Elliptic Labs - neste rakett?

xyz
07.10.2020 kl 19:53 4958

Har de hentet de 125 millionene nå? Hva var/er emisjonskursen?
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
xyz
07.10.2020 kl 20:04 4943

Ideen er genial. Gjør andre sensorer overflødig og i motsetning til et kamera håndterer AIVirtual både NLOS og mørke.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.10.2020 kl 21:15 4882

Detektering av håndbevegelser o.l. foran mobiltelefon? Lukter boble laaaang vei! De skulle jo erobre Nasdaq og Silicon Valley for flere år siden. Nå Merkur i Oslo. Sier ikke mer...
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 02:46 4777

Ja, disse har jo holdt på i mange år å finne innpass. Om de store gutta vil ha den type teknologi, så burde den vært implementert for flere år siden.
Det bekymrer også at hjemmesiden ikke viser regnskapstall. første halvår i år er inntektene ned fra 21,4 til 10,3 millioner, mens EBITDA-resultatet har gått fra minus 8,3 millioner til minus 17. De skriver også lite om sin backlogg.
Anvendelsesområdet for teknologien er stor, men gode kontrakter har uteblitt og de kontraktene som omtales er ikke tallfestet.
COVID er også i veien. At de har funnet innpass hos en laptop produsent er bra, men hvor lenge kontrakten varer og om det vil generere mer enn de 3 millioner dollar ( som er et lite beløp), er ikke sikker.
Meglere og finansverden hausser den ( som de alltid gjør med en IPO), og børser drives idag ikke av verdivurderinger, men de enorme gavepakker som har blitt overført fra felleskasser, samt at « alle» skal investere på børs fordi noe annet ikke gir avkastning. «Likviditetsdrevet» sier de som vil pakke det inn i sølvpapir.
Jeg har ikke klart å finne ut med hvor mange aksjer de går på børs, og heller ikke hva inngangsbilletten var for gutteklubben ved den siste emisjonen.
Jeg forstår fortsatt ikke at man KUN i Norge kjører på med disse rettede emisjoner, noe som som regel ikke er tillatt på seriøse børser. Da får vi snart se hva « menigheten» er villig til å betale...Håper ikke de gjør den samme tabben som med SAS🤣
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.10.2020 kl 17:01 4592

Det at en kriminell som Morten Angelil er med på laget er ikke et kvalitetsstempel. Han og faren drev med utstrakt innsidertrading og falske nyheter i Eltek i sin tid. Mange godtroende tapte store summer av den grunn. Han ble aldri dømt for det,( eller ble han det?) grunnet de slappe regler vi har i Norge, men de ble senere tatt for flere andre kriminelle forhold. Han skyr ingen midler for å berike seg selv. Einar Greve er også laget av samme ulla spør du meg. Han har vært involvert i både Eltek og ulovlig verdihandel han også. Dette er mannen bak utsagnet « damer over 40 er lik». At da Laila Danielsen vil ha han med på laget....Det lover ikke bra; De kommer garantert til å trenge mer penger etterhvert, og de kommer garantert til å utvanne småaksjonærer med disse to på laget.
Synd å ødelegge et lovende selskap med å invitere kriminelle og aggressive folk med kvinneforakt med på laget.
Da fikk vi vite at de betalte 150 kroner per aksje før resten, som ikke fikk tegne seg kan kjøpe på børs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 23:26 4222

Bra oppdatering! Tror jeg styrer klar av denne, jeg også. Virker som en klassisk boblescam.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
PeterFällman
16.10.2020 kl 00:04 4179

Jeg tror det kommer til å bli en tech rakett.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Mora di
16.10.2020 kl 09:13 3977

- Kahoot og Elliptic Labs er i flere år blitt trukket frem som Norges to mest spennende IT-selskaper
- Sammarbeid med Intel og Samsung på plattform, Infineo og Texas Instrument på komponenter og Google og Microsoft på programvare. Dette er Champions Leage aktører. Potensialet og mulighetene er jo derfor enorme
- Marked på 15 milliarder, med beskjedne(!?) omsetningsforventninger på 500 mNOK om 3 år
- EBITDA-marginer på godt over 50 prosent
- Ingen konkurrenter, og verdensledende med sin teknologi
- Produkt som allerede er i 100 mill enheter
- Eiere med solid track-record (Tore Engebretsen og Edvin Austbø)
Jeg tror det blir en spennende nyhetsstrøm nå i Q4, og at emisjonskursen på 150kr i beste fall er missvisende. Den aller største triggeren er jo at de blir kjøprt opp av en av sine samarbeidspartnere

Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Focus15
18.10.2020 kl 11:51 3796

Spennende case.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare
Mora di
19.10.2020 kl 08:20 3636

Tillater meg en liten oppdatering etter første dag på børs.

Jeg hadde store forventninger til dag 1, men etter flere dager med korstog i media mot Merkur markets så ble kursen derretter. Litt useriøst i media å ta alle selskapet under en kam. Den jevne investor har vel heller ikke hatt anledning til å sette seg inn i alle selskapene som har blitt noterrt i det siste etter dette nynoterings-rushet vi har vært vitne til i høst.

Nesten 4% av alle aksjene i selskapet ble omsatt på dag 1 noe som ga et vist trykk på selgersiden. Her tror jeg det i grove trekk var tidligere ansatte som nå ved første mulighet solgte seg ut/ned. Dette er nok i all hovedsak aksjonærer som har sittet på aksjene over relativt mange år, og jeg har en viss forståelse at de er hissige på penga med en kostpris nær null. Dog lit forundret over at de ikke ville være med på den videre reisen. Med disse aksjene nå omsatt tror jeg selgersiden vil være relativt begrenset i tiden fremover. Så får vi se hvordan kjøpsinteressen vil bli. Det er ihvertfall mange nye aksjonærer som fikk en langt hyggeligere inngangspris enn de kunne ha håpet på - gratulerer!

Av konkrete triggere fremover så har Huawei nylanseringer på torsdag! Hvis Elliptic er med her vil det være en kjempe-nyhet! Så får vi nå se etterhvert om noen av meglerhusene kommer med dekning av selskapet. Hadde jo vært fint med kjøpsanbefaling fra Artic/Henriette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:55 Du må logge inn for å svare