KOA til himmels!

Anders9ls1
KOA 12.10.2020 kl 12:41 275619

Da har den mest grisete emisjonen på OSE noensinne fått lagt seg, og investorene i KOA kan se fremover, men hva er det som skimter der fremme?

Er det en fremragende opptur som venter?

Med penger til drift ut 2021, en mcap på 1.8 milliard og en verden som kjører mere bil enn noen gang, så ser dette veldig lyst ut.

Q2 ble mye bedre enn først fryktet og bransjen/markedet har tatt seg opp betraktelig siden den gang.

https://www.autonews.com/dealers/record-recovery-dealer-sentiment-q3

Her kan en dobling og vel så det komme veldig fort, da jeg tror mange vil la seg overaske av tallslippene for Q3.

Hold på hatten!
Redigert 21.01.2021 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
awkward
21.10.2020 kl 13:54 9598

God fart i dere igjen nå!
Utrolig artig aksje å følge fra siden
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
protagoras
21.10.2020 kl 14:15 9498

Synes den automatiske TA'en kan være verdt å ta med seg - vi får håpe på etablert notering over 19 øre.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 16. okt 2020
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Kongsberg Automotive ASA og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Kongsberg Automotive ASA. Kursen har reagert tilbake etter et mulig falskt brudd på en dobbel-bunn-formasjon. Etablert notering over 0.19 kroner vil igjen gi nye positive signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt salgssignal. Aksjen tester motstanden ved cirka 0.19 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 0.19 kroner vil utløse et kjøpssignal. Positiv volumbalanse, med høy omsetning på dager med oppgang og lav omsetning på dager med nedgang, styrker aksjen på kort sikt. Aksjen anses samlet sett teknisk nøytral på mellomlang sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
21.10.2020 kl 16:34 9165

Merkelig aksje...
Rett opp fra morgenen av, men så faller den som en sten for så å styrke seg på sluttauksjonen. Lå mye aksjer skjult i sluttauksjonen. Det virket som om det var viktig å få sluttkursen rund 20øre.
Selv så solgte jeg på 0,2169 og kjøpte tilbake på 0,2055 og 0,1947. Var litt for rask første gangen. De siste solgte jeg på sluttauksjonen til 0,199. Sitter fremdeles med 2 mill. aksjer. Men regner med at når senatet i USA blir enige om en redningspakke i kveld, så fyker den opp i morgen sammen med de fleste aksjene på ose.
Her gjelder den merkelige kombinasjonen for en trader, nemlig det å ha is i magen samt å kunne handle raskt som f...
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
TABZE
21.10.2020 kl 18:32 8800

Nikko det er akkurrat folk som deg som hindrer stigning av kursen. Det er selvfølgelig din go rett men slik er det bare. Kjøper og selger når man er 1000kr i pluss kan være lønnsomt men hvis det kommer noe nyheter så står folk som deg som tapere. Det er min mening.har blitt ganske irritert når jeg har 1 mul aksjer kursen er tidlig på morgen 22 øre Og 1 time seinere på 19 øre. En tap på 30000kr. Kunne solgt og kjøpt billig igjen. Men langsiktig er det ikke lønnsomt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Garmis
21.10.2020 kl 18:58 8717

Enig med deg TABZE, men det er ikke ulovlig med trading selv om det er totalt ødeleggende for aksjekursene. Dessuten er det jo slik de fleste datamaskinene er programmert også, dette gjør det nesten umulig å være langsiktig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.10.2020 kl 19:00 8702

Forutsatt at du gjør akkurat dette, vil du jo ha et betydelig større antall aksjer-når du som langsiktig, er tilbake på 22.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
mohitas
21.10.2020 kl 19:28 8600

Hvor skal den nå da? Fortsetter den ned eller fyker den over 0,20 igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
TABZE
21.10.2020 kl 19:41 8603

Alle venter spent på Q3 rapporten. Det er en av grunnene hvorfor kursen steg fra 13 opp mot 25. Det kan være andre grunner vi ikke vet om enda. Mulig til neste uke over 30 øre
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
mohitas
21.10.2020 kl 19:48 8589

Joda ser den, mn virket litt som om shorterene tok litt tak i den idag. Kan for lite om akkurat det til å uttale meg. Kan jo også være en SL bølge.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
21.10.2020 kl 20:01 8545

Hehe. Kursen styres av roboter. Det at jeg trader har ingen eller liten påvirkning på kursen. Robotene kjører opp kursen slik at alle sauene følger med. Når de deretter kjører den ned igjen, tjener de store penger. Deretter holder de kursen nede en stund for at de skal få kjøpt seg opp igjen. Og sånn går nå dagan.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
telefusken
21.10.2020 kl 20:07 8513

"Det kan være andre grunner vi ikke vet om enda."


Det har selvfølgelig ingen verdens ting å gjøre med det aksjeanalyser.com skrev om mulig hurtig stigning til 80 øre? Gjerne kombinert med mange som tydeligvis har gått rundt å trodd at selskapet var verdt mer enn 10 milliarder ved siste nyttår, når det faktisk var verdt mindre enn 3?


*


Det beste som kan skje nå, er at det kommer en spleis. Gjerne 20:1 så det blir en litt mer håndterbar kurs enn 1/100 øre slik det handles i nå. De må snart gjøre noe der, for børsen blir grinete hvis kursen er under 1 krone i mer enn 6 månder. Nå har det gått 5.

Begrunnelsen er som følger:

"Bakgrunnen for regelen er at en aksjekurs under NOK 1 gir en del uheldige konsekvenser. Blant annet for handelsmedlemmer som opptrer som likviditetsgarantister vil det kunne være vanskelig å forholde seg til lave aksjekurser når de skal stille priser. Et annet moment er at kursendringene i aksjer som ligger under NOK 1 gir relativt sett store prosentvise kursutslag. Dette er lite tilfredsstillende for både selskapene og investorene. "

Se 2.4 her
https://www.oslobors.no/Oslo-Boers/Regelverk/Loepende-forpliktelser-for-boersnoterte-selskaper



Det er lite trolig at noen med virkelig mye penger går inn i et selskap som ikke har kontroll på kursen sin, og da blir det jo-jo drevet av småsparere og tradere.





Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Anders9ls1
21.10.2020 kl 20:58 8377

Tross verdenssituasjonen så blir Q3 overaskende bra for KOA, men Q4 blir nok veldig mye bedre. Vi skal opp opp opp!

Ja, for ferske tall fra bransjeorganisasjonen European Automobile Manufacturers Association (Acea) kan imidlertid by på en positiv overraskelse.

For ifølge Acea er nå bilsalget i Europa tilbake på nivåer verden ikke har sett siden før pandemiens utbrudd.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
21.10.2020 kl 22:53 8095

Normalt sitter jeg ikke over natten med aksjer, men når det gjelder KOA så gjør jeg unntak :-))
Jeg tror at denne er i 0,5kr ila året.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
mdkInvest
22.10.2020 kl 08:48 7549

https://www.tradingview.com/x/odwQpB8V/ Så fik vi lukket det gab der lå i 0,19 NOK igår. Så nu skal vi bare op til MA200 på 4 timers chartet, og bryde igennem. Bollinger båndet giver også plads nu til vi kan bryde over 0,22 NOK. Så spændende :-)
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Allrounder
22.10.2020 kl 09:49 7360

Jeg er ikke så mye inne på det rent tekniske. Vi ligger foreløpig under 0,19. Hva tenker du om det? Og hva er den nye støtten nå?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 10:04 7290

He he slike støtte ting er bare tøv. Tror aldri jeg har sett det har stemt på noen måte.
Men ja folk får tegne streker og regne så mye dem vil.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
hmnei2
22.10.2020 kl 10:15 7283

Teknisk Analyse er vel rimelig motbevist av akademia.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 13:35 6841

Ja hadde vært lett å bli «rik» om det bare var å tegne noen streker og regne seg fram slik. Nei dette er uendelig mye mer komplisert enn som så.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
22.10.2020 kl 17:34 6466

Vi blir nok liggende i dette vakuumet fram til Q3. Fikk forøvrig dratt ned snittprisen til under 20 øre med litt trading i dag. I denne aksjen gjelder det å være rask med fingrene. På et lite blunk så er den ned 7% og det samme opp igjen. Det er bare det at når kursen stiger er det lite aksjer å få kjøpt. Litt rar denne aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Mr Big
22.10.2020 kl 18:00 6357

En kødd holder kursen nede. Vi var og snuste på 0.22 hvor det var 6-7 millioner aksjer til salgs før vi raste ned til hvor vi ligger nå.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
22.10.2020 kl 18:57 6236

Det er slik robotene jobber :-))
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 19:59 6044

Burde ikke vært lov.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
22.10.2020 kl 20:02 6047

Kluet er å forstå hvordan robotene jobber og dra nytte av det. Tror at vi skal ned på 17 øre før Q3
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.10.2020 kl 20:56 5959

Teknisk analyse har sin plass, men de som nettopp har lært seg litt TA her på forumet tror at det gjelder alle aksjer uavhengig av situasjonen til selskapet, noe som er så komisk at det er rått.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
hill
22.10.2020 kl 23:30 5646


Det er meget mulig at den skal videre ned før Q3. Ser for øvrig at det er støttenivå på 0,1660
og at det er et hull i grafen mellom 0,1520 og 0,16, som skal tettes, før eller senere.
Kan derfor være at den skal enda lenger ned, før Q3 resultatet foreligger, enn det du antyder.

Mener likevel at aksjen skal langt opp, når vi ved Q3 får høre om utsiktene fremover.

Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
H2TK
23.10.2020 kl 08:47 5296

Det europeiske nybilsalget av kommersielle kjøretøy (opp til 3,5 tonn) steg kraftig i september med en oppgang på 13,3 prosent, tilsvarende 163.512 kjøretøy, melder European Automobile Manufacturers Association (ACEA) fredag morgen.

Samtlige av Europas fire største markeder steg forrige måned. I Italia var økningen størst og salget steg 17,8 prosent. Rett bak følger Tyskland med en økning på 17,6 prosent, etterfulgt av Frankrike, opp 15,1 prosent, og Spania, opp 6,6 prosent.

I løpet av årets ni første måneder ser man derimot at pandemien har lagt en kraftig demper på nybilsalget, som er ned 24,5 prosent, tilsvarende 1,2 millioner kjøretøy, siden nyttår. Spania har størst nedgang av de fire største markedene med 33 prosent, etterfulgt av Italia (-21,7 prosent), Frankrike (-21,6 prosent) og Tyskland (-21,4 prosent).
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2020 kl 09:00 5315

Skjønner at du gjerne vil inn på lavere kurs. Det er ikke så mye å hente nedover lengre. Nå er ventetiden over for de som venter på nedgang. Det er kun opp som gjelder. Sånn er den nye regelen framover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Allrounder
23.10.2020 kl 09:51 5122

Endelig over 0,20 igjen. Håper det er det siste vi har sett av 0,1999 og under.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
23.10.2020 kl 11:22 4894

Traderne (robotene) er oppe for å selge det de kjøpte på 0,18 tallet...
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
yellowstocks
23.10.2020 kl 12:07 4760

Autoliv kom akkurat med positivt Q3 - fin og positiv trigger som vil sette presedens og forventninger til Q3 også for KOA som tilsier at markedet forbedrer seg. Autoliv reagerer opp positivt på Stockholms børsen på høyt volum.

AUTOLIV: JUST RÖRELSERESULTAT 206 MLN USD 2 KV (EST 158)
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Bilsäkerhetsföretaget Autoliv redovisar ett justerat rörelseresultat om 206 miljoner dollar.
Analytikerna hade räknat med ett justerat rörelseresultat om 158 miljoner dollar, enligt Infronts sammanställning av tio analytikers prognoser.

Den justerade rörelsemarginalen blev 10,1 procent. Väntat var en justerad marginal på 7,8 procent.

Försäljningen uppgick till 2.037 miljoner dollar. Analytikerna hade väntat sig en försäljning om 2.031 miljoner dollar.

Organisk tillväxt var +0,4 procent, mot väntat -0,1 procent.

Kristine Trapp +46 8 5191 7927 Mats Torgander +46 8 5191 7915 Nyhetsbyrån Direkt
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Null
23.10.2020 kl 12:13 4813

Kjøpte meg inn i dag med det jeg skal ha før Q3, så nå er det bare å vente.
Ble en økning i snittet, satser på en fin pluss inn mot og etter Q3

null
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
hyperion
23.10.2020 kl 12:23 4839

Bilsalg er på vei tilbake og det er nok forventning mot Q3. Men KOA er allerede priset 2,1 mrd. Hvor stor er oppside egentlig? Noen vet hvor mye KOA er verdsatt før nedturen begynte?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2020 kl 12:42 4769

X5

Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Allrounder
23.10.2020 kl 12:52 4759

BMW?
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
cover
23.10.2020 kl 15:12 4570

Tror vi ender 5 - 6 % opp før helga, rundt 20 øre blank.
Mandag fortsetter reisen opp til 22 øre.
Jeg ser ikke 17 øre ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
Nikko
23.10.2020 kl 17:09 4384

Nei cover, den snudde etter boka! Så nå gjelder det å gå inn med alt tilgjengelig.
Denne dobler seg ila året :-))
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare
telefusken
23.10.2020 kl 18:55 4218

For å være helt ærlig: Det er faktisk lov å lese det som har vært skrevet tidligere i forskjellige tråder denne uken. Prøv det, fremfor å sitte og gape som en gjøkunge som håper at noen gidder å dytte mat ned i nebbet på deg.

Han som mente 5x kan også lese litt.

Sannheten er at KOA var verdt 2,84 milliarder 3. januar 2020.

Et annet interessant tall er at KOA var verdt 114 millioner MER siste mandag, enn hva det var verdt tilsvarene mandag i fjor. Selskapet er altså ikke konkurspriset slik noen tror.
Redigert 21.01.2021 kl 05:07 Du må logge inn for å svare