Furuen
21.09.2018 kl 09:47
3426
Hvorfor gammelt nytt, 007?
Denne har vi da lest forlengst.
Denne har vi da lest forlengst.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Adapt
21.09.2018 kl 09:57
3353
Han er kjent i dette forumet for å bare legge i gammel nytt, ser du fra postene hans finner du avis nytt fra 2007 - 2015 som han bruker som hause materiell.
Er det noen du burde ignorere i Nel trådene så er det alle innleggene han legger ut. Du kan klikke på hans navn og se all de innleggene. Han bruker også andre navn som Broker, etc og snakker til og med med seg selv, bare for å få det til å se ut som om noen svarer på kommentarene og innleggene hans. En veldig trist person for å si det rett ut.
Er det noen du burde ignorere i Nel trådene så er det alle innleggene han legger ut. Du kan klikke på hans navn og se all de innleggene. Han bruker også andre navn som Broker, etc og snakker til og med med seg selv, bare for å få det til å se ut som om noen svarer på kommentarene og innleggene hans. En veldig trist person for å si det rett ut.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Furuen
21.09.2018 kl 10:08
3285
Adapt,
ta det med ro. Er det noen som kjenner til den karen her inne , så er det vel meg. He, he.
ta det med ro. Er det noen som kjenner til den karen her inne , så er det vel meg. He, he.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Furuen
21.09.2018 kl 10:13
3240
Fin melding på bakruta til Løkkes nye NEXO:
«Thanks for the ride, dinosaurs! We'll take it from here.»
«Thanks for the ride, dinosaurs! We'll take it from here.»
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Natteravn
21.09.2018 kl 10:14
3227
Haha den var god :D
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Furuen
21.09.2018 kl 10:17
3207
...men det er en ting som stresser meg:
Det skjer så ufattelig mye innenfor hydrogen nå rundt i hele verden. Nyheter om satsninger hver dag. Biler, busser, tog, båter etc., men ingen nye kontrakter til NEL. Det er tydeligvis mange konkurrenter der ute. Hadde jo vært moro om noe av det nye falt på oss også!
Det skjer så ufattelig mye innenfor hydrogen nå rundt i hele verden. Nyheter om satsninger hver dag. Biler, busser, tog, båter etc., men ingen nye kontrakter til NEL. Det er tydeligvis mange konkurrenter der ute. Hadde jo vært moro om noe av det nye falt på oss også!
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Natteravn
21.09.2018 kl 10:31
3133
Til dels enig men det er ett enormt marked. Man kan ikke forvente å ha monopol. Nikola kontrakten har satt oss på kartet for alvor, og jeg mener om vi klarer å levere på den vil NEL være en attraktiv partner for fremtidig satsning. Mye henger på Nikola kontrakten, akkurat nå. Resten henger på Løkke og gjengen's evne til å selge NEL inn til nye partnere før Nikola kontrakten er oppfylt. Jeg håper, og tror på flere kontrakter fremover - men alle kontraktene kan vi ikke få :)
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Danny
21.09.2018 kl 10:31
3124
Løkke har selv uttalt at de fokuserer på større kontraktsmuligheter og at det gjerne derfor tar lengre tid mellom kontraktene. De har tross alt inngått kontrakt for x-antall milliarder i år med Nikola. Dette har nok tatt store deler av Nels ressurser. Enkelte mindre kontrakter har jo og kommet i år, enkelte blir børsmeldt mens de minste ikke blir det. Jeg er uansett ikke i tvil om at de nå forhandler om en eller flere store kontrakter (100mill +) i bla. Asia. Der tar det selvsagt lenger tid. Selvom det høres banalt ut så skal det oversettes mellom språkene og med stadig endringer/nye ønsker etc ift kontraktene så tar det mer tid. I tillegg så er det mer kompliserte lovverk som skal gjennomgås.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
rogneveien
21.09.2018 kl 10:40
3071
Furuen. re: 10:17
Jeg følger deg 100%
god helg
Løkke til
Jeg følger deg 100%
god helg
Løkke til
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Støtter det som er sagt om Nikola kontrakten og arbeidet med nye kontrakter. Registrer nå at omsetningen har nesten stoppet opp - samt at kursen har flatet ut. Det betyr at veldig få ønsker å selge til "kjøpskurs" - og at de som ønsker å investere ikke lenger kan sitte og få aksjene i fanget, men er nødt til å øke prisen. Fra tidligere erfaring med NEL er det et tegn på at vi kan få et lite løft i kursen i nær fremtid. Men tiden får vise:)
Lykke til!
Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Furuen
21.09.2018 kl 11:03
2965
Vi ligger også helt i bunnen av den stigende trendkanalen.
Tror en oppgang er nær.
Tror en oppgang er nær.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Tradinator
21.09.2018 kl 11:09
2929
Furuen: Den største av alle har jo falt på NEL.... #Nikola
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
oppvigår
21.09.2018 kl 11:21
2846
Markedet og eventuelle kunder kjenner til:
Nel utvider, for å kunne levere til Nikola, og andre kunder.
Tidligere inngåtte avtaler skal leveres + Nikola.
Da kommer spørsmålet om hvor raskt kan Nel levere til andre kunder, og om kundene da velger en annen leverandør fordi Nel ikke har kapasitet til å levere raskt nok.
Nel utvider, for å kunne levere til Nikola, og andre kunder.
Tidligere inngåtte avtaler skal leveres + Nikola.
Da kommer spørsmålet om hvor raskt kan Nel levere til andre kunder, og om kundene da velger en annen leverandør fordi Nel ikke har kapasitet til å levere raskt nok.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Toks
21.09.2018 kl 11:29
2804
Dette er det siste ferske nye.
https://twitter.com/nelhydrogen/status/1043066638927622145?s=19
Today we are inaugurating our new H2Station manufacturing plant in Herning, Denmark. With a capacity of up to 300 fueling stations per year, we ensure that hydrogen infrastructure can be deployed at a speed matching the global introduction of fuel cell electric vehicles.
https://twitter.com/nelhydrogen/status/1043066638927622145?s=19
Today we are inaugurating our new H2Station manufacturing plant in Herning, Denmark. With a capacity of up to 300 fueling stations per year, we ensure that hydrogen infrastructure can be deployed at a speed matching the global introduction of fuel cell electric vehicles.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Schweiz bestiller 1000 brintlastbiler
Hyundai har fornyligt løftet sløret for, hvordan den nye brintlastbil kommer til at se ud, og i onsdags kunne bilproducenten stolt meddele, at den allerede nu er eftertragtet. Hyundai berettede om en bestilling på intet mindre en 1000 lastbiler, som skal leveres i Schweiz i løbet af de næste fem år. Ordren vil fordoble Hyundais salg af brintbiler. Aftalen om de 1000 lastbiler er indgået med det schweiziske brintselskab H2 Energy, som er specialiseret i produktion og levering af bæredygtig brint i Schweiz. H2 Energy og Hyundai underskrev begge aftalen ved den internationale transportmesse IAA i Hannover, hvor nyheden ligeledes blev offentliggjort.
Brintlastbilen bliver udviklet efter europæiske reguleringer. Den har et helt nyt brændselscellesystem med en kapacitet på 190 kW, hvor to brændselscellesystemer er forbundet parallelt – ligesom det også er tildældet på deres brintbil Nexo. Rækkevidden forventes at være på 400 km på en enkelt optankning af de otte brinttanke i lastbilen.
H2 Energy planlægger at gøre lastbilen til gængelig for kommercielle schweiziske kunder – allerførst medlemmer af Swiss H2 Association, som blandt andre tæller operatører af brinttankstationer.
Læs mere her.
Hyundai har fornyligt løftet sløret for, hvordan den nye brintlastbil kommer til at se ud, og i onsdags kunne bilproducenten stolt meddele, at den allerede nu er eftertragtet. Hyundai berettede om en bestilling på intet mindre en 1000 lastbiler, som skal leveres i Schweiz i løbet af de næste fem år. Ordren vil fordoble Hyundais salg af brintbiler. Aftalen om de 1000 lastbiler er indgået med det schweiziske brintselskab H2 Energy, som er specialiseret i produktion og levering af bæredygtig brint i Schweiz. H2 Energy og Hyundai underskrev begge aftalen ved den internationale transportmesse IAA i Hannover, hvor nyheden ligeledes blev offentliggjort.
Brintlastbilen bliver udviklet efter europæiske reguleringer. Den har et helt nyt brændselscellesystem med en kapacitet på 190 kW, hvor to brændselscellesystemer er forbundet parallelt – ligesom det også er tildældet på deres brintbil Nexo. Rækkevidden forventes at være på 400 km på en enkelt optankning af de otte brinttanke i lastbilen.
H2 Energy planlægger at gøre lastbilen til gængelig for kommercielle schweiziske kunder – allerførst medlemmer af Swiss H2 Association, som blandt andre tæller operatører af brinttankstationer.
Læs mere her.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
IFA
21.09.2018 kl 11:48
2748
Tradinator skrev Furuen: Den største av alle har jo falt på NEL.... #Nikola
Ordrene fra Nikola er så store at de har lagt et solid grunnlag for fortsatt oppbygging av en produksjon basert på de mest automatiserte lean metodene - noe selskapet ser ut til å løse med lavere kostnader enn en kunne forvente. Med disse moderate kostnadene for å realisere verdensledende produksjonsløsninger kan NEL takle levering av Nikolas bekreftede ordrer, samt ordrer som naturlig vil komme kontinuerlig fra en kunde som alt har de beste relasjoner til NEL som leverandør. Gjennom denne realiseringen med de moderate investeringskostnadene er NEL i posisjon til sterkt økende inntekter - og har plassert seg fremst blant konkurrentene i bransjen til å kunne produsere de største ordrene basert på moduler for masseproduksjon til priser konkurrentene får problemer med å kunne matche. Nettopp denne konkurransefordelen i forhold til konkurrentene gir tilstrekkelig trygghet for å satse på NEL - uavhengig av hvor hyppig meldingene kommer. Så vil fremtiden vise hvor lenge NEL kan holde denne posisjonen og med disse prioriteringene.
Per i dag kan en vanskelig forestille seg at noen av konkurrentene er kommet så lang i sin utvikling at de er kommet nærmere en effektiv masseproduksjon.
Løkke har vært veldig klar i sitt budskap på selskapets siste presentasjoner at selskapet har fullt fokus på de største ordrene, samt de prosjekter som er finansiert og klare til realisering i den nærmeste fremtid.
NELs hovedstrategi er den beste for å øke inntektene raskest mulig.
Så håper jeg at værforholdene i Danmark og på reiserutene der til i dag tillater Løkke å "vise verden" hva NEL driver med totalt - noe han åpenbart har store planer om å gjøre med stor entusiasme og stolthet på vegne av selskapet.
Per i dag kan en vanskelig forestille seg at noen av konkurrentene er kommet så lang i sin utvikling at de er kommet nærmere en effektiv masseproduksjon.
Løkke har vært veldig klar i sitt budskap på selskapets siste presentasjoner at selskapet har fullt fokus på de største ordrene, samt de prosjekter som er finansiert og klare til realisering i den nærmeste fremtid.
NELs hovedstrategi er den beste for å øke inntektene raskest mulig.
Så håper jeg at værforholdene i Danmark og på reiserutene der til i dag tillater Løkke å "vise verden" hva NEL driver med totalt - noe han åpenbart har store planer om å gjøre med stor entusiasme og stolthet på vegne av selskapet.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Furuen
21.09.2018 kl 11:48
2745
Tradinator, er fullstendig klar over det.
Men slik jeg forstod Løkke på Q2, så vil en ha en del ledig kapasitet utover Nikolakontrakten...og det er jo fremdeles noen år til disse leveransene vil gå for fullt. Den nye fabrikken på Notodden vil forhåpentlig stå ferdig om vel et år, og de store inntektene fra Nikola kommer jo verken i år eller neste år. Synest liksom de burde lande noe annet også.
Men slik jeg forstod Løkke på Q2, så vil en ha en del ledig kapasitet utover Nikolakontrakten...og det er jo fremdeles noen år til disse leveransene vil gå for fullt. Den nye fabrikken på Notodden vil forhåpentlig stå ferdig om vel et år, og de store inntektene fra Nikola kommer jo verken i år eller neste år. Synest liksom de burde lande noe annet også.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
IFA
21.09.2018 kl 12:06
2667
Kanskje det burde kommet frem på presentasjonen i dag, hvis noen hender i NEL er - eller blir ledige med det første.
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
IFA
21.09.2018 kl 13:11
2557
NEL: Nel ASA: Officially opens large-scale H2Station production facility in Denmar
13:01
(Oslo, 21 September, 2018) Nel ASA announced today the official opening of its
new Nel H2Station factory in Herning, Denmark. The state-of-the-art, large
-scale production facility has an annual capacity of 300 hydrogen stations per
year.
The opening of our new H2Station factory in Herning marks the beginning of a
new phase within the entire industry. With the opening of this large-scale
production facility, we not only ensure vehicle manufacturers that the necessary
large-scale infrastructure for continued roll-out of FCEVs is in place, but are
also able to begin more efficient manufacturing, which is necessary to achieve
sufficient scale benefits, says Jon André Løkke, CEO of Nel.
The facility has an annual name-plate production capacity of up to 300 units per
year of the Nel H2Station, the most compact hydrogen station currently on the
market. With serial production according to lean principles, the large-scale
manufacturing plant represents significant improvements in existing production
efficiency. The factory also allows for both CE and UL-certified stations to be
manufactured on the same production line, providing assurance of product safety
and more cost-effective deployment of hydrogen fueling.
With the opening of this facility, our customers will see that Nel not only can
support an immediate need for hydrogen fueling stations, but that we will remain
a reliable and attractive partner for the long-term, says Løkke.
To provide a unique insight into the new facility and production line set-up, a
time-lapse video has been released on the fueling section of the Nel webpage:
https://nelhydrogen.com/market/hydrogen-fueling/
ENDS
For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Nel ASA +47 907 44 949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and Public Relations, Nel ASA, +47 971 79
821
About Nel | www.nelhydrogen.com
Nel is a global, dedicated hydrogen company, delivering optimal solutions to
produce, store and distribute hydrogen from renewable energy. We serve
industries, energy and gas companies with leading hydrogen technology. Since its
foundation in 1927, Nel has a proud history of development and continual
improvement of hydrogen plants. Our hydrogen solutions cover the entire value
chain from hydrogen production technologies to manufacturing of hydrogen fueling
stations, providing all fuel cell electric vehicles with the same fast fueling
and long range as conventional vehicles toda
Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=459938
© Oslo Børs
13:01
(Oslo, 21 September, 2018) Nel ASA announced today the official opening of its
new Nel H2Station factory in Herning, Denmark. The state-of-the-art, large
-scale production facility has an annual capacity of 300 hydrogen stations per
year.
The opening of our new H2Station factory in Herning marks the beginning of a
new phase within the entire industry. With the opening of this large-scale
production facility, we not only ensure vehicle manufacturers that the necessary
large-scale infrastructure for continued roll-out of FCEVs is in place, but are
also able to begin more efficient manufacturing, which is necessary to achieve
sufficient scale benefits, says Jon André Løkke, CEO of Nel.
The facility has an annual name-plate production capacity of up to 300 units per
year of the Nel H2Station, the most compact hydrogen station currently on the
market. With serial production according to lean principles, the large-scale
manufacturing plant represents significant improvements in existing production
efficiency. The factory also allows for both CE and UL-certified stations to be
manufactured on the same production line, providing assurance of product safety
and more cost-effective deployment of hydrogen fueling.
With the opening of this facility, our customers will see that Nel not only can
support an immediate need for hydrogen fueling stations, but that we will remain
a reliable and attractive partner for the long-term, says Løkke.
To provide a unique insight into the new facility and production line set-up, a
time-lapse video has been released on the fueling section of the Nel webpage:
https://nelhydrogen.com/market/hydrogen-fueling/
ENDS
For additional information, please contact:
Jon André Løkke, CEO, Nel ASA +47 907 44 949
Bjørn Simonsen, VP Market Development and Public Relations, Nel ASA, +47 971 79
821
About Nel | www.nelhydrogen.com
Nel is a global, dedicated hydrogen company, delivering optimal solutions to
produce, store and distribute hydrogen from renewable energy. We serve
industries, energy and gas companies with leading hydrogen technology. Since its
foundation in 1927, Nel has a proud history of development and continual
improvement of hydrogen plants. Our hydrogen solutions cover the entire value
chain from hydrogen production technologies to manufacturing of hydrogen fueling
stations, providing all fuel cell electric vehicles with the same fast fueling
and long range as conventional vehicles toda
Source Url: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=459938
© Oslo Børs
Redigert 20.01.2021 kl 21:54
Du må logge inn for å svare