønn til de ansatte? Jeg synes den økende trenden med dumping i arbeidslivet er en uting.
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
Mr DT
08.10.2020 kl 11:41 2262

Den var god :) Hahahaha
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare
FunTrade
08.10.2020 kl 11:53 2242

Det kommer noen ordentlige godbiter av noen gullkorn innimellom fra enkelte. Skulle nesten hatt en tråd og samlet de beste eksemplene på.

Janic ligger bra an til å toppe lista :-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:55 Du må logge inn for å svare