KLINISK STUDIE FOR SOFTOX’ SÅRSKYLL GODKJENT OG KLAR FOR OPPSTAR

Kinaputt
SOFTOX 19.10.2020 kl 08:45 30051

https://newsweb.oslobors.no/message/515709

Lægemiddelstyrelsen i Danmark har som tidligere meldt i sommer godkjent klinisk studie «SWIS-02». Dette studiet er nå også godkjent av de Videnskabsetiske Komitéer for Region Hovedstaden i København i samsvar med regelverk om medisinsk utstyr. Studien er en oppfølgende og bekreftende studie av tidligere gjennomført pilotstudie som skal dokumentere sikkerhet og effekt av SoftOx Wound Irrigation Solution (SWIS) sammenlignet med sterilt fysiologisk saltvann i en human sårmodel.

Med alle godkjenninger fra de regulatoriske myndigheter på plass ser vi nå frem til å starte den siste, gjenstående studien for vår sårskyll produkt, SWIS. Dette er også en bekreftelse på at vår vitenskapelig dokumentasjon og foreslåtte studiedesign holder god kvalitet, sier Glenn Gundersen, Medisinsk Direktør i SoftOx. Studien vil starte så raskt det er praktisk mulig i løpet av november 2020.

Globalt kan dette representere et milliardmarked for SoftOx. Dette er et fagområde hvor behovet er stort for innovasjon og for effektive nye produkter som gir en tilleggsverdi i forebygging og behandling av sår.

SoftOx sårskyll (SWIS) utvikles til et medisinsk teknisk utstyr til bruk for rengjøring av akutte sår og forhindre at infeksjoner oppstår. Produktet vil egne seg for rengjøring av enkle hverdagslige skader (kutt, skrubbsår) og til mer alvorlig hudskader som brann- og kirurgiske sår. SWIS vil kunne bli et godt alternativ til dagens sårskylleløsninger som har utfordringer med hensyn til bivirkninger, resistensutvikling og effekt. SWIS forventes å være selskapets første CE-merkede produkt for det Europeiske markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
Melhus79
29.04.2021 kl 12:16 2768

Q1 møte kl.14 med Sp1 Marked. Kommer de plutselig med noe analyse e.l. ? Kanskje i grønn på slutten av dagen.
Hanveg
29.04.2021 kl 15:23 2652

Får trøste meg med 4 gode på PGS nå. Kjøpte Tirsdag og solgte i dag 💪
Slettet bruker
29.04.2021 kl 15:31 2624

Kunne ikke brydd meg mindre om at du har kjøpt og solgt et papir. Her er det softox som diskuteres....
Slettet bruker
29.04.2021 kl 15:44 2593

Dere fikk vel med dere presentasjon ? Ser ut som noen har gått glipp av noe vesentlig.
Redigert 29.04.2021 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
bj111
29.04.2021 kl 15:59 2571

Ikke hatt tid til det, noe spesielt du bet deg merke i?
Slettet bruker
29.04.2021 kl 16:06 2537

Ja i hvert fall 3 ting, men det kan de som har et snev av interesse sjekke selv, så slipper jeg å bli beskyldt for hodeløs hausing.
bj111
29.04.2021 kl 16:12 2526

Ok takk for ingenting. Hadde egentlig ikke forventet noe ordentlig svar fra deg.
Slettet bruker
29.04.2021 kl 16:20 2511

Hvor lenge går det til Softox må en ny emisjon etter dagens elendige tall?
Har ikke selskapet noen kontroll med kostnadene?
Og hvorfor genererer ikke salget større inntekter og et mindre underskudd?

Softox Solutions melder om et resultat før skatt på minus 22,5 millioner kroner i første kvartal, ned fra underskuddet på 7,2 millioner kroner året før.
Driftsutgiftene har samtidig vokst til 24,1 millioner, fra fjorårets 8,5 millioner.
https://aksjelive.e24.no/
Slettet bruker
29.04.2021 kl 16:24 2500

Ta deg noen vinnerlodd, og les deg opp du moroklumpen, så ser du straks lysere på det.
Aaleby
29.04.2021 kl 16:43 2453

Når ble det et mål for et mål for et utviklingsselskap å ha "kontroll" over kostnadene? Poenget er jo åpenbart å pushe utviklingsløpene raskest mulig i riktig retning. Et punkt hvor Softox fremstår som særs solid. Hva salg angår får du lese deg opp om nysgjerrigheten tynger for mye. Alt har sin grunn, men har forlengst sett meg lei av å diskutere temaet. Gjengangeren er i alt for stor grad en manglende vilje til å se det større bildet.
Aaleby
29.04.2021 kl 16:52 2427

Litt snacks tatt fra den umiddelbare hukommelsen:
*Almås forventer oppkjøp av SIS fra BP før det eventuelt når markedet
*Første pasient tilknyttet fase-1 SBE forventes innrullert i mai
*SIS forventes å få grønt lys for igangsetting av fase-1 any day.
*Pleusibel forklaring på hvorfor urenhetene relatert til safeDes (jmf EU-godkjenningen) er en ikke-sak (handler mer om klorinnhold i vann generelt enn i bestandsstoffene til safeDes)
*Coopmed har på vegne av SoftOx sendt inn anbud tilsvarende HINAS til helsevesenet tilknyttet Stockholm & omegn.
Hanveg
29.04.2021 kl 17:35 2340

Haha. Dere er uansett på villspor med pengene deres og nekter innse det. Kjøp dere inn på rett tidspunkt en og sitte påvei ned som dere har gjort
Aaleby
29.04.2021 kl 17:49 2307

Har snitt på 59,1 og er alt annet enn på villspor. Investeringen er gjennomkalkulert og har ikke voldet et snev av bekymring. Eventuell emisjon er underordnet. En hump i veien med tanke på mulighetsvinduet. Forøvrig; HINAS i boks og et banklån er minst like realistisk som en utvannende emisjon.
HP17
29.04.2021 kl 18:37 2228

SoftOx kan bli bra på litt sikt 18-36 mnd og etter nye emisjoner (på lavere kurser?). Vil ikke overraske meg om Hammers får rett og denne aksjen snart bryter ned under kr 50 og hvor er støtten da? Kr 40 eller?

Uansett, salget skuffer og tallene er jo middels talt urovekkende dårlige. Her renner pengene ut av kassa i et urovekkende tempo (desverre). Minus hele 22,7 millioner fra dette lille selskapet det er ikke bra spør dere meg, men hva vet jeg?

Softox Solutions melder om et resultat før skatt på minus 22,5 millioner kroner i første kvartal, ned fra underskuddet på 7,2 millioner kroner året fø
Aaleby
29.04.2021 kl 18:56 2189

Tallene er kun urovekkende dårlig dersom man faktisk velger å vektlegge den delen av selskapet på nåværende tidspunkt. Orker som før nevnt ikke å gå inn i dybden på den tematikken, men det er gode grunner for hvorfor salg til retail er mindre viktig.

Én ting fascinerer dog med ditt innlegg; påstanden om at det er negativt at "dette lille selskapet" bedriver forskning aka utvikling i en skala som påfører utgifter tilsvarende 23 mill kr i kvartalet. Skal et utviklingsselskap IKKE investere i utvikling av sin produktportefølje? Er det negativt at Softox har fundet fase-2 studiet til SWIS? Eller brukt ressurser for å klargjøre for oppstart av fase-1 studier til SBE og SIS? Hadde lille Softox plutselig gjort seg fortjent til utviklingskostnadene dersom markedet hadde vurdert mcap til 2 milliarder med identiske utviklingsløp?

Emisjonsgnålingen er virkelig noe for seg selv. Når ble vekstemisjoner negativt heller enn en naturlig del av ethvert utviklingsselskap? I 2022 vil SWIS være klart for markedet og i 2023 vil SBE forhåpentligvis være klargjort for markedsgodkjenning. Mao; dette er et selskap som ikke bedriver forskning med bare et forsiktig håp om å kanskje kunne få frem et produkt hvis egenskaper er etterspurt av markedet. Mulighetene er langt bedre enn hos ymse biotekselskaper med ekstremt lange utviklingsløp og ditto risiko. Som er hvorfor en emisjon eller to for å finansiere produkter med milliard potensial er en no-brainer. Dersom behovet skulle oppstå.
Redigert 29.04.2021 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
Aaleby
29.04.2021 kl 22:53 1997

Slik predikeres forventet utvikling når man har faktisk innsikt:

"Aldri har vel kursen korrelert bedre med dårlige forventninger. Blir ikke sjokket om desinfeksjonsgjengen blant aksjonærene klarer å finne nok et påskudd for å bli så skuffet at aksjer lempes ut, men man skulle tro at sjansen var større for at den vil reagere oppover. Slik som også tidligere har skjedd etter en overbevisende og oppklarende webcast."
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:41 1859

Hva gjør du på denne tråden, du som tar feil i 95% av påstandene?

Hammers som stengte sin egen negative softox tråd når jeg tok opp vow. Vi så åssen det gikk med vow igår, og fallet vil fortsette idag. Kjør på, lytt til oraklet hammers 😂
Slettet bruker
30.04.2021 kl 08:42 1854

Hvem er du for en klovn som brått er inn her og skaper støy?
bj111
30.04.2021 kl 10:57 1761

Du burde heller være urolig for at pengebruken til millions to the market ikke er større enn at de har til vafler hver fredag. At Softox bruker penger er slik jeg ser det et godt tegn på at det faktisk skjer noe i selskapet. Forsknig koster. Ingen kjøper Softox eller Life (ikke at jeg skjønner de som sitter der lenger) i den tro at de kommer til å levere overskudd de nærmeste årene. Er det overskudd selskaper man ønsker så kjøper man annet og innen farma er det ikke mange å velge mellom. De som er syntes du er for dyre og du har følgelig bommet i de og hver gang du viser nesen din inn i tråder til selskaper av høy kvalitet. Best for deg HP17 hadde nok vært å gå i fond og skulle du gå i aksjer så en helt annen sektor enn farma.
Redigert 30.04.2021 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 11:14 1729

Skremmende at du har aksjer i dette selskapet, for du virker svært lite opplyst om hva selskapet egentlig driver med om status på dens prosjekter. Jeg gjentar meg selv, skremmende
Redigert 30.04.2021 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
Hanveg
30.04.2021 kl 11:24 1709

Jaja, men hva du vil. Jeg er ute etter penger også. Mulig du er bitter for noe jeg ikke vet om.
Fordi jeg er kritisk så vet jeg ikke hva dem driver med? Merkelig med endel av dere på forumet er at man skal være positiv uansett utfall om man har troa en på selskapet og ?
Redigert 30.04.2021 kl 11:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2021 kl 11:42 1681

Du er kritisk på salget av desinfeksjon og det er forståelig. Men det dårlige salget har da blitt priset inn for lenge siden... det er old news og ikke noe å gaule om. Høy cashburn = ja, men det er grunnet forsking, flere ansatte og oppbygning av større produksjonskapasitet. Emisjon? Ja det kommer, MEN!! Det kommer ikke før resultatet av SWIS-02 rapporten som selskapet idag jobber med og vil komme med svar på ila Juni. Før en emisjon har vi muligens fått svar på fase1 studie fra SIS og svare på HINAS.... SB1 jobber i disse dager med en analyse av selskapet som kan komme i dag eller om 3 uker!!! KONKLUSJONEN er!!!! Emisjon kommer, men da på et høyere nivå enn dagens!! Lykke til i softox!
Aaleby
30.04.2021 kl 11:51 1658

Skal sies at banklån, når inntektene forhåpentligvis begynner å tikke inn gjennom HINAS, også er en mulighet for å holde maskineriet gående til ketchupeffekten (som Almås snakket om i går) forhåpentligvis kommer i 2022.