Hyard- En skjult smaragd


Det er veldig mye mer rundt Hyard enn mange har trodd. De har en ordrelogg på nesten 2 milliarder og store deler av selskapet tjener penger, men har også ett stort ulønnsommt verdt som har satt selskapet under sterkt press økonomisk.. Hyard har nå en mcap på ca 150 millioner, de har en omsettning på ca milliarden. De har lån på ca 2 milliarder som det pdd jobbes med for å finne løsninger.

Maritim hydrogen har kommet for å bli. Dette er ett av satsingsområdene til politikeren. Hyard har kommet langt på dette punktet.

Anbefaller dere å høre aksjesladder og lese på børsforum for LB sine tanker rundt caset. Dette virker veldig lovende og mine antagelser er at vi ser kurser på rundt 15kr innen kort tid.

Lykke til
Redigert i dag kl 00:14 Du må logge inn for å svare

Hvorfor skal jeg kjøpe på 7 kroner, da dobler jeg pengene mine på 14 kroner. Dere som kjøpte på 2k gjør 7 gangeren. Ikke bra nok risk/reward for min del.

KallaAnka jeg kjøpte på 7 kr, men jeg er enig i at det kan komme mye spennende for Hyard fremover. Jeg er glad for at disse verdiene begynner å komme opp i lyset. Får min del så kommer jeg til å kjøpe mer etter restrukturering og forhåpentligvis før hydrogenprosjektet blir godkjent. Jeg har en del høyere kursmål enn15 hvis det skjer.

Les denne linken, det kommer godkjenning snart 👍

https://www.havyard.com/news/2019/prototype-for-hydrogen---one-step-closer/?fbclid=IwAR2DHhrhmn4KlJMUghtrDjNm5-b74pyWCjSVl73f2CREsQPeVXqa64b92zc

Hvis man tror på at hydrogen kan bli store innen maritim virksomhet så burde man kjøpe noen lodd her. Tror flere har blitt seriøst overrasket over hvor langt framme de ligger. Fått funding, godt samarbeid med Linde og PowerCell

https://www.linde.com/news-media/press-releases/2020/linde-to-build-and-operate-world-s-first-hydrogen-refueling-station-for-passenger-trains
https://www.shippax.com/en/press-releases/powercell-sign-development-contract-for-maritime-zero-emissions-solution-with-havyard-group.aspx

Dette kan bli utrolig spennende med målsetting om ett skip fra Havila skal være på hydrogen fra starten av 2022
Redigert i går kl 14:22 Du må logge inn for å svare

Du vet du skal holde deg unna når disse 14-åringene lager ny tråd. "eventyret NEL" "smaragden Hyad" "det geniale vow".
Nugatti
17.10.2020 kl 14:12 1579

Hør på aksjesladder som ble lagt ut i dag. Svend Egil Larsen og Lars Brandeggen har på kort tid kjøpt over 500.000 aksjer. Mye på høye kurser. Her kommer det restrukturering og de kommer til å skille ut juvelene i selskapet. Tidenes mulighet til dobling / tredobling fra 7 kr
Dolly
17.10.2020 kl 19:55 1397

Vær obs på at det er høyrisiko, noe de også understreker. Men.. for de som liker spenning er jo dette en fin aksje. Gull eller null😏
Nugatti
17.10.2020 kl 22:36 1288

Ja. Det er risiko. Men jeg vet Lars B er hands on , og har snakket med ledelsen. Selskapet er helt fremst når det gjelder hydrogen/batteri-teknologi.

http://www.radio-norge.org/podcasts/aksjesladder

Bra Podcast og hør gjerne hele sendingen, men fra ca 25 min ut i sendingen snakker panelet om Havyard. Meget solid omtale som jeg tror endel har hørt nå i helgen. Havyard kan fort stige over 10 kroner kommende uke på økt interesse og kunnskap om hvilke grønne løsninger selskapet utvikler.

I bakgrunnen ligger Svend Egil Larsens kursmål på 32 kroner. Dit skal aksjen på litt sikt når flere nyheter kommer, evt ved godkjenning av Havyards hydrogenprosjekt som er ventet i løpet av året. Meget potent aksje med flere spennende områder; skipsverft, grønne løsninger for ballastvann, hydrogenprosjekt m.m.
Redigert i går kl 14:48 Du må logge inn for å svare

https://www.innovasjonnorge.no/no/verktoy/mulighetsomrader/hav/artikler/uendelige-transportmuligheter-med-hydrogen/

Den er fra tidlig 2020 men beskriver PILOT-E prosjektet.

Fra pressemeldingen til Hyard

Leder for forskning og utvikling i Havyard Group, Kristian Voksøy Steinsvik, sier PilotE er til stor nytte når det gjelder forenkling av søknadsprosessen inn mot virkemiddelapparatet, og ikke minst med støtten som gjør risikoen ved å være en spydspiss i utviklingsarbeid mindre.
- Med PilotE på laget kan du våge å være «first mover» samtidig som vi kan satse bredt på utvikling av verktøy og metodikk som vil komme både oss og industrien til gode uavhengig av hvilken type teknisk løsning vi lander på.
Havyard Design og Solutions har solid erfaring med simuleringsverktøy og virtuell prototyping av skip. Dette kopler de med Norwegian Electric Systems kompetanse på grønn teknologi og integrasjon som sikrer optimalt samspill med de andre kraftsystemene i skipene.
- Samspillet gir oss erfaringer som ruster oss til å levere komplette hydrogenløsninger til flere typer skip. Systemet vi utvikler blir også designet i moduler og skal både kunne installeres i nybygg og ettermonteres i seilende skip. Slik kan vi bidra til skip med nullutslipp i stor skala over lange distanser eller kraftige kutt i utslippene fra skip som satser på hybriddrift.
Redigert i går kl 14:22 Du må logge inn for å svare

I en ny artikkel nevner Statsministeren våres Erna Solberg det spennende prosjektet Hyard. Herlig, det viser i hvertfall at pilotprosjektet er godt diskutert og kjent blant Norges politikere. Det blir nok trangt inn døren i morgen 👏😁

Solberg highlighted three “exciting” Norwegian maritime projects that are in the pipeline:

In 2021, a hydrogen-electric ferry made by Norled and the Weston shipyard will hit the water in Norway, operating on the Hjelmeland – Skipavik – Nesvik route.
Another project led by Havyard Group is combining liquid hydrogen fuel cells with battery storage to a achieve zero emission operations on the world heritage fjords.
Finally, Samskip is working to build and develop profitable maritime container transport using hydrogen and fuel cells.
Read more: Norled: Fast ferries, fast-forwarding to green ferries

Read more: PowerCell and Havyard developing hydrogen fuel cell system for ferries

“An important target for my Norwegian Government is to increase the number of pilots and demonstration projects such as this,” Solberg continued.

https://www.h2-view.com/story/maritime-hydrogen-and-marine-energy-conference-norway-to-increase-hydrogen-pilots-and-projects/
Redigert i dag kl 00:25 Du må logge inn for å svare

Det er ett meget godt funn, helt fersk artikkel. Her blir det rift om aksjene med Sævik familien som eier 60%. Fremdeles lav MCAP.
Maritim hydrogen kommer til å få masse pressedekning fremover og Hyard har faktisk klart å posisjonere seg til å være en aktør med godkjenning innen utgangen av 2020. Utrolig imponerende og vi har kun trolig sett starten på en voldsom stigning.

Hva tror dere skjer med kursen den dagen meldingen lyder. Hydrogenpilot godkjent, skal installeres på ett havila skip innen noen måneder. Banebrytende teknologi og ingen utslipp
Redigert i dag kl 00:05 Du må logge inn for å svare

Det kommer vel en emisjon her bare kursen stabiliserer seg,for de trenger penger..

Ikke på disse nivåer men mulig rundt 20+

I Dag runder den 10-12 kronr

Litt for liten omsetning foreløpig til at den skal veldig mye høyere, men det kan fort forandres. Ser det ligger store kjøpsordre som stadig flyttes oppover

den melkes sakte - men opp til 7.75 på 1 mill omsettning og ligger på 7.40 med 3 mill er utrolig sterkt så langt -

nå er jo 70-80 prosent av alle aksjene snart lukket opp - da går 1 krone av gangen fort - er en 15 kroner aksje denne uken.
Redigert i dag kl 09:47 Du må logge inn for å svare