Aluminiums prisen til nye høyder! Hydro i All Time Low.

rotweiler1
NHY 16.10.2020 kl 17:16 1286

1870 dollar/ tonn i dag. Med en dollar kurs på 9,35 blir det nesten 17.500,- nok pr/ tonn (tilsvarende 2.190 dollar/ tonn for et par år siden), men da var Hydro i over 50 kroner/ aksje.

Kan noen finne en eneste gang i historien der Hydro aksjen er priset lavere mot alu-prisen i NOK enn i dag...?

Jeg klarer det ikke.
Redigert 20.01.2021 kl 08:25 Du må logge inn for å svare
nucleus
16.10.2020 kl 17:26 1243

Tror folk avventer Q3 rapport og guiding fremover, vette f-n, men noe slikt må det jo være. Norsk Hydro har alle forutsetninger for et rykk oppover, med bedre prognoser for økt inntjening.
Slettet bruker
16.10.2020 kl 18:04 1159

det er pga daukjøttrabatten vettu

profesjonelle aktører holder seg langt unna daukjøttfabrikken med mafiastaten som storeier

min våte drøm er at mafiastaten selger sin eierandel til StoreUlv og/eller andre profesjonelle aktører som f.eks PE fund. da ville all daukjøttet bli trimmet bort relativt kjapt og ledelsen bli stilt ansvarlig for å skape verdier for sine eiere og kursen fly til månen :)

nå sitter daukjøttgjengen å drikker kaffe latte dagen lang, teller sauer og hever feita lønn :(

heldigvis har er jeg i pluss ellers hadde jeg vært fly forbanna men kjenner jeg begynner å bli drittlei av daukjøttetfabrikken da det er andre bedre investeringer som kan gi meg feita gevinst :)
nostalgen
16.10.2020 kl 18:43 1097

wollmilchsau Hvis du har andre investeringer som gir deg "feita" gevinst, må du jo være en idiot som sitter i Hydro.
Blitt populært og kalle Hydro styre daukjøttfabrikk gitt.
Hydro er en tung skute og snu, synes Aasheim virker og være godt i gang, men tenker vi trenger 1 til 2 år til før en kan konkludere om hun er rett mann på rett plass.
Er jo helt fint at en kan kjøpe kvalitet til en god pris, har kjøpt med begge hender i et par år nå, og håper aksjen er et godt kjøp i et år til så jeg rekker og akumulere mer.
For min del er Hydro en aksje som jeg tror vil gi bra avkastning med lite risiko, og hvor en må ville være villig til og være invistert over tid.

MProd
16.10.2020 kl 19:22 1041

In NHY we trust. Er tålmodig da. Nå er vi klar for nytt "rykk" mot 29. Får håpe vi ikke dupper ned igjen til 25-26 igjen.