Archer - Klondyke i Argentina - NOK 50 MRD skal pøses inn fra nå

Slettet bruker
ARCHER 16.10.2020 kl 22:35 28061

Dette er den kjente ketchupflaska.
Alt vil komme på en gang når YPF nå pøser inn penger i Vaca Muerta, da vil alle de andre oljeselskapene som er til stede også gjøre det samme. Hvis ikke går toget fra dem, så her blir det klondyke for boring av olje og gass, i motsetning til Nord-Amerika som ligger helt nede fortelling.

Her vil verdiene sprute fra allerede i dag. Sjekk denne linken, og sett på norsk/engelsk teksting.

https://www.youtube.com/watch?v=Sm5mM_XV0p8&feature=emb_title

Som dere ser er dette riggen til Archer, og dette er ikke noe gjørme høl med møkkete arbeidere hvor tenna er kasta inn i munnen på dem.

Dette er superbull!
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
klassisk
06.11.2020 kl 23:25 5549

Utviklingen er perfekt... selskapet leverer bedre enn guidet for året og bruden må/bør ikke pyntes. Guider sterkt videre og gjeld er under kontroll. Her holdes det igjen i det lengste, men det blir bra når joiken endelig kommer ;) god helg og snakkes om 3 mnd :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Pølsebua
07.11.2020 kl 10:58 5437

Så ble det ingen fest denne gangen heller. Til tross for at begge riggene gir bidrag. Det er vel dem som redder EBIT. Jeg er også skuffet over regnskapsføringen. De har ALLTID extraordinary items. De presenterer EBITDA før disse. Men når de alltid har dem, er det vel ikke særlig ekstraordinært. Altså: de presenterer alltid en bedre EBITDA enn de faktisk har. Jeg synes det er uærlighet.
Men gjelda reduseres. Driften går i pluss. Aktiviteten er økende. De opererer brownfields. De opprettholder kontraktene.
Fortsetter det sånn, så ordner det seg til slutt. Men det kan ta noen år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
exbroker
07.11.2020 kl 11:50 5503

Enig, alltid ekstraordinære justeringer er en uting og noe fundamentale investorer bør ha på listen over sine investeringskriteria. Nok en ting som gjør at mange større institusjonelle investorer holder seg unna, enn så lenge. Samtidig er det jo flere år med ekstraordinære ytre faktorer som har truffet de hardt og som de har hatt kostnader for å tilpasse seg for; oljepriskrig med priskollaps, covid-19 etc.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Tbra
07.11.2020 kl 22:49 5357

I flg. finansavisen reportasje om archer ,så står de at i løpet av koronaåret vil dei ha redusert gjelden med 900mill.nkr. De står de respekt av,
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2020 kl 23:30 5317

Ja, det er ca nok 7 i lavere gjeld pr aksje, hvorav nok 3,1 ble ettergitt av Seadrill mot justering av konverteringsnivå for gjenværende gjeld på kurs ca. Nok 3,8.

Hvis gjelden konverteres blir de kvitt ytterligere 120 mill. i gjeld, tilsvarende 0,8 pr aksje. Konvertering vil evt bety en mindre utvanning på ca. 20%, men gjelden blir redusert verdimessig likt.

Archer håndterer sin gjeld helt greit, etter renter, investeringer og skatt. Det er ikke noe som tilsier at Archer skal være helt gjeldsfrie, så på ett nivå, så vil markedet prise inn verdi på aksjene. Dagens verdi på selskapet er tilnærmet lik 0,-, på nok 300 mill., og selskapet har de siste årene, og indikerer fremover å kunne nedbetale 1-2 ganger selskapsverdien hvert på gjelden.

Så snart markedet blir overbevist om at ovennevnte er tilfellet for fremtiden, vil kursen lett kunne løftes med 6 gangeren.

Archer kunne teoretisk, gjort en emisjon og innfri halvparten av gjelden, og fortsatt kunne klart å betale ca. 25% utbytte på kapitalen. Dette ville fjernet skepsisen for gjelden, vist bedrede resultater og cashflow, men det vil egentlig være helt unødig. Det er bedre som investor å ha høy gearing, som vil gi høy avkastning på egenkapitalen, samt at inflasjonen spiser opp gjelden i store gulp i forhold til dagens børsverdi.

Dersom inflasjonen er 2%, så blir netto gjeld ca. nok 100 mill. lavere hvert år, tilsvarende 75 øre pr aksje som er ca 35% av børsverdien.

Archer skaper løpende store verdier for sine aksjonærer så fremt driften minst er like god som nå. Den ventes jo bedret betydelig ytterligere også.

Det er bare synd verdiskapingen ikke synes så godt i utfordrende marked med reduserte inntekter, omstillingskostnader og nedskrivninger. Archers store tap via nedskrivninger har ingen betydning så lenge driften er så god som nå og kan opprettholdes med investeringsnivået de har, og gjelden blir betjent. Nedskrivningene er bare nedskrivning av gammel moro og slitasje, men som holdes i sjakk med investeringsnivået de fint håndterer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.11.2020 kl 23:56 5291


Driften til Archer er svært oversiktlig og skalerbar ift. markedssvingninger, så dette går bra.

Omdal spår ny supersyklus for olje, og den ligger ikke langt fram i tid.

Jeg har også svært tro på at oljemarkedet vil slå tilbake, all erfaring fra tidligere kriser har vist det. Olje vil det være stor bruk for selv om det er en del bompengesnikende Teslaer i Norge, men ingen andre steder.

Ta plass og vent og se.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
hofa
08.11.2020 kl 08:44 5198

Ingen tvivl om at vi går en positiv fremtid i møde. Olieservice vil der være brug for i resten af dette århundrede. GTR hvornår kan vi forvente at være gældfrie, selv om det ikke er et mål i sig selv, men alligevel. Vi har milliard kontrakter i piplinen og ingen grund til at tro det ikke fortsætter.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.11.2020 kl 13:28 5075

Det er nok mange år, det er ikke normalt å finansiere eiendeler for ca 9 mrd, fult og helt med egenkapital.

Går det greit fremover bør gjelden være halvert om 5 år.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
hofa
09.11.2020 kl 10:03 4798

Deres produktions apparat har en værdi på langt over 10 milliarder, men det forrentes rimeligt pænt og jeg er overbevist om vi går en lys fremtid i møde. Håber snart vi får en afklaring med JF, det er snart lang tid sidenhen købte aktier til 4,30.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
09.11.2020 kl 10:20 4763

Hvor lenge skal Seadrill holde på med å finne en kjøper?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
TradeGood
09.11.2020 kl 10:35 4734

Verdi-messig så kan vi kanskje sammenligne Archer og Scana?
Pr i dag er Scana vesentlig høyere i børsverdi enn Archer, men samtidig har Archer en vesentlig høyere ebit og fart i nejusteringen av gjeld...Det ene selskapet har
Archer har en organisasjon på 5000, Scana en liten gruppe på 100 personer med sine 3 underselskaper.
Hvem har potensiale til høyest avkastning, og hvor er gearingen størst?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.11.2020 kl 10:36 4732


Regner med at de blir tvunget nå, kreditorer og aksjonærer vil ikke bistå med unødvendig kapital.

De er ikke i en posisjon til å binde opp unødig kapital og spekulere i fremtidig oppside.

Fredriksen vil kjøpe, for han vil ikke stadfeste en brannsalgspris på Archer til noen andre.

Uansett er det jo positivt, enten tror Sdrl på fremtidig bedre pris, eller så er det positivt med Fredriksen som enda større eier som viser troen og prisen blir nok et godt stykke over børskurs.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Sindybadindy
09.11.2020 kl 11:40 4667

Såg bilde av fredriksen i går i aviso. Han såg forbanna ut
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
09.11.2020 kl 12:15 4629

Bra, en Fredriksen på krigsstien liker vi!
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Graastein
09.11.2020 kl 12:44 4589

Kanskje argentinavirksomheten burde selskap? Jeg tenker at nordmenn og Archer, vil slite i et miljø preget av korrupsjon og lureri. Andre selskaper vil sikkert få mer ut av argentinavirksomheten, samtidig, som det kanskje nå er mulig å få en ok pris.

Jeg tenker at det nå bør tas grep for å få frem verdiene i selskapet, nå er selskapet kommet over kneika, og hensynet til aksjonærene bør stå i sentrum.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
klassisk
09.11.2020 kl 14:42 4507

En vaksine som sakte men sikkert rulles ut er akkurat det vi trenger for å redde liv, men også for å gi trygghet i markedet og økt oljepris med økte investeringer og ny giv. Archer er så sykt klar for en trigger som slynger kursen oppover. Tenk på alle triggere som kursen har stått imot på oppsiden de siste 18 mnd. Når denne kommer og reelle verdier og framtidsintjening prises inn blir det fest!!!
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
drømmeren
11.11.2020 kl 09:50 4214

Sdrl rykker som vanlig men archer som har bedre inntjening og økonomi står på stede hvil i konkurs prising...
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
11.11.2020 kl 09:59 4196

Omsetningen er horribel i Archer
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
hofa
11.11.2020 kl 10:49 4143

Sdrl er oppe 30 % på den sidste uge og Archer står fuldstændig stille. Der er ingen sund fornuft i dette, men uden omsætning er det vanskeligt. Vågn nu op Sdrl aktionærer.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
11.11.2020 kl 14:00 4020

Bra omsetning så langt i dag :)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.11.2020 kl 14:06 4010


Investorer er helt tussete som ikke velger å kjøre bet i Archer om at kursen er alt for lav på dagens nivåer.

Ser ut som om noen lukter lunta i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
11.11.2020 kl 15:26 3932

Om det ikke var for at jeg har nok "egg" i kurven min, ville kjøpt flere aksjer i dag!
Bra omsetning i dag også så langt, men ikke glem at DET alltid er noen som vet mer enn andre!
Selv har jeg ingen planer om å selge mine, for alltid noen som _må_ selge, håper og tror at "noen" har solgt nok nå på 2-tallet?
Bare å se til JUM/Rec, hvor DNB tvangssolgte for kr. 1,31 til KIR/Aker Capital, aldri noe lurt å pantsette sine egne aksjer, kan lett miste kontrollen!
PS: denne linken er bare for de som betaler for å lese nyheter på FA;
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2020/11/11/7586676/taperaksjene-pa-oslo-bors-har-hatt-uflaks-i-ar-men-det-er-den-store-gjeldsbyrden-de-har-bygd-opp-som-virkelig-knuser-dem.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Rakettrally
11.11.2020 kl 20:05 3747

Norske bull med BUY anbefaling

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=ARCHER.OL

Har bommet litt på sine kjøp i det siste, men i dag var det bra oppgang på greit volum. Får håpe at den går riktig vei fremover

Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
12.11.2020 kl 02:16 3561

Takk for linken, ikke lest alt, kanskje derfor det ble høy omsetning i går onsdag, men fortsatt mange selgere/aksjonærer som ønsker å selge på 2-tallet dessverre.
Selv tror at et positivt marked, nesten alt i grønt, DNO har også fått seg et løft pga. olje prisen, kan være grunnen, men hva vi trenger nå, er noen som ønsker å kjøpe Archer aksjer for mer enn en million, ville hjulpet på aksje kursen.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
jonjørn
12.11.2020 kl 13:50 3364

Hva skjer med denne? Følge litt med nå.

Var opp i 2.50kr i går men nå i 2.20kr. Er dette normalt for Archer?

Har det blitt noe dårlig nyheter?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Max10
12.11.2020 kl 14:11 3333

Et klokelig råd er å holde seg unna Archer aksen... Har du falt for fristelsen å putter penger i denne, så for guds skyld dump dritten så fort anledningen byr seg..
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
12.11.2020 kl 15:48 3253

Ingen peiling, men alltid noen som vet mer enn andre. Sitter selv med tap, har ingen planer om å selge mine for under 5 kroner, men om vi noen gang kommer til å se 5-fem tallet er en helt annen sak, ikke meg tør å spå om!
Nei, ikke til å forstå seg på, hver gang denne stiger på høy omsetning, faller tilbake dagen etter. Kanskje noen tom. tar gevinst, om de kjøpte for kr.1,30 torsdag 12. mars!
Selv har jeg ingen tro på, at "noen" bevisst holder kursen i "sjakk matt" ved bevisst å selge aksjer hver gang kursen går opp, for å holde kursen nede, men skal aldri si aldri, men for meg blir som å tro på Julenissen.
Helt enig med en annen kommentar du har fått, at dette er typisk for Archer aksjen, men langt fra enig med denne om at du bør selge deg ut, om du da ikke kan ta et tap. Selv har jeg ingen belåning på mine aksjer, har full kontroll, og det er en god følelse
Selv har jeg interesser i mer enn 10 selskaper, at nok en god dag, kan glede meg over at NEL med flere andre stiger, men om jeg hadde "noen" hundre K å handle for, sikkert ville kjøpt flere aksjer i Archer, at ikke føler for å nevne andre enn Norsk Hydro hvor jeg har kommet i balanse. Hadde flaks da jeg solgte meg ut sist for mer enn 60 kroner, så mye å velge mellom, det være seg AXA, DNO, HEX, KIT, NATTO med flere, ikke minst Petrolia som har vært med på det største oljefunnet så lang i år!
Mitt gode råd til deg, er derfor å lese deg opp, stole på din egen magefølelse, ikke høre på mine eller andres anbefalinger om hva du må eller bør gjøre!
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
12.11.2020 kl 15:54 3230

Sukk, og en påstand jeg ikke ville våget meg selv til å skrive. For hva jeg vet, kanskje du har en god grunn for å være bitter, at du har lagt så alt for mange "egg" i samme kurv?
Beklager, men om du vet noe vi andre ikke vet, ville satt stor pris på om du kunne informert oss andre om?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
jonjørn
12.11.2020 kl 15:55 3227

Takk Jono. Ja, det stemmer nok at man skal ikke høre på andre som skriver her inne. Det er mange optimister i Archer som tror på 10 dobling og russisk prosenter. kurs utvikling viser en annen historie.

Den er litt for volatil for meg. Jeg leter etter annen kandidat tror jeg.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
RyddigSamtale
12.11.2020 kl 16:52 3164

Jeg har prøvd å lest meg opp på Archer, så rett meg om jeg har feil.
Men slik jeg ser det så gjordet Archer en rekke restruktureringer og kostnadseffektiviseringer i starten av året.
Archer er fortsatt EBITDA positiv og EBIT positiv (med fortsatt høy og ok margin til tross for året).
Archer har 47m i cash ved Q3 som er mer enn m.cap til selskapet.. De har også likvide midler i tillegg til selve cash.
Archer fikk flyttet mesteparten av gjelden til 2023, og ihht rapporten har de rigger på kontrakt til 2022 (+opsjon) og noen til 2024. Cash balansen de har er nok til å betale gjelden som skal forfalle i 2020,2021 og 2022.
Selskapet har riktignok 520m$ i gjeld (antatt 500m$ i utgangen av året).

Jeg sliter litt med å se så stor nedside i aksjen, Archer har hatt en del utfordringer med Covid19. Betydelig inntektsfall, nedstenging i Argentina, fortsatt ser tallene "ok" ut og restrukturering er på plass og jeg ser ingen store hindringer de neste to årene.

Jeg leser det som blir skrevet her i tråden, og fortsatt ser jeg ikke en stor uforutsett bombe i denne aksjen. Er det noe jeg ikke får med meg utenom gjelden i 2023?
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
12.11.2020 kl 18:21 3074

Du har sikkert lest deg mer opp enn meg selv, som bare har leste meg opp på hva som børsen melder om. Burde som deg, sikkert lest meg bedre opp, men så langt bare har fått med meg, at selskapet tjener penger, og hva som forundrer meg også, like mye som sin egen børsverdi i løpet av et Q?
Nei, og hva som er mitt problem, følger med så alt for mange selskaper, at mitt mål er å redusere disse for neste år, at ikke lengre kan se bort fra at jeg kommer til å ta et tap, men da ønsker å selge mine aksjer jeg eier privat til eget AS.
Forstå meg rett, at trykket på selgere kan blir større, men kan love dere alle -- at jeg ikke forstår meg på denne aksjen, selv om jeg har stor tro på, men som jeg og andre har påpekt mange ganger, at "BRUNE" oljeaksjer er ut dessverre, at noen i ungdommen tror at alt kan erstattes, at om alle kjører EL bil, kommer til å trenge i mange år framover, oljebaserte produkter, det være seg plastposer osv.!
Kan ikke annet enn å gjenta meg selv, løp og kjøp! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2020 kl 18:24 3067


Veldig riktig.

Du tar imidlertid litt forsiktig i. Cashflow er ikke bare positiv den er meget positiv, rundt 200-400 mill. pr. år, som enten kan benyttes til å investere mere enn de allerede gjør, nedbetale gjeld, eller til utbytte om de hadde fått lov til det.

Argentina er allerede fult oppe å går igjen etter Corona ved årsskiftet, og forventes styrket ytterligere pga. satsningen i landet.

Archer forventer også sterkere drift i alle områder fremover.

Inflasjonen på antatt 2% i året spiser av gjelden løpende.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
12.11.2020 kl 23:52 2870

Håper bare at du vet mye mer enn meg. Selv har fått med meg, eller mener at jeg har lest om, at Argentina er problemet, men i disse corona tider, lett å skylde på om ikke alt går like bra, ikke minst sliter med inflasjonen som du mener er bra for gjelden, bare noe svada -- spør du meg, men ingen har gjort dessverre.
Selv er jeg overbevist om, at problemet til Archer er og blir Argentina, sikkert ikke bare dette, men hva som holder kursen nede som en "penny stock"!
Hva Archer trenger og som ville gitt et løft, er f.eks. mer jobb i Nordsjøen med mye mer som jeg ikke kommer på nå ... :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
13.11.2020 kl 00:02 2856

Mye å velge mellom, selv ville kjøpt flere i Hydro, KIT, AXA, DNO med flere. Om jeg skulle valgt noe jeg ikke har interesser i, måtte bli Kalera eller Vow, for ikke å glemme gode gamle Elkem. Børsen er som en stor "snopebutikk", så alt for mye å velge mellom! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2020 kl 01:48 2806

En gang til:

Archer venter full drift i Argentina fra årsskiftet det har de sagt, Nordsjøen forventes også normalisert, utstyrutleie også, Modu rigger er i drift.

Da er de høyere enn der de var tidligere og Ebitda forventes å være høyere enn usd 120 mill. Av dette går 40 mill til investeringer/capex, 30 mill til renter, resterende 50 mill kan gå til nedbetaling av lån som i kr er 450 mill. Dette utgjør 3 kr pr aksje pr år, altså mer enn hele børsverdien pr år. Alternativt til nedbetaling kan dette litt frem i tid gis som utbytte. Imidlertid vurderer jeg det som det samme, verdiene tilfaller aksjonærene uansett.

Dette er normalisert forventet drift fremover.

Skulle klxe kaste av seg fremover, og ytterligere generell vekst, blir det ren bonus.

Underskudd kommer av store av og nedskrivninger og ekstraordinære omstillingskostnader, dette har ikke noe med normal drift å gjøre. Underskudd gir enn så lenge ingen skattekostnad i nevneverdig grad.

Bruker du en verdsettelse på konservative p/e på 5, skal kursen i 15,-.

Archer forventer oljetoppen etter 2030, dette tilsier normal til økt drift langt fremover. De skal også bli med på det grønne skiftet og det gir nye muligheter.

Her er det ingen fare, de er svært skalerbare, de klarer fint å tilpasse kostnader til endring i drift om de må. De har stor vekstkapasitet på plass.

Rask kursutvikling kan komme ved oppkjøp av hele Archer, salg av Argentinavirksomhet for antatt 3 mrd eller Modurigger for 1,5 mrd.

Da ville verdiene kommet raskt til syne. Skal ikke kimse om at ny supersyklus som Omdal forventer eller troen på dette, kan utløse kjempeverdier før du aner.

Archer hadde ikke så bra drift som nå og så lite gjeld for bare 2 år siden, da var kusen i 13,-. Pareto hadde kursmål 26,-.
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
13.11.2020 kl 01:57 2791

Takker så meget for svaret ditt, ingen tvil om at du er mye mer opplest enn meg selv, men kan ikke la være å gjenta meg selv, at Argentina er og har vært et stort problem.
Samme det, har skrevet om også, ville kjøpt flere aksjer om noe å handle for, ikke ønsker å selge noen av mine andre, å belåne mine aksjer kommer ikke på tale.
En god natt, har brukt noen timer på å kjøpe nytt kombiskap til kjøkken, mye kjappere om jeg hadde gått i butikken, blir for mye rot og lesning ved netthandel! :-)
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2020 kl 11:27 2631


Enig
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.11.2020 kl 16:00 2503


Få med stort på hjertet her i dag
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
13.11.2020 kl 16:25 2476

God helg!
Kanskje noen får "piggene" ut hver gang jeg skriver noe?
Kan ikke annet enn å beklage min dårlige humor! :-)
Ja, jeg er har vært i flere 10-år en "Trygve fan", og nå den eneste papir avisen jeg betaler for!
Nei, tror ikke jeg kommer til å fornye Kapital, blir for mye å lese, kjekkere å se på TV for meg, mens jeg skriver dette!
Om jeg leser Kapital eller papir avisen til FA, ikke kan gjøre noe annet enn å nyte solen som det er lenge siden ...
Fra noen tanker som er veldig rart, at ikke større omsetning i Natto?
Sukk, ikke fikk med meg at FA hadde skrevet om, før i dag, nesten 2 sider med bare positive nyter!
Gjorde et tappert forsøke på å søke, men fikk bare denne opp: https://bors.finansavisen.no/instrument/NATTO.OAX
Ja, jeg er like frustrert som alle andre!
Som jeg skrev om i går eller natt på en annen tråd, at jeg ikke ønsket å utale meg om hvilke aksjer jeg ville kjøpt i dag, fikk meg til å nevne Hydro, Kalera, Vow, Elkem med flere, ikke alle hadde det like bra i dag, bare flaks at jeg traff på Hydro og Kalera på en sideslengs dag på børsen.
Ønsker bare å få fram, at jeg er ingen "gud", sitter med store tap, ikke minst i AXA som en gang lette etter gull i Afrika! 😑
Snart stenge tid på børsen, ikke så bekymret for min største investering i NEL, har tross alt tatt seg igjen fra nesten bare 15 kroner, noen uker siden, at ikke har planer om å selge flere aksjer, solgte noen i juli for å kjøpe en "sjø ridder", "hytte" i Spania og noen millioner til Kirkens Nødhjelp! 🙂
Nei, ikke helt sant, men ikke langt i fra dessverre, kunne gjort om ikke rotet meg bort i THIN "film", trenger ikke NetFlix for å oppleve grøss! 🙁
Samme det, til tross for flere millioner i tap de siste 20 årene, ikke noe problem med å bruke 50K på nye hvitevarer, at hva som kostet mest, var elektrikeren, som jobbet 5-6 timer med å legge inn en ny kurs, fikk faktura i dag, nesten 10K! 🙂
At de som sammen krangler om de skal velge 2-andre eller 3 sortering av panel bord, eller om flisene koster 250 eller 500!, ikke skal gjøre jobben selv, spiller ingen rolle om min nye ovn eller platetopp, ville kostet ett tusen mer!:-)
Sukk, at jeg kan skrive, ingen tveil om, men om jeg gidder å lese korrektur, kan sjekke om jeg har redigert, men ønsker alle en fortsatt fin og god kveld, fra her jeg sitter, snart mørkt og natt, ikke spist middag en gang, bare noen minutter før børsen stenger ...
Ønsker alle en god helg, middagen har sikkert alle andre spist opp for lenge siden, derfor en god kveld! 🙂
Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare
Jono
13.11.2020 kl 23:26 2309

Sukk, om hva jeg har jeg klart å skrive mye og langt om i kveld?
Selv store planer om å bli nabo med BD, ser vakkert ut! 🙂

Redigert 21.01.2021 kl 07:00 Du må logge inn for å svare