HYDROGENBILER–TOYOTA/NEL https://youtu.be/BbFDF7Nlk_I

profit1
NEL 08.10.2020 kl 11:05 1813

To store aktører går sammen om nye hydrogen­­stasjoner i Norge

Live nå:
https://youtu.be/BbFDF7Nlk_I
Redigert 21.01.2021 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Value Investor
09.10.2020 kl 00:04 1586

Det som var påfallende var jo at det var ingen i det såkalte diskusjonspanelet som var kritisk til hydrogen fra elektrolyse, og påpekte det enkle faktum at det å bruke hydrogen bruker 3x mer strøm enn feks batteri, og at det derfor er verre enn alle alternativ,
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Mega
09.10.2020 kl 00:29 1538

Vi har 2,8 millioner personbiler i Norge i følge Statistisk sentralbyrå. 260 000 av disse er elbiler (batteribiler).
https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/bilreg/aar
Vi kan ikke erstatte 2,5 millioner kjøretøy med batteribiler for å oppnå nullutslipp. Med ladetid på 30-60 minutter blir det et enormt beslag av parkeringsarealer for hurtigladere. Vi mangler hurtigladere allerede, og det er lange køer. Hydrogen og brenselceller gir fylletid på 3-5 minutter og 650 km mellom hver fylling. Norge trenger hydrogen fyllestasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
omans
09.10.2020 kl 01:12 1493

Det blir jo to parter som er avhengig av hverandre for å tjene penger på sitt produkt.

Fint å gå sammen for å oppnå fordeler, og man står sterkere sammen.

Men de kan ikke starte med noe før finansiering. Mirai'en trenger stasjoner for å oppnå salg og kunne bli lansert på norske markedet, og Nel må få oppdrag for å fylle produksjonskapasiteten på sin nye fabrikk når den blir ferdig.

Da er det Rotevatn bl.a som må åpne pengesekken, eller Enova, som allerede for mange måneder siden har gitt tilsagn om støtte til 9 fyllestasjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
rogneveien
09.10.2020 kl 06:10 1400

Du har mye peiling....Godt vi har slike som deg her.
Prøv å slå opp i google og les om noe som heter overskuddsenergi.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
omans
09.10.2020 kl 07:55 1290

Uno x hadde, men av en eller annen grunn ville de ikke ha lengre. Vil de sette de opp igjen?

Spent på om Ola Nordmann vil kjøpe hydrogengass bil, hvordan salget blir dersom infrastruktur kommer på plass.
De er vel heller ikke rene før energien de benytter, før den kommer over i energibæreren hydrogen, blir basert på grønn virksomhet. Rent utslipp, men uren prosess.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
nucleus
09.10.2020 kl 08:04 1251

"UnoX hadde, men av en og annen grunn ville de ikke ha de lengre ". Jisses, Sandvika eksplosjon er jo rimelig godt kjent. Der UnoX stasjon gav rystelser /utslag på jordskjelvsmåleren, på Ski 28 km unna. Det er jo en skikkelig trøkk, som fekk UnoX til å kutte ut hydrogen. Bare flaks at ikke noen mennesker ble rammet, eller rettere sagt allvarleg rammet. Noen airbager i biler ble nemlig aktiviert fra 50m unna.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare
Seriøs
09.10.2020 kl 08:24 1189

Tror hydrogen bil sitter langt inne hos Ola Norman da EL bil nå sitter i margen og er langt rimeligere å kjøre og vedlikeholde. Så tror ikke på noe vekst her innen bil. Nå kommer Tesla med 80 mil på Model S, MB har en på 700 mil og VW leverer med 50 mil og når 50 mil blir på normale priser så ser jeg ikke behovet for hydrogen her. Men på lastebiler, tog, ferger så er det en annen sak.
Redigert 21.01.2021 kl 02:24 Du må logge inn for å svare