QEC -Majority of Canadians support our natural gas and oil secto

MC Axel
QEC 12.10.2020 kl 11:11 51575

Good news :"The majority of Canadians support our natural gas and oil sector, and believe that now, more than ever,"



"OPINION

Majority of Canadians support our natural gas and oil sector, says CAPP

By TIM MCMILLAN      OCTOBER 12, 2020

Canadians want natural gas and oil to be part of our economic recovery. The recent Ipsos poll showed 63 per cent of Canadians believe the natural gas and oil industry should be encouraged to grow if it has a plan to fight climate change, says Tim McMillan.

CAPP recently published a Vision for Canada’s Recovery to outline the natural gas and oil industry’s role in helping Canada recover from COVID-19. This includes a discussion about policies needed to encourage the growth of a strong natural gas and oil sector—one that can help advance the federal government’s objectives related to both Indigenous reconciliation and climate change, writes Tim McMillan. The Hill Times file photograph by Jake Wright

CALGARY—The majority of Canadians support our natural gas and oil sector, and believe that now, more than ever, support for the industry is essential as it is needed to kick-start our economy. That’s from a recent country-wide poll conducted by Ipsos."


https://www.hilltimes.com/2020/10/12/267205/267205
Redigert 21.01.2021 kl 06:41 Du må logge inn for å svare
Domus
26.10.2020 kl 23:07 5660

Hva jeg tror og ikke tror er ikke så viktig, men...

Den grønne bølgen er avhengig av gass som overgangsenergi.
Skal denne komme langveisfra eller skal den være kortreist?

Skal Québec gi bort arbeidsplasser til Alberta og USA eller skape egne?

Skal Québec være avhengige av import med dertil leveranseproblemer og skyhøye priser som i fjor, eller være selvforsynt?

Det er mange moment som spiller inn, men til syvende og sist er det politikk som bestemmer og den er ikke nødvendigvis fornuftig...
Slettet bruker
26.10.2020 kl 23:23 5623

Jo fornuftig på Quebecs premisser, men kanskje ikke etter din lommebok? Det burde være unødvendig å minne deg om at de tre siste regjeringene har satt foten ned uavhengig av partipolitikk.
Du har forresten glemt å fortelle at pilot er et vitenskapelig forskningsprosjekt som må godkjennes av mijødepartementet og derfor går under radaren på myndighetenes strenge restriksjoner hvis godkjennelse foreligger. Kanskje du også skulle fortelle at miijødepartementet som skal godkjenne forskningsprosjektet ikke har mandat til å klarere en kommersiell utnyttelse av piloten?

Sitat: "Skal Québec gi bort arbeidsplasser til Alberta og USA eller skape egne"?
Nå har Legault i solidaritet med canadisk oljeindustri valgt å støtte Canadas største oljeprovins som sliter med nedbemanning og produksjonskutt ved å inngå store kontrakter i stedet for å gi grønt lys for en konkurrende virksomhet som bare ville gjort vondt verre for Alberta. Blant annet har Legault tegnet kontrakt med Alberta for levering av miljøsertiferisert gass. Den første i sitt slag fra denne oljeprovinsen. Hvis det nye rørledningsssytemet som Legault støtter etter forhandlinger med Albertas primeminister blir klarert, vil Quebec få effektuert sine ordre på mest mulig kostnandseffektiv, miljøvennlig og leveringssikre måte fra Alberta.
Redigert 27.10.2020 kl 00:33 Du må logge inn for å svare
Domus
27.10.2020 kl 05:10 5487

Hvorfor skal jeg fortelle på nytt ting jeg har fortalt før?
De tingene du nevner har du lært av meg ref tidligere diskusjoner.

For øvrig, fornuftig på Quebecs premisser. Haha, der har du fasiten selvfølgelig.
Nevner raskt bare Parisavtalen og CO2 utslipp. Der viser Québec en dobbeltmoral så det holder. Skal liksom satse grønt for å overholde avtalen og samtidig åpner de ny sementfabrikk med tidenes CO2 utslipp.
Jadda...på Quebecs premisser... my ass
XL2016
27.10.2020 kl 09:10 5266

Hvorfor er nå Eric T. på offensiven i media - leder av gasskoalisjonen.

Eiere av Utica R eier også 4.9 ish av Questerre. ( Østeriske fondet ).

Sammen eier disse to ca 2 000 000 Acres med landområder inkl lisenser, div rørinstallasjoner og utstyr.

Om de får godkjent pilot og senere kommersiell utvinning gjenstår å se.

Om aksjen begynner å gå, blir det sikkert gode trading muligheter.

Redigert 27.10.2020 kl 09:11 Du må logge inn for å svare
MC Axel
27.10.2020 kl 12:03 5128

Read this! 🚀

"There is a very strong contingent of people in favor of the project »in the region of Saguenay, affirme Eric Tétrault, of the Association of Energy (formerly: Association Petroleum and Gazier of Quebec), at BAPE on GNL Québec."

https://mobile.twitter.com/AShields_Devoir/status/1320823237966782465
tuja
27.10.2020 kl 12:12 5122

Klokken tikker sakte, men sikkert mot pilot. Utrolig mange signaler som er positive iht natgas som overgangsenergi i Quebec/Canada.

:)
Carlsen73
27.10.2020 kl 15:05 5015

Jeg ved ikke, hvad det er for nogle signaler. Det er åbenbart ikke nogle signaler, markedet har opfattet. Alt hvad jeg kan konstatere er, at jeg bliver fattigere og fattigere, og at Pick Up, Stevepick XL og Chris85 i højere og højere grad får ret.
Redigert 27.10.2020 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
MC Axel
27.10.2020 kl 20:20 4870

This says a lot that a person submits a petition! showing a clear majority of the people supports LNG

"BAPE GNL Quebec: a citizen, Pierre Charbonneau, presents a petition “Yes to the Saguenay Energy, Ariane Phosphate and Blackrock Metals projects”. He says he mobilized people in favor of the project to make the “silent majority” in the region heard."
Redigert 27.10.2020 kl 20:30 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
27.10.2020 kl 20:22 4871

Ja, det er flot. Men markedet har åbenbart ikke forstået det.
Vikingen
27.10.2020 kl 20:49 4816

Der er vel heller ikke noget st forstå endnu.
Vi har ikke fået noget konkret fra nogen - hverken QEC eller regeringen.
Slettet bruker
27.10.2020 kl 20:58 4793

Markedet har skjønt at dette har ingenting med Qec å gjøre, men at det handler om å gi Alberta et nytt og bedre økt distribusjonsnett. Også Quebec vil få fordeler nå som provinsen har inngått kontrakter med Alberta om levering av gass. Hvis det nye rørledningsssytemet som Legault støtter etter forhandlinger med Albertas primeminister, blir klarert vil Quebec få transportert Alberta gassen til seg på best mulig kostnandseffektiv, miljøvennlig og leveringssikker måte.

For øvrig viser jeg Pick Up i går kl 23:23882
Redigert 27.10.2020 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
XL2016
27.10.2020 kl 21:20 4755

Det skal mange brønner til for å drive kun dette anlegget alene.
Det er planlagt flere LNG anlegg i Øst.
I tillegg til 11 ( tror jeg ) i resten av Canada.

Mye LNG gass.

Klarer Vest alle disse alene?

Mere skjer i Øst, en dreining. LNG mot Carbon nøytralt 2050

Etablering av den første flytende naturgasstjenesten på Côte-Nord - Quebec og Ottawa gir global økonomisk støtte på 24 millioner dollar til prosjekter ved Aluminerie Alouette

https://mern.gouv.qc.ca/mise-place-premiere-desserte-gaz-naturel-liquefie-cote-nord-quebec-ottawa-accordent-aide-financiere-globale-24-m-projets-aluminerie-alouette-2020-10-23/


Og Becancor, hva skjer der - LNG ?
Redigert 27.10.2020 kl 22:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.10.2020 kl 23:22 4625

Men foreløpig deler ikke markedet dine spekulasjoner. Det kan du lese av kursutviklingen. Nå seiler jo heller ikke Canadas olje- og gassindustri i medvind for tiden. Legault har i solidaritet med canadisk oljeindustri valgt å støtte Canadas største oljeprovins som sliter med nedbemanning, arbeidsløshet og produksjonskutt ved å inngå store kontrakter i stedet for å gi grønt lys for en konkurrende virksomhet som bare ville gjort vondt verre for Alberta. Blant annet har Legault tegnet kontrakt med Alberta for levering av miljøsertiferisert gass som er den første i sitt slag fra oljeprovinsen.
Redigert 27.10.2020 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
XL2016
27.10.2020 kl 23:25 4626

Enig PU.

Jeg var enig i dette:

Men foreløpig deler ikke markedet dine spekulasjoner.

Før du redigerte.

Så ennå en redigering fra deg.

Begynner å nærme seg .....

Skal Québec fremstå som fremste på teknologier eller ikke?

Redigert 27.10.2020 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 08:55 4433

Fint ar du presiserer hva du er enig i. Men du må da også være enig i at Canadas olje- og gass ikke akkurat seiler i medvind for tiden?
Dette var en setning som jeg la til i tillegg til jeg etterpå skrev at Legault har tegnet kontrakt med Alberta for levering av miljøsertiferisert gass som er den første i sitt slag fra oljeprovinsen.
Så til ditt spørsmål.
Quebec fremstår allerede som fremste på teknologier som du uttrykker det. Da innen utviklingen av fornybar energi. Ligger helt i verdensteten innen vannkraft.

Ferdig redigert
Redigert 28.10.2020 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 09:22 4373

LNG ( ikke olje PU )

Lytt og lær

https://www.lng-conference.org/english/
Slettet bruker
28.10.2020 kl 09:27 4363

Sitat "Skal Québec fremstå som fremste på teknologier eller ikke?"
Nå er som nevnt Quebec allerede blant de fremste innen utnyttelse og utvikling av fornybar energi.
Hvor langt Binnion er kommet med clean tech som det finnes utallige løsninger på rundt i verden, har jeg i en rekke innlegg tillatt meg å stille spørsmål ved.
Slettet bruker
28.10.2020 kl 09:31 4349

Nå er det jo gassen fra Alberta som skal transporteres.

Det fremgår klart av mitt innlegg her.

Pick Up
I går kl 20:58465

Carlsen73 skrev Ja, det er flot. Men markedet har åbenbart ikke forstået det. 

Markedet har skjønt at dette har ingenting med Qec å gjøre, men at det handler om å gi Alberta et nytt og bedre økt distribusjonsnett. Også Quebec vil få fordeler nå som provinsen har inngått kontrakter med Alberta om levering av gass. Hvis det nye rørledningsssytemet som Legault støtter etter forhandlinger med Albertas primeminister, blir klarert vil Quebec få transportert Alberta gassen til seg på best mulig kostnandseffektiv, miljøvennlig og leveringssikker måte.

Redigert 28.10.2020 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 09:42 4326

October 26, 2020, 6:50 pm MDT
How five Canadian provinces could boost revenues with growing global demand for natural gas

Google oversatt ( utdrag )
Québec
Skifergasspotensial eksisterer i Quebec. Imidlertid forbyr provinsiell politikk for øyeblikket den hydrauliske frakturen som er nødvendig for skifergassutvikling. I følge Quebec Energy Association,

Provinsen kunne erstatte all sin naturgassimport ved å produsere sin egen lokale gass, som ligger i St. Lawrence Lowlands-området og andre deler av provinsen. I stedet for at $ 2 milliarder dollar forlater provinsen hvert år, vil midlene i stor grad forbli i Quebec og bidra til å skape jobber for quebecere. Bedriftene og arbeidstakerne som er involvert i utvikling av naturgass vil også betale skatt til regjeringen - penger som kan brukes til å betale for skoler, sykehus, fikse veier, tilbakebetaling av gjeld, skattelette og mer. (Energi nå, 2020)

Petrel Robertson Consulting, et globalt konsulentselskap med ekspertise innen olje- og gassutvikling, vurderte reduksjonen i karbondioksidutslipp hvis Quebec brukte lokal naturgass i stedet for import:

Quebec forbruker store mengder naturgass - 216 milliarder kubikkfot (bcf) (6,12 milliarder m3) i 2019. Det brukes betydelig energi på å transportere gass fra produserende områder i vestlige Canada og USA til Quebec. CO2-utslipp knyttet til transportenergi avhenger av mange variabler og forutsetninger. Ved å velge rimelige forutsetninger beregner vi at å produsere Quebecs gassforsyning i provinsen i stedet for å importere den fra det vestlige Canada eller USA, kan spare opptil 170 000 tonn CO2-ekvivalente utslipp per år, noe som er sammenlignbart med å fjerne omtrent 35 000 biler fra vei hvert år (Petrel Robertson, 2020).

https://www.canadianenergycentre.ca/missed-maple-leaf-opportunities-natural-gas-in-central-and-eastern-canada-and-key-us-states/
Nsxnsx
28.10.2020 kl 09:43 4224

Nå må snart selskapet komme med noe info ellers så skifter jeg side. Er brake even på 0,70 men er jo ikke her for å gå i null.

Snart går alle midlene heller inn i Havyard....
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 10:07 4167

"Det brukes betydelig energi på å transportere gass fra produserende områder i vestlige Canada og USA til Quebec. CO2-utslipp knyttet til transportenergi avhenger av mange variabler og forutsetninger"

Det nye rørledningssystemet fra Alberta som Legault støtter og som mange jobber for, vil utkonkurrere alle fremkomstmidler med C02- utslipp ogi en best mulig kostnadseffektiv, miljøvennlig og leveringssikker transport av gass hvis godkjent. Quebec som allerede har tegnet kontrakt med Alberta for levering av miljøsertfisert gass, vil få alle fordeler av det nye rasjonelle rørledningssystemet. Samtidig støtter vannkraftprovinsen solidarisk opp om Canadas gass- og oljeindustri ved å bruke landets største oljeprovins som leverandør og ikke gi startsignal for konkurrende virksomhet som ville ødelagt ytterligere for Alberta og gitt negativt prispress.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 10:18 4142

Vannkraftprovinsen :) du glemte Alu, cement og CO2 provinsen.

Du vet, de tallene som skyves under teppet.

Det reneste ville være å koble provinsen direkte på Utica Shale med Clean Tech, motbevis det PU.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 10:34 4101

Det er dere som mest hefter dere ved utvinningsmetode. Quebecs myndigheter vil kutte SELVE FORBRUKET av petroleumsprodukter med over 40% innen 2030. Binnion har jo allerede medgitt i et intervju at disel er dyrere enn elektrisitet og gitt eksempel på hvordan oljebransjen i økende grad utnytter elektrisiten for å spare kostnader. Elektrifisering er full gang også der.
Målet på over 40% mindre forbruk innen 2030, er nedfelt i 2030 Quebec Energy Strategy.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 10:49 4068

Forbruket øker.....p.t.

Regn i CO2 ekvivalenter.

Québec og Ottowa har nettopp gitt et globalt tilskudd til Nova - Merk - globalt.

Fortsatt fin uke PU.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 11:02 4037

Skulle man fulgt din argumentasjon, burde kursen for lengst vært over 10 kroner. Så hva er galt?
Fin uke til deg også.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 16:25 3825

Hausera er fornøyd med dagen tenker jeg.....hører aldri på meg ! 6øre ned til ATL 😷
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
tuja
28.10.2020 kl 16:36 3804

Noen tenker ikke på daglige svingninger. Og alle børsene er blodrøde. Så det er vel rimelig naturlig at noen selger, eller 4900 roboten benytter anledningen og trader på begge sider av handelsloggen. Det som er viktig er hva som kommer iht natgas og overgangsenergi i Quebec. Blir QEC`s clean tech program en del av det, vil en pilot flytte kursen flere 100% opp over natten. Det er det som teller. Ikke trading basert på daglige svingninger. Og så er det jo en fin kjøposanledning i tillegg.

::)
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Domus
28.10.2020 kl 16:48 3782

XL2016, ketchup snakker aldri om CO2 fra annen industri i Québec. Han er opptatt av at Québec skal følge Parisavtalen, men den gjelder visst kun for CO2 fra fossilt brennstoff. Den gjelder ikke for sement osv.
Men han om det.
#dobbeltmoral
#selektiv
#agenda
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
28.10.2020 kl 16:48 3786

Ja det kan vel se ut som om noen mister litt tålmodighet....og jeg har vært i tvil noen ganger.

Meeen tør bare ikke selge nå. Da går den jo garantert 500% tvert :)

Vil ikke oppleve en REC en gang til.... :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
28.10.2020 kl 17:52 3717

Hvad er det, vi skal høre Stevepick XL? Jeg tror, vi har fattet dit budskab. Skal jeg - for mit eget vedkommende - realisere mit kæmpe tab? Der vil så være en eller flere, der får aktier til discountpriser og måske oplever en historisk opgang. Hvad skal jeg med de ca. 40%, der er tilbage af min investering (for andre er det måske endnu mindre) i en tid, hvor jeg for eksempel ikke kan rejse? Jeg vælger at betragte de sørgelige rester af min investering som en lodseddel. Får hausserne herinde ret, så ser jeg frem til, hvad der videre sker. Skulle det værst tænkelige ske (at selskabet går fallit), så slipper jeg for nogle debattører herinde, for så forlader jeg nemlig selv forummet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 18:02 3699

Jeg skriver om forhold som kan ha størst betydning for Qecs kursutvikling da ofte i en energipolitisk kontekst og overlater til andre å skrive om sement på Qec trådene.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 18:53 3620

Skjer veldig mye i Becancour for tiden.

Kan bli en høyborg for Clean Tech innen flere sektorer.

Ordfører er begeistret.

Det er gode nyheter. Hun er klar til å slå seg ned. Det er morsomt å se synergien med selskaper hjemme på jakt etter andre. Det passer med Bécancours fargepalett når det gjelder teknologier, ”kommenterte ordføreren i Bécancour, Jean-Guy Dubois.

https://www.lenouvelliste.ca/affaires/nouveau-monde-graphite-arrive-a-becancour-avec-ses-350-m-dinvestissements-62eb8b6b842e3c115009822481d43b7e

Mange trader vel inntil videre - 4900 er rene bjellesauen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
easygo
28.10.2020 kl 18:54 3652

Hele 0,15% av aksjene omsatt (byttet mellom SP og venner?). Ingen hører på deg, det er lidelse nok å lese dine "innlegg'
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Domus
28.10.2020 kl 19:15 3630

Du har brukt Parisavtalen for alt det er verdt, men der gjelder visst ikke CO2 fra sement med.
#merkelig
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
tuja
28.10.2020 kl 19:56 3563

Bare å kjøpe på "gi bort pris", og vente på den kommende, forløsende meldingen relatert til "go ahead-clean tech, pilot".

:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
XL2016
28.10.2020 kl 20:56 3527

Google oversatt ( utdrag ).

Énergie Saguenay er et prosjekt som vil redusere CO2-utslipp på planeten og bidra til å drive Saguenay-økonomien. Dette er tittelen på innholdet som Quebec Energy Association vil arkivere i morgen ved åpningen av andre del av høringene av Public Hearings Office on the Environment.

I presentasjonen rapporterer EQ det potensielle markedet for flytende naturgass de neste 20 årene. "Uansett hvilken miljøpolitikk regjeringer vedtar for å bekjempe klimaendringer, vil flytende naturgass dra nytte av attraktive markeder, spesielt i Europa og Kina," sa AEQ-president Eric Tetrault. Hvis vi virkelig setter miljøet øverst på agendaen riktig, må vi tenke på hva vi skal gjøre for planeten. Kina er ansvarlig for 28% av de globale utslippene og Europa 10%. Quebec er ansvarlig for knapt 0,18% av disse utslippene, og det har den beste rekorden per person i Canada. "Hvis noen kan gjøre det, er det oss," sa Tetrault.

AEQ understreker også at GNL Quebec vil ha et konkurransefortrinn i markedene på grunn av miljøprestasjoner sammenlignet med lignende prosjekter andre steder i verden.

Øk Saguenay-økonomien

Quebec Energy Association inviterer regionen til å mobilisere massivt for prosjektet, fordi det på ingen måte utelukker utvikling av grønne teknologier. Vi må slutte å motsette oss utvikling av tung industri til diversifisering, akkurat som vi må slutte å motsette oss Saguenay Energy mot fornybar energi. “Det er mulig at regionen en dag vil gjøre det bra med grønne teknologier. Men det er helt sikkert at det vinner nå med Énergie Saguenay. Å motsette seg de to er ideologisk. Ikke utvikling, ”sa Tetrault.

https://quebecnouvelles.info/le-projet-energie-saguenay-reduirait-les-emissions-de-co2-selon-lassociation-de-lenergie-du-quebec/amp/?__twitter_impression=true
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.10.2020 kl 21:21 3510

Jeg har brukt Paris avtalen for hva den kan medføre av negative konsekvenser for Qec. Sementproblematikken overlater jeg til deg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:00 Du må logge inn for å svare