Verdivurdering NANO / PCIB / PHO

Scoopfinder
23.09.2018 kl 08:20 2410

PRIS / STATUS / likelihood of approval (LOA) / Aksjekurs potensial

NANO : 2,6 mrd / Fast-track / 70% (?) (Mitt estimat) / >10* (26 mrd)

PCIB : 0,86 mrd / Orphan designation - potential for accelerated/conditional approval based on interim results / 80% (?) (Mitt estimat) / >100* (86 mrd)

PHO : 1,2 mrd / (FDA) approved. / 100% / >50* (60 mrd)

Risk/reward (min vurdering) :
1 - PHO - Så godt som garantert suksess. (50% av porteføljen)
2 - PCIB - Potensiale til å revolusjonere hele kreft- og Vaksineindustrien. (35% av porteføljen)
3 - NANO - Neste «Algeta» (15% av porteføljen)
Redigert 19.01.2021 kl 23:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2018 kl 09:28 2349

Potensialet er brutalt. No har eg kun Pho og pcib og noen svenske ekstrem risk case, men treffer Pho med 50x og pcib med 100x så bikker eg mye penger.

Vær sikker på eg kommer til og dette av tidligere;)
Redigert 23.09.2018 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.09.2018 kl 09:56 2300

Før jeg sluttet å snakke med meglere og analytikere for 12 år siden, så var det en megler som rådet meg til å satse en del av pengene mine på 10 lovende utviklingsselskaper i tidlig fase innen farma-sektoren i Norden, og han mente da at jeg ville være garantert å få treff på minst en av disse selskapene med mangfoldig X innsatsen.

Det ble aldri noe av at jeg fulgte rådet..
Det jeg har satset i farma-sektoren nå er plassert i Photocure rett før oppgangen begynte..
Scoopfinder
23.09.2018 kl 10:03 2288

Skulle jeg ha satset alt på ett kort måtte det blitt Pho, men ved å fordele på alle 3 svinger saldoen på konto mindre. Dermed øker sjansen for at jeg har baller til å sitte løpet ut i alle 3.
Slettet bruker
23.09.2018 kl 10:13 2262

Scoopfinder

Slik jeg ser det, skal det både store baller og god rygg til for å bære den potensielle oppgangen fra pres av Q4 den 08.02.2019 og videre framover.

Det er viktig å forberede seg mentalt på alle eventualiteter, men spesielt viktig er det å være forberedt når en aksje går amok på oppsiden.
Scoopfinder
23.09.2018 kl 10:22 2239

Jeg ønsker ikke å opplyse om egen økonomi, så om dette er drømmer eller erfaringer får bli opp til dere å tro hva dere vil om.
Uansett, mitt mål har alltid vært å være økonomisk uavhengig. Dvs å ikke jobbe for andre. Å kunne gjøre hva man vil, hver dag.
Hvor mye trenger man ?
Jeg mener man trenger bolig, hytte, bil, båt pluss 500.000 kr netto pr år for å leve av.
Hvor mye kapital trenger man for å kunne høste 500.000 årlig uten å spise av lasset ?

Med 10 millioner i et indeksfond kan man over tid regne med 10% årlig avkastning.
Setter man av 2,5% for å dekke inflasjon og har aksjene på Aksjesparekonto kan man høste 500.000 årlig uten å spise av lasset.
Kapital over 10 millioner kan man sette i biotec med høyere risiko. Man ender uansett ikke opp som Einar Aas, men kan bli rikere enn han var.
Dessuten kan man sove meget godt om natta ?

Men for å komme dit raskt, er det sannsynligvis lurt å investere tungt i Pho/Pcib/Nano heller enn bil/båt/hytte......etc
Redigert 23.09.2018 kl 10:32 Du må logge inn for å svare
bateman
23.09.2018 kl 10:34 2213

Biotech på Oslo børs trenger sårt et oppkjøp eller en fet parteneravtale.
Da vil det få flere av Radforsk selskapene inn på radaren til BP, flere investorer vil få øynene opp for denne sektoren her i Norge, og oppkjøpspremien investorene sitter igjen med vil i stor grad bli pløyd tilbake i resterende norske biotechs.
Frem til det kommer denne delen av OB til å forsette livet på skyggesiden, og vi som følger aksjene kan fortsette å laste opp med billige aksjer. Enn så lenge....
Redigert 23.09.2018 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
23.09.2018 kl 10:36 2208

Kanskje FimaNac blir førstemann ut med en partneravtale ?
Durable
23.09.2018 kl 10:48 2177

Jeg tenker at jeg trenger ca. 30 millioner kroner, for å kunne være mer eller mindre økonomisk uavhengig.
Da har jeg inkludert gjeldfri bolig, fritidseiendom, bil osv. i disse tallene.

10% årlig avkastning er nok oppnåelig, men jeg ville ikke basert meg på det.
En portefølje på 10 millioner kan jo dessuten fort bli «barbert» ned til 6 millioner ved et krakk i aksjemarkedet.

Jeg er tenker at 30 millioner vil gi meg muligheten til å jobbe 50% fra jeg fyller 45 år og muligheten til å pensjonere meg tidlig når jeg fyller 60 år.
Om jeg velger å gjøre dette hvis jeg kan vet jeg ikke, men da har jeg i alle fall muligheten til å gjøre det, hvis jeg vil.
Trives utmerket i jobben min, så det vil neppe være noe jeg vil prioritere.

Gjeldfri bolig, fritidseiendom, bil(er) osv. står høyere på listen, samt muligheten til å hjelpe barn og eventuelle fremtidige barnebarn økonomisk. :-)

Å ikke spise av lasset er jeg forøvrig ikke så opptatt av. Jeg har ingen behov for å være den rikeste beboeren på gamlehjemmet. ;-)


For å være fullstendig økonomisk uavhengig, samt kanskje kunne unne seg en smule luksus, mener jeg at man bør ha en formue på 45-50 millioner. (avhengig av hvor gammel man er da, selvsagt).
Redigert 23.09.2018 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
focuss
23.09.2018 kl 11:07 2146

Bateman
Helt enig med deg i at ett oppkjøp eller fet partneravtale ville brakt ny energi til sektoren. Skulle jeg inngått veddemål på hvor det kommer først vil jeg ikke valgt de i trådstart, men Targovax. Dette fordi det synes som om det er i deres segment BP er mest oppkjøpskåte for tiden.
Slettet bruker
23.09.2018 kl 11:31 2095

Det er veldig forståelig at folk er mest opptatt av det de har satset penger på, men personlig er jeg sikker på at PHO vil bli den store vinneren av ikke bare farma-selskapene på OSE de nærmeste månedene og årene, men også den den største vinneren innenfor hele OSE-systemet, og derfor fører jeg en oppdatering hver ulke over noen av de mest interessante farma-selskapene i OSE-systemet, bortsett fra PCIB.

Så kan man spørre hvorfor jeg ikke satser mer enn jeg har gjort i PHO, og da er svaret at jeg på et tidspunkt etter et stort tap bestemte meg for en strategi som jeg holder meg strengt til med visse unntak av og til som i NEL, hvor jeg for øvrig bare har noen få aksjer nå.
Kalleklovn
23.09.2018 kl 12:42 2036

Ja ja spennende måneder/år blir det fremover uansett hvilke biotekselskap en sitter i.

Får bare håpe en sattsett på riktig hest.

Nocturne
23.09.2018 kl 20:58 1882

Høres ut som vi har ganske lik økonomi da jeg også har regnet med mellom 30 og 40 mill. for å være økonomisk uavhengig. Er nok enda noen år til med farten til disse biotekselskapene men den som venter på noe godt venter forhåpentligvis ikke forgjeves :)