frigjør rundt 900 millioner aksjer fra lock up
Lykke til
Fredag melder flyselskapet at 897.345.343 aksjer frigjøres fra lock up fra og med fredag 9. oktober 2020. Dermed vil rundt 900 millioner nye aksjer introduseres for handel på Oslo Børs fra og med i dag.
I tillegg vil rundt 739 millioner kroner i selskapets evigvarende obligasjonslån frigis fra lock up, som kan konverteres til 173.971.269 nye aksjer, med forbehold om visse justeringer.
Fredag melder flyselskapet at 897.345.343 aksjer frigjøres fra lock up fra og med fredag 9. oktober 2020. Dermed vil rundt 900 millioner nye aksjer introduseres for handel på Oslo Børs fra og med i dag.
I tillegg vil rundt 739 millioner kroner i selskapets evigvarende obligasjonslån frigis fra lock up, som kan konverteres til 173.971.269 nye aksjer, med forbehold om visse justeringer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
Du må logge inn for å svare
pengex
09.11.2020 kl 10:27
4324
Nas er 99,9% kaputt dersom ikke ett mirakel skjer. Og det mirakelet er staten som har pålagt stengte grenser og dermed er indirekte årsak til Nas sin fallitt.
vestlandsfugl
09.11.2020 kl 10:28
4319
Det ser ut til at SAS har eiere som er mer villige til å spytte inn enn NAS sine. Ut fra resultatene rett før Korona er det forståelig.
Hvor mange milliarder mener du bør den norske staten gi/låne NAS i tillegg til de 3 de allerede har fått? 15? Er det verdt så mye? Hvis NAS går konk kommer andre på banen leser jeg. Wizz kom i forrige uke, så nå har vi 4 større selskaper som flyr innenlands i Norge.
Hvor mange milliarder mener du bør den norske staten gi/låne NAS i tillegg til de 3 de allerede har fått? 15? Er det verdt så mye? Hvis NAS går konk kommer andre på banen leser jeg. Wizz kom i forrige uke, så nå har vi 4 større selskaper som flyr innenlands i Norge.
Det er helt greit. Aksjonærene har tatt en risiko slik som i andre selskaper . Og må gjerne miste alt. Slik er det
Personlig har jeg bare noen bonuspoeng for en reise til Middelhavet, og den kan jeg gjerne betale dobbelt hvis det hjelper, dvs avskrive bonuspoengene
Personlig har jeg bare noen bonuspoeng for en reise til Middelhavet, og den kan jeg gjerne betale dobbelt hvis det hjelper, dvs avskrive bonuspoengene
Redigert 09.11.2020 kl 11:35
Du må logge inn for å svare
SAS har statlige eierinteresser ..Det er vanskelig å sammenligne
Fantastisk at Erna nekter å bruke skattebetalernes penger på Nas, la søppla gå konk, la dagens eiere tape alt, la nye starte opp med restene.
Helt greit hvis NAS overlever. Aksjonærene er det sikkert ikke synd på
vestlandsfugl
09.11.2020 kl 12:07
4145
Slettet brukerskrev SAS har statlige eierinteresser ..Det er vanskelig å sammenligne
Det går an å sammenligne private aksjonærer i de 2 selskapene.
De fikk mer fra private enn statlige eiere. Og de fikk mer nye penger fra sine private aksjonærerer enn NAS fikk fra sine.
Og Wizz har ingen stat i ryggen (for all del - det er ikke noe fremskritt å skifte ut NAS med Wizz, men det er de som tjener penger som klarer seg i tøffe tider)
De fikk mer fra private enn statlige eiere. Og de fikk mer nye penger fra sine private aksjonærerer enn NAS fikk fra sine.
Og Wizz har ingen stat i ryggen (for all del - det er ikke noe fremskritt å skifte ut NAS med Wizz, men det er de som tjener penger som klarer seg i tøffe tider)
Slettet brukerskrev Helt greit hvis NAS overlever. Aksjonærene er det sikkert ikke synd på
De kan godt overleve, men det bør bli uten støtte fra staten.
Helt sikkert. Dette går ikke SP,SV og FRP med på. De kan jo klare seg nesten gjennom vinteren og pandemien og så gå konkurs slik regjeringen går inn for. Jeg kjøper med begge hendene
Ja gjør det, du blir nok rik skal du se:-))
Dette blir en håpløs sammenligning, og det vet du hvis du tenker deg om. Hadde staten gått inn med penger i NAS ville de private stilt opp også
Denne regjeringen er helt ansvarsløs. Det merker vel andre enn NAS også
Trist å tape alle pengene når det er fest på børsene.
Men sånn går det når en investerer i et gjelds berg, og ikke si det har manglet på advarsler.
Bare de dummeste av de dumme setter pengene her
Men sånn går det når en investerer i et gjelds berg, og ikke si det har manglet på advarsler.
Bare de dummeste av de dumme setter pengene her
Hvis du kan lese så vil du se at jeg ikke har en eneste aksje i NAS. Så vennligst ikke siter meg.
NAS har vært rimelig punklige i årevis. Og mange vil oppdage noe annet hvis en skal overlate transport til utenlandske Jalla-selskaper
NAS har vært rimelig punklige i årevis. Og mange vil oppdage noe annet hvis en skal overlate transport til utenlandske Jalla-selskaper
Lykke til videre
Analytiker: Chapter 11 kun én uke unna
Selv om norske myndigheter sier nei til å redde Norwegian i denne omgang, tror analysesjef Lars-Daniel Westby at flyselskapet vil eksistere også i fremtiden. Men først: Chapter 11
Analytiker: Chapter 11 kun én uke unna
Selv om norske myndigheter sier nei til å redde Norwegian i denne omgang, tror analysesjef Lars-Daniel Westby at flyselskapet vil eksistere også i fremtiden. Men først: Chapter 11
Den oppførselen ledelsen i NAS har vist i dag borger ikke for noen ytterligere dialog med norske myndigheter. La de ryke å reise. Med de flyene som står på Sola. Så får vi vekk alt sammen. Snakker om sutrekopp.
Redigert 09.11.2020 kl 22:29
Du må logge inn for å svare
Ledelsen har jo aksjer for under kr 100.000,- samlet nå, så hvis de greier et par månedslønner til, så står de seg gjennom jula. Dessuten er det visst et stort sug etter slik kompetanse i Utlandet. Utlandet er der hvor månedslønna lett er 10 millioner. Gå hjem å legg dere - på tide å hvile etter den harde jobbinga. Ring Vegard Beider.
Redigert 09.11.2020 kl 22:46
Du må logge inn for å svare
olsvik
09.11.2020 kl 22:51
3604
NAS, har de fremdeles følere ute for å prøve seg på det kinesiske markedet som nå er fri for korona og i vekst igjen?
Slik opptrer skikkelige kjeltringer:-)
Norwegian stanser automatisk refusjon av billetter: – Dette er svært uheldig
Samtidig med at regjeringen mandag morgen sa nei til å støtte Norwegian finansielt, stanset flyselskapet automatisk refusjon av flybilletter.
Norwegian stanser automatisk refusjon av billetter: – Dette er svært uheldig
Samtidig med at regjeringen mandag morgen sa nei til å støtte Norwegian finansielt, stanset flyselskapet automatisk refusjon av flybilletter.
Redigert 09.11.2020 kl 23:03
Du må logge inn for å svare
Det må vel sees som et ledd i fordelingsproblematikk ved konkurs? Alt annet er jo for barnslig. Hvem skal snakke med slike? Dessuten så sikrer det noen alt for høye månedslønner til. Tro meg - disse kara er opptatt av det.
Redigert 09.11.2020 kl 23:07
Du må logge inn for å svare
Nå stikker de som har kjørt denne til konkurs
12:01:15
Jonas Christensen
Norwegian-styremedlem trekker seg
Styremedlem Anton Joiner i flyselskapet Norwegian har gitt beskjed om at han har trukket seg fra styret, skriver selskapet i en melding tirsdag.
12:01:15
Jonas Christensen
Norwegian-styremedlem trekker seg
Styremedlem Anton Joiner i flyselskapet Norwegian har gitt beskjed om at han har trukket seg fra styret, skriver selskapet i en melding tirsdag.
Redigert 10.11.2020 kl 12:18
Du må logge inn for å svare
Representerer AerCap. Greit å komme seg unna innsideposisjon hvis aksjene skal selges, vil jeg tro.
OleR77
15.11.2020 kl 12:52
3019
For en clickbait-overskrift: Hvordan kan et selskap "dumpe fly" til andre aktører? Finansavisen får det til å se ut som at noen dumper aksjer, som da hadde vært et korrekt bruk av ordet.
Redigert 15.11.2020 kl 12:53
Du må logge inn for å svare
De vil dumpe alt- 9% av aksjene
On 17 November 2020, AerCap Holdings N.V. (AerCap) has, through its wholly
owned subsidiary Ballyfin Aviation Limited, sold 23,872,745 shares in Norwegian
Air Shuttle ASA (NAS). Following this transaction, AerCap has, through certain
of its indirect wholly owned subsidiaries as well as certain other companies in
which AerCap has an interest (collectively the Relevant Entities), an interest
in a total of 331,842,814 ordinary shares, representing 9% of the share capital
and voting rights in NAS.
In addition, certain of the Relevant Entities hold an interest in perpetual
bonds in NAS. Such perpetual bonds can be converted into 219,498,267 ordinary
shares in NAS, representing in total 5.9% of the share capital and voting rights
in NAS. The conversion rights under the perpetual bonds may be exercised as
follows: (i) one third of the bonds may be converted into shares from 9 August
2020, (ii) one third may be converted into shares from 9 October 2020 (such
third to be in addition to the bonds in item (i)), and (iii) one third may be
converted into shares from 9 December 2020 (such third to be in addition to the
bonds in item (i) and (ii)). The conversion period under the perpetual bonds
expires after 5 years from issuance, provided that NAS has the right to extend
the expiry date by five years prior to each expiry date.
This information is subject to the disclosure require
On 17 November 2020, AerCap Holdings N.V. (AerCap) has, through its wholly
owned subsidiary Ballyfin Aviation Limited, sold 23,872,745 shares in Norwegian
Air Shuttle ASA (NAS). Following this transaction, AerCap has, through certain
of its indirect wholly owned subsidiaries as well as certain other companies in
which AerCap has an interest (collectively the Relevant Entities), an interest
in a total of 331,842,814 ordinary shares, representing 9% of the share capital
and voting rights in NAS.
In addition, certain of the Relevant Entities hold an interest in perpetual
bonds in NAS. Such perpetual bonds can be converted into 219,498,267 ordinary
shares in NAS, representing in total 5.9% of the share capital and voting rights
in NAS. The conversion rights under the perpetual bonds may be exercised as
follows: (i) one third of the bonds may be converted into shares from 9 August
2020, (ii) one third may be converted into shares from 9 October 2020 (such
third to be in addition to the bonds in item (i)), and (iii) one third may be
converted into shares from 9 December 2020 (such third to be in addition to the
bonds in item (i) and (ii)). The conversion period under the perpetual bonds
expires after 5 years from issuance, provided that NAS has the right to extend
the expiry date by five years prior to each expiry date.
This information is subject to the disclosure require
Redigert 18.11.2020 kl 09:58
Du må logge inn for å svare
Tror Nas aksjonærene blir nullet
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/12/02/7594475/forvalter-robert-naess-i-nordea-tror-norwegian-aksjen-blir-nullet
Lykke til videre
Blor en trist jul
https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/12/02/7594475/forvalter-robert-naess-i-nordea-tror-norwegian-aksjen-blir-nullet
Lykke til videre
Blor en trist jul
Da er det skrevet i sten, alt er tapt
https://e24.no/boers-og-finans/i/X8ogx7/norwegian-vil-hente-4-milliarder-i-friske-penger
https://e24.no/boers-og-finans/i/X8ogx7/norwegian-vil-hente-4-milliarder-i-friske-penger
Riskygain
03.12.2020 kl 08:50
2002
Fra meldingen på Newsweb:
"The board of directors proposes that:
(a) a reverse split of the shares in the ratio 100:1 be implemented;
(b) the nominal value of each share be reduced from NOK 10 to NOK 0.01;
(c) a rights offering raising proceeds up to NOK 4 billion be carried out;
(d) all or parts of the senior loans of the group be converted to shares in the company;
(e) all or parts of the lease debt and aircraft financing liabilities of the group be converted to
shares in the company;
(f) all or parts of the other current and non-current liabilities of the group be converted to
shares;"
Virker som om det meste av langsiktig og kortsiktig gjeld mulig skal konverteres. Blir utvanningen her tidenes største, større enn i Soffen?
"The board of directors proposes that:
(a) a reverse split of the shares in the ratio 100:1 be implemented;
(b) the nominal value of each share be reduced from NOK 10 to NOK 0.01;
(c) a rights offering raising proceeds up to NOK 4 billion be carried out;
(d) all or parts of the senior loans of the group be converted to shares in the company;
(e) all or parts of the lease debt and aircraft financing liabilities of the group be converted to
shares in the company;
(f) all or parts of the other current and non-current liabilities of the group be converted to
shares;"
Virker som om det meste av langsiktig og kortsiktig gjeld mulig skal konverteres. Blir utvanningen her tidenes største, større enn i Soffen?
Redigert 03.12.2020 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
Det hjelper desverre lite, dere husker Soff revers splitt og aksjefall 97 prosent samme dag.
Men det forundrer meg slettes ikke om nettløker kjøper denne i uviten igjen.
Men det forundrer meg slettes ikke om nettløker kjøper denne i uviten igjen.
Gratulerer til alle som har handlet scam opp mot krona .
Ha en velfortjent god jul
Ha en velfortjent god jul