Hammers
17.10.2020 kl 02:03 3468

Når man leser slike innlegg som de 2 siste er det bare å riste på hodet.
Et NYOPPRETTET nick med 5 innlegg har plutselig blitt "høy og mørk" - og skal jage bort kritikere av QFUEL. Latterlig!

Det sier vl det meste om seriøsiteten i selskapet.

Hilsen Hammers
Rule
17.10.2020 kl 02:18 3459

Hammers, vi er helt med på at du sliter for at tale kursen ned. Ja, det er ærgeligt at potentialet er opdaget og man skal give en god premie for at komme ind. Face the facts - tar quantafuel ikke av har vi givet for mye - tar de av har vi masse potentiale. Markedet har bedømt hvad fornuftig risk/reward er. Face-the-facts man og kom videre...
tommbakk
17.10.2020 kl 06:21 3403

Klokken 02 natt til lørdag, og du sitter her IGJEN og sprer denne latterlige skiten omkring (ENDA) en aksje du ikke tror på.

Jeg har vel ikke akkurat et nyopprettet nick...? Og jeg kunne GJERNE sett deg forsvinne fra QFUEL-trådene. Hvis du tror det skyldes at du kritiserer aksjen, så må du være like lost som du fremstår.

Kritiske spørsmål omkring et case; VELKOMMEN. Det trengs.

Det er jo for FA** ikke DET du driver med. Du bare gnåler om det samme om og om igjen. Om dette skyldes fritidsproblemer eller om det er noen mer bakenforliggende mentale issues, blir umulig for meg å bedømme.

Men nå blokkerer jeg hele det jæ*** nicket, for jeg får/ser mer enn nok unyttig spam andre steder.
canarias
17.10.2020 kl 08:14 3316

Bra fler og fler gjennomskuer Hammers og hans syke agenda.
oivindl
17.10.2020 kl 08:39 3268

"Det sier vl det meste om seriøsiteten i selskapet."

Hva i all verden sier noen enkeltstående innlegg her inne om seriøsiteten til et selskap?
Vi kan vel heller ikke bedømme seriøsiteten til de ulike selskapene du skriver om, basert på dine skriverier.
Strategi
17.10.2020 kl 09:26 3188

Man kan si mye om Hammers, har selv forbannet han mye da jeg satt i Norwegian høsten 2019.
Norwegian kunne kanskje klart seg om ikke corona kom da det så bedre ut rundt årsskiftet 2019-2020.
Så kom kolappsen.
Når det gjelder Quantafuel valgte jeg kortsiktig å kaste kortene etter investor dagen, da jeg synes han var defensiv på egen gjennomføringsevne.
Når jeg leser dagens artikkel i FA om Bøhn kan jeg ikke bli annet enn imponert over hans pågangsmot, det er imponerende å sette opp en ny teknologi og er nytt internationalt selskap basert på 2 karer som i utganspunktet kom for å prate om torv til bruk i gjødsel isteden for rekeskall.
Bøhn har tidligere opprettet internationalt selskaper i hundre millioner klassen og det ligger sikkert mye arbeide bak.
Når det er sagt er den siste gjennomføringsevnen det som skaper stor bekymring.
Du starter ikke opp 3 selskaper Som går internationalt over ende og sitter igjen med en leid leilighet og en rifle.
Når han i det utvidede intervjuet fortsetter å være defensiv i hht. Quantafuel skaper det enda mer bekymring.
Ingen av hans startups har generert penger under Bøhn, et selskap er i drift under nye eiere uten Bøhns medvirkning og implementert inn i annet selskap.
Quantafuel er et start up, det har ingen kommersiell drift, derfor gikk jeg ut på sidelinjen når støtten røyk.
Går kursen kraftig ned går jeg muligvis inn igjen.
Jeg skjønner hva Hammers mener her og ser at det muligvis kommer en skikkelig skrell tilbake til kurser mellom 30 og 40 der flere av de som satt med tidlig aksjer gikk ut eller lettet seg.
Mulig den går lavere også dersom dette drar ut.
Når man begynner å grave er det lett å bli bekymret, må berømme Bøhn som fikk ut 63 mill fra prosjektet, at han bruker fritid på å skrive en bok om langrenn midt i en start up er jeg lett forundret over.
Bønn har vist stort pågangsmot i sine 3 tidligere prosjekter men den siste biten mangler helt klart.
Hammers etterlyser den siste biten og i ettertanke kan jeg ikke være annet enn enig.
Jeg er ikke investert i Vow, de har kommersiell drift og noe inntekter.
Det siste er viktig, de satser også landbasert og gårdsdagens avtale blir viktig for selskapet fremover.
Lykke til for begge menigheter, på kort sikt har jeg en klar mening om hvor jeg ville satt pengene.
Redigert 17.10.2020 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Nanoq
17.10.2020 kl 09:51 3131

Strategi: Og hvor lenge har du så vært investor i QFUEL? Siden d. 4-5. oktober da du skrev ditt første innlegg her om selskapet?

Du skriver: "Quantafuel er et start up, det har ingen kommersiell drift,"

Ganske riktig, og det er fordi de først NÅ er kommet så langt at de skal starte kommersiell drift - om veldig kort tid. Sannsynligvis her i Q4. Og BASF vil kjøpe alt de produserer.

Hvis de allerede HADDE startet kommersiell drift, så ville selskapets markedsverdi være MYE høyere. Og ja, det skjer snart.
Ærligtalt
17.10.2020 kl 09:57 3105

Synest det var et fint intervju jeg- at han skriver på en bok skal liksom være negativt?

Folk er utrolige...

Samarbeidspartnerne han har med på laget er jo mastodonter- virker solid dette her
Strategi
17.10.2020 kl 10:42 3015

Verdi og inntekter henger ikke sammen i dagens aksjeverden.
Du snakker om potensiell verdi, jeg og Bøhn snakker om hvis de lykkes.
Mange innsidere har solgt seg kraftig ned og det er forståelig fra deres synspunkt.
Sikre kapital og profitt slik at de har noe å falle tilbake på.
Noter en ting, det tar en "liten stund" å komme til kommersiell drift.
Mulig jeg er en smule negativ, Bøhn har hatt store aktører med før hvor prosjektet har feilet.
Med en avventende holdning fra Bøhn , har jeg valgt å tre tilside.
Men... håper dette går fint kort og langsiktig for dere som sitter inne.
Min inngang på ca 56 kr viste seg å bli for usikker på kort sikt for meg.
Strategi
17.10.2020 kl 10:51 2988

mastodonter; enig i at det er veldig store aktører, han har jo hatt hårete mål før mot bla. Telenor og IP. Dette falt i fisk og Bøhn satt igjen med ingen ting.
Det samme skjedde med 2 andre store prosjekter der var også med store aktører mot kommersialisering, resultatet for Bøhn var 0.
Når det er sagt så tar ting litt tid, å nå i førsteomgang må de opp å stå på kommersiell basis i Skive.
Her blir det ingen inntekter på kort sikt "dersom de lykkes" så kommer Kristansand etterhvert skandianavia og Tyskland.

Etter min mening skriver du ikke bok i en etableringsfase av et "milliardkonsern" da har du fullt fokus ( iallefall i fasen mot kommersialisering.
Kanskje han kunne jobbet litt mer med sin presentasjon som et eksempel.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/10/17/7577722/unge-og-dumme-investorer-har-gjort-aksjemarkedet-om-til-et-mareritt
Redigert 17.10.2020 kl 10:56 Du må logge inn for å svare
Nanoq
17.10.2020 kl 11:55 2892

Strategi: Du bruker utrolig mange setninger på å skrive negativt om CEO Bøhn. Hva med å bruke like mange setninger på styret, hvor det bl.a. sitter to som representerer storaksjonærene BASF (Dr. Maximilian Walter, SVP of BASF’s Global Technology Petrochemicals department) og LEGO/Kirkbi? Tror du ikke disse to proffe styremedlemmene + de 6 andre medlemmene vet hva de gjør og kjenner selskapets teknologi og potensial 100%?

https://quantafuel.com/board/

Hvis styret mener at Bøhn framover skal ha en annen jobb, så vil det skje. Men så lenge de mener at han gjør nytte og gir verdi for aksjonærene, så beholder de ham. As simple as that.

Industri-gigantene BASF, LEGO/Kirkbi og VITOL bruker ikke 2-3 hundre millioner kroner hver og utallige arbeidstimer på noe som de ikke har tro på. Og som VITOL's CEO sier: “We are going to turn it (Quantafuel) into the biggest plastic recycler in the world. Quantafuel could produce 40,000 barrels a day within a decade".

Og fra BASF: Quantafuel skal bli standard for kjemisk resirkulering av plast.

Take it or leave it...
Redigert 17.10.2020 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
upsidedown
17.10.2020 kl 13:14 2767

Vi er kommet til samme konklusjon, men jeg har kun fulgt QFUEL fra sidelinjen. Har kjøpt litt VOW i det siste, så får man se om det var et mer fornuftig valg. Tror det er litt tidlig å rope ut vinnere her.
Grylls
17.10.2020 kl 13:27 2741

Er teknologien bevist? Klarer de å produsere nafta i stor skala? Det er jo usikkerheten i Bøhns siste presentasjon som skremmer en del mennesker vekk, så hva er egentlig sannsynligheten her? LOOP viste seg jo å være et stort hoax, og ingen vet hva Agilyx egentlig får til heller...virker som de har en idé, men hvor langt unna gjennomføring vites ikke.

Jeg har lest presentasjon og sett Bøhns siste presentasjon, og følger med interesse, så er ikke ute etter å drive kursen verken opp eller ned. Eier ingen aksjer pdd.
nutellut
17.10.2020 kl 20:07 2406

les nå dette Hammers og 1000 andre og prøv å forstå forskjellen mellom begge de utmerkede selskap Vow og Qfuel . Dere kommer sikkert å fortsette men de som vil forstå https://www.tu.no/artikler/norsk-selskap-vil-bruke-pyrolyse-til-a-lage-strom-av-plastavfall-i-indonesia/501093
Ærligtalt
18.10.2020 kl 10:26 2054

...Plutselig kommer en skatt på 800 dollar per tonn plast, og plutselig går forretningsmodellen fra å være litt marginal til å bli superlønnsom...

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/10/14/7576621/hegnar-overlever-norwegian-nei-mener-sissener