🏛💰💵 PLT aksjepris / selskapspris / verdi
Tentke det er greit å ha en egen tråd hvor man snakker om aksjepris. På denne måten slipper man å blande andre kvalitretstråder som omhandler informasjon eller lign. med aksjepris som er en egen greie. Derfor ble denne tråden laget.
Redigert 21.01.2021 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
I-oil
27.10.2020 kl 15:20
22072
Kraamz skrev 🙈🙈
Aksjen er jo falt med omlag 40% på en måned... Hvor er bunnen tro ?
Redigert 21.01.2021 kl 08:19
happi67
27.10.2020 kl 13:17
22236
Prøv alt. HAHA
Foksen
27.10.2020 kl 13:12
22232
Tror de leste innlegget mitt for kursen stoppet 1 krone fra kostprisen min og så stakk den til værs igjen :-) Får skrive i morgen også :-)
happi67
27.10.2020 kl 13:03
22260
Tror også denne synker videre.Mange som er oppgitt nå,Inklusiv meg selv, Har ståltro på polight på sikt. Er ned ca 1,2 mil nå fra 102 kr så aksjekontoen er virkelig sur om dagen. Men det kan komme meldig denne uken eller om 2 månder det er det som gjør dette så spennende. Bare å ta seg en kaffe og vente.Lykke til.
Foksen
27.10.2020 kl 12:52
22299
Ikke godt å spå nå med utsalget som sloss mot gode nyheter i Q3. Siste gang et fond solgte seg ut var vi nede i kurs på 7... Tror ikke det ender der denne gangen siden poLight har utrolig mye mer kjøtt på beina denne gangen men hvis ikke en større aktør tar en stoor jafs av resterende aksjer fra Viking så er det ikke umulig med kurs under 40 kanskje...? Selv om det går endel aksjer nå mettes nok markedet som består av "oss småsparere" ganske fort og da er det opp til de med mer cash som sitter stille nå å handle - Håper på et jafs fra en stor aktør slik at vi kan komme oss videre! Lønning snart og kjøper kun hvis kursen går under 53 som er min kostpris nå. Begynte på 23 og dyreste var 104...
Får bare være tålmodige - Mister ikke troen uansett!
Får bare være tålmodige - Mister ikke troen uansett!
Jeg har vanskelighet for å tro det, men er bunnen nådd mon tro?
2211
23.10.2020 kl 16:23
22743
🤔 ingen vet hva viking gjør, jeg ser att de to siste dagers oppdatering viser att de ikke har solgt. Om salget stopper tror jeg kursen kommer til å stige jevnt til de eventuelt fortsetter salget. Beste vil jo være om de finner en kjøper, så fort vi får en avklaring på viking aksjene går kursen opp. Nå er det bare å vente på neste dw😉
hvor mange aksjer måtte vv3 selge hver børsdag for å klare å tømme seg i år?
Selv ser jeg på at kursen toucher gulvet. Men det er selvfølgelig ingen bunn så lenge vv3 selger mer enn det er kjøpere... Men selv ser jeg på ca 60,- +/- som gulvet.. next gulv er 40,- (men dette er kun på øyemål)
Jeg forventer at vv3 for solgt seg ut med en avtalt kjøper nå etter Q3 rapport.
(Hvis det Skjer, blir det rakett på børsen på minuttet.. !!)
- Ser dere på mine forventinger som usansynlig?
- Har dere andre forfentinger?
Del gjerne hva dere mener, uansett hvem du er. Det er mange med lang og kort erfaring. Jeg vil gjerne høre fra alle dere.
(Hvis det Skjer, blir det rakett på børsen på minuttet.. !!)
- Ser dere på mine forventinger som usansynlig?
- Har dere andre forfentinger?
Del gjerne hva dere mener, uansett hvem du er. Det er mange med lang og kort erfaring. Jeg vil gjerne høre fra alle dere.
Sikkert vært på sin plass å gi en pressemelding. Men det hjelper ikke å snakke med oss på forumet om det, de har ikke gjort det og kommer ikke til å gjøre det.
------------------------------------------------------------------------
Hvis man vil diskutere rundt pressemelding fra vv3, så er det bedre å få forståelse på hvorfor de ikke gjøre det.
(Ingen poeng hva man mener andre skal gjøre, vi kan ikke forandre på det uansett.)
------------------------------------------------------------------------
Hvis man vil diskutere rundt pressemelding fra vv3, så er det bedre å få forståelse på hvorfor de ikke gjøre det.
(Ingen poeng hva man mener andre skal gjøre, vi kan ikke forandre på det uansett.)
happi67
19.10.2020 kl 23:18
23255
Tenker at hvis VV hat 900 k igjen å selge og nå har sett kursen gå ned 26% siste mnd og opp 17% i dag. Da hadde det vært på plass å gi en pressemelding at de går ut pga polight klarer å stå på egne ben nå. VV har fått kritikk for at de ikke tjener penger. Dette hadde vært en positiv måte å komme seg ut og alle hadde tjent på det. Personlig tror jeg at snøballen begynner å rulle fortere og fortere fremover nå.
Foksen
16.10.2020 kl 14:08
23681
Da er Viking endelig under 10% - Blir spennende om de skal All Out!
Foksen
16.10.2020 kl 11:13
23834
Selv om Vikingfondet gikk inn i poLight for 10 år siden er det selvsagt mange som var ansatt i Viking som husker de mest kritiske detaljene i inngangsdokumentet som Inngangskurs/tidsramme/Nedsalgssekvenser osv. Ingen tvil om at selv om de er sparket kan bruke denne infoen til å være med på det som skjer med aksjen nå - Dette trenger de ikke Inside info for å gjøre - Bare rimelig god hukommelse! Tror ikke på at det er noen som har særlig moral til å ikke utnytte denne sjansen hvis de har info om nevnte parametre! Hvis jeg hadde hatt 100% sikker info om nedsalget som startet da vi passerte 100 og ikke bare en anelse hadde jeg solgt da og doblet porteføljen når jeg så hva kurs og rest aksjene var i - Er ikke det minste overrasket over at aksjen går ned nå og ser kun Q3, nye store investors eller snarlige ordrer/nyheter som kan utfordre en kurs ned mot kanskje 20-30 tallet med antall aksjer som er til rest og kjøpsviljen som rår nå - Surt å se de røde tallene men slik er stunden! Håper de to andre fondene har oppegående (og ansatte) meglere som ikke vil hoppe på en lignende nedsalghistorie! Jeg har ståltro og kommer til å kjøpe aksjer for hver krone jeg kan avse - Kjøpte sist på ca. 100 og vil gjøre det igjen hvis jeg har penger neste gang den passerer 100 :-)
God helg og måtte Børsen velsigne oss alle :-)
God helg og måtte Børsen velsigne oss alle :-)
Computum
16.10.2020 kl 10:49
23712
Dersom den voldsomme nedgangen bare skyldes formelt besluttede transaksjoner så må dagens kurs være en gavepakke for de som har kapital å satse.
Noe lignende skjedde jo for litt over et år siden da kursen var helt nede på 7-tallet og mangedobblet seg noen måneder senere.
Mangedobbling fra dagens nivå er usannsynlig uten en storkontrakt med en betydelig aktør. Men en dobbling burde være innen rekkevidde om salget skyter fart.
Men det er nå på høy tid at Isaksen leverer noe mer enn prat.
Noe lignende skjedde jo for litt over et år siden da kursen var helt nede på 7-tallet og mangedobblet seg noen måneder senere.
Mangedobbling fra dagens nivå er usannsynlig uten en storkontrakt med en betydelig aktør. Men en dobbling burde være innen rekkevidde om salget skyter fart.
Men det er nå på høy tid at Isaksen leverer noe mer enn prat.
Myrabakk
16.10.2020 kl 07:28
23894
Kopierer innlegget mitt på denne tråden også:
Jeg følger poLight temmelig nøye. Det er da vitterlig kommet noen nyheter som tilsier at det er store sjanser for gjennombrudd!
Dersom dette er inntrykket av poLight så må du nok lese deg opp:
For å forstå betydningen av MoU-prosjektet kan jeg sammenligne med medisin. Dette prosjektet er teknologiens svar på FASTTRAC inn i smarttelefon, på linje med fasttrack i medisin. Et selskap som omsetter kameramoduler for mer enn 10 milliarder årlig har bedt om å få betale poLight for å få lov til å sette inn teamet sitt for å få fortgang i en større Tlens som skal inn i hovedkameraene på smarttelefoner. Tenk hva som hadde skjedd med aksjekursen dersom Pfizer hadde betalt BerGenBio for å få lov til å utvikle ferdig Bemcentinib for Covid-19-vaksine! (Ja, jeg vet det er tenkt som behandlingsmedisin, ikke vaksine...) Tlens er teknologiens svar på å løse utfordringen med autofokus og superzoom i kamera!
Apple og Huawei har i løpet av de siste 4 ukene patentert Tlens inn i sine telefonpatenter. Fra før av har blant annet Oppo, Xiaomi og Vivo gjort det samme. Dvs 5 av verdens 6. største produsenter. Innen smartbriller har Microsoft patentert inn Tlens, og det ser ut til at både Facebook og Google har gjort det samme.
Aksjekursen går ned nå fordi Viking Venture 3 har et styrevedtak som sier at datofristen deres som eiere nærmer seg, så de må ut. Heldigvis er de analytikerne som dekker poLight akkurat nå opptatt med Kahoot. Uten medieomtale er det ikke noen som følger med på hva poLight jobber med! Da får vi som følger med hamstret aksjer med begge hender.
Jeg følger poLight temmelig nøye. Det er da vitterlig kommet noen nyheter som tilsier at det er store sjanser for gjennombrudd!
Dersom dette er inntrykket av poLight så må du nok lese deg opp:
For å forstå betydningen av MoU-prosjektet kan jeg sammenligne med medisin. Dette prosjektet er teknologiens svar på FASTTRAC inn i smarttelefon, på linje med fasttrack i medisin. Et selskap som omsetter kameramoduler for mer enn 10 milliarder årlig har bedt om å få betale poLight for å få lov til å sette inn teamet sitt for å få fortgang i en større Tlens som skal inn i hovedkameraene på smarttelefoner. Tenk hva som hadde skjedd med aksjekursen dersom Pfizer hadde betalt BerGenBio for å få lov til å utvikle ferdig Bemcentinib for Covid-19-vaksine! (Ja, jeg vet det er tenkt som behandlingsmedisin, ikke vaksine...) Tlens er teknologiens svar på å løse utfordringen med autofokus og superzoom i kamera!
Apple og Huawei har i løpet av de siste 4 ukene patentert Tlens inn i sine telefonpatenter. Fra før av har blant annet Oppo, Xiaomi og Vivo gjort det samme. Dvs 5 av verdens 6. største produsenter. Innen smartbriller har Microsoft patentert inn Tlens, og det ser ut til at både Facebook og Google har gjort det samme.
Aksjekursen går ned nå fordi Viking Venture 3 har et styrevedtak som sier at datofristen deres som eiere nærmer seg, så de må ut. Heldigvis er de analytikerne som dekker poLight akkurat nå opptatt med Kahoot. Uten medieomtale er det ikke noen som følger med på hva poLight jobber med! Da får vi som følger med hamstret aksjer med begge hender.
Leifjuster
16.10.2020 kl 07:15
23927
Det begynner etterhvert å bli meget stor sjanse for at PLT skal lykkes 💪🏻
Man kan håpe men ærlig talt du sku brukt gevinsten på wov istedet .. tror egentlig ikke folk har oppdaget hvor forsvinnende liten sjans det er for at plt skal lykkes , hadde vært flott med norsk teknologi i mobiler etc men mikroskopisk at dette skal skje
happi67
16.10.2020 kl 00:16
24011
Solgte en post i rec i dag men gevinst. Kjøpte polight, tror ikke det er en god innvistering på 3 mnd sikt. Men på 1 år blir det nok en del bedre for ikke å snakke om 2 til 3 år.
Kraamz
15.10.2020 kl 19:26
24376
Tror vi har et nytt intressant top 50 medlem til neste uke👍 volumet i dag tyder på at det er litt fart på sakene!
happi67
15.10.2020 kl 17:09
24559
65,9 kr fikk jeg i dag👍. Nå er det kun 5 børs dager til 23. Jippi
Tobias
15.10.2020 kl 17:02
24599
Sjekka om hvor mange aksjer som lå i sluttauksjonen på 66 .La inn et kjøp på 20 000 på 67 og fikk fill opp til 67.
Hvorfor lå det plutselig 20.000 på kjøp på 67,- for så å forsvinne igjen ?