WHO åpner opp for BGBIO godkjenning ?

BioBull
BGBIO 17.10.2020 kl 09:13 15243

Global helseambassadør i Utenriksdepartementet Jon-Arne Røttingen under gårsdagens innslag i Dagsrevyen 16.10.2020 bekreftet at vaksiner mot COVID-19 ikke viser seg å være så effektive som man tidligere håpet på.

En langt mer spennende kommentar fra Jon-Arne Røttingen i innslaget er at han for første gang langt på vei antyder at «anti-virale medisiner« fra mindre forsknings miljø ( typisk eksempel er BGBIO) kan vise seg å være mer effektive mot COVID-19 enn vaksiner.

Hittil har ikke WHO benyttet seg av medisiner som ikke er godkjente legemidler i sine SOLIDARITY studier (https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/global-research-on-novel-coronavirus-2019-ncov/solidarity-clinical-trial-for-covid-19-treatments).

Jeg føler og håper at denne praksisen nå er i ferd med å endre seg.

Se innslaget i Dagsrevyen fra 16.10.2020

Nå er WHO Solidarity snart klar for medisiner fra Accord studiene og jeg tror at Bemcentinib en av de «heteste» kandidatene av medisiner som inneholder såkalte «monoklonale antistoffer» som egner seg best til pasienter i tidlig fase som har fått påvist COVID-19.

«Dette hindrer viruset til å kunne utvikle seg», iflg Jon-Arne Røttingen. Dette bekreftes på generell basis av Jon-Arne Røttingen på innslaget i Dagsrevyen 16.10.2020
https://tv.nrk.no/se?v=NNFA19101620&t=404s
(Ca 6min 20 sek ut i sendingen.)

Dette kan åpne opp for at Bemcentinib fra BerGenBio blir tatt opp i WHO SOLIDARITY programmet og forhåpentligvis godkjent som medisin betydelig raskere enn tidligere antatt - ikke bare mot COVID-19, men da også mot ulike kreft former og antibiotika resistente bakterier....

Løp og Kjøp



Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 13:02 5552

Funfacts:
Noen som vet hvor mye Gileaed steg på børs i ukene etter at WHO tok inn Remdisivir som prøve kandidat i programmet sitt og markedet mente Remdisivir hadde en effekt på Corona?

Svar ca 200 mrd kroner.

Bergenbio verdi i dag. 2,7 mrd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
ctrlaltdel
18.10.2020 kl 13:20 5536

Det er ca. riktig svar. Men de er i dag tilbake hvor de var før covid. Så får vi se da om de klarer forventningene til Q3 på 1.95 $. Det får vi vite 28.Okt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Kingoftheden
18.10.2020 kl 14:17 5430

I AksjeSladder i går ble Bergenbio fremhevet som et selskap å følge med fremover etter remdisivir ikke lengre blir SoC. De mener markedet (i likhet med mange av oss) er helt åpent og at den medisinen som viser Tegn til å hjelpe vil få et voldsomt fokus. De er også positive til utsiktene at Bergenbio kan sitte på nøkkelen her. På lik linje med oss som er aksjonærer. De nevnte også at to fond har solgt seg ned siste to ukene og at kursen sannsynligvis vil begynne å stige nå som de er ferdig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
18.10.2020 kl 15:11 5316

Det er nesten så jeg får medfølelse for VOLEON... Lurer på hva de ender opp med i tap om BGBIO plutselig står i 100 kroner før de rekker å foreta seg noe?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 15:24 5280

Regner med at de to fondene selger seg ut fordi selskapet ikke har en Corporate Governance som er forenlig med deres mandat for investeringer. Har neppe noe med Bemcentinib å gjøre
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 15:25 5268

Ser at dette listes opp som bivirkninger fra Bemcentinib i skrivet som Accord-deltagerne får utdelt:

The following side effects have been reported for bemcentinib:
VERY COMMON (happening in at least 1 of every 5 people)
• Diarrhoea, liquid bowel motions
• Feeling sick, as though about to throw up
• Changes in blood tests which show how well your liver is working
• Small changes in the electrical activity of the heart, without any change to the heart rhythm, but which need to be monitored if they occur.
COMMON (happening to more than 1 in every 20 people):
• Fatigue (feeling tired)
• Vomiting (throwing up)
• Lower numbers of the red cells in your blood (anaemia)
• Poor appetite (not feeling hungry)
• Small changes in blood tests that show how well your kidneys produce urine
• Skin rash (particularly in combination with other drugs)

Har fått inntrykk av at Bemcentinib nærmest var helt uten bivirkninger, men mer enn en av fem får forandringer på hjertets elektriske aktivitet. Høres sikkert skumlere ut enn det er, men vet ikke om jeg hadde meldt med frivillig til studien med den listen presentert,om jeg hadde milde covid-symptom- som vel er pasientgruppen det rekruteres fra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
klaesp
18.10.2020 kl 15:56 5197

Takk for info. Kan du legge ut kilde på innlegget ditt. Takk på forhånd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 15:58 5186

https://www.accord-trial.org/for-site-staff

Klikk på:
- Bemcentinib patient information sheet
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 16:02 5183

Medikamenter uten bivirkninger har vel som regel ingen virkning.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
klaesp
18.10.2020 kl 16:09 5142

Det er bare å ta frem lister for godkjente medesiner for blodtrykk eller smertelindring så er lista lang for bivirkninger .. Alle medesiner har en form for bivirkninger må veies opp mot toleranse og virkningsgrad..
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 16:09 5139

Milde symptomer stemmer ikke.
Blir jeg så syk at jeg trenger sykehus innleggelse og får valget mellom å være med på studien eller risikere å bli dårligere og havne i respirator samt ta annen medisin senere med langt verre bivirkninger så gjør jeg det gladelig.
Ligger du på sykehuset og det pr nå ikke finnes legemidler med dokumentert virkning tar jeg gladelig en medisin med forholdsvis lite symptomer for å prøve å unngå respirator.
Bemcentinib Under forsøket gis KUN til mennesker som er så syke at de må innlegges.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 16:12 5135

Har Godfrey fortalt at det ikke er bivirkninger med Bemcentinib også?? Huff
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 16:42 5021

Joda, vet at medikamenter stort sett alltid kommer med bivirkninger, men satt med et inntrykk av at Bemcentinib hadde veldig milde og veldig sjelden bivirkninger.
Nå er ikke jeg lege, så kanskje er det helt udramatisk med disse forandringene relatert til lever og hjerte hos 1 av 5. (Er ikke ute etter å snakke ned, skal sitte på BgBio til kreftmedisinen er lansert, men syns dette var interessante opplysninger, som jeg og sikkert mange andre ikke har hørt om før.)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 16:46 5006

Jeg antar at med disse bivirkningene så er det ikke forsvarlig å Bemcentinib til pasienter med mindre pasienten er innlagt. Spørsmålet er vel også at man må vurdere hvilke pasienter det er forsvarlig å gi Bemcentinib til. Rart Godfrey ikke har informert aksjonærene om dette.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 17:31 4884

Leser man bivirkningene på medisiner som testes eller gis til Corona pasienter i dag så er Bemcentinib den medisinen med desidert mildes symptomer, litt rart at dere ikke nevner det i samme slengen.
Skjønner dere vil billig inn. Men kan jo finne bivirkningene og sammenligne da😂
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
18.10.2020 kl 17:38 4859

Enig med deg :-) Heldigvis er det kompetent helsepersonell som vurderer hva som er forsvarlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 17:39 4885

Jeg har ingen planer om hverken å selge eller kjøpe. Jeg er fornøyd med det jeg har, og sitter long, og har kjemetroa på kreftcasen til BgBio.

Syns det er synd at man enten må baisse (eller hva dere kaller det) eller hause for å diskutere en aksje på dette forumet. Skulle ønske dette var et forum man kunne dele opplysninger, lære og bli litt klokere av å lese. Men det er alltid enten himmel eller helvete hos dere som skriver her.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Nanoq
18.10.2020 kl 17:58 4829

focuss: Du ligner en meget skuffet investor som investerte i BGBIO i mai til over 40 kr, og siden har realisert eller sitter på et tap på mer enn 20%...
f. eks. mistet Tesla-aksjen 50% av verdien på 1 måned i februar-mars da kursen falt fra 170 til 85 USD. I dag er kursen 440 USD.

Godfrey er verken "en totalt inkompetent dust" eller har "null troverdighet" som du selv har skrevet her i forum for noen uker siden. Et troverdig og kompetent styre i selskapet har heller ikke den oppfattelsen, ellers hadde han ikke hatt jobben i dag.

https://www.bergenbio.com/company/board/

PS.: Hvis du ikke i dag eier aksjer i selskapet (noe som vil være naturlig med den negative innstillingen til BGBIO og selskapets CEO som du utviser her), så fatter jeg ikke hvorfor du bruker så utrolig mye tid på å skrive utallige kommentarer om selskapet i dette forum. Selv eier jeg et pent 5-sifret antall aksjer i selskapet , men skriver bare en brøkdel av det antall BGBIO-kommentarer som deg. Men så har jeg da også tillit til både styret og CEO'en i selskapet. Og er en langsiktet og tålmodig investor.

En markedsverdi på 2,7 milliarder NOK for et selskap med en lovende kreftpipeline og en mulig joker-medisin mot Covid-19 ligner et meget attraktivt tilbud. Risk/reward i toppklasse. Bl.a. takket være Godfrey.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 18:00 4823

Helt riktig, men når du stiller spørsmål og finner bivirkningene så kunne det jo vært ærlig og realt å sammenstille Bergenbio sine medisin sine bivirkninger med alternativene, da vil folk se at de har mye verre bivirkninger, men da får du gjerne ikke frem ønsket poeng?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
18.10.2020 kl 18:06 4826

BGBIO har uttalt at de ikke har observert alvorlige bivirkninger. De har ikke sagt at det ikke finnes bivirkninger. Her må dere også huske at bivirkningsprofilen til alvorlig syke kreftpasienter, som gjerne har fått strålebehandling mange ganger, vil være helt annerledes enn bivirkningsprofilen til ellers friske mennesker.

Hva bivirkningsprofilen blir for covid pasienter testes ut nå. Så langt har det ikke kommet noe som tyder på at bivirkningene overgår nytteverdien.

Gå og finn pakningsvedlegg til paracet, og les bivirkningene. Du dør om du tar for mange paracet. Det samme gjelder helt vanlige vitaminer. For eksempel B3 (niacin).
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 18:13 4796

"Helt riktig, men når du stiller spørsmål og finner bivirkningene så kunne det jo vært ærlig og realt å sammenstille Bergenbio sine medisin sine bivirkninger med alternativene, da vil folk se at de har mye verre bivirkninger, men da får du gjerne ikke frem ønsket poeng?"

Jeg vet ingenting om bivirkningene til alle andre medikamenter som testes ut. Det har jeg ikke satt meg inn i. Hvis det er sånn at Bemcentinib har langt mildere/færre bivirkninger enn andre alternativ som testes ut er dette supert. Og ønsket poeng var å lufte tanker om disse bivirningene med andre aksjonærer, for kanskje å lære noe (bør man bekymre seg, er det udramatisk?).

Jeg har ingen andre motiv enn å bli klokere. Kommer ikke til å selge BgBio før kreftmedisinen er på markedet. Har heller ingen planer om å kjøpe mer. Slutt å tillegge meg motiver jeg ikke har.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 18:25 4776

Kan du ikke legge ut linkene til bivirkningene av de andre Medisinene som er med i studien også?
Eller er det vanskelig?
Nå er det du som bringer dette på banen som en dårlig skjult agenda.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 18:31 4319

Nanoq
Jeg skjønner du ser på deg selv som en "mønster" aksjonær og synes selv at alle burde være som deg. At du ikke skjønner hvorfor jeg har noen aksjer i BGBIO så kan jeg berolige deg med at det trenger du faktisk ikke forstå. Helt meningsløst for deg å spekulere i hva jeg har tapt eller vunnet i aksjemarkedet. Anbefaler deg å endre ditt fokus da du virker kanskje veldig uerfaren til å være i slike høy risiko aksjer som dette. Det skulle bare mangle at man ikke reagerer på adferden til Godfrey. Det gjør faktisk markedet og det synes på kursen. Dette er ikke første gang jeg er kritisk til ledelsen i Biotech. Jeg var det også i Nano helt til de ble kastet, til tross for at jeg fikk masse pepper fra slike som deg og som mente ledelsen var helt genial.

Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 18:37 4291

Kanskje han hadde grunn til det. Om du gidder å lese denne meldingen så var faktisk medisinen den som hadde best resultat i accord testingen.
Eller tror du ledelsen lyver her og legger seg ut med britiske myndigheter?
Du bør lære at ting i Bioteck tar tid, plutselig er meldingen der og kursen går opp eller ned.

ACCORD KLINISK STUDIE AV BEMCENTINIB FOR COVID-19-PASIENTER GJENOPPTAS I STORBRITANNIA

Bergen, Norge, 28 september 2020 - BerGenBio ASA (OSE: BGBIO), et
biofarmasøytisk selskap i klinisk fase som utvikler nye, selektive hemmere av
AXL-kinase for krefttyper med behov for forbedret behandlingstilbud, meddeler at
UK Research and Innovation (UKRI) har besluttet å gjeninnføre finansiering for
den kliniske COVID-19 ACCORD studien der BerGenBio's legemiddel bemcentinib er
den ledende kandidaten som skal testes. Beslutningen kom etter en økning i
antall COVID-19 tilfeller i Storbritannia.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Trymte
18.10.2020 kl 18:39 4285

Har ikke engang kikket på de andre medikamentene, da det er BgBio jeg interesserer meg for. Men ok.
The following side effects have been reported for zilucoplan:
• Very common effects (occurring in more than 10% of patients): headache
• Common effects (occurring in less than 10% but more than 1% of patients): dizziness or the sensation of spinning, nausea, vomiting, fatigue (tiredness), bruising, rash, reactions at the injection site (bruising, redness, pain, and scabbing)

Hvorfor gjør du dette til en skyttergravkrig? Er det ikke av interesse å diskutere hvilken betydning Bemcentinibs bieffekter kan ha?
-For kreftpasienter er de nok helt fullstendig udramatiske. Men:
-Kan de gjøre det vanskeligere å rekrutere pasienter til covid studien? Eller er de aktuelle pasientene såpass syke at bivirkningene ikke gjør noe inntrykk.
-Om BgBio skulle treffe blink som covidmedisin, vil bivirkningene gjøre at den potensielle pasientgruppen snevres inn? Eller er bivirkningene såpass milde at også de som bare er litt syke kan være aktuelle for behandling med bemcentinib?

Kunne blitt gode diskusjoner, men la oss heller legge oss i skyttergravene, og anklage folk for dårlig skulte agendaer. Som sagt, har ingen interesse av å hverken kjøpe eller selge, men vil gjerne bli klokere på en aksje jeg sitter på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 18:47 4257

Det var jo situasjonen før testing på pasienter startet så er kjent med den formuleringen. Kan ikke si at jeg vektlegger det i noen særlig grad. Vel synes det hørtes flott ut før Accord startet men utsagnet har senere mistet sin kraft. Det var jo det som sendte aksjen opp rundt 150% på noen timer. I dag bryr ikke markedet seg det minste om det. Det tar tid å bygge tillitt, men tillitten rives ned på sekunder.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 18:49 4242

Trymte
Jeg setter pris på dine bidrag. Kanskje mest verdifulle bidraget jeg har sett på BGBIO trådene så langt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 18:57 4194

Nei. Dette er etter gjennopptaking av studien der kun de 3 mest lovende fikk være med videre og der foreløpige testresultater viser at bemcentinib var den medisinen som var best av 5 og best av de 3 som nå er med videre.
Alt mister sin kraft når ting tar lenger tid enn hva markedet er villig til å vente på.
Årsaken er heller den at utålmodige aksjonærer selger ut i frustrasjon.
bemcentinib har styrket sin posisjon siden aksjen lå i 50 men hjelper lite når aksjonærer blir utålmodige.
Så skal du legge skylda på noen så er det de som har solgt, inkludert deg selv, høres det ut som.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
klaesp
18.10.2020 kl 19:00 4181

Helt ok at du bringer dette på banen, men har du info om de andre kandidater i Accord studie angående bivirkninger?
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 19:00 4184

Burnbabeburn skrev
"Om du gidder å lese denne meldingen så var faktisk medisinen den som hadde best resultat i accord testingen."

Tror du misforstår kapitalt her. Dette var slik man så det før accord testingen. Resultater fra accord vet vi ingenting om.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 19:01 4170

Er helt enig med deg og ønsker diskusjoner positive og negative.
Men skal man fks snakke om bivirkninger og diskutere dette er det fair å sammenligne med alternativene, det er det som er mitt poeng.
Ønsker ikke skyttergraver. Hadde alle bivirkningene til alle medikamenter vært med hadde jeg aldri kritisert innlegget.
Faktagrunnlag er den viktigste kunnskapen man kan ha.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 19:05 4148

Hehe.
Nei.
Den uttalelsen baserer seg på hva som er kunnskapen man har 28/9.
Det er det produktet som de har mest tro på og det produktet som skal prioriteres etter oppstart.
Hvordan kan du tolke det feil?

https://newsweb.oslobors.no/message/514417
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Nanoq
18.10.2020 kl 19:18 4106

..."du virker kanskje veldig uerfaren til å være i slike høy risiko aksjer som dette."

Morsomt, jeg har vært investert i biotech de siste 7-8 årene, den første og største var i danske Genmab, som jeg stort sett solgte ut for ca. 1 år siden etter en flott reise. Den andre var faktisk i Algeta inntil oppkjøpet i 2014.

Ellers har den danske farma-/insulin- kjempen Novo Nordisk vært en mangeårig (10+ år) trofast aksjevenn og favoritt.

Så nei, jeg er ikke uerfaren.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 19:37 4051

Bemcentinib var først i køen av de som skulle vurderes da Accord startet og vil fortsatt være det når Accord re-startes. Pasienter som ble testet før studiet ble avbrutt vil bli tatt med i analysen. Så skriver de noe om at resultatene vi være åpne for innsyn?? Dosering i SA kan starte omgående. ( har ikke hørt at noen er dosert ennå men)
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 19:48 3988

Det var de ikke.
Hvor finner du det i denne meldingen?
https://newsweb.oslobors.no/message/499834

De var først av 500 medikamenter som ble vurdert bak 3 eller 4 som skulle være med i studien uansett, men her er ordlyden helt annerledes.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Kingoftheden
18.10.2020 kl 19:52 3968

Her er bivirkningene til de tre andre kandidatene som er står oppført på listen til Accord.

Ingen av disse kan vel sies å ha mindre bivirkninger. Leser forøvrig at minst av an de må taes med drypp og en må tas sammen med penicillin/antibiotika pga infeksjonsfare

Her er bivirkningene på de tre andre medisinene:

Acalabrutinib

COMMON (occurring in more than 1 in 10 people)
•  
• Headache
• Nausea (upset stomach)
• Diarrhoea (loose stool)
• Constipation (hard stool)
• Feeling tired
• Dizziness  
• Other infections
• Bruising
• Joint and muscle pain
• Skin rash
• Low white blood cells
• Low iron in the blood
• Vomiting or stomach pain
• Bleeding


MEDI3506

The following side effects (seen in at least 1 person) have been reported for MEDI3506:
• Cold symptoms, headache, dizziness, injection site reaction (redness, swelling, itching of the skin around the IV site), chronic obstructive respiratory disease, tiredness, ear pain, diarrhoea, seasonal allergy, joint injury.

Zilucoplan

Very common effects (occurring in more than 10% of patients): headache
• Common effects (occurring in less than 10% but more than 1% of patients): dizziness or the sensation of spinning, nausea, vomiting, fatigue (tiredness), bruising, rash, reactions at the injection site (bruising, redness, pain, and scabbing)
The following ‘common’ side effects were seen only in people with blood disorders:
• Abdominal pain
• Hemolysis (the breakdown of red blood cells).
To date there have been no ‘uncommon’ or ‘rare’ (occurring in less than 1% or less than 0.1%) side effects that have been considered serious.
Zilucoplan may also increase the risk of serious infections with Neisseria meningitidis.  This is the reason why you are receiving an antibiotic along with zilucoplan during the study. Other bacterial infections may also occur. The study doctor can tell you any risks the antibiotic that they chose to use may have.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 20:02 3922

Perfekt 👍
Det er vel kun de 2 øverste som er med videre.
Totalt er det 3 medisiner igjen.
Så lenge det ikke finnes noe godkjent kur så hadde jeg personlig ikke hatt problem med å være med på uttestingen samtidig som de var legemiddel som legene mener kan være med å å redusere risikoen for å havne i respirator eller få betydelige senskader av viruset som gjerne er med deg resten av livet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
focuss
18.10.2020 kl 20:12 3887

Det er jo fint det bare er 3 kandidater i accord og at de starter med Bemcentinib. Hvilke bivirkninger som er verst skal ikke jeg mene noe om, men det kan vel virke som at alle, i hvert fall foreløpig , bare kan gis på innlagte pasienter og ikke noe vi kan ha i medisinskapet hjemme. Synd vi ikke får noe info om hvor mange som er dosert ennå eller har noen timeplan på når vi kan forvente å få vite noe. Vi burde vel få en melding om noe endringer i studieoppsettet og en bekreftelse på at Remdesivir ikke gjelder som SoC i Accord lengre. Fra ett aksjonærsynspunkt ville det være gode nyheter. Det er så en kan føle seg litt uvel av å skrive at det er bra at Remdesivir ikke virker og det er det da heller ikke, Men for aksjen så er det jo det.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.10.2020 kl 20:26 3839

Ut fra hva jeg har fått fra uoffisielle kanaler startet man i UK 8 oktober og doseringen er 15 dager.
I UK vil man nå kunne kjøre veldig på siden ingen av WHO sine medisiner virker og det vil dermed ikke være noen godkjente alternativer
Når det kun er 3 valg og Bergenbio sin medisin mest sannsynlig blir prioritert innen sine kategorier kan man nå pasient grunnlaget meget raskt.
I Sør-Afrika skulle de starte umiddelbart skrev de i børsmeldingen.
Det nærmer seg uansett.
Men det som er mest spennende er om de kommer inn under WHO.
Man kan si at de garantert blir vurdert og studien ligger jo åpen for WHO og andre studier, virker den får man nok snarlig høre at andre ønsker å ha den med i ulike studier.
Uansett det er jo risiko, men ikke lenge til kreftstudier i fase 2 blir offentliggjort heller.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Bliss
18.10.2020 kl 20:44 3761

BioBull, takk for dine mange fine innlegg på denne tråden, men jeg tror du burde redigere et punkt i innledningen din der du skriver: "Nå er WHO Solidarity snart klar for medisiner fra Accord studiene og jeg tror at Bemcentinib en av de «heteste» kandidatene av medisiner som inneholder såkalte «monoklonale antistoffer» som egner seg best til pasienter i tidlig fase som har fått påvist COVID-19." Bemcentinib er nemlig ikke et monoklonalt antistoff. Selv om det feilaktig har blitt skrevet i flere artikler, til og med i en fra Forskning.no. Bemcentinib er en selektiv og kraftig kinasehemmer på cellenes AXL reseptor, som hindrer corona viruset å trenge gjennom denne cellemembran-porten. Et monoklonalt antistoff er et immunoglobulin som avgrenser seg til å 'nøytralisere' virkningen av et bestemt antigen (som sars-cov-2. Jeg har langt mer tro på Bemcentinib enn antistoffer i behandlingen av covid-19.
BGBIO har et annet medikament BGB 149 med navnet Tilvestamab, som er et monolonalt antistoff.
Redigert 21.01.2021 kl 08:40 Du må logge inn for å svare