Hva har gått galt for DD/LC ....

Bliss
LIFE 13.10.2020 kl 22:52 11488

Litt over klokka 15 i går, på et seminar, klarte DD å lire av seg at noe har gått galt med den covid-19 studien som vi alle satt og ventet på resultatet av, vi må derfor belage oss på en lengre utsettelse ble det sagt .....
Neste morgen kom følgende børsmelding fra LC:
"Som følge av verdifall for Lifecares (LIFE-ME) aksjer på Oslo Børs/Merkur Market mandag 12. oktober 2020 har selskapet mottatt spørsmål fra en rekke aksjonerer og ønsker å formidle følgende: Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics AG eller prosjektet FORGETDIABETES. (.........) Den 25. august 2020 annonserte Lifecare at Digital Diagnostics AG hadde fått godkjennelse til å gjennomføre kliniske forsøk relatert til Cantisens hurtigtest for Covid-19 fra det tyske «Federal Institute for Drugs and Medical Devices» (BfArM).
Digital Diagnostics AG har informert Lifecare om at de kliniske forsøkene som opprinnelig var ventet ferdigstilt i løpet av oktober 2020 er forsinket. Forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. De kliniske forsøkene ventes nå ferdigstilt tidlig i 2021."
Altså, forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. Dette er svada! For DD har selvfølgelig rikelig med tester klar til undersøkelsen sin og de er klare til å masseprodusere disse testene ut til markedet straks godkjenningen av testen foreligger. Så her er det noe som ikke stemmer.
Kan DD ha hatt noen problemer med å få gjennomført teststudien? Iflg det vi har fått høre fra DD har de ikke hatt noen problemer i dette henseende, snarere tvert imot, de har testet mer enn 100 personer daglig i lang, lang tid.
Hva er det da som kan ha gått galt? Jeg ser ingen annen forklaring enn at selve covid-19 testen deres ikke holder mål. De mange testene de har gjennomført kan ikke ha vist et tilfredsstillende resultat. Testene kan umulig ha tilfredsstilt kravene til EU godkjennelse.
Testarbeidet skal gjøres på nytt. Altså, tilbake til start, og de vil ikke være ferdige med dette før i begynnelsen av 2021. Er det fordi teknologien i de eksisterende testene ikke holdt mål. Skal de begynne forfra etter å ha forbedret teknologien i testene? Det strider i så fall totalt med det LC sier i børsmeldingen: "Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics ....." Det skal ikke gjøres noen endringer i den patenterte teknologien.
Kan det da være at den patenterte nanoteknologien til LC/DD ikke holder mål? Ja, jeg er redd det er det som er tilfelle. Jeg tviler rett og slett på om LC/DD har en nanoteknologi som evner å uføre den avanserte oppgaven det er å få identifisert et sammentreff mellom proteinstrukturen på SARS-CoV-2 viruset og det prefabrikerte antistoffet for dette viruset. For det er jo det som er formålet med en antigentest for covid-19. I så fall lover ikke dette godt for en tilfredsstillende identifisering av de osmotiske prosessene som er kjernen i diabetes prosjektet til LC heller, spør du meg.
Vi har fått en hel del informasjon om DDs test for covid-19 og for LCs diabetesprosjekt, og dette har virket så troverdig. Det vi ikke har fått informasjon om, og aldri kommer til å få, er den nanoteknologiske prosedyren som er kjernen i deres forskningsprosjekter, da den naturligvis er en selskapshemmelighet. Og så langt jeg kan skjønne er det denne som ikke holder et tilstrekkelig vitenskapelig mål. Dette ser i så fall ikke lyst ut, og det tror jeg veldig mange av LC aksjonærene føler på. Kan det komme flere skuffelser?
Jeg tror det er mange som føler seg litt lurt av dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Eri_invest
14.10.2020 kl 11:24 3872

Ja, det er varsel lamper her og der. MEN likevel holder jeg et lite håp for LIFE og har 10k liggende bare så i tilfellet.. Nå når jeg har sagt redusert mye på LIFE har jeg midler jeg vil plassere andre steder. NOEN med FORSLAG? Ser at jeg gikk glipp av REC sin eventyrlig reise fra siste uke, gratulerer til alle med REC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Computum
14.10.2020 kl 11:29 3852

Det spørs om du er ute etter opphaussede risiko-aksjer eller undervurderte veldrevne selskaper? De siste krever mer tålmodighet enn det som er vanlig blant mange her. Kan nevne PHO og NATTO som eksempler som KAN gi en pen avkastning det nærmeste halvåret.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 11:31 3829

Alle bør se de røde flag her. Fakta er: Udsættelse på udsættelse på udsættelse - uden ordentlig forklaring.

Jeg tror, at DD har glimrende teknologi. Og jeg tror, at verden stadig godt kan bruge en hurtigtest. Men:

1. Desto længere hen vi kommer i 2021, desto mindre relevant bliver en hurtigtest, fordi vi kommer tættere på en vaccine. Er hele markedet for en hurtigtest da elimineret? Nej bestemt ikke - men glem alt om “millions to market”. Indtjæningsvinduet bliver mindre og mindre, desto tættere, vi kommer på en vaccine. Og LIFE ejer kun 25% af disse indtægter under alle omstændigheder.

2. Desto længere tid der går, desto mere tid har konkurrenter til at udvikle et tilsvarende eller bedre produkt. Og husk: Et konkurrerende produkt skal ikke nødvendigvis være “det bedste” - det skal bare være det mest anvendte.

3. HVIS DD lykkedes med at få deres hurtigtest ud, og HVIS den er bedre end eksisterende test, så skal der stadig være vilje til af skifte de eksisterende testsystemer og strukturer ud med noget nyt. I starten af 2021 har vi været i gang med at masseteste folk i godt et år. Standarder er blevet etableret, aftaler er blevet indgået - der er “inerti i systemet”. Alle verdens lande smider ikke bare deres eksisterende teststruktur over skulderen, bare fordi DD kommer på markedet med et både forsinket og formodentlig tvivlsomt produkt.

Værd at tænke over. Der er mange, der er i gang med at udvikle “next generation”-tests. Disse test er måske ikke ligeså “gode”, som DD sin teknologi, men de har den kvalitet, at de rent faktisk er på vej ud på markedet - modsat DD, der hygger sig med at bombe Lifecares kurs på et webseminar, mens de rygsvømmer med forklaringer om “udskiftning af chips” og alt muligt andet vrøvl. Dertil kommer, at man ALDRIG skal være i aktier, hvor ledelsen og kommunikationen er tvivlsom og dårlig.

Her er det bare at sælge hurtigst muligt og vente på, at LIFE og DD får ryddet op i de mange røde flag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 11:33 3822

Du kan jo prøve Havyard group. Forbannet at jeg ikke tør å bruke litt penger på trading, denne så jeg på i går. Opp 100 prosent nå. Ikke bare bare å være nybegynner.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Tachyon
14.10.2020 kl 11:33 3838

Tja, nå er jeg helårs-sykllist. Tipper han kjører Toyota. Naiv og amatørmessig mediehåndtering senket Life. Fundamentalt er ingenting forandret. Dette er ikke kyniske svindlere som har en konspiratorisk plan om å loppe norske glukose-aksjonærer. Med.selskaper som utvikler nye produkter i en tidlig fase har alltid en høy grad av volatilitet. Markedet hater usikkerhet. Caset er akkurat like godt / dårlig som det var for to dager siden.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Gullit
14.10.2020 kl 11:41 3850

Ehhh glemmer ikke du det viktigste med Life aksjen? Selvsagt en stor bonus om testene lykkes, men firmaet er jo nettopp tildelt midler for utviklingen av enklere målinger av glukose : Lifecares sensorteknologi er sentral i et forskningsprosjekt som får 43 millioner kroner i EU-støtte. Så om DD har møtt noen utfordringer er vel ikke hele Lifecare ute å kjører? Bare spør..
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Matchless
14.10.2020 kl 11:43 3865

Det ser ut som mange av dere er nye i Life. Mange nye nick. Velkommen inn.
Caset Life tror jeg er svært solid. Jeg har vært i denne siden i våres, og kun akkumulert aksjer undervegs.
Kunne solgt meg ut før webinaret med 40% gevinst, og satt ikke online når kursen falt. Gråter likevel ikke av den grunn.
At korreksjonen var dramatsik og muligens noe overdrevet, mener jeg ble bekreftet dagen etter med svært høy omsetning i aksjen.
Folk kjøpte med begge hender, sammenliknet med perioden fram til dette.

Life alene, har et svært høyt potensiale med sin teknologi og fokus på diabetes og blodsukkermålinger. EU støttet bl.a.
DD benytter teknologien på lisens med sin Covid 5-minutters test, men ja - de har noen løse kanoner som trenger medietrening
Wisekey sørger for trygg lagring og distribusjon av data fra målinger
IATA har avtaler med Wisekey, som vil si at flyplasser står på kundelisten

Det er duket for eventyrlige markeder, når dette trekløveret får fotfeste, og det vil gjelde flyplasser alene.
Tenk hva som åpner seg av markeder etter release.
Covid vil være med oss i mange år framover, kanskje for alltid. Noen ukers forsinkelser betyr ingenting.
Husk at Life og DD sin hurtigtest leverer på noe ingen andre gjør, nemlig konkret måling av virus i kroppen før antistoffer er opparbeidet. Alle andre tester er avhengig av å finne antistoffer etter infiseringstidspunktet, og det kan ta dager før det er målbart.
Her vil mye skje framover, og jeg akter å bli med på reisen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 11:54 3815

Lifecare er en Corona-aktie for tiden. Kurser over 5 NOK er Corona-relateret. Handel i aktien er overvejende folk, der vil købe sig ind i Corona-case. Fint om de får godkendt løsninger til diabetes - det har lange og usikre udsigter.

Så nej, jeg glemmer ingenting.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Gullit
14.10.2020 kl 11:57 3796

Jo, men nå har du blitt minnet på det. Så da trenger vi ikke svartmale alt. Ha en fin dag videre, og lykke til med dine Life aksjer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Computum
14.10.2020 kl 12:01 3780

LIFE er fremdeles priset over 100 mill. høyere enn f.eks. NATTO. Sistnevnte er i sterk vekst og ligger an til mer enn 200 mill i omsetning med positiv EBITDA.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
14.10.2020 kl 12:08 3750

Enig, tror ikke aksjen hadde vært over kr 5 uten corona. Er også enig med de som hevder at
infoen til markedet er noe amatørmessig. Har ut fra det vurdert om jeg bør selge aksjen, selv
om en liten del av portefølgen er investert her. Anser imdlertid risikoen for ikke å eie aksjen også for høy.
Tør ikke temke på hvor surt det hadde vært å våkne opp til nyheten om at DD var solgt til big pharma.
For at det skal skje, må de selvsagt vise at testen virker og at den kan produseres for en rimelig penge.
Klarer de det, kan et oppkjøp komme raskt, og faktisk før testen er endelig verifisert.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.10.2020 kl 12:15 3779



Ny prisrekord på tunfisk: 95.000 kroner kiloen
https://www.aftenposten.no/norge/i/3ja4PL/ny-prisrekord-paa-tunfisk-95000-kroner-kiloen

Og det betyr ikke at at seiprisen skal økes til 10000 kroner per kilo. Hva er sammenhengen mellom Natto og Life? Dersom Life hadde lyktes med Koronatest var børsverdien mange ganger høyere enn nå.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Bliss
14.10.2020 kl 14:12 3705

Når, eller hvis, DD noen gang får en corona test ut på markedet, hvor mange andre og helt fantastiske hurtigtester er da allerede ute på markedet?
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Computum
14.10.2020 kl 14:16 3698

"Hva er sammenhengen mellom Natto og Life? "

Det er ingen sammenheng, SomSa. Men derimot en stor kontrast med hensyn til prising. Det ene selskapet tjener penger, det andre "brenner penger". Det første er upopulært blant investorer mens det sistnevnte prises hundre millioner over det førstnevnte.
Potensialet for LIFE var skyhøyt, hovedsaklig på grunn av eierandelen i coronatesteren, men minker ettersom tiden går og markedet etter hvert blir godt forsynt av både testere og vaksiner.
Skagenfondenes 3 U'er kan fremdeles brukes til å finne interessante selskaper der potensialet ikke er tatt ut.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Matchless
14.10.2020 kl 14:31 3658

Så vidt jeg vet, ingen.
Jeg kjenner ikke til noen tester som påviser viruset enda, slik Life/DD sin vil gjøre.
Kun tester som finner antistoffene kroppen har bygget opp etter å ha vært bærer av viruset i noen dager.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Bliss
14.10.2020 kl 15:02 3591

Du Matchless, jeg tror du har en jobb å gjøre med å lese deg opp om dagens covid-19 tester, og da vil du fort få klargjort at det i grove trekk finnes 3 kategorier av corona tester i dag. Det er antigen tester, PCR tester og antistoff tester, og de finnes alle i rikelig monn på markedet allerede i dag, og utviklingen går nok nå fortest i retning av stadig flere og bedre antigen tester. Du kan lese litt mer om dette via det Folkehelseinstituttet skriver om hurtigtester på sin hjemmeside, selv om de ikke er helt oppdatert med siste nytt, se https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/testing-og-oppfolging-av-smittede/hurtigtester-for-pavisning-av-koronavirus/
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
focuss
14.10.2020 kl 15:14 3582

En åpenbar risiko ved å investere i Life er at det som er spennende på kort mellom lang sikt foregår i et selskap som ikke er informasjonspliktig som et børsnotert selskap. Den risikoen er god nok grunn til å være forsiktig. Er selv ute med grei gevinst og appetitten på selskapet er stekt redusert etter dette.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
HP17
14.10.2020 kl 15:23 3648

Det er den minste bekymringen. DD kommer garantert til å sørge for at gode testresultater for mediedekning så snart det foreligger. Med at Life er utpekt som deltaker i den prestisjetunge EU-prosjektet for Diabetes (som er hovedproduktet til Life) så er støtten rundt kr 5 sterk fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
olje
14.10.2020 kl 15:24 3636

Å dere syter, klager og griner. I mens handler vi mer på de latterlige nivåene her. Tipper vi er godt over 6 før vi tar helg. Da kommer alle dere som har gått fra å være positive til å bli grinebitere til å komme valsende etter å kjøpe igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
SomSa
14.10.2020 kl 15:30 3600


Det er risiko å investere i alle slike aksjer. Er ledelsen i Nano, PHO ....bedre? Hvor mange ganger har ledelsen i PHO skuffet og deretter kommet med enda luftigere løfter. Hvis man ønsker høyere avkastning bør man også tåle større tap. Life, Nano, PHO, PCIB, BGBIO, TRVX, Ultimovacs.... er innen samme risiko kategorien.Ikke glem aksjer innen grønne boblen.

Orkla, STB,...... har lavere avkastning og risiko.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 15:36 3574

Da blir de dobbelt grinete for først selges det enten med tap eller redusert gevinst, to sider av samme sak egentlig for man sikret ikke høyt oppe. Så er man ute og sitter å ser på at dritten stiger igjen til over det man kom ut på når man kunne kjøpt seg inn lavere men ikke turte. Det blir dobbelt surt. Risikoen i Life har vært høy hele tiden og det er den fortsatt, derfor kjøpte dere første gang og derfor jakter dere sikkert aksjer som er like volatile (høy risiko) som denne. Men de dere ser etter er trolig de som allerede har steget mye i stedet for å kjøpe noe som med all sannsynlighet er svært nær bunnen. Da er man ikke bare risikosøkende men risikopervers henger kanskje ikke helt med.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 16:13 3468

3 dager ned.........så....... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
focuss
14.10.2020 kl 16:40 3380

Somsa
Å sitte i en aksje med dårlig ledelse er noe annet enn å sitte med verdier i et selskap som ikke engang er informasjonspliktig. Da aksepterer man på en måte å investere med bind for øynene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
focuss
14.10.2020 kl 16:45 3348

Somsa
Det eneste som er verre enn å investere i et selskap som ikke har informasjonsplikt er å investere i et selskap som har investert i et selskap som ikke har informasjonsplikt og slik er det å investere i Life. Det er opplagt at informasjonen om problemer var kjent for DD lenge før dette såkalte seminaret. Her hadde noen god anledning til å selge Life aksjer basert på ulik info.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 16:55 3302

Det er et åpenbart problem men tror du ikke Life har tatt tak i dette? Hvem eier DD og er lite tjent med løse kanoner på dekk?

Nå er vi på Diabetes nivå kursmessig og da er korona testen en bonus som trolig vil komme.

Har ikke Life fått kontroll på DD så kommer det trolig en melding på en tysk bundesradio om at testen er godkjent før de jabber noe om stau und blitzer og spiller Last Christmas med Wham.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Skier
14.10.2020 kl 17:08 3254

Ja, trolig bunner den ut rundt 5 kroner. Var veldig i tvil om salg på lavt nivå i dag, men utålmodigheten slo inn. Solgte med ca 5% tap, men var på den annen side heldig med dagens kjøp i Endur som ga ca 15%. Fin start på den raketten. Regner med at det vil bli flere kjøpere enn selgere av Lifecare når det nærmer seg jul og lansering av Cantisens hurtigtest, som forhåpentligvis kommer like over nyttår. Skal inn aksjen før den tid, og satser på et vake for aksjekursen like i nærheten av dagens nivå de nærmeste ukene.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
OlavR
14.10.2020 kl 17:38 3172

Hvorfor skal life opp til 6 før helgen? Spent på hva begrunnelsen din er..
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 17:40 3159

Fordi han ønsker det, for å komme seg ut i null? Bare mitt tipps.....
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 17:55 3106

Burde ikke du av alle som har tatt så til de grader i dass denne uken, klappe litt at med den type bombastiske påstander som du atter en gang prøver deg på?????
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 18:03 3077

Ingen grunn til det, argumentasjonen er vel like god/tom som at den skal til kr 4. Blir nok liggende mellom 5,- og 6,- en stund fremover som gir gode muligheter om man tenker at en skal inn før neste runde.

Det som kan forpurre en slik plan er selvsagt dersom det skulle komme noe nytt ang. Diabetes men det tviler jeg på.
Har begynt å kjøpe meg inn litt igjen nå for mener Diabetes er verdi kr 5 og virustesten er bonus som jeg fortsatt har tro på at vil komme.
Tok litt på 5,2 i dag. Traff ikke bunnen men det er sjelden man gjør.

Leste en lege sitt innlegg her i går som jeg syntes var av de fornuftige, det meste vi kommer med er jo bare for støy å regne.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Dado83
14.10.2020 kl 18:21 3010

Håper virkelig at de fleste ikke hører på HP17.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
14.10.2020 kl 18:53 2927

HåPløs 17
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
HP17
14.10.2020 kl 19:02 2896

Ligger godt innenfor oljefondssjefen Tangens definisjon på en meget suksessfull forvalter. Siste rett prediksjon var emisjonen i REC. Dere må nesten ha fokus på å tjene egne penger. Life kommer til å gjøre et solid comback. Kursen er tilbake over kr 8 innen utløp av desember, det er jeg 95% sikker på. Når kursen i dag er 5.25 kan dere selv regne annualisert årlig avkastning på det tipset.

I morgen går jeg inn i endur, følg med på kursutviklingen der i morgen og innen helgen. Dere fikk dette tipset helt gratis.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Janic
14.10.2020 kl 20:08 2765

NAS er totalt utbombet og kraftig oversolgt. Den er nå overmoden for kraftig rekyl opp igjen.
Så snart det kommer nyheter om erstatning fra Boing, og/eller hjelp fra regjeringen, vil den doble seg på et blunk, og fortsette videre opp
Lykke til :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Tuambeat
14.10.2020 kl 20:17 2732

HP17, Endur hadde en fin dag idag, hva som gjør at du tror denne vil stige ytterligere..? Noe på gang?
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Tuambeat
14.10.2020 kl 20:20 2706

Skier, ser både du og HP17 skal til Endur. Et ellers lite firma på OSE.. hva som gjør det?
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 21:02 2597

Du må bare handle, vi som venter på 4,2-4,4 venter til det er tømt for kjøpere over 5 og alle skal selge til beste på vei nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 21:12 2553

Kan nevne AZT i tillegg til de to Computum nevner, da har du vel de tre som tjener penger og forsker på nye produkter uten emisjoner. Ser du på den historiske stigningen i år så får du høydeskrekk men du må som alltid sette deg inn i selskapet og hva årsaken er. Den er ikke massiv haussing i media, på forum eller fra selskapet. De tjener penger, resten kan du selv se på. Kvartalsrapport neste uke.

Har selv aksjer i AZT og Natto pluss kjøpte litt Life igjen i dag på 5,2 som jeg tror blir bra. Syntes det er greit å opplyse om.

Angående HP17 så er han en gammel traver her på FA forum og tidligere HO forum. Jada han hausser irriterende mye denne når den har gått opp og en blir forsynt, veldig forsynt. Men han har lang erfaring og er faktisk verd å høre på av og til. Tror mange deler oppfatningen om at Life vil stige igjen mot jul og at flere vil innse at kursen nå er lav igjen. Så kan man spørre seg hva som skjer når den felles oppfatningen er at kursen er lav? Viktigste er ikke hva HP17 eller jeg gjør/skriver men at man selv danner seg en oppfatning av aksjen man har eller vurderer å kjøpe. Den oppfatningen er den eneste rette for den enkelte der og da.

Å sutre fordi man går på en smell er ikke noen vits og særlig ikke på grunn av innlegg på FA forum, bare å reise seg opp. Nye analyser og vurderinger og nye muligheter ligger der. Å forsøke å være i alle mulige aksjer hadde jeg ikke gått for, det krever sitt å bli kjent med selskapene på børsen.
REC kjenner jeg ikke godt nok, gikk glipp av det. Quantafuel, samme sak, begynte å se på det men fant ut at jeg syntes den var usikker og dyr.
Jeg var ikke i Algeta, oppdaget for sent. Omtrent samtidig som Hegnar og da var det flyet gått så langt til at jeg ikke tok sjansen. ORO skjønte jeg ikke noe særlig av og ga opp å sette meg inn i det. Clavis hadde jeg til og fra, tjente ikke noe særlig men tapte heller ikke noe særlig, det gikk konk tross varme anbefalinger fra DNB. Nei nok mimring om de man ikke var med i. Var heller ikke i OPC.
Redigert 21.01.2021 kl 07:43 Du må logge inn for å svare