Hjelper mot jernmangel og corona?

Slettet bruker
13.10.2020 kl 11:50 1246

.
Redigert 20.01.2021 kl 11:00 Du må logge inn for å svare
BioNord
13.10.2020 kl 12:23 1220

merida1 (eller noen andre)
Noen som har mulighet til å åpne artikkelen å legge ut en kopi her?

Håper denne begynner å røre på seg nå.
Vi hadde en fantastisk avslutning på 2019, mens kursen i 2020 er vel totalt sett i minus (1,1%)
Forrige kvartalsrapport ga vel også et signal om at salget var på vei opp

Lineiv
13.10.2020 kl 12:46 1205

Dette er inngangen til et nytt marked, det humane ernæringsmarked. Vil gi betydelig høyere fortjeneste samt omsetning av protein segmentet. Også spennende som fremgår av dagens pressemelding at det jobbes med å finne samarbeidspartner for fremstilling av anemi tabeletter på verdensbasis.
i tillegg ferdigstilles fabrikken i Midsund i disse dager som vil redusere produksjonskostnadene betraktelig.
Ufattelig at ikke Hbc er mer omtalt, men siden ingen meklerhus har dekning av selskapet blir det vel slik.

bj111
16.10.2020 kl 09:30 1039

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Trodde HBC hadde begynt å tjene store penger ettersom MCAP stadig er på dyre 3 milliarder så ble litt overrasket over at det kom en emisjon i dette selskapet. Hoppet av da MCAP var på 2,5 for lenge siden ettersom de da ikke tjente noe. Hva er grunnen til at de fortsatt prises så høyt når de fortsatt ikke har inntekter nok til å drifte seg selv?
bj111
16.10.2020 kl 10:00 994

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det har vært min vurdering i lang tid men jeg har tatt grundig feil så derfor spør jeg de som sitter med dette selskapet. Dere må jo ha tro på noe her siden dere priser det så høyt. Det kan heller ikke være langt unna for mcap har vært høy nå i lang tid.
BioNord
16.10.2020 kl 10:25 954

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Det er høyst frivillig å sitte i dette selskapet.
Har selv sittet siden de gikk på børs og det har jeg ikke angret på

"Ålesund-baserte Hofseth BioCare varslet i går at selskapet hadde hyret inn Pareto Securities i tilknytning til en rettet emisjon mot norske og internasjonale investorer.

Selskapet tok sikte på opptil 200 millioner kroner i bruttoproveny, og tegningskursen ville bli satt gjennom en bookbuilding-prosess.

Like over midnatt, rundt syv timer etter at børsmeldingen om emisjonen gikk ut, ble det kjent at 24.691.358 aksjer hadde blitt plassert til kurs 8,10 kroner, altså tilsvarende et proveny på 200 millioner kroner. Emisjonen var betydelig overtegnet.

Enkelte eksisterende aksjonærer og nye investorer hadde på forhånd kollektivt indikert at de ville tegne seg for 145 millioner kroner.

Etter fullført emisjon venter selskapet å søke om en overføring fra Oslo Axess til hovedlisten på Oslo Børs i løpet av fjerde kvartal i år.

Pengene fra emisjonen vil bli brukt på produktutvikling, utvidelse av produksjonskapasitet, oppgradering av salgsaktiviteter og generelle selskapsformål.

Selskapet melder også at det vil bli utført en reparasjonsemisjon på 40 millioner kroner.
Slettet bruker
16.10.2020 kl 10:38 940

For de som har kommet inn siste året så er det ikke mye å skryte av, i beste fall død kapital
Sunnmøring
16.10.2020 kl 10:39 938

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Å rope løgn og fanteri kan alle gjøre. Om det er løgn og fanteri, burde vel strengt sagt ikke kursen stått i 3 kr heller. Fint om du kan begrunne din påstand.
Emisjon er ikke ensbetydelig med det negative. At man enkelt kan hente 200 mill. for videreutvikling av et selskapet, høres ikke ut som fanteri i mine øyne.
Dog ingen tvil om at selskapet i dag er priset for fremtidig suksess, men det er heller vanlig enn uvanlig i aksjemarkedet.

Utklipp fra tidligere uttalelse fra Mr. Hofseth:
– Vi har ikke blitt lønnsomme enda, men utviklingen går bra og vi bruker mye penger på forskning. Det tror jeg vil være positivt på lang sikt. I andre kvartal er produksjonen i full gang på våre fabrikker og vi har landet mange nye avtaler, sier Hofseth.

– Prisingen er altfor lav etter min mening. Investorene må begynne å se på studiene vi har gjennomført og patentene vi har. Hofseth BioCare er et høyteknologisk selskap og det tror jeg ikke folk er klar over. Investorinteressen er imidlertid økende og spesielt fra utlandet, sier han.

BioNord
16.10.2020 kl 12:35 875

Sunnmøring

Det vil alltid være grinebitere som ikke forstår seg på ting de uttaler seg om

Spennende nå fremover:

* Inn på hovedlisten på Oslo Børs vil gi økt fokus

* FDA godkjennelsen fra USA vil gi mye bedre prising av produktene

* Tegning på børs i USA nærmer seg

* Resultatene fra Covid studien er ikke langt unna (I løpet av q4?)

* Sikret god likviditet nå og er godt rustet og rigget for vekst

* I Q2 rapporten så vi at salget er på vei opp igjen. Forhåpentligvis følges dette opp i Q3