Vel, med en Rsi på 80 og en oppgang på 45 prosent på en uke, kan det nok være lurt å tenke på sikring uansett
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Men de som fikk emisjons-aksjer hadde myyye høyre kurs fra før..
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Sikring er aldri feil,pleier ta 50% når jeg kjenner greed 🍻
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Hva blir sluttkurs fredag ?
Jeg tipper over 5
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Eller 3
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Joda, over 3 kan jo også være over 5...
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare
Argus
11.11.2020 kl 11:23 3439

MPCC har en hviledag idag, med litt fallende kurser som jeg benytter til å laste opp mer.

Aksjen fikk et solid teknisk kjøpssignal rundt kr. 3,30. Som jeg omtalte for et par uker siden, ville aksjen få et kjøpssignal over kr. 2,80. Blekket var såvidt tørt før det skjedde. Nå har vi altså et grundig, meget solid kjøpssignal som kan ende ferden - foreløpig på kr. 8,70. Det tilsier at 3. kvartal blir bra grunnet meget høye rater. Det er snakk om en tiårs raterekord.

Jeg vet det er mange aksjer i omløp, men omsetningen har tatt seg voldsomt opp de siste dagene uten at det har påvirket kursen negativt.

Kjøpene mine har skjedd pågrunnlag av rateoppgangen. Jeg vet litt for lite om rederiet og ser gjerne at noen oppdaterer oss på tall og forventet omsetning osv.

Fredag den 20. november legges 3. kvartalsresultatet frem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Hviledager er fine dager,spes med gain og gode fremtidsutsikter,satser på det reprising over tid👍🍻
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Denne har gått for mye nå, klart når en sitter med aksjer til 1 krone vil der selges på 4
Redigert 21.01.2021 kl 08:15 Du må logge inn for å svare

Hvor mye denne bør gå vet vi kanskje bedre den 20.11? Potensialet i aksjen forutsatt at Biden / Covid løser seg er frihandel med massivt trykk på frakt. Kommer dette på plass kan denne gå langt og lenge over dagens nivåer.

Det blir altså spennende den 20.11 da Biden og Covid synes å være på plass a OK.

https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/11/11/7587178/containermangel-i-kina-presser-ratene-for-containerfrakt-kraftig-opp
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Kjøp&salg er fint,timing/volum gjelder her som der,men regner med de som fikk krones aksjer hadde langt høyere snitt enn 2,70?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Argus
12.11.2020 kl 15:07 3179


Ferden oppover fortsetter i dag, om ikke i rekordfart eller i skilpaddetakt, så går den rett vei.

Med de siste måneders rateoppgang blir det spennende å høre hva styret i MPCC ser for seg av muligheter i tiden fremover.

Teknisk ligger det an til mer enn en dobling de neste månedene. Første større motand er på kr. 8,70.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Hei Jeg syns det er vanskelig å vite hvordan dette selskapet er priset nå mtp den store emisjonen de har vært gjennom. Kan noen fortelle meg hva Pris/Bok var på dette selskapet før emisjonen. For eks i mai måned. Eller hva markedsverdien var på selskapet i mai mnd og evt før Corona i januar/februar. Hvor kan jeg se dette ? Trenger litt hjelp her...:-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Dette selskapet er nå opp ca 400% fra bunnen
Dere må sutte litt på det før dere kjøper
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Dette selskapet er 65% ned fra toppen i år,
Nå er ratene på det høyeste nivået det noensinne har vært.
Skipsverdiene stiger i takt med ratene.
Firmaet har nylig refinansiert, noe som gjør dem godt rustet til videre ekspansjon.
Med en så lav prising skal man ikke se bort i fra at det kan komme et tilbud på hele firmaet.

Sutt på den.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

For oss uten abonnement, legger du ut artikkelen i sin helhet?

Takk
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Bassefix
13.11.2020 kl 08:58 2894

FRAGTPRISERNE PÅ CONTAINERE UD FRA KINA HOLDER DAMPEN OPPE

08:45
Containermangel i Kina får spotpriserne på containerfragt ud af Kina til fortsat at stige markant og dermed fortsat på det højeste niveau siden 2010.

Det viser rateindekset Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), der måler spotprisen på containerfragt fra Shanghai til en række destinationer verden over.

Det samlede SCFI-indeks steg 11,5 pct. til 1856,33.

På de tunge ruter mellem Asien og Europa, hvor Mærsk er markedsleder sammen med schweiziske MSC gennem 2M-alliancen, steg prisen med 21 pct. eller 262 dollar til 1508 dollar per tyvefodscontainer (teu).

Niveauet denne uge er det højeste målt på ugebasis i år. Den tidligere prisrekord var i uge 40, hvor prisen lå på 1168 dollar per tyvefodscontainer.

Raterne har siden foråret været understøttet af en forbedret balance i markedet, da rederierne har reduceret kapaciteten under coronakrisen.

Raterne på den anden store rute mellem Asien og den amerikanske vestkyst, der også udgør 20 pct. af det samlede indeks, holdt mere eller mindre niveauet fra sidste uge og steg med blot 16 dollar til 3887 dollar per fyrrefodscontainer (feu).

/ritzau/FINANS

Charlotte Mackeprang
© RITZAU
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 09:03 2925

Det har vi ikke lov til. Vil medføre utestenging fra Hegnar.
Men det er en meget positiv artikkel, hvor inntjeningen vil komme for fullt i 2021. Q3 vil ikke gjenspeile den fantastiske inntjeningen de nå opplever.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Når er det publisert?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 09:32 2867

Kl 2028 i går kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Ok.
Får kjøpe dagens avis, artikkelen er nok publisert der👍
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Du kan jo ikke regne slik på det. Det har jo vært en stor emisjon til 1 kr og aksjene er vannet ut. Prisenpå en aksje skal jo ikke opp til samme verdier som de var da det nå er enormt mange flere aksjer utstedt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 11:13 2753

Du kan jo prøve å regne på det. For hver eneste 1.000 dollar ratene øker, betyr det 13-14 millioner dollar i økt bunnlinje. Da vil du se at det gir rom for enorme utbytter, selv om de nå har 394 256 127 aksjer utestående.
1 år med dagens rater vil gi en bunnlinje på mer enn 2 kr pr aksje.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Det stemmer at de har doblet antall aksjer.
Men nå tjener de mer en noen gang.
Jeg er fornøyd om kursen går til 15.-
På 15 vil den være priset til samme verdi som den var på ath,
Tatt de nye aksjene i betraktning.

Du hoppet av alt for tidlig!
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
AlfaQ
13.11.2020 kl 11:37 2713

MPCC har vært en fantastisk investering siden i vår. Har rebalansert et par ganger, men har fortsatt troen.
Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk har så angst for kriseemisjoner (ala den vi så i MPCC og KOA) (- Må være at man tenker veldig kortsikitg)
Jeg har tjent pent på alle disse emisjonene og kan ikke huske noen sure tap i lignende emisjoner.
Men det skyldes vel kanskje at jeg har vært heldig med aksjevalgene. NAS er jo et skrekkeksempel som jeg har holdt meg helt unna.
Skulle ønske jeg hadde flere historier som MPCC i porteføljen, men corona-krisen utløste jo egentlig ikke så mange kriseemisjoner.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 11:38 2706

Holder dagens rater, så vil det godt kunne forsvare en kurs på mer enn 20 kroner. Kontraktene de skriver nå er på inntil 2 år, Så de sikrer framtidig enorm inntjening.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
larkar
13.11.2020 kl 12:06 2694

Grafene tar hensyn til utvanningen. den er ned over 60% iår.
Ath før emisjon var nærmere 60, Dvs. at nå etter emisjonen vil kurs 30 være ved ath igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Takk for opplysningen.
Da taler det for seg selv.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Nå virker det som de som ønsker mindre enn andre er ferdig solgt?
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Ratene doblet seg siste tiden, selskapet meget billig nå etter refinans og emisjon unnagjort. Target: 20 kr
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Argus
13.11.2020 kl 13:37 2590


Jeg har for en gangs skyld stolt kun på mitt eget skjønn og basert investeringene i MPCC kun på teknisk analyse. Den viste at et brudd gjennom kr. 2,80 ville gi kjøpssignal. Det gjorde den til gangs. Nå er det liten motstand før kr. 8,70. Men jeg blir svært varm i magen når jeg leser at enkelte har tro på en oppgang til kr. 15 og kr. 20. Alt basert på høye rater. Min tekniske analyse viser motstand på kr. 8,70 først og deretter helt opp på kr. 19......

Til det mer fundamentale: Dersom de høye ratene holder seg i ett år, vil MPCC få et overskudd på kr. 2 pr. aksje, anføres det her inne. Det sier meg at aksjen pr. idag er svært billig fortsatt, på tross av en formidabel oppgang siden emisjonen.

Selvom man vanligvis ikke benytter PE i shipping, kan jeg ikke dy meg for å trekke frem at med kr. 2 pr. aksje i overskudd pr. aksje, vil PE på dagens kurs utgjøre 2 - to ! Lavere prising av noe selskap på Oslo Børs finnes neppe.

Skal vi her ha å gjøre med årets og neste års rakett på Oslo Børs, med en oppgang fra kr. 1 til kr. 19????

Det er fristende å laste opp enda mer, men venter til det kommer en dupp.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:39 2622

Mye surr her. De hadde ca 130 mill aksjer utstedt før emisjonen, nå er det ca. 400 mill. Prisen på aksjen er ikke justert etter noe som helst - 60 er aldri vært notert, høyeste er 45 kr. Mao, kurs X verdesetter selskapet 3x høyere i dag, enn før emisjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:41 2650

@kakkerlakken har altså rett - kurs 15,- vil tilsvare ATH market cap.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
KAH
13.11.2020 kl 13:42 2706

Husk at MPC har få skip som går av kontrakter nå i høst/vinter. Noen er det, og de vil bli sluttet til fantastiske rater, men det er snakk om kanskje 4-5 skip totalt.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Personlig tror jeg vi er ekstremt godt posisjonert for å dra nytte av bedringen i markedet, sier konsernsjef Constantin Baack.

Flere kommer til i denne fremover,god helg🍻
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Struts
13.11.2020 kl 13:51 2716

Også stolt på eget skjønn (som nok ikke er det beste), og basert det på samme men ikke analyse. Men håper du får rett i fremtidig inntjening. Ikke lenge siden CONT-bransjen ble sett på like uspiselig som pytonslanger til frokost eller cruise-skip til lunsj. Men forhåpentligvis går vi noe lysere tider i møte, på tross av mørketiden!
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare

Dette er jo totalt feil. Av flåten på 66 skip er:
* 15 i pool (spot).
* 26 på kontrakter som gikk ut i september. (Flere dog med mulighet for forlengelse på mellom 1-5 måneder. (Usikker på hvilke vilkår som gjelder for dette))
* 5 på kontrakter som gikk ut oktober. (Mulig forlengelse 2-4 mnd)
* 3 med kontrakt ut nov. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut jan. (Mulig forlengelse 2-3 mnd)
* 3 med kontrakt ut feb. (Mulig forlengelse 1-4 mnd)
* 1 med kontrakt ut mars. (Mulig forlengelse 3 mnd)
* 1 med kontrakt ut april. (Mulig forlengelse 2 mnd)
* 1 med kontrakt ut mai. (Mulig forlengelse 1 mnd)
De resterende 8 går på langtidskontrakter, hvorav flere har index-regulerte rater. Det er ihvertfall slik jeg leser flåteoversikten til MPC etter Q2. Konklusjonen er at den største delen av MPC’s flåte kan sluttes til mye høyere rater denne høst/vinter. Noen andre med synspunkter rundt dette?

https://www.mpc-container.com/files/Documents/Fleet/200831_MPCC-Fleet_Employment_Overview.pdf



Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare
Kbkristi
13.11.2020 kl 18:31 2524

Med en breakeven på $ 8.000, og rater nå på $ 16.000.
Gang dette med 66 skip.
En opsjon går begge veier. Med økende rater lar ikke selskapet skipene gå på drittrater.
De fornyer kontrakter "as we speak" sier CEO Baack.
Redigert 21.01.2021 kl 04:18 Du må logge inn for å svare