Dilemma

Slettet bruker
PHO 21.09.2018 kl 15:20 2489

All in i Photocure eller 50/50 PHO og PCIB?
Har Nano og Targovax også
Redigert 20.01.2021 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
dr. Stockman
21.09.2018 kl 15:44 2434

Nøyaktig samme aksjer som jeg har, men ikke jevnt fordelt. En liten pott Targowax og tre ganger så mye i PCIB. Men det meste er i NANO og PHO, og da 50% mer i NANO enn i PHO. Det er et forhold som har utjevnet seg hele tiden ettersom NANO har falt og PHO har steget. Det handler selvsagt ikke bare om hvem som har det største potensialet, men også litt om hvilke aksjer man tror vil stige først.
Slettet bruker
21.09.2018 kl 15:54 2411

Var det dagens gjettekonkurranse?

1 (enhet) trvx
2 pho
3 pcib
3 nano
bravi
21.09.2018 kl 21:06 2207

Bingo123,
Dilemmaet er først og fremst om man skal ha noen aksjer i hele tatt i denne emisjons finansierte sektoren med stort sett bare evighets case å velge mellom. Vet om flere som konsekvent holder seg borte fra både biotek og gruve aksjer, all efaring viser at det vanligvis går galt til slutt. Statistisk vil bare ett av syv selskaper i sektoren lykkes.

Har selv bare aksjer i Photocure og litt i Pcib. Photocure tror jeg vil levere varene, det er unntaket som bekrefter regelen i denne sektoren.
Gjorde en tabbe før sommerferien, planla å selge Pcib aksjene og heller kjøpe mere i Pho, dessverre gjorde jeg ikke det. Trvx kjenner jeg lite til men Nano så jeg litt for ett år siden men valgte heldigvis å ikke kjøpe aksjer i det papiret.
Slettet bruker
22.09.2018 kl 12:39 1902

bravi, virker jo veldig lovende i nevnte selskaper og uansett tar det vel i snitt 10 år før et biotek selskap kan ha et produkt klart til salgs. Men det er klart det er høy risiko. Photocure virker som det sikreste kortet ja.
pyrrhos
22.09.2018 kl 15:37 1789

Spørsmålet er ikke nødvendigvis enten elller, men når du bør være aksjonær i selskapene. Jeg tror du skal prøve å finne ut når de respektive selskapene vil begynne å tjene penger eller når selskapene er kommet så langt at de kan være aktuelle for oppkjøp.

Det et åpenbart at PHO vil begynne å tjene penger i 2018. NANO vil neppe tjene penger først etter 2021. TRVX vil trolig starte å tjene penger enda senere. Tidspunkt for oppkjøp kan ligge noen måneder før dette.
bravi
22.09.2018 kl 19:41 1676

Det er Photocure som er biotek caset på OB, ingen tvil om det. Hadde også troen på Pcib men det har vist seg å være en skuffelse, skjer lite og tilnærmet null fremdrift.