Hva har gått galt for DD/LC ....

Bliss
LIFE 13.10.2020 kl 22:52 11485

Litt over klokka 15 i går, på et seminar, klarte DD å lire av seg at noe har gått galt med den covid-19 studien som vi alle satt og ventet på resultatet av, vi må derfor belage oss på en lengre utsettelse ble det sagt .....
Neste morgen kom følgende børsmelding fra LC:
"Som følge av verdifall for Lifecares (LIFE-ME) aksjer på Oslo Børs/Merkur Market mandag 12. oktober 2020 har selskapet mottatt spørsmål fra en rekke aksjonerer og ønsker å formidle følgende: Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics AG eller prosjektet FORGETDIABETES. (.........) Den 25. august 2020 annonserte Lifecare at Digital Diagnostics AG hadde fått godkjennelse til å gjennomføre kliniske forsøk relatert til Cantisens hurtigtest for Covid-19 fra det tyske «Federal Institute for Drugs and Medical Devices» (BfArM).
Digital Diagnostics AG har informert Lifecare om at de kliniske forsøkene som opprinnelig var ventet ferdigstilt i løpet av oktober 2020 er forsinket. Forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. De kliniske forsøkene ventes nå ferdigstilt tidlig i 2021."
Altså, forsinkelsen skyldes utfordringer ved den praktiske produksjonsforberedelsen. Dette er svada! For DD har selvfølgelig rikelig med tester klar til undersøkelsen sin og de er klare til å masseprodusere disse testene ut til markedet straks godkjenningen av testen foreligger. Så her er det noe som ikke stemmer.
Kan DD ha hatt noen problemer med å få gjennomført teststudien? Iflg det vi har fått høre fra DD har de ikke hatt noen problemer i dette henseende, snarere tvert imot, de har testet mer enn 100 personer daglig i lang, lang tid.
Hva er det da som kan ha gått galt? Jeg ser ingen annen forklaring enn at selve covid-19 testen deres ikke holder mål. De mange testene de har gjennomført kan ikke ha vist et tilfredsstillende resultat. Testene kan umulig ha tilfredsstilt kravene til EU godkjennelse.
Testarbeidet skal gjøres på nytt. Altså, tilbake til start, og de vil ikke være ferdige med dette før i begynnelsen av 2021. Er det fordi teknologien i de eksisterende testene ikke holdt mål. Skal de begynne forfra etter å ha forbedret teknologien i testene? Det strider i så fall totalt med det LC sier i børsmeldingen: "Det er ingen endringer knyttet til Lifecares patenterte sensorteknologi, Sencell, verken alene eller knyttet til samarbeid med våre partnere Digital Diagnostics ....." Det skal ikke gjøres noen endringer i den patenterte teknologien.
Kan det da være at den patenterte nanoteknologien til LC/DD ikke holder mål? Ja, jeg er redd det er det som er tilfelle. Jeg tviler rett og slett på om LC/DD har en nanoteknologi som evner å uføre den avanserte oppgaven det er å få identifisert et sammentreff mellom proteinstrukturen på SARS-CoV-2 viruset og det prefabrikerte antistoffet for dette viruset. For det er jo det som er formålet med en antigentest for covid-19. I så fall lover ikke dette godt for en tilfredsstillende identifisering av de osmotiske prosessene som er kjernen i diabetes prosjektet til LC heller, spør du meg.
Vi har fått en hel del informasjon om DDs test for covid-19 og for LCs diabetesprosjekt, og dette har virket så troverdig. Det vi ikke har fått informasjon om, og aldri kommer til å få, er den nanoteknologiske prosedyren som er kjernen i deres forskningsprosjekter, da den naturligvis er en selskapshemmelighet. Og så langt jeg kan skjønne er det denne som ikke holder et tilstrekkelig vitenskapelig mål. Dette ser i så fall ikke lyst ut, og det tror jeg veldig mange av LC aksjonærene føler på. Kan det komme flere skuffelser?
Jeg tror det er mange som føler seg litt lurt av dette selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
bj111
14.10.2020 kl 21:17 2954

Kjøpte ikke på 5,2 for å selge på 4,x. Havner den mot formodning der og jeg selger så er ikke du kjøperen for da har det skjedd noe fundamentalt og du ligger på kr 2 eller har gått andre steder. Tror man den skal dit så bør man selge mens man kan men da skjønner jeg virkelig ikke at man ikke allerede har solgt. Må være passe treg i nepa i så fall. Er mange aksjonærer som ikke er her da så skal aldri si aldri.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
HP17
14.10.2020 kl 21:22 2928

Vurderte Endur i dag på 1.58, men droppet det. Avventer og ser åpningskursen i morgen. Endur er evt kun en kortsiktig trade (1-2 dagers) basert på solid økende oppmerksomhet og interesse for selskapet. Tok gevinst i TXP i kveld, en fantastisk aksje og reise. Skal tilbake der ved en senere anledning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Tuambeat
14.10.2020 kl 21:28 2893

Så du venter ikke på melding om fusjonen som kommer innen 31.10? Er jo meldt fusjon mellom Oceana / Endur. Og gjett hvem som er med i Oceaene, som også eier OHT. Endur/Oceana er jo helt riktig segment for OHT f.eks.. bare lufter noen tanker..
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
HP17
14.10.2020 kl 21:30 2876

Det er en spennende tanke. Er verdt å vurdere før morgendagen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 21:47 2800

Tok imot mye på 5 blank 🥳 forbereder mottak 4.8 i mårra ,om den går så lavt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.10.2020 kl 23:53 2608

Slik jeg forstår og oversetter uttalelsen sier faktisk CEO i DD at deres testmetode er bedre enn PCR-testing. Det er i så fall en aldri så liten sensasjon. Enten er selskapet verdt mye mer enn de fleste aner, eller så er det verdt null og niks med en gal mann ved roret.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 00:19 2540

Jeg tror mange glemmer at Sencell/diabetes er Lifecare's hjertebarn, dette ruller videre. Covid testen er en bonus som de også har sagt selv og ja, det var hovedgrunnen til at jeg gikk inn i selskapet i utgangspunktet, men har blitt mer obs på at det er diabetes de virkelig brenner for. Mye av oppgangen kom etter info rundt EU's støtte til diabetesprosjektet, nedgangen kom etter nyheter rundt covid 19 testen som DD i stor grad styrer.
I biotek/farmasi verden er 2-3 mnd svært kort tid. Jeg kan vente på det jeg håper og tror kommer.

Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
15.10.2020 kl 00:21 2530

Det er en kombinasjon

Men flere, deriblant meg- har blitt vettskremte over DD's fremferd og lemfeldige omgang med fakta og guiding generelt

At sensoren er god tviler jeg ikke på... samtidig som jeg ikke hadde blitt overrasket om DD plutselig kungjorde via Facebook at den er klar til bruk sommeren 2021

Legger ikke skjul på det- DD har gjort det slik at jeg ikke tør å gå inn i Life igjen
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Spydspiss
15.10.2020 kl 00:25 2514

Han sa DD sin test forbedrer seg mer enn PRC verdiene. Litt klønete engelsk, men jeg tolker det som at den gir sikrere resultat enn PRC testen. Han sier jo skråsikkert at de har europeisk godkjenning innen jul og at de har alle andre nødvendigheter på plass for å rulle produktet rett ut i markedet etter godkjenning. Må jo være gunstig å kjøpe før en godkjenning skulle være på plass, nå er Ikke det priset inn i aksjen. Fin julegave dette her
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Bliss
15.10.2020 kl 00:27 2505

Hvordan i all verden kan han få seg til å si at deres test er bedre enn de presise PCR testene når de måtte forkaste resultatet av den store undersøkelsen de nettopp gjorde for å sammenlikne seg med PCR testene? Testingen med DD testen var til de grader mislykket. De torde ikke engang å opplyse markedet om sine funn, og da klarer ikke jeg å trekke en annen slutning enn at disse funnene var ytterst nedslående. Så det kan umulig stemme at DD testen har en påviselig bedre treffsikkerhet enn PCR testene. Det er løgn eller bedrag! Nå skal DD forandre chipsen (styringssystemet i apparatet) for å gjennomføre en ny sammenliknbar test, og de påstår optimistisk nok at dette kan bli gjort i 2021...... eller kan han ha ment på den tid da Elon Musk skal kjøre sin tesla på Mars .....
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
focuss
15.10.2020 kl 00:30 2501

Diabetes delen er så langt frem at det er uten interesse i dag,
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.10.2020 kl 01:00 2454

Diabetes delen er uten interesse for deg, greit nok, men det er ikke sikkert at alle tenker på samme måte? Jeg vet mer om diabetes enn jeg gir uttrykk for. Det som kommer frem her er mer eller mindre en kunstig bukspyttkjertel som skal regulere blodsukkeret tilnærmet som hos friske. Jeg kan love deg at dette ikke er uten interesse i diabetes verden og de kostnadene og helseproblemer denne sykdommen forårsaker. Det er godt mulig vi i Norge gir fra oss denne teknologien til tyske BP firma som vi har gjort før og det for en pris som vil være et kupp hvis diabetes prosjektet er så bra som bl.a. EU mener.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
15.10.2020 kl 06:04 2309

« Testingen med DD testen var til de grader mislykket.»

Til de grader faktisk...
Hvordan vet du alt dette med 100% sikkerhet?

Du skriver som at du er et orakel som skal overbevise voldsomt med din uttrykksform.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Bliss
15.10.2020 kl 09:23 2052

Ja, DD har på godt norsk til de grader mislykkes med sin covid-19 test, og det ser du konkret manifestert i kursutviklingen som har gått fra 9,0 kr til 4,9 med et brak.
La meg gjenta en tidligere begrunnelse jeg har gitt om dette, men les også hva andre på forumet skriver om dette, for mange kommer om mulig er en enda kvassere kritikk av DD enn meg.
Altså: DD har utviklet en test med en utvalgt chip (elektronisk styringsprogram) og de har lovet oss gull og grønne skoger med dette testapparatet som skulle ha en meget høy treffsikkerhet.
Det er denne testen de presenterer for godkjenningskommisjonene og det er denne testen de kopierer opp i rikelig monn for å gjøre den siste testundersøkelsen før godkjenningen kunne komme.
Testingen foregår i storstilt skala med over 100 tesinger om dagen iflg DD.
På det tidspunkt resultatene skulle foreligge får vi beskjed om at undersøkelsen må gjøres på nytt med en annen chip og ikke kan bli ferdig før i 2021.
Det jeg og mange med meg da hører er at testresultatene har vært en fiasko, DD testen klarte ikke det DD har sagt den kan, den kan ikke ha vært i nærheten av å ha en treffsikkerhet på nivå med standard PCR testene - ellers ville vi ha hørt en 'suksesshistorie'.
Når de nå må forandre chipsen, som de tidligere har sagt er svært treffsikker for å identifisere covid-19 viruset, ja da er det noe alvorlig galt fatt i mine øyne. DD sa jo den virket og skulle bli en suksess og så ender det med at chipsen må forandres og hele testen gjøres på nytt. Dette er en regelrett fiasko!
DD/LC kommer med mange fagre ord, men hvor er bevisene på at noe av det de sier virker. Dette er skremmende greier, og kontrasten til biotek selskaper som f eks AZT og Gentian med hver sin bunnsolide nanoteknologi som i praksis viser seg å resultere i det ene fantastiske resultatet etter det andre, er formidabel.
Når det gjelder DD/LC hyler mine varsellamper på høyeste nivå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
rettaw
15.10.2020 kl 09:39 2011

Helt utrolig noen kan bruke hele døgnet på en aksje de dømmer nedenom og hjem.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Bliss
15.10.2020 kl 09:59 1958

Jeg var en ivrig tilhenger av dette risikoselskapet inntil vi fikk se deres sanne ansikt, som inntil da var altfor godt kamuflert.
Det er helt naturlig for meg å gi uttrykk for mitt nye ståsted når jeg tidligere har vært med på å hausse opp dette luftslottet ......
Nå bruker jeg minimalt med tid på DD/LC, jeg er langt mer opptatt av kvalitetsselskaper som AZT, Gentian, COV og BGBIO, og selv om sistnevnte har en høy risiko er de i det minste helt åpne om den faglige rasjonalen bak sine prosjekter.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
HP17
15.10.2020 kl 10:17 1910

Er det dette som er selskapets "sann ansikt", så lover det virkelig godt for den videre ferden i Life.

– Å nå gjennom FET-nåløyet henger veldig høyt, så den søknaden Lifecare har levert EU, har vært veldig god, sier Danielsen.

Norges Forskningsråd har vært rådgiver for Lifecare og Forgetdiabetes i søknadsprosessen. Kristin Danielsen, områdedirektør i Forskningsrådet, er imponert over at konsortiet har lykkes med å få EU-støtten.
Lifecare er den eneste norske bedrift som fikk midler av EU i denne runden. Tidligere år har kun to andre norske bedrifter som har fått midler fra dette programmet.
https://finansavisen.no/nyheter/helse/2020/10/02/7573140/det-norske-selskapet-lifecare-kan-revolusjonere-livet-til-folk-med-diabetes

I samarbeid med seks akademiske partnere i Italia, Frankrike og Tyskland har Lifecare etablert prosjektet «FORGETDIABETES», med den målsetning å utvikle en kunstig og hel-automatisert bukspyttkjertel for implantering i menneskets bukhule.
https://finansavisen.no/nyheter/teknologi/2020/10/05/7573559/lifecare-skal-delta-i-forskningsprosjekt-med-solid-eu-stotte
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare
Bliss
16.10.2020 kl 13:44 1721

Det er morsomt å se at Life kursen gjør et byks oppover fra 5,0 til ca 5,60 i dag til tross for ar DD nærmest ligger nede med brukket ryggrad, og når eller dersom de engang får godkjent en covid-19 test i 2021 vil det sannsynligvis være smertelig for sent da markedet på det tidspunkt flommer over av høysensitive hurtigtester.
Redigert 21.01.2021 kl 08:00 Du må logge inn for å svare