REC - fortsatt en av SB1M sine fundingkandidater (short-case)

Sa2ri
REC 07.10.2020 kl 10:41 27574

I en oppdatering sluppet i dag skriver våre venner i SB1M (Peter Hermanrud) blant annet dette om REC, som de fortsatt har som funding kandidat (short-case):

"1) Tesla battery day perceived as positive for REC, but it was negative
• Tesla commented on its battery day that it intends to use more silicon material in its anodes
• This was easily mistaken for “significantly positive” for REC, as REC produce and sell silicon
• However, there is a big difference. Tesla intends to use metallurgical grade silicon, a material that REC does not produce (REC produce N6 N9, of higher quality).
• In fact, REC use metallurgical grade silicon as an input variable for producing silan gas (see right hand side).
• I.e. if Tesla start to purchase metallurgical grade silicon in large scale, there might be a price pressure upwards on some of REC’s input cost, which is negative for REC
• P.s. we do not have a full market balance of the metallurgical grade silicon market

2) The Norwegian Tax Authorities dropped the tax claim
• The second news was slightly positive for REC.
• Norwegian Tax Authorities dropped the Tax claim of USD30m against REC.
• REC made no provisions for the tax claim, so this will not have any cash effect
• However, prior to the news, there was a probability of loosing the tax claim which would have reduced the cash position in the company to close to zero.
• Thus, the case is still the same in REC; with USD32m cash at end of Q2, approximately USD24m cash drain each year, and potentially covenant breach (USD15m) if the company has to pay the indemnity loan called by Nordea in December 2019."


Redigert 21.01.2021 kl 06:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 16:55 6120

Du er ikke troverdig, Siri. Vp starter prod i q2 2021. Du forfekter dine gamle argumenter og er ikke på noen måte oppdatert. Det er mange ting som nå skjer, ikke vare vp business. Fikk du med deg at skattesaken falt vekk. Det er ikke mer enn et eller to år siden at du var helt sikker på at Rec kom til å gå konkurs pga den. For det sa Meyer, skrev du. Det hjalp ikke engang at jeg publiserte et dementi av Meyer sine påstander, fra Rec. Du tar feil igjen siri, og har ingen troverdighet.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 17:02 6111

Det beste som skjedde da jeg forlot Rec for 3 år siden var å sleppe å høre piss fra sa2ri og Trani.. Nå som lykkelig RECaksjonær igjen har jeg lært mæi å overse disse køddene! Jeg savner dog Anton, JBG og Eystein...
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 17:04 6083

Hvis folk hører på Groven, så får man faktiskt med seg det meste på 17 minutter. Det som Groven sier har faktiskt noen få snakket om i årevis.
En ting er jeg sikker på. Groven får rett. Kanskje ikke i alt, men ikke langt unna :)
Å selge her på kurs 5,76 ? Nei , nei .......... Kjøpe mer, Ja Ja :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 17:08 6061

At du løper Meyer's ærend er ikke noe nytt.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Petersen2
09.10.2020 kl 17:37 5953

Dere får ha lykke til Sa2ri og gjengen som er med han. Du bruker Skorstad som eksempel på «syke tilstander» på børs, det er litt artig da han eier REC. Det vil komme fler og fler kjente investorer inn i aksjen, når realiteten kommer ut i markedet. Uansett livsfarlig å shorte Rec, bare ett navnebytte fra Aker til Aker Sunpower & batteries ville skapt ett rally mot 8.5 kroner neste dag. Hvis du ser videre på aksjonærlisten er det en del pengesterke som kommer til å kjøpe ytterligere om kursen synker noe på deres stortstunt
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 18:06 5895

Analytikere tar veldig ofte feil, dette innrømmer de ugjerne. For å forsvare sine "analyser" benyttes skremselspropagande slik at småsparere skal følge deres uriktige påstander. Slik blir deres påstander en selvoppfyllende profeti. Det alvorlige er at de jobber ofte imot en god utvikling i næringslivet og bidrar til å ruinere småsparere. Heldigvis tar IT-systemer mer og mer over dette yrket. Vi trenger ikke slike umoralske mennesker, det får greie seg med corona for tiden. God helg,
Redigert 21.01.2021 kl 06:15 Du må logge inn for å svare
spanjolen
09.10.2020 kl 18:50 5914

Sa2ri er en man bør lytte til, sier ikke han har fasiten men ikke en man skal rakke ned på!! Det er ikke gull og grønne skoger alt rundt Rec, det har jeg smertelig erfart opp gjennom årene da jeg var forelsket i Rec 😎😎




Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Petersen2
09.10.2020 kl 19:14 5826

Rakke ned på?? Hvor gjør jeg det?
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 19:42 5733

Poenget er vel ganske enkelt at mange dro frem skattesaken som en potensiell konkurs for REC. 300 mill dollar mente mange at REC skyldte. Da bør de mene at det var det de nå også sparte, da skattesaken ble reversert. Og det er alt annet enn "slightly positive".

Har ikke kommet noen positive meldinger? Er folk fulle??
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.10.2020 kl 19:58 5656

Det finnes middelmådigheter på mange ulike arenaer som, i mangel på egen sukess, gjør det til en livsstil (levevei) å rakke ned på andre. Kritikkere som gjennom en negativ og kanskje missvisende vinkling slakter forfattere, musikkere, filmer, teaterforestillinger osv. - eller en aksje/et selskap, og gjennom dette påfører de det gjelder store økonomiske tap. Det er bare trist med slike personer som åpenbart ikke unner andre noe godt, eller som til og med har glede av at det går dårlig for andre. De kan gjøre stor skade, men slippe å stå til ansvar.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
spanjolen
10.10.2020 kl 00:10 5365

Petersen2,

Var ikke myntet på deg direkte.
Men Sa2ri er en på forumet som har fått mye pepper som jeg synes er ubegrunnet.

Han er saklig, viser til kilder på det han legger ut. Mener det er slik man skal oppføre seg på ett forum. Her skall man komme med sitt syn og sine meninger og vurderinger slik at man kan diskutere og forstå kursutviklingen til ett selskap bedre..

Om man kan gjøre det uten å gå på person men komme med motargumentet eller støtte opp om det som blir skrevet så kan forumet bli en skattekiste.....
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 08:27 5100

Nei det er ikke greit når man tilsynelatende begrunner en konklusjon med først med ett sett argumenter og når disse argumentene ike lenger holder vann kommer den samme konklusjonen men da med et annet sett argumenter. Dette holder ikke logisk og tyder på en foråndspogrammert bias selv om man er aldri så "veloppdragen" tilsynelatende. Dette gjelder flere her, både negative og positive til REC. Man kan alltid selektere noen argumenter som gir det svaret man har lyst på. På den annen side, det er jo opp til den enkelte å gjøre seg opp meninger. Og, det skal Sa2ri ha, han/hun kommer ofte med gode poenger man bør lytte til - det er til og med tilfellet med nemi's som dog har en noen annen stil kan man si. Problemet blir at mange kjemper med nebb og klør for å forsvare en konklusjon - uansett om premissene som leder til en konklusjon har endret seg. Da blir det lite troverdig - selv om det er enkelte gode poenger. Det ble imidlertd klart for meg at Sa2ri etter sitt forsvar det siste utspillet fra sparebankens stjerneanalytikere mistet enhver troverdighet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 09:06 5008

DN skriver følgende:

«Siden 2014 er de tre største fornybarselskapene Nel, Scatec Solar og Tomra mangedoblet i verdi. På de seks årene har:
Nel gått fra en markedsverdi på 511 millioner kroner til 25,3 milliarder kroner i dag.
Scatec Solar gått fra 2,9 milliarder til 31 milliarder kroner.
Tomra gått fra 8,5 milliarder kroner til 59,2 milliarder kroner»

Rec har slitt i perioden, men var ett av de første store grønne selskapene på Oslo børs. Kursen var over 100.

Man bygde fabrikker for mange milliarder.

Hva hadde børsverdien vært i dag om alt hadde klaffet?

En del mer enn de stakkarslige 1,7 mrd selskapet nå prises til.
Det er en rekke grunner til at rec ikke har hatt samme utvikling som selskapene over, det er vi klare over.

Men med frafall av skattekrav, nye kunder, oppstart av ML, et nytt grønt marked innen batterier å betjene samt Buttes verdi frem i lyset, er det nok ihvertfall 2-3 milliarder å ta igjen på de ovennevnte selskapene
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 09:21 4972

Og det som skjer da, er at gapet blir lukket. Når ting ordner seg for Rec som det er i ferd med å gjøre nå, forstår investorene at Rec kommer til å ta samme himmelferd som scatec, nel og Tomra.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
nemi's
10.10.2020 kl 09:58 4876

Husk nå på at alltid når REC har hatt en periode med oppgang før kvartalspresentasjoner, så trades den hardt ned de siste dagene. Det er hva dere har i vente.

Oppgangen den siste tiden har vært helt ubegrunnet. Det finnes absolutt ingen sjanse for at REC annonserer at ML skal restartes. For det finnes ingen etterspørsel etter FBR ett år frem i tid, og som tilsier at REC kan driftes på 25% kapasitetsutnyttelse. I 2018 var cash cost på $15/kg med 25%. REC har også sagt det ikke er mulig å drifte ML med lavere utnyttelse.

Det er derfor det er stille fra REC.

Q3 blir en nedtur. Det må dere skjønne.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 10:02 4856

«Helt ubegrunnet»... Nuvel.

Skal ikke mer til enn en bekreftelse fra rec på VP for at kursen fyker videre oppover. Og VP vil jo i så fall føre til oppstart.

Ikke i morgen.

Men husk at alle de fremadstormende grønne aksjer prises på forventninger et stykke frem i tid, så hvorfor skulle man ikke gjøre det med rec også?

Tjener alle de grønne Røkke-selskapene store penger i dag?

Ingen forventer gode REC-tall i Q3, alle er klare over det, så det er ikke på forventninger om gode tall kursen er drevet oppover.

Men pga at det nå har kommet positive nyheter, som frafall av skattekrav, VP osv., som fjerner usikkerhet og grunner til at aksjen skal ligge utbombet lenger.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 10:25 4782

Nemi,s

Av respekt for andres mening skal jeg ha, MEN

Det du her påpeker at q3 skal bli dårlig. Det er rett og slett LATTERLIG det du her påstår. Det vitner om at du ikke har noe peiling på økonomi.
Ei heller ikke Rec.
Så bare for å få dette helt klart.

1. Renter tilbakebetalt 50 mill
2. Skattekrav trukket.
3. Regnskapsmessig så blir q3 meget bra for Rec.

Hvor er dine estimater for et elendnig Q3 ?

Og at det ikke er noe nytt som trekker kursen opp ?

1. VP flytter inn i disse dager. Skal ha avtale / Samarbeid med Rec
2. Ml oppstart nærmer seg.
3. Økning i priser på silisium. Sterk vekst fremmover på silan gass for batteri produksjon. Dette vil medføre sterk Økning fremover
4. Skattekrav fjernet
5. Grønne skifte, fokus på arbeidsplasser, vekst , miljø
7. President valg, Biden leder stort. Han går 100 % inn for fornybar energi, klima
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 12:15 4546

Tilsluttes
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 13:28 4386

Er du ferdig med shorten nå, garvesyre, og tilslutter deg Rec fansene. For et par uker siden baiset du Rec som bare det. Jeg ser at du har forsøkt å fjerne alle spor etter baissingen din. Det fungerte ikke. Jeg har jo svart på kommentarene dine og adressert de til nicket ditt. Du bygger ikke tillit på den måten. Snakk om å snu kappa etter vinden...
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 13:37 4359

Er ganske lenge siden jeg har kommentert på forumet her, og da ihvertfall ikke baissa, er long medgangsinvestor og kommenterer kun når det går bra, bruker ikke krefter når det går dårlig :) så må forveksle meg med en annen. Har kun hatt nicket Garve i en årrekke, aldri Garvesyre

Har aldri vært short.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 13:46 4340

Tullekopp! Jeg vet at du nicket ditt ikke er garvesyre. Det var jeg som slengte på syre. Det er bare å ta et søk på garvesyre så finner du svar fra meg til baissingen din. Alle ser da at du har forsøkt å slette alle spor. Synd du ikke får gjort noe med mine kommentarer. Du er jo bare feig som ikke tør stå for dine tidligere kommentarer. Og enda feigere når du i tillegg direkte juger. Eier du ikke ryggrad???
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 13:55 4303

Grønbonus - veldig bra!👍
Nemis ser ikke skogen for bare short trær, og han er desperat etter å dekke seg inn. Slik har han jo holdt på og snakket ned REC i lang, lang tid, ref REC skulle jo ned i kr 1....
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 13:58 4286

Har nå søkt rundt på forumet og kan tyde på at noen har kalt seg noe lignende. Sverger at jeg alltid har kalt meg Garve og ikke vært verken baisser eller short. Har sittet long og vært langt nedi gjørma. Må si det var leit å bli angrepet på denne måten.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 14:03 4265

Særlig. Voks opp. Påstandene er ikke drøye. At du går inn og forsøker å slette dine tidligere kommentarer, det er det som er drøyt. Og at du i tillegg nå juger. Du får heller forklare hvorfor du nå har snudd.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 14:09 4245

Her har noen andre brukt samme nick som meg, tydeligvis. Finner de kommentarene du sikter til, men dette er ikke noe jeg har skrevet, skjønner du har blitt provosert av vedkommende. Men som sagt, det er ikke meg.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
10.10.2020 kl 14:16 4211

Taper i tilfelle terreng for evt. fortjeneste hver dag som går i grønt. Får bare håpe helsa holder. (Blodtrykket spesielt)
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 14:22 4195

Det er ikke mulig å registrere flere på samme nick. Det vet du og det vet jeg. Mulig dere er flere som deler på samme nick i et forsøk på å påvirke kursen, og at det var en annen enn deg som baisset. Tror du vi er idioter? Du bygger ikke troverdighet. Tror du at du gjør det ved å slette nicket ditt for så å registrere det igjen, for at nicket ditt ikke skal bli assosiert med baissingen? Hadde jeg vært deg hadde jeg laget meg et nytt nick, bare et tips.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
garve
10.10.2020 kl 14:35 4148

Om jeg hadde gjort det du beskylder meg for, hvorfor skulle jeg da sletta alle spor for så å komme tilbake med samme nick? Enig i at det ville svekka troverdigheten. Så hva skal jeg gjøre da, lage en helt ny profil?
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Petersen2
10.10.2020 kl 14:43 4120

Absolutt jeg ville aldri rakket ned på Sa2ri, han er ryddig sånn sett. Han og sine venner har mye kapital så trolig har de tidvis shortet Rec til en TP. Jeg tror den nå ligger på ca 5. Det har dog kommet en del andre pengesterke investorer som har gått inn med mange millioner og ønsker oppgang. Vi får se hvor vi havner, jeg ville i hvertfall ikke vært short i REC, men man må ikke nødvendigvis eie REC.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 14:59 4089

Fordi du opptrer som løgnere og bløffmakere flest. De juger så de tror det selv, og hvis de oppdager at det er litt jobb, f.eks med å skaffe seg et nytt nick, så velger de letteste vei. Juge videre. Får ikke laget et nytt nick på samme e-post adresse, vettu. For det har nesevis informert oss om da jeg mente at han burde begynne med blanke ark og skifte nick. Du er tatt i løgn, bløffmakeri og feighet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 15:50 3986

Hjelper ikke å være ryddig når man baisser med JV og aldri nevner aldri eneste negativt ord om Meyer og gjengen hans. Hvorfor gjør ikke sa2ri dette ? Finansavisen rett og slett latterliggjør dem og spør hvorfor.
Sa2ri nevner aldri noe negativt om Meyer sine uttaleser tvert imot så er på kanten til å hylle han.
Greit å være negativ men dette skurrer noe j....

Om man leser hva sa2ri skriver så mener han man bør selge nå på grunn av at det sitter noen i an som vil ha den ned og legger til at JV kan komme i håp om at noen selger.
Hvorfor nevner d positive iy
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 16:01 3948

Hehe rakker ned på sa2ri ja den var god. Man spør om hvorfor han aldri nevner noe positivt som feks finansavisen som latterliggjør Meyer gjengen gjør.

Når man ikke kan nevne skattesaken mer som sa2ri har brukt mange ganger baisser man med PW og at den vil bli kjørt ned siden den alltid har blitt gjort det .
Er det merkelig og synes dette er rart? Kaller man dette å rakke ned? Noe skurrer veldig da sa2ri er veldig opptatt av å hylle Meier og nevner som han aldri noe positivt men fokuserer bare på det negative. Om man ikke ser at å baisse med PW er lavmål av verste klasse så har man virkelig et stort problem.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Petersen2
10.10.2020 kl 16:15 3900

Men du har rett i at når Sa2ri prøvde å skremme med PW da mistet han mye ansikt og respekt. Selvsagt kommer det ingen Pw fra REC nå, guidingen treffer nok ganske på, men vi må ta vekk det de holder av til skattesaken i balansen.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 16:18 3892

Synes det feks er mere interessant å diskutere hva om skjer i kulissene vi ikke vet så mye om enda, men kan komme når som helst. Som feks denne fra en annen bruker.

Bob Macahan
I går kl 09:19
1338

Här kommer äntligen det initiativ jag länge väntat på.
https://ultralowcarbonsolar.org/

Polysilicon från Kina med en enorm CO2 skuld kommer inte vara konkurrenskraftigt särskilt länge.
Lägg till att EU kräver transparens via Environmental Products declarations (EPD) och REC är helt rätt posiotionerat.

Jag tror väldigt mycket på att NORSUN kommer köpa en stor del av REC FBR granulat inom en snar framtid

NORSUN behöver en ny leverantör av polysilicon nu när de ska expandera från 1GW till 5GW.
Nuvarande leverantör ELKEM har kapacitet på 6000 metric tons. Det räcker inte.
REC silicon är den perfekta leverantören till NORSUN!
Violet power står på andra sidan och köper de färdiga wafers från Norsun.

En ny värdekedja som är helt oberoende av Kina tar form.

REC silicon - NORSUN - Violet power - amerikanska konsumenter
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 16:21 3879

Enig i at Bob kommer med mye interessant og han har kredibilitet.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 16:35 3849

Sånne ting kan vi diskutere i stedet enn skremselspropaganda fra enkelte nick her inne.
Som også finansavisen viser når de latterliggjør Meier og et par nick her inne.

Her er enda et eksempel fra en annen bruker
jago59
03.10.2020 kl 11:23
3111
Dr. Charlie Gay, CEO of Violet Power:
Vel, et av målene våre er å gå hele veien det som kalles oppstrøms i forsyningskjeden til polysilisium. Så solceller, halvlederintegrerte kretser og litiumionbatterier med silisiumanoder trenger alle hyperrenset silisium. Handelskrigene har skadet vår evne i USA til å lage vårt eget silikon med høy renhet. Hemlock halvleder og Wacker Chemie og REC silisium er de tre viktigste produsentene av hyper rent silisium. Hyper-ren betyr at silisiumet er 11, noen ganger 12 ni’s ren, utrolig renhet. Og vi satte opp Violet Power rett over gaten fra REC silisiums produksjonsanlegg for å lage hyper rent silisium. Den typen silisium som kan produseres i deres anlegg, er skapt av det som kalles en fluidbed-prosess fra en gass som kalles silan. Det fine med den prosessen er at hyperren silisium kommer ut i form av bier omtrent samme størrelse som vi tenker på bier, kanskje omtrent en millimeter eller en halv millimeter i størrelse.

Denne formfaktoren gjør det mulig å kontinuerlig lade opp krystallprodusenter eller annen teknikk for å lage silisiumplater kontinuerlig. Det er lett å helle biene i en gryte med smeltet silisium, og øke produktiviteten til utstyret. Den viktigste delen av det vi jobber med å gjøre her er å forsikre oss om at vi har en full selvtillit her i Amerika for å lage vårt eget hyper-rene silisium. Skaleringen som har funnet sted over hele verden, men spesielt i Kina, har nå, vil jeg si noe i ballparken på 300.000 tonn hyperriktig silisium. Dette er en utrolig mengde på 11 ni renhetsmateriale.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.10.2020 kl 17:22 3745

Hvordan er forholdet mellom USA og India? Med store planer om å bygge ut solkraft i Infia og ett dårlig forhold til Kina, må vel India være ett kjempemarked?

https://nationalinterest.org/feature/real-deal-how-make-great-us-india-trade-agreement-169380?amp

https://youtu.be/skDtgTaf92c
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2020 kl 07:40 2841

Det er litt interessant å reflektere over at til og med Finansavisen som vanligvis ikke skriver positivt om REC var mye mer grundig enn Sparebankens såkalte analyse.
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2020/10/01/7572618/lykken-ser-ut-til-a-snu-for-rec-med-rokke-som-eier

Det mener jeg er er fellende bevis for at Sparebanken bevisst forsøkte å manipulere markedet. Ondsinnet og ulovlig. Det som er merkelig er at de ikke skjønner at de stiller egen bedrift i et svært dårlig lys. Spørsmålet blir egentlig hvor lenge Sparebanken ser seg tjent med å ha slike medarbeidere på lønningslisten hvis funksjoner enkelt kan erstattes med en computer som ikke ødelegger bankens rykte. Dette er institusjoner hvor et dårlig rykte kan bli veldig kostbart.

Uansett, REC stoppes ikke av slikt lenger.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
phantom1
12.10.2020 kl 08:09 2743

India og USA er nye kjempe allierte mot Kina - India står nesten i krig med Kina - kontorert mitt ii India strøm stands idag faktisk
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2020 kl 08:41 2587

Vi må vel kunne si at de, i tillegg til å være ubrukelige som analytikere, også er elendige manipulatorer. Det lyser jo fake news mot en når leser makkverket som skrives. Selektivt valg av momenter (kun de som er negative - oppsider utelates), overfokus på worst case scenarier, endring av vektlegging (som i skattesaken - fra kroken på døra til uvesentlig når den blir positiv) og direkte (bevisst?) feilinformasjon. Dessverre har jo utspillene tidligere påvirket markedet og resultert i kursfall, som jo selvsagt har vært formålet. Håper de nå er grunndig avslørt.
Redigert 21.01.2021 kl 00:23 Du må logge inn for å svare