NEL - Herregud, sjekk meldingen vedr. Danmark nå - kr 4 neste?

Yess
NEL 21.09.2018 kl 13:08 6265

capacity of 300 hydrogen stations per year. Dette må jo være meget bra, over kr 4?


21/09-2018 13:01:54: (NEL) Nel ASA: Officially opens large-scale H2Station® production facility in Denmar
(Oslo, 21 September, 2018) Nel ASA announced today the official opening of its
new Nel H2Station® factory in Herning, Denmark. The state-of-the-art, large
-scale production facility has an annual capacity of 300 hydrogen stations per
year.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Far-far
21.09.2018 kl 13:13 6227

Nel ASA: Officially opens large-scale H2Station® production facility in Denmark
(Oslo, 21 September, 2018) Nel ASA announced today the official opening of its new Nel H2Station® factory in Herning, Denmark. The state-of-the-art, large-scale production facility has an annual capacity of 300 hydrogen stations per year.
“The opening of our new H2Station® factory in Herning marks the beginning of a new phase within the entire industry. With the opening of this large-scale production facility, we not only ensure vehicle manufacturers that the necessary large-scale infrastructure for continued roll-out of FCEVs is in place, but are also able to begin more efficient manufacturing, which is necessary to achieve sufficient scale benefits,” says Jon André Løkke, CEO of Nel.
The facility has an annual name-plate production capacity of up to 300 units per year of the Nel H2Station®, the most compact hydrogen station currently on the market. With serial production according to lean principles, the large-scale manufacturing plant represents significant improvements in existing production efficiency. The factory also allows for both CE and UL-certified stations to be manufactured on the same production line, providing assurance of product safety and more cost-effective deployment of hydrogen fueling.
“With the opening of this facility, our customers will see that Nel not only can support an immediate need for hydrogen fueling stations, but that we will remain a reliable and attractive partner for the long-term,” says Løkke.
To provide a unique insight into the new facility and production line set-up, a time-lapse video has been released on the fueling section of the Nel webpage: https://nelhydrogen.com/market/hydrogen-fueling/
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
sjoske
21.09.2018 kl 14:19 5833

Nel skal bevise de kan tjene penge på det de laver
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
really
21.09.2018 kl 14:29 5756

Jeg har tidligere stilt spørsmål ved produksjonskapasiteten til den danske delen av stasjonene. Det ser det ikke ut til å være grunnlag for. Om kapasiteten i virkeligheten er i nærheten av den teoretiske har de mer enn nok kapasitet til kontraktene de har og har plass til flere kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Yess
21.09.2018 kl 15:07 5547

scale production facility has an annual capacity of 300 hydrogen stations per year.

årlig kapasitet på 300 hydrogen stasjoner = smak på den folkens!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
21.09.2018 kl 15:51 5342

For meg er denne meldingen igjen en bekreftelse på at NEL er på riktig vei og tar de nødvendige stegene til å oppfylle sine forpliktelser i forhold til Nikola - og er forberedt til å inngå flere store kontrakter. NEL tenker langsiktig - og jeg er sikker på at det er flere gode nyheter i vente. I tillegg begynner jeg å like veldig godt det tekniske bilde - og jeg er rimelog sikker på at vi snart kommer til å teste 3.70 igjen. Men dere får selv gjøre deres vurderinger:)

Lykke til!
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
21.09.2018 kl 17:03 5069

Gikk opp mot 1 mill aksjer i sluttaksjonen, det er nesten 15 % av den totale omsetningen i dag...
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
JosefK
21.09.2018 kl 21:45 4575


Nel er det nye Tomra og Vestas Wind.

Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare

Har noen sett/hørt noe i media ?
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Airbag
22.09.2018 kl 11:34 3723

300 i året er vel det de har lovet hele tiden. Forstår ikke hvorfor det er så stor sak nå..
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Framtia
22.09.2018 kl 11:39 3707

...enig! Hadde det vært noe ekstraordinært så greit, men dette er vel bare en bekrefteløse på at forsinkelsen er over...
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
22.09.2018 kl 11:45 3672

300 stasjoner har vært planen og blitt forespeilet markedet helt fra starten.
Denne åpningen var i utgangspunktet berammet/tenkt på starten av nyåret 2018. Men nå har den endelig funnet sted og det er flott. Videoene fra fabrikken ser bra ut. Så får vi håpe at de snart haler i land nye kontrakter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
mozel
22.09.2018 kl 11:49 3653

Dette er ikke nope nytt. Spørsmålet blir om de får inn kontrakter som kan gi lønnsomhet.
For meg virker det som de sliter i konkurransen, i Tyskland og nå sist også i Kina.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
sjoske
22.09.2018 kl 13:07 3458

Gsa capital er stadig short 6.6 mill. aktier i Nel. Helt enig med mozel.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
kelle
22.09.2018 kl 13:46 3347

Dersom de tror aksjen skal ned igjen til under 3,37 er det nesten merkelig at de ikke shorter mer, nå når aksjen er over 3,60
Tror nok de må belage seg på å ta et tap her.
Skulle det derimot komme et børskrakk og det i tillegg ikke blir noen flere kontrakter til NEL i løpet av året, kan det vel være en mulighet for at de lykkes.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
22.09.2018 kl 14:45 3198

Hvorfor er det negativt med at GSA Capital har shortet - bortsett fra at de mener kursen vil falle? Det Dette er en liten post, samtidig som at dersom de kommer i en shortkvis, og de blir nødt til å kjøpe aksjene tilbake, vil det kunne resultere i at kursen vil stige ytterligere.

Hvorfor mener dere at NEL sliter i andre markeder? Har det vært mange store kontrakter NEL har tapt anbudet og kontraktene har blitt tildelt andre selskaper? NEL har selv sagt at det vil bli færre, men større kontrakter, og det må forventes at NEL fremover vil bruke en del ressurser på Nikola kontrakten. Blir spennende å følge med på fortsettelsen:)
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare

Som jeg sa i en annen tråd, det er noe i luften. Grønne investeringer vil snart bli mer lønnsomme enn olje og gass. Mannen i gata har skjønt alvoret, og da har ikke politikerne annet valg enn å følge etter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare

Men det er klart, Trump tilhengere skjønner ikke bæret før bæret kommer og dasker de i bakhodet med en stor hammer så det vil være motstand en stund enda.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
22.09.2018 kl 17:34 2805

Natteravn,
Skal si deg en ting at den menige mann i gata stort sett bryr seg en døyt om det grønne skiftet.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare

Der tror jeg egentlig du tar feil, men hverken jeg eller du har meningsmålinger å støtte oss på i så måte. Kanskje jeg skulle tatt en runde og sjekket stemningen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
22.09.2018 kl 18:04 2703

Enig,
Men snakker utfra mine oppfatning av hva folk flest tenker.
Selv kjøpte jeg el-bil ene og alene utfra et økonomisk aspekt. Kjenner heller ingen andre som har kjøpt el-bil motivert av miljø.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare
Framtia
22.09.2018 kl 18:47 2594

Jeg tror grønne påbud og restriksjoner i fossilt forbruk vil påtvinge et grønt skifte...Opinionen vil senere akseptere dette og se en viss fornuftig sammenheng! Sammenlign gjerne med røykeloven, som ble innført med massiv motstand, men som flertallet har omfavnet som noe positivt i ettertid...
Vi trenger flere gode alternativer til transport. Nå dreier alt seg om ren batteridrift og det vil hemme en positiv utvikling...Jeg tror de fleste som har hatt sterke økonomiske fordeler av batteribiler og får dekt sine transportbehov slik, allerede har investert i batteribil...Det er sannsynlig at denne utviklingen stagnerer, dersom det ikke bygges ut massivt med ladepunkter! Det er ikke alle som har mulighet til hjemmelading og det er svært få ladepunkter i distriktene...Hydrogen vil sannsynligvis kunne tilføye flere fordeler til elektrisk framdrift og muligens nå flere brukergrupper som pr nå finner rene batteribiler lite hensiktsmessig... Personbilmarkedet trenger gode hybrider og gjerne med 10-12 mil ren batterirekkevidde, samt en brenselcelle som rekkeviddeforlenger...
Redigert 21.01.2021 kl 07:03 Du må logge inn for å svare