Salg av Serenade til 25.5M USD
Levering av skipet skal skje iløpet av oktober. Iløpet av 2 måneder er altså 2 av 3 skip solgt for 51M USD. Alt er tilsalgs for rett pris. Med dette salget blir det nok et hyggelig utbytte.
Redigert 21.01.2021 kl 09:33
Du må logge inn for å svare
Grylls
19.10.2020 kl 15:32
6177
Godt observert. Den var jo 'on subs' for en stund tilbake, men feilet, så ikke det er ikke utenkelig.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
20.10.2020 kl 10:21
6022
Kan jo også bli bra inntjening på PAGE, dersom den blir driftet videre (noe jeg betviler):
https://www.hellenicshippingnews.com/tanker-market-fundamantals-could-turn-positive-as-supply-is-down-on-most-classes/
https://www.hellenicshippingnews.com/tanker-market-fundamantals-could-turn-positive-as-supply-is-down-on-most-classes/
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
20.10.2020 kl 12:07
5967
Folk er fortsatt gavmilde og gir bort 26kr pr aksje for vel 18kr. Og i tillegg 50 øre under innsidekjøp(18,79) på nærmere 2 mill kr. Julegavene kommer tidlig i år.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Struts
20.10.2020 kl 12:35
5918
Ja, heller ikke meg i mot.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
20.10.2020 kl 13:24
5860
Letter enn dette blir det vel ikke i markedet......no brainer.
Vurderer jo nesten å låne penger for å kjøpe :)
Vurderer jo nesten å låne penger for å kjøpe :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
investorAR
20.10.2020 kl 13:59
5843
julegavene kommer tidlig i år. Bare å ta i mot med begge hendene
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
20.10.2020 kl 14:02
5852
Jepp. Bare å akkumulere når rabatten er så stor. :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
investorAR
20.10.2020 kl 14:49
5779
jeg er ganske sikker på at de kommer til å selge det siste skipet snart. Dermed har ikke kursen på aksjen i noe stor grad betydning. Aksjonærene som sitter med aksjene vil få kompensert i form av noen heftige utbytter, samtidig bare sitte med aksjene å vente på neste business case selskapet måtte finne. Å selge nå enten med tap eller en bitteliten profit er helt idiotisk spør du meg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
20.10.2020 kl 18:17
5620
Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 20. okt 2020
ADS Crude Carriers ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har støtte ved cirka 17.00 kroner og motstand ved cirka 19.00 kroner. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for ADS Crude Carriers. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 70)
ADS Crude Carriers ligger i en stigende trendkanal på kort sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Aksjen har støtte ved cirka 17.00 kroner og motstand ved cirka 19.00 kroner. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for ADS Crude Carriers. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som understøtter det positive trendbildet. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 70)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
NOELLE
20.10.2020 kl 18:48
5613
Er også så sikker man kan få blitt at Page selges, så beholdes noe i selskapet. og håper de forstår at noe type fornybar energi strategi innenfor et passende område er det som gjelder. PS snakk med Spetalen. Uansett dette er det nærmeste man kommer penger på gaten. 5000 K nye aksjer i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
21.10.2020 kl 09:45
5352
Ja noen er gavmilde, fikk kjøpt for 18 i dag. 44% rabatt
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
21.10.2020 kl 09:56
5400
Der kom det litt volum. Supert :)
Siste handler
TID PRIS VOLUM
09:55:01 18,00 25 925
09:55:01 18,00 1 686
09:50:56 18,00 219
09:40:48 18,00 1 000
09:21:03 18,00 800
Siste handler
TID PRIS VOLUM
09:55:01 18,00 25 925
09:55:01 18,00 1 686
09:50:56 18,00 219
09:40:48 18,00 1 000
09:21:03 18,00 800
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
21.10.2020 kl 12:11
5287
Ser at ADS PAGE fortsatt ligger på samme plass(utenfor Muskat, Oman gulf). Ellers er det ett gavedryss av de sjeldne. Har akkumulert flere superaksjer mellom 17,95-18,05. Kommer salgsmelding på Page, er det en rabatt på 8-9kr pr aksje. Ikke noen dårlig deal. Risk-reward er meget bra.
:)
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
abben
21.10.2020 kl 15:01
5164
Front Energy —> Ads Energy
Front Force —> Ads Force
Hvor seriøst dette skulle være, vanskelig å vite, men en jo en mulighet🤔
Front Force —> Ads Force
Hvor seriøst dette skulle være, vanskelig å vite, men en jo en mulighet🤔
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Met1976
21.10.2020 kl 16:26
5163
Økte bittelitt på 18,25 nå og dro snittet ned på 21 tallet (før utbytter, mesteparten kjøpt Q2)
Vanskelig å se særlig risk på den kursen nå.
Vanskelig å se særlig risk på den kursen nå.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
21.10.2020 kl 17:46
5104
Om 4 uker er svaret klart, hva utbyttet blir og forhåpentlig planene fremover. Om det blir utbytte 50% og kjøp av 2 skip fra FRO ser jeg ikke bort fra. Kan kjøpe mer på 18 om muligheten byr seg.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Sandsli invest
24.10.2020 kl 00:33
4814
Muligheten for å få kjøpt mer på 18 ser ut til å være gått. Fremdeles kan det kjøpes til 20.70, men nå er det flere tanker, hva blir utbyttet i Q4/Q1 neste år, skal selskapet avvikles, skal FRO avhende noen skip til ADS, nye skip med LNG, i såfall hadde det vært riktig tidspunkt å gjøre den investeringen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
omac
24.10.2020 kl 06:56
4767
Jeg skjønner ikke hvorfor dere spekulerer om dette, ADSC har sagt 23.10.2020 i direkte spørsmål fra FA at alt skal tilbake til aksjonærene og om det blir nye skip blir det å hente nye penger.
Sitat:
"Ifølge styreformann Bjørn Tore Larsen har ADS intet ønske om å bli sittende på en pengebinge.
– Nei, vi har ingen planer om å sittende med en masse penger. Vi kommer til å betale ut så mye som mulig til aksjonærene. Blir det aktuelt å kjøpe skip igjen så vil vi gå ut i markedet for å hente penger, sier han."
Sitat:
"Ifølge styreformann Bjørn Tore Larsen har ADS intet ønske om å bli sittende på en pengebinge.
– Nei, vi har ingen planer om å sittende med en masse penger. Vi kommer til å betale ut så mye som mulig til aksjonærene. Blir det aktuelt å kjøpe skip igjen så vil vi gå ut i markedet for å hente penger, sier han."
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.10.2020 kl 08:09
4746
Mulig de lar litt bli i skallet, men tviler sterkt. Utbytte på rundt 27 kr før jul, ja takk :)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.10.2020 kl 08:24
4690
Alt?
Så mye som mulig er ikke alt.. som jeg nevnte en annen tråd er det her rom for spekulasjoner. Markedet er enig med meg i det, all den tid kursen er langt under midlene i pengebingen til selskapet...
Så mye som mulig er ikke alt.. som jeg nevnte en annen tråd er det her rom for spekulasjoner. Markedet er enig med meg i det, all den tid kursen er langt under midlene i pengebingen til selskapet...
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Så mange nye som plutselig ble veldig interesserte i ADS nå, hvor var dere når aksjen var i 14kr. Så nå skal mange som ønsker billigst mulig inngang være eksperter i ADS. Mangler bare Longomongo nå med kursmål på 10 kr i ADS.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Met1976
24.10.2020 kl 08:41
4680
Longshit har glimtet med sitt fravær stort sett siden båt 2 ble solgt og det ble umulig å påstå at aksjen ville gå ned. Etter at båt 3 ble solgt har jeg ikke sett snurten av han-er ikke mange ukene siden han mente vi ville se 10-tallet snart.
jeg vurderer sterkt å selge noen småposter i andre aksjer med tap for å fylle opp om jeg fortsatt får den under 21 på mandag....
jeg vurderer sterkt å selge noen småposter i andre aksjer med tap for å fylle opp om jeg fortsatt får den under 21 på mandag....
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
CapitaL
24.10.2020 kl 08:51
4689
Midlene fra Page må vel komme som ekstraordinært utbytte dersom penga skal utbetales før jul.. om ikke så blir det etter Q4 og da snakker vi mars måned. For mange blir det lenge å vente.. det forklarer muligens noe av grunnen til den lave kursen?
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
NOELLE
24.10.2020 kl 09:17
4650
Ja, og det regner jeg med, men vi får se Capital. Enig, med deg ifht forklaring på den lave kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
MorganKane
24.10.2020 kl 09:57
4599
Capital,
Enig i at kursen hadde vært høyere hvis det var ingen usikkerhet. Det som er sikkert er at ads vil cashe ut når penga er inne på konto. Det har Larsen nå sagt krystallklart. Dessuten, hvis selskapet fortsetter er ingen grunn til å ha masse cash på konto, maks 10-20 mill kr holder i det uendelige. Jeg tror derfor usikkerheten ligger i at penga tross alt ikke er inne på konto ennå. Fair enough, men jeg tror usikkerheten er overdrevet. I løpet av neste uke bør derfor kursen gå opp hvis melding om at Serenade er overtatt av kjøper.
Håper at penga for Page kommer før q3. Da blir det full utbyttefest. Hvis ikke tror jeg det blir ekstraordinært utbytte når penga har kommet inn. Det er absolutt ingen grunn til å vente hvis all drift uansett har opphørt. Men rett skal være rett; i verste fall blir det 20 kr betalt ut i november og ytterligere 6-7 betalt i februar/mars.
Enig i at kursen hadde vært høyere hvis det var ingen usikkerhet. Det som er sikkert er at ads vil cashe ut når penga er inne på konto. Det har Larsen nå sagt krystallklart. Dessuten, hvis selskapet fortsetter er ingen grunn til å ha masse cash på konto, maks 10-20 mill kr holder i det uendelige. Jeg tror derfor usikkerheten ligger i at penga tross alt ikke er inne på konto ennå. Fair enough, men jeg tror usikkerheten er overdrevet. I løpet av neste uke bør derfor kursen gå opp hvis melding om at Serenade er overtatt av kjøper.
Håper at penga for Page kommer før q3. Da blir det full utbyttefest. Hvis ikke tror jeg det blir ekstraordinært utbytte når penga har kommet inn. Det er absolutt ingen grunn til å vente hvis all drift uansett har opphørt. Men rett skal være rett; i verste fall blir det 20 kr betalt ut i november og ytterligere 6-7 betalt i februar/mars.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Met1976
24.10.2020 kl 09:59
4598
Jeg har ingen tro på at de sitter over nyttår med deler av pengene dersom alt skal ut-da blir det nok ekstraordinært utbytte november/desember.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Struts
24.10.2020 kl 10:58
4518
Tror jeg og. Vil ikke forbause meg om Page blir levert før 18/11, da vil i så fall ALT være klart mtp utbytte/osv. En modell (skattemessig) kan jo være at ADS tilbyr å kjøpe ut aksjonærene (feks på kurs 25-26), det som skulle være av verdier utover det kan man selge etterpå (feks til NOK 1-3), og så gjør ADS/Styret det de mener er best med hensyn til oppløsning/bevaring av selskapet, sistnevnte kanskje for evt nye kjøp. Vel, ikke vet jeg - men de er nok i tenkeboksen for lengst med hva som er best både for seg selv og alle vi andre aksjonærer.
I mellomtiden noen periodeslutninger rapportert i løpet av uken:
M/T =Ellinis= VLCC 306400 Daewoo 2007 - ST Shipping - 6 mnd USD 25000
M/T =DHT Lake= VLCC 298600 Daewoo 2004 - Trafigura Beheer BV - 6 mnd USD 24000
M/T =Hudson= VLCC 297600 Hanjin Subic 2017 - Koch Logistics - 6 mnd USD 28000
I mellomtiden noen periodeslutninger rapportert i løpet av uken:
M/T =Ellinis= VLCC 306400 Daewoo 2007 - ST Shipping - 6 mnd USD 25000
M/T =DHT Lake= VLCC 298600 Daewoo 2004 - Trafigura Beheer BV - 6 mnd USD 24000
M/T =Hudson= VLCC 297600 Hanjin Subic 2017 - Koch Logistics - 6 mnd USD 28000
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Struts
24.10.2020 kl 11:03
4513
Og noen salg av VLCC'er:
=Sea Lion= VLCC 318800 Hyundai Samho 2003 - Chinese USD rundt USD 27.0 m
=Pu Tuo San= VLCC 318800 SWS 2011 - Maran Tankers USD 40.1 m ) Disse tre er auksjonssalg, og skipene
=Tai San= VLCC 318100 SWS 2009 - Maran Tankers USD 34.3 m ) ser antagelig ikke ut i måneskinn -
=Tai Hung San= VLCC 318000 SWS 2010 - Maran Tankers USD 35.6 m ) derav lavt prisnivå
=Olympic Liberty= VLCC 305000 Samsung 2003 - Asian USD 25.7 m
=Sea Lion= VLCC 318800 Hyundai Samho 2003 - Chinese USD rundt USD 27.0 m
=Pu Tuo San= VLCC 318800 SWS 2011 - Maran Tankers USD 40.1 m ) Disse tre er auksjonssalg, og skipene
=Tai San= VLCC 318100 SWS 2009 - Maran Tankers USD 34.3 m ) ser antagelig ikke ut i måneskinn -
=Tai Hung San= VLCC 318000 SWS 2010 - Maran Tankers USD 35.6 m ) derav lavt prisnivå
=Olympic Liberty= VLCC 305000 Samsung 2003 - Asian USD 25.7 m
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
tuja
24.10.2020 kl 11:07
4518
Fra børsextra xi, og utdrag fra artikkelen i FA:
ADS CRUDE CARRIER: ADS Crude Carriers solgte seg torsdag helt ut av tank med solide gevinster under eiertiden . – Enten avvikles selskapet og aksjen blir priset til rundt 26 kroner, ellers så beholder de kapitalen med sikte på videre drift. I det sistnevnte scenarioet vil jeg anta at aksjen vil kunne fortsette å handle til en signifikant rabatt til NAV. Svaret får vi mest sannsynlig i etterkant av styremøtet 18 november i forbindelse med fremleggelsen av kvartalstall, sier shippinganalytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities. Ifølge styreformann Bjørn Tore Larsen har ADS intet ønske om å bli sittende på en pengebinge. – Nei, vi har ingen planer om å sittende med en masse penger. Vi kommer til å betale ut så mye som mulig til aksjonærene. Blir det aktuelt å kjøpe skip igjen så vil vi gå ut i markedet for å hente penger, sier han. (FA)
Som sagt, meget klar tale fra Larsen.
:)
ADS CRUDE CARRIER: ADS Crude Carriers solgte seg torsdag helt ut av tank med solide gevinster under eiertiden . – Enten avvikles selskapet og aksjen blir priset til rundt 26 kroner, ellers så beholder de kapitalen med sikte på videre drift. I det sistnevnte scenarioet vil jeg anta at aksjen vil kunne fortsette å handle til en signifikant rabatt til NAV. Svaret får vi mest sannsynlig i etterkant av styremøtet 18 november i forbindelse med fremleggelsen av kvartalstall, sier shippinganalytiker Joakim Hannisdahl i Cleaves Securities. Ifølge styreformann Bjørn Tore Larsen har ADS intet ønske om å bli sittende på en pengebinge. – Nei, vi har ingen planer om å sittende med en masse penger. Vi kommer til å betale ut så mye som mulig til aksjonærene. Blir det aktuelt å kjøpe skip igjen så vil vi gå ut i markedet for å hente penger, sier han. (FA)
Som sagt, meget klar tale fra Larsen.
:)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Struts
24.10.2020 kl 11:19
4507
Ja, og valget mellom hvem man skal lytte til av Hannibal Lecterdahl og Hr Bjørn Tore Larsen er rimelig enkelt!
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
mber
24.10.2020 kl 13:27
4414
ADS er mo selskapet så de kan fort likvidere Crude carriers og betale alt. Eller så beholder de skallet og beholder 1kr i arbeidskapital, resterende 25/26 går til oss i en fin julegratiale :D
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
MorganKane
24.10.2020 kl 13:44
4413
Struts,
Enig. Når jeg tenker meg om var det vel det som REC solar gjorde. På en eller annen børsmelding ble det opplyst at alle aksjonærene ble kjøpt ut til en bestemt pris som tilsvarte netto cash i selskapet. Da gikk kursen med engang opp til det, minus noen øre, og man kunne selge det, eventuelt vente til oppgjørsdagen. Og cashe inn full pott da. Det som er helt sikkert er at det er null forskjell mellom dette og selge vanlige aksjer med gevinst, eventuelt tap.
Enig. Når jeg tenker meg om var det vel det som REC solar gjorde. På en eller annen børsmelding ble det opplyst at alle aksjonærene ble kjøpt ut til en bestemt pris som tilsvarte netto cash i selskapet. Da gikk kursen med engang opp til det, minus noen øre, og man kunne selge det, eventuelt vente til oppgjørsdagen. Og cashe inn full pott da. Det som er helt sikkert er at det er null forskjell mellom dette og selge vanlige aksjer med gevinst, eventuelt tap.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
oldgrumpy
24.10.2020 kl 15:03
4359
Ja, vil anta at hvis de har bestemt seg for hva de skal gjøre videre vil jeg tro ledelsen kaller inn til en ekstraordinær generalforsamling en stund før planlagt q3? Nå er det uansett ikke så lenge til q3 ser jeg (18.11)....
Edit. Passer jo fint å innkassere en større gevinst nå som resten av tankmarkedet ligger nede for telling. Kan i grunn handle på bunn snart :-)
Edit. Passer jo fint å innkassere en større gevinst nå som resten av tankmarkedet ligger nede for telling. Kan i grunn handle på bunn snart :-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
MorganKane
24.10.2020 kl 15:12
4365
Grumpy,
Nettopp, det at markedet er nede gjør det mye mer attraktivt å kjøpe seg direkte opp i tankselskaper isteden for å kjøpe nye/bruktevbåter direkte. Ved salg vil tankselskaper/verft fortsatt kreve (gårsdagens) markedspris. Kanskje ørlitt rabatt vil gis, men maks 5-10 prosent. Da må det jo være mye mer attraktivt å kjøpe seg direkte opp i selskapene som nå er priset med 40-50% rabatt. Noe annet ville vært helt idiotisk. Dette har nok ledelsen i ads sett for lenge siden. Absolutt null, nada, zero grunn til noe annet.
Mitt klare råd; ikke selg. Salgene går igjennom og kursen vil være i 26 i løpet en måned.
Nettopp, det at markedet er nede gjør det mye mer attraktivt å kjøpe seg direkte opp i tankselskaper isteden for å kjøpe nye/bruktevbåter direkte. Ved salg vil tankselskaper/verft fortsatt kreve (gårsdagens) markedspris. Kanskje ørlitt rabatt vil gis, men maks 5-10 prosent. Da må det jo være mye mer attraktivt å kjøpe seg direkte opp i selskapene som nå er priset med 40-50% rabatt. Noe annet ville vært helt idiotisk. Dette har nok ledelsen i ads sett for lenge siden. Absolutt null, nada, zero grunn til noe annet.
Mitt klare råd; ikke selg. Salgene går igjennom og kursen vil være i 26 i løpet en måned.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Struts
24.10.2020 kl 16:43
4334
Tenker faktisk det samme, men her er det (fremdeles) bare å kjøpe! I gamle dager var det noe som kaltes arbitrasje (valutatrade i bankene), det heter vel det samme fremdeles, men sjelden man ser det i en aksje. Altså at man kan kjøpe noe som man VET er verdt mer i samtid, og i morgen (eller uken etter). Tror grunnen til dette er at ADSC er ekstremt lite fulgt av andre enn oss her på forumet, og at de store aktørene ikke bryr seg. Og så har vi EN analytiker (Hannibal Lecterdahl) som presenterer verst tenkelig scenario (at ADS blir sittende med kontantene) som en mulighet, og det parkerte Larsen tidligere i uken.
Hvorfor jeg ikke kjøper selv? Vel, jeg handlet 5' på torsdag, og har ikke likvider til å handle mer nå. Har også satt en grense på 2m investering i en enkelt aksje, den har jeg mer enn nådd i ADS (etter siste par dager). Men jeg kan selvfølgelig selge noe i andre aksjer, og dytte over i ADS. Får se det an til uken (for rabatten eksisterer jo fremdeles). Det er egentlig litt bemerkelsesmessig at de som så dette først, var ungarske HOLD Asset Management som flagget over 15% eierandel i selskapet for en snau måned siden. De må ha gjort SÆRDELES bra forarbeide før de tok grep og handlet, tenk på hvor mange selskaper rundt omkring i verden de har vurdert! Ja, og ADSC selv har vel ikke akkurat vært så dårlige de heller, selv om man selvfølgelig kan argumentere for at inngangspunktet i 2018 var ganske så heldig - men litt hell skal man vel også ha, det er nok tristesse ellers i livet!
Riktig god Arendalshelg!
Hvorfor jeg ikke kjøper selv? Vel, jeg handlet 5' på torsdag, og har ikke likvider til å handle mer nå. Har også satt en grense på 2m investering i en enkelt aksje, den har jeg mer enn nådd i ADS (etter siste par dager). Men jeg kan selvfølgelig selge noe i andre aksjer, og dytte over i ADS. Får se det an til uken (for rabatten eksisterer jo fremdeles). Det er egentlig litt bemerkelsesmessig at de som så dette først, var ungarske HOLD Asset Management som flagget over 15% eierandel i selskapet for en snau måned siden. De må ha gjort SÆRDELES bra forarbeide før de tok grep og handlet, tenk på hvor mange selskaper rundt omkring i verden de har vurdert! Ja, og ADSC selv har vel ikke akkurat vært så dårlige de heller, selv om man selvfølgelig kan argumentere for at inngangspunktet i 2018 var ganske så heldig - men litt hell skal man vel også ha, det er nok tristesse ellers i livet!
Riktig god Arendalshelg!
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Jeg prøver virkelig å forstå og begrunne hvordan noen kunne selge aksjene i dette selskapet mellom kr 15-20 de siste par ukene. Etter at båt nr. 2 ble solgt lå alt åpent som en bok. Dette burde alle som har satt seg litt inn i dette selskapet forstått. De som har solgt til de kursene har virkelig gått glipp av en del penger, jeg regner med de fleste er i aksjemarkedet for å tjene penger og dette caset har vært så åpenlyst de siste ukene at ingen som er ved sine fulle fem kan selge.
Hvis du har satt deg i en situasjon der du må selge, vel da er du virkelig en amatør i dette markedet og burde trolig ikke vært på børs i det hele tatt.
For min del venter jeg nå på å sope inn i dette helt åpenbare selskapet, har kun kjøpt og kjøpt, ikke solgt en aksje siden jeg gikk inn tidligere i år. De som har solgt den siste tiden, himmel og hav, har det funnes mer lettjente penger på børs etter at ADSC begynte å selge båtene? Var noen fortsatt i tvil etter at båt nr. 2 ble solgt? Det går nemlig ikke an, mer åpne kort er det ikke mulig å gi. Husker longsit, er det mulig å ta så feil som han har gjort? Håper de fleste overså en slik skribent, det er en del slike på forumet, de bidrar med usikkerhet og det er hele hensikten. Blokker og overse, alle bør vite hva de har investert i. Jeg håper selskapet fortsetter videre, for de som styrer ADSC har virkelig styrt etter mitt hjerte, helt fantastisk aksjonærvennlig. Jeg kan forøvrig ikke kjøpe mer her, har kjøpte mye mer enn det som var opprinnelig plan av grunner som nå åpenbarer seg for de fleste.
Hvis du har satt deg i en situasjon der du må selge, vel da er du virkelig en amatør i dette markedet og burde trolig ikke vært på børs i det hele tatt.
For min del venter jeg nå på å sope inn i dette helt åpenbare selskapet, har kun kjøpt og kjøpt, ikke solgt en aksje siden jeg gikk inn tidligere i år. De som har solgt den siste tiden, himmel og hav, har det funnes mer lettjente penger på børs etter at ADSC begynte å selge båtene? Var noen fortsatt i tvil etter at båt nr. 2 ble solgt? Det går nemlig ikke an, mer åpne kort er det ikke mulig å gi. Husker longsit, er det mulig å ta så feil som han har gjort? Håper de fleste overså en slik skribent, det er en del slike på forumet, de bidrar med usikkerhet og det er hele hensikten. Blokker og overse, alle bør vite hva de har investert i. Jeg håper selskapet fortsetter videre, for de som styrer ADSC har virkelig styrt etter mitt hjerte, helt fantastisk aksjonærvennlig. Jeg kan forøvrig ikke kjøpe mer her, har kjøpte mye mer enn det som var opprinnelig plan av grunner som nå åpenbarer seg for de fleste.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
Moonee
25.10.2020 kl 00:04
4122
The word "arbitrage" struck my mind too, like in the one of the last comments. That term was first told to me in the context of gambling, not valuta: a bet you can place at multiple brokers which guaranteed a win, regardless of the outcome of the event.
With ADS-CC, it looks like this:
* ~$15.5m cash per vessel after debt;
* Q3 profits;
* Cash in bank.
All of that must add up to more than the current price of ~21 NOK for this to be a win.
Any version of that calculation adds up to anywhere between 23-27 NOK by my lights - and I have done several different versions of that calculation.
When an opportunity this good pops up, it makes me ask the questions: "What am I missing? What could go wrong? What are the risks?"
Some people here act like the answer to those questions is all "nothing". It looks to me like the answer is in fact close to "nothing" too. But not quite. As a shareholder, I am forcing myself to answer those questions critically, and when I do, I can come up with some risks, even if some of them are small:
1. We are dependent on the valuta/exchange-rate not to fluctuate too wildly in the wrong direction. True, if USD to NOK goes UP then that only adds to the upside. But a fluctuation the wrong way eats into the profit. Wild fluctuations happen. Just look at the currency swings between January & September. Swings of 30%, both up and down. Our payout is still a few months away. A lot can happen between now and then: and remember we live in Covid-19 times, and a crazy US election is around the corner.
2. Only 1 vessel sale has gone through. Two are still waiting. I don't know if they can collapse. I don't expect them to. But they could. It IS a risk.
3. We all BELIEVE what the company has said about not holding the cash, about dishing it out, about new vessels being bought with new money. But until that is confirmed on 18th November, it is a risk.
With that said... this looks very, very good, and gives me every reason to be optimistic. If the price doesn't shoot up too wildly on Monday, I am considering buying more.
Just wanted to share a more balanced opinion. Hope it can add to constructive discussion, and not to Mr Longsit...... well, best not to mention his name ;-)
With ADS-CC, it looks like this:
* ~$15.5m cash per vessel after debt;
* Q3 profits;
* Cash in bank.
All of that must add up to more than the current price of ~21 NOK for this to be a win.
Any version of that calculation adds up to anywhere between 23-27 NOK by my lights - and I have done several different versions of that calculation.
When an opportunity this good pops up, it makes me ask the questions: "What am I missing? What could go wrong? What are the risks?"
Some people here act like the answer to those questions is all "nothing". It looks to me like the answer is in fact close to "nothing" too. But not quite. As a shareholder, I am forcing myself to answer those questions critically, and when I do, I can come up with some risks, even if some of them are small:
1. We are dependent on the valuta/exchange-rate not to fluctuate too wildly in the wrong direction. True, if USD to NOK goes UP then that only adds to the upside. But a fluctuation the wrong way eats into the profit. Wild fluctuations happen. Just look at the currency swings between January & September. Swings of 30%, both up and down. Our payout is still a few months away. A lot can happen between now and then: and remember we live in Covid-19 times, and a crazy US election is around the corner.
2. Only 1 vessel sale has gone through. Two are still waiting. I don't know if they can collapse. I don't expect them to. But they could. It IS a risk.
3. We all BELIEVE what the company has said about not holding the cash, about dishing it out, about new vessels being bought with new money. But until that is confirmed on 18th November, it is a risk.
With that said... this looks very, very good, and gives me every reason to be optimistic. If the price doesn't shoot up too wildly on Monday, I am considering buying more.
Just wanted to share a more balanced opinion. Hope it can add to constructive discussion, and not to Mr Longsit...... well, best not to mention his name ;-)
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare
jess23
25.10.2020 kl 08:42
3906
Ja et par små usikkerhetsmoment finnes. Dog er risk/reward veldig bra.
Du kan fjerne valutarisikoen med å ta en hedge i USD/NOK.
Du kan fjerne valutarisikoen med å ta en hedge i USD/NOK.
Redigert 21.01.2021 kl 04:02
Du må logge inn for å svare