Indeksfall - Innsidehandel - Finansiering - Vekst vs Verdi

Sjøutsikt
AXA 12.10.2020 kl 22:59 1413

Hei,
I utgangspunktet er jeg svært positiv til Axactor og ser en høy oppside for aksjekursen både mtp på det fundamentale, men også det tekniske.
- Lav P/E sett i forhold til andre solide selskaper
- Hovedaksjonærer med god likviditet
- Økende mislighold av gjeld fra og med dagen bankene setter opp renten
- Innsidehandel (ikke betydelig dog)
- Guiding gitt ved q2 fremleggelse
- Internasjonale og kjente aktører på kundelisten
- Aksjen er inne i en positiv trend, og indikerer videre oppgang

Spørsmålet mitt til dere er
1) Dersom det vi ser er idag er flere bobler blant luftslottene innenfor ESG segmentet, og disse sprekker. Hvilke ringeffekter vil dette ha til selskaper som Axactor?Etter fallet i Mars har aksjen vært sterkt korrelert med indeks, særlig på nedsiden. - Tanker?
2) Jeg undres over hvorfor ikke Fredriksen sikret seg selskapet i på disse nivåene, tanker?
3) Har noen av dere oversikt over hvor stor andel av selskapets finansiering som kommer fra Fredriksen relatert(e) selskap(er), og rentekostnadene på dette, sammenlignet med rentekostnadene selskapet betaler til bankene?
4) Etter finanskrisen, og særlig de siste årene har vekstselskaper vært i vinden, og verdiselskaper har gjort det dårligere på børs. Har noen tanker om at dette vil snu, evt hvorfor?
Redigert 21.01.2021 kl 09:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.10.2020 kl 23:11 1368

Hvorfor skal Geveran komme inn med bud nå? Nå det er signalisert at selskapet går inn i en ny fase2 fra neste år. Så foreslår jeg at du tar å ringer co ansvarlig i Axactor. Nå er vekst selskaper i vinden Axactor kommer den.,men det kreves at du har stor tålmodighet.
Sjøutsikt
12.10.2020 kl 23:25 1323

Jeg tilføyde ikke ordrett i innlegget at jeg ved siden av å følge aksjekursen, også har fulgt dette forumet. Jeg har med andre ord bemerket meg enkelte brukere, deriblant "Kariusbaktus", "grønnbonus" o.l Det var derfor jeg valgte å poengtere innledningsvis at jeg er positiv til selskapet for å unngå støy fra dere.
Det finnes flere oppegående intellektuelle mennesker som deltar. Ønsker gjerne innspill som besvarer spørsmålene, men også annet relevant supply.
Vær gjerne positiv, eller negativ - men uansett begrunn det, så kanskje det gir verdi for leseren.
Slettet bruker
12.10.2020 kl 23:42 1273

Jeg kjenner godt til selskapet vært aksjonærer over 4.5 år mer en de fleste her inne.
Aquarius
13.10.2020 kl 00:02 1211

Er long i AXA men kjenner ikke det så godt som flere av de andre her. Han der Skipssjefen som briljerte her en stund og som proklamerte at ingen kjenner AXA så godt som han, er visst forsvunnet. Håper ikke han ble offer for covid-19. Men tenker også at teknisk ser det bra ut, men skikkelig kjøpssignal vil det ikke bli før 8,5 brytes skikkelig. Men da er det rett opp til 10+....
citius
13.10.2020 kl 11:20 935

Aksjen er rimelig på alle parameter....ikke godt og vite hvorfor den henger etter slik den gjør
MEN den er jo shortet noe, som også er registrert
Disse folkene er selvfølgelig som en hauk over denne aksjen til shorten er dekket

Skjer det i dag??? Vet ikke, men den bør jo dekkes inn før resuktatfremleggelsen senere i oktober :-)

Jeg anbefaler kjøp, både for den er rimelig og at aksjen nå er teknsik sett i en fin stigende trend !!