frigjør rundt 900 millioner aksjer fra lock up
Lykke til
Fredag melder flyselskapet at 897.345.343 aksjer frigjøres fra lock up fra og med fredag 9. oktober 2020. Dermed vil rundt 900 millioner nye aksjer introduseres for handel på Oslo Børs fra og med i dag.
I tillegg vil rundt 739 millioner kroner i selskapets evigvarende obligasjonslån frigis fra lock up, som kan konverteres til 173.971.269 nye aksjer, med forbehold om visse justeringer.
Fredag melder flyselskapet at 897.345.343 aksjer frigjøres fra lock up fra og med fredag 9. oktober 2020. Dermed vil rundt 900 millioner nye aksjer introduseres for handel på Oslo Børs fra og med i dag.
I tillegg vil rundt 739 millioner kroner i selskapets evigvarende obligasjonslån frigis fra lock up, som kan konverteres til 173.971.269 nye aksjer, med forbehold om visse justeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
FunTrade
09.10.2020 kl 18:18
5414
Tror kanskje vi skal si oss fornøyd med Janic sitt ene fornuftige bidrag på tampen av denne uken. Han har tross bidratt med å fortelle oss alle at det kommer en ny uke etter denne helgen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Restplassno
09.10.2020 kl 18:23
5403
Takk for forklaringen av det uttrykket. Skal følge opp mht din spådom om KOA. Har du satt deg inn i nåværende situasjon i selskapet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
TABZE
09.10.2020 kl 18:31
5400
Dette tilsvarer 4kr pr aksje stemmer det? Hmmm hvem kjøper den for 4 når den kan handles for 70 øre?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
De fleste seriøse analytikere opererer med kursmål mellom 25 og 30 øre. Og disse har stadig nedjustert. Dette er dessverre en aksje fra helvete.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
FunTrade
09.10.2020 kl 19:26
5323
Det er veldig enkelt: De som har lånt ut million og milliarder til NAS og måtte eller kan konvertere til aksjer, de konverterer gjelden til ca. 4 kroner pr aksje for så å kunne selge aksjene for 70 øre (akkurat nå). Gjennom sommeren har de kunne selge til noe høyere kurser, men nå 70 øre.
70 øre er bedre enn 0. Sannsynligheten for å få tilbake utlån med renter vurderes da selvsagt som så lav at de kaster korta og satser på de små-ørene de kan få igjen.
70 øre er bedre enn 0. Sannsynligheten for å få tilbake utlån med renter vurderes da selvsagt som så lav at de kaster korta og satser på de små-ørene de kan få igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
FunTrade
09.10.2020 kl 22:33
5186
Du virker å være litt på hell nå, sjokkedorisei. Liksom litt tammere og det er jo forståelig med så dårlige utsikter til litt champis.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2020 kl 22:46
5163
Er det sjampisen som gjør at du føler deg ovenpå?
Innleggene dine her inne gir ikke grunnlag for slikt iallfall.
Innleggene dine her inne gir ikke grunnlag for slikt iallfall.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Er det noe i ryktene om at det blir fakkeltog for NAS og Bjørn Kjos fra Fornebu i morgen kl 18?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.10.2020 kl 23:04
5132
Møkkaprinsen er virkelig on fire idag. Først ny tråd, og nå denne...
God natt. Dere er vel i full gang med å planlegge de neste dagers møkkaspredning
God natt. Dere er vel i full gang med å planlegge de neste dagers møkkaspredning
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
pengex
09.10.2020 kl 23:48
5073
Nas og sas sin framtid ligger faktisk i Ernas hender. Det finnes ingen investorer som setter mer penger på kontoen deres. Gjeld konverteres og dumpes rett ut i markedet som idag. Nå trades bare aksjen opp og ned litt før den treffer rock-bottom.
Men skulle det plutselig bli en covid kur tilgjengelig og charterturer åpner igjen. Da er det greit å sitte i disse papirene.
Men skulle det plutselig bli en covid kur tilgjengelig og charterturer åpner igjen. Da er det greit å sitte i disse papirene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Kaisovski
14.10.2020 kl 01:12
4673
Hva slags fortapte sjeler er det egentlig som kjøper NAS-aksjer nå?
Her kommer det milliardemisjon på 5 øre, og småsparere får neppe en eneste én.
Her kommer det milliardemisjon på 5 øre, og småsparere får neppe en eneste én.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Hegnar: – Overlever Norwegian?
– Nei, mener Sissener
– Nei, mener Sissener
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Nytt løk angrep igjen, før neste massakrering?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Lykke til videre
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/10/23/7580090/norwegian-konverterer-gjeld-pa-244-millioner
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/10/23/7580090/norwegian-konverterer-gjeld-pa-244-millioner
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Er denne virkelig over 10 øre enda, nye covid nedstengelser
Lykke til
Lykke til
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Ny emisjon i jule gave?
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/11/03/7583760/norwegian-aksjonaer-vil-ikke-bidra-med-mer-penger
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/11/03/7583760/norwegian-aksjonaer-vil-ikke-bidra-med-mer-penger
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Har hørt at enkelte har satset trygda. Vil det hjelpe?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
5 øre next
Norwegian: Vi er svært skuffet
– Oppleves som en skikkelig knyttneve i magen for alle i hele Norwegian, sier Norwegian-sjef Jacob Schram, om regjeringens beslutning om å ikke bevilge ekstra milliarder til flyselskapet.
Norwegian: Vi er svært skuffet
– Oppleves som en skikkelig knyttneve i magen for alle i hele Norwegian, sier Norwegian-sjef Jacob Schram, om regjeringens beslutning om å ikke bevilge ekstra milliarder til flyselskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Har ikke en eneste aksje i NAS , men at regjeringen ikke vi hjelpe selskapet er nok til å ønske Erna &Co pokker i vold
De forstår ikke at NAS er litt mer enn et vanlig selskap
De forstår ikke at NAS er litt mer enn et vanlig selskap
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Det er vel ikke så mærkeligt, at den norske regering ikke vil betale til Norwegians massivt uansvarlige gældsbjerg? Havde der været tale om et sundt drevet selskab, så havde det nok været noget andet.
Uanset en hård dag for NAS-aktionærerne, der nok må kigge langt efter at få deres penge igen. Held og lykke til jer alle.
Uanset en hård dag for NAS-aktionærerne, der nok må kigge langt efter at få deres penge igen. Held og lykke til jer alle.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Mener du at gjelden overstiger verdien på flyparken så har du et poeng. Alternativ kan jo selskapet slå seg konkurs, er det bedre mener du?
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.11.2020 kl 09:22
2974
Spør du fordi du faktisk lurer på om gjelden til selskapet overstiger verdien av flyparken? Dersom selskapet ikke får tilført kapital så kan jeg love deg at selskapet ikke trenger å spørre seg selv: "Er det et alternativ å slå seg konkurs". Da er det det eneste de kan gjøre. Norwegian sin gjeld knyttet til flyparken overstiger GARANTERT verdien av flyene sånn det ser ut nå. Ingen klarer å spå akkurat hvor lenge denne bransjen må holde ut før "stall" og påfølgende crash.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Da har du vel tatt et verdianslag av flyparken går jeg ut fra
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.11.2020 kl 09:35
2931
Ja, men bare et kjapt et.... Verdianslaget har vært gjort på denne måten: Hvor mange kjøpere finnes pt for mellom- og langdistansefly? Svaret er ingen. Hva gjør det med verdien av flyene? Hjelper ikke at de var verdt 300 mill per stk for et år siden når dagens verdi er halvparten. I beste fall. Hele behovet for tilførsler av staten er tuftet på det faktum at selskapet selv ikke har flere verdier å pantsette. Selvsagt er verdien av flyparken lavere enn gjelden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Vel, det er mange foretak som har liten verdi i disse tider. Hvis en ser på hjelp som en investering for fremtiden er vel kalkylen noe annerledes
En må se på sideeffekter også. Rimelige flyreiser er til stor hjelp for det øvrige næringsliv. Og til hjelp for private som kanskje ikke får dekt reisen slik disse skravlende politikerne gjør.
En må se på sideeffekter også. Rimelige flyreiser er til stor hjelp for det øvrige næringsliv. Og til hjelp for private som kanskje ikke får dekt reisen slik disse skravlende politikerne gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.11.2020 kl 09:58
3085
Du tenker at markedskreftene ikke vil i vareta dette selv etter at pandemien er over? Hvis ikke NAS holdes kunstig i live til en kostnad for staten på et uvisst antall milliarder, så vil billettprisene fra andre aktører fastsettes ut fra helt andre hensyn når NAS ikke er der for å være med i denne prisfastsettelsen? Når behovet for flyreiser igjen stiger, er det min mening at markedet vil sørge for at dette kommer til å skje til den prisen flyreisende vil betale. Og det vil skje uten at det flyselskapet som tilbyr reisen kommer til å tjene mer enn det NAS ville gjort dersom NAS fortsatt fantes på det aktuelle tidspunktet. NAS driver kommersiell luftfart og har, dessverre for nåværende aksjonærer, ikke noen opphøyet funksjon som ikke et hvilket som helst annet selskap kan dekke når den tiden kommer. Etter at NAS er konkurs og avviklet, så vil andre selskap komme inn og dekke transportbehovet som til enhver til gjelder. Ingen grunn til at staten Norge skal kaste mange milliarder på Coronapeisen bare for at NAS som selskap skal eksistere i fortsettelsen. Når det er sagt, så vil uansett dagens aksjonærer bli fullstendig utvannet idet långivere og leasingselskaper på kreditorsiden til selskapet må få konvertert gjeld til aksjer innen kort tid.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
Da bør SAS legges ned også i følge dine kriterier
Det er en viss trygghet i å ha et norsk selskap som en kanskje ikke bør vurdere kun i kroner og øre
Denne regjeringen er i ferd med å ta knekken på Widerøe også
Tenker kun penger. Jeg syns de må ta en del andre hensyn
Det er en viss trygghet i å ha et norsk selskap som en kanskje ikke bør vurdere kun i kroner og øre
Denne regjeringen er i ferd med å ta knekken på Widerøe også
Tenker kun penger. Jeg syns de må ta en del andre hensyn
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
JanOrge
09.11.2020 kl 10:22
2994
Ja, men det er jo en helt annen debatt. Vi begynte her ved at du spurte meg om jeg trodde flyparken var mer eller mindre verdt enn gjelden til selskapet. Dersom jeg blir med på premisset om at staten bør redde NAS, så vil jeg si at det å redde NAS som selskap ikke vil være det samme som at nåværende aksjonærer reddes. Nåværende aksjonærers verdier er tapt, etter min mening. Så kan vi diskutere mange forskjellige scenarioer som medfører at NAS som selskap overlever. Men alle disse betyr, etter min mening, ikke at dagens aksjonærer får stort igjen for investeringen de har gjort.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
pengex
09.11.2020 kl 10:27
4630
Nas er 99,9% kaputt dersom ikke ett mirakel skjer. Og det mirakelet er staten som har pålagt stengte grenser og dermed er indirekte årsak til Nas sin fallitt.
vestlandsfugl
09.11.2020 kl 10:28
4625
Det ser ut til at SAS har eiere som er mer villige til å spytte inn enn NAS sine. Ut fra resultatene rett før Korona er det forståelig.
Hvor mange milliarder mener du bør den norske staten gi/låne NAS i tillegg til de 3 de allerede har fått? 15? Er det verdt så mye? Hvis NAS går konk kommer andre på banen leser jeg. Wizz kom i forrige uke, så nå har vi 4 større selskaper som flyr innenlands i Norge.
Hvor mange milliarder mener du bør den norske staten gi/låne NAS i tillegg til de 3 de allerede har fått? 15? Er det verdt så mye? Hvis NAS går konk kommer andre på banen leser jeg. Wizz kom i forrige uke, så nå har vi 4 større selskaper som flyr innenlands i Norge.
Det er helt greit. Aksjonærene har tatt en risiko slik som i andre selskaper . Og må gjerne miste alt. Slik er det
Personlig har jeg bare noen bonuspoeng for en reise til Middelhavet, og den kan jeg gjerne betale dobbelt hvis det hjelper, dvs avskrive bonuspoengene
Personlig har jeg bare noen bonuspoeng for en reise til Middelhavet, og den kan jeg gjerne betale dobbelt hvis det hjelper, dvs avskrive bonuspoengene
Redigert 09.11.2020 kl 11:35
Du må logge inn for å svare
SAS har statlige eierinteresser ..Det er vanskelig å sammenligne
Fantastisk at Erna nekter å bruke skattebetalernes penger på Nas, la søppla gå konk, la dagens eiere tape alt, la nye starte opp med restene.
Helt greit hvis NAS overlever. Aksjonærene er det sikkert ikke synd på
vestlandsfugl
09.11.2020 kl 12:07
4451
Slettet brukerskrev SAS har statlige eierinteresser ..Det er vanskelig å sammenligne
Det går an å sammenligne private aksjonærer i de 2 selskapene.
De fikk mer fra private enn statlige eiere. Og de fikk mer nye penger fra sine private aksjonærerer enn NAS fikk fra sine.
Og Wizz har ingen stat i ryggen (for all del - det er ikke noe fremskritt å skifte ut NAS med Wizz, men det er de som tjener penger som klarer seg i tøffe tider)
De fikk mer fra private enn statlige eiere. Og de fikk mer nye penger fra sine private aksjonærerer enn NAS fikk fra sine.
Og Wizz har ingen stat i ryggen (for all del - det er ikke noe fremskritt å skifte ut NAS med Wizz, men det er de som tjener penger som klarer seg i tøffe tider)
Slettet brukerskrev Helt greit hvis NAS overlever. Aksjonærene er det sikkert ikke synd på
De kan godt overleve, men det bør bli uten støtte fra staten.
Helt sikkert. Dette går ikke SP,SV og FRP med på. De kan jo klare seg nesten gjennom vinteren og pandemien og så gå konkurs slik regjeringen går inn for. Jeg kjøper med begge hendene
Ja gjør det, du blir nok rik skal du se:-))
Dette blir en håpløs sammenligning, og det vet du hvis du tenker deg om. Hadde staten gått inn med penger i NAS ville de private stilt opp også
Denne regjeringen er helt ansvarsløs. Det merker vel andre enn NAS også
Trist å tape alle pengene når det er fest på børsene.
Men sånn går det når en investerer i et gjelds berg, og ikke si det har manglet på advarsler.
Bare de dummeste av de dumme setter pengene her
Men sånn går det når en investerer i et gjelds berg, og ikke si det har manglet på advarsler.
Bare de dummeste av de dumme setter pengene her
Hvis du kan lese så vil du se at jeg ikke har en eneste aksje i NAS. Så vennligst ikke siter meg.
NAS har vært rimelig punklige i årevis. Og mange vil oppdage noe annet hvis en skal overlate transport til utenlandske Jalla-selskaper
NAS har vært rimelig punklige i årevis. Og mange vil oppdage noe annet hvis en skal overlate transport til utenlandske Jalla-selskaper
Lykke til videre
Analytiker: Chapter 11 kun én uke unna
Selv om norske myndigheter sier nei til å redde Norwegian i denne omgang, tror analysesjef Lars-Daniel Westby at flyselskapet vil eksistere også i fremtiden. Men først: Chapter 11
Analytiker: Chapter 11 kun én uke unna
Selv om norske myndigheter sier nei til å redde Norwegian i denne omgang, tror analysesjef Lars-Daniel Westby at flyselskapet vil eksistere også i fremtiden. Men først: Chapter 11
Den oppførselen ledelsen i NAS har vist i dag borger ikke for noen ytterligere dialog med norske myndigheter. La de ryke å reise. Med de flyene som står på Sola. Så får vi vekk alt sammen. Snakker om sutrekopp.
Redigert 09.11.2020 kl 22:29
Du må logge inn for å svare
Ledelsen har jo aksjer for under kr 100.000,- samlet nå, så hvis de greier et par månedslønner til, så står de seg gjennom jula. Dessuten er det visst et stort sug etter slik kompetanse i Utlandet. Utlandet er der hvor månedslønna lett er 10 millioner. Gå hjem å legg dere - på tide å hvile etter den harde jobbinga. Ring Vegard Beider.
Redigert 09.11.2020 kl 22:46
Du må logge inn for å svare
olsvik
09.11.2020 kl 22:51
3910
NAS, har de fremdeles følere ute for å prøve seg på det kinesiske markedet som nå er fri for korona og i vekst igjen?