Milliardoppkjøp Scatec Solar

Scatec Solar kjøper SN Power for 1,2 milliarder dollar

Dette må bli godt mottatt i markedet. Hva tror dere ?

https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/10/16/7577593/scatec-solar-kjoper-sn-power-for-1-2-milliarder-dollar

Scatec heter de 😁

Problemet er at de tjener penger på bygging og ikke produksjon. Nå er byggingen slutt i det korte bildet og da forsvinner bunnlinja.

Da det er sagt er pipeline spenstig, oppkjøp kan gi ytterligere vekst og dette toget kan fortsette å gasse på.

Blir morsomt å se hvor vi er om 5 år.
laxey
16.10.2020 kl 08:13 2210

Blir vel en enda hetere oppkjøpskandidat for de store oljeselskapene som skal vinkle seg om til å bli energiselskaper, ref Equinor.
Men samtidig er det noe som heter: "skomaker, bli ved din lest!"... Gaper de over for mye..?
JonasKr
16.10.2020 kl 08:28 2122

Vel, Q3 skuffer jo stort, så usikker. Men det er jo en såkalt ESG aksje, så her er vel markedet gjennomsyret av ustoppelig optimisme:-)

Vi satser på at Q3 tallene kommer i skyggen av oppkjøpet til Scatec !!

Utviklingsministeren hyller Scatec Solars oppkjøp | Finansavisen
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/10/16/7577606/utviklingsministeren-hyller-scatec-solars-oppkjop
snoken
16.10.2020 kl 08:33 2073

scatec bygger verdier for aksjonærene. NAV vil øke verdien på selskapet.Dette er meget aksjonærvennlig,jeg går all inn
Karybdis
16.10.2020 kl 08:50 1971

Vel, vel; da går solar ut av navnet; inn kommer
vannkraftressurser i U-land; vann er bra, men kan
også medføre miljømessig usikkerhet og politisk
usikkerhet uten å kjenne til det; noen er iallefall
villig til å selge «hånd(vann)faste» verdier; aksjekursen på vei ned, men interessant å se hvordan markedet vil tolke dette.
snoken
16.10.2020 kl 09:36 1830

Vanvittig! I love it
Sky is the limit!

Hvor mange aksjonærer ødela DnB for denne gangen !! Først var det Nel i mars med selg og kursmål 5 kr. Samtidig kjøper dnb sine fond Nel.

Markedsverdien på Scatec har, på noen morgentimer, steget omtrent like mye som hele
kjøpesummen fra Norfund. Spesielt!
JeanPaul
16.10.2020 kl 09:58 1731

10 mill før skatt, men verdsettes til nesten 40 Milliarder ?
snoken
16.10.2020 kl 10:05 1683

Eiendelene stiger,scatec er et vekstselskap
ynot
16.10.2020 kl 11:07 1569

Dette gir EQNR en unik sjanse til å øke sin innsats innen fornybar energi!

RT: 270.400 +24.72%

Kursen falt ved stengetid men bør kunne ta seg opp igjen. Legg merke til dette
"Ifølge selskapet er oppkjøpet ventet å levere avkastning langt over Scatec Solars kostnad på egenkapitalen og at det vil være høyst innvannende på underliggende inntjening i 2020 og utover."

Jeg tror dette løfter kursen mot 300 iløpet av året

Hentet fra denne artikkelen

Gigantoppkjøp fra Scatec Solar: Kjøper SN Power fra Norfund for 10,9 milliarder kroner | DN
https://www.dn.no/bors/scatec-solar/sn-power/norfund/gigantoppkjop-fra-scatec-solar-kjoper-sn-power-fra-norfund-for-109-milliarder-kroner/2-1-894663

Overraskende liten interesse for denne på forumet egentlig. Syns jo risikoen er lav i denne kontra mange andre ESG-selskaper gitt den track-recorden og vekstutsiktene man ser.

Nå har NEL og Scatec nesten samme verdi. Jeg er ikke i tvil om hvor jeg hadde kjøpt aksjer. Interessen for Scatec tar seg nok opp fremover
snoken
17.10.2020 kl 23:07 937

Har vært med siden 86.- Litt kjøp og salg innimellom,solgte tredjedel i mars før fallet begynte.Inn igjen på 125.- Og sist nå på 228.-
Tror jaggu jeg kjøper mer nå. Har trua på Scatec og skal sikre meg mest mulig aksjer. Denne tror jeg dobbler seg ila et par år.
Tbra
18.10.2020 kl 10:37 733

Kor bra var kjøpet ,blei de betalt vel mye i forhold kva ein fekk i noet .? På lang -lang sikt er de nok ein bra deal ? Kva tid kommer ny emisjon , den kommer nok forholdsvis tidleg .

Det virker som de som har satt seg inn i caset mener at kjøpet er en god deal for Scatec og vil gi positiv bidrag på bunnlinjen og meravkastning til aksjonærene. Kursøkningen på fredag er riktig men vil nok stå litt der til emisjonen er gjort. Det kommer nok en kapitalutvidelse. Som regel pleier kursen å øke etterpå.

Det blir vanvittig spennende fremover!

Den som spiser kan selv bli spist – E24
https://e24.no/boers-og-finans/i/VqbBmp/den-som-spiser-kan-selv-bli-spist
snoken
18.10.2020 kl 20:21 441

Er nok mange som har brennt seg på Scatec.Shorting og kortsiktighet .
Ser du noen år fram,er scatec noe av det tryggeste og mest aksjonærvennlige.En emisjon eller to kommer,men det må man regne med,når et selskap vokser.
Bare å sitte klar med cash.Den som har mest aksjer vinner! :-)