PCIB og Bavarian

liang
PCIB 23.09.2018 kl 15:32 9980

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article10814288.ece

<<<<<<<<< om de også kan optimere deres immunterapier >>>>>>>>>>>>>>><

Artig formulert.
Å legge inn "OGSÅ " :)
Går det rykter om noe som fungerer under FimaNAc?
Sist var det RXI som (i vannvare?) bekreftet positive synergier.

En kan jo selvfølgelig ikke bassere investeringene sine på slikt "ordspill" men litt morsomt er det jo da :)
Redigert 21.01.2021 kl 03:08 Du må logge inn for å svare
Computum
24.09.2018 kl 16:12 4315

Hva er det som tyder på det? Du sa vel omtrent det samme da kursen var 54?
Herr Blom
24.09.2018 kl 16:12 4310


Mista trua i forrige emisjon, og kasta tr på bålet for kr5, eller noe. Istedenfor å kjøpe mer.
Det tok lang tid, etter min opplevelse, å få kursen opp etterpå. Hadde jeg handla fornuftig da, ville avkastningen bært meg på gullstol til banken.
Merlin
24.09.2018 kl 16:17 4290

>Den typiske syklus for selskap i sektoren er å gå fra nyhet og ryktedrevet til "show me the money". Se på noen av de andre selskapene innen biotek på ose.

Og det er nettopp ikke vanlig disksalg(les -pølser ol) , men bygger på forskningsresultater. Skulle ikke trenge forklaring?
Herr Blom
24.09.2018 kl 16:23 4268

Etterpåklokskap er lite å leve på. Det gir ingen avkastning, mer smertelig visdom.
Å tro at man skal få fortjeneste, uansett hva man vedder på på børsen, er en behagelig, men naiv strategi.
Her er nok av ulveflokker som fangster midler fra godtroende, som meg selv. Det er mye enklere å oppnå positiv avkastning i fond, enn ved egne aksjekjøp.
HrDuck
24.09.2018 kl 16:28 4253

Fortsatt litt usikker på hvordan du tenker merlin,

men i forhold til aksjekurs og moment så hevder jeg fortsatt at min beskrivelse er god hva gjelder en typisk syklus for et biotekselskap i tidlig fase. At du velger å sammenligne det med pølser... Vel, vel verdier setter mat på bordet så gjerne om for meg om du synes det er lettest sånn.
Herr Blom
24.09.2018 kl 16:30 4241

Siste måneder i PCIB er et skoleeksempel på vansker med investeringer på egne bein. Emisjonen gir et imaginært fall i verdifastsettelsen. Imaginært fordi selskapets resultat og framdrift overhodet ikke endres ved tiltaket. Men realitetene spiller ingen rolle når alle føler at verdiene svinner hen, fordi kursen reagerer på helt andre parametre, psykologi. Forventninger om å kunne tjene penger.
Slettet bruker
24.09.2018 kl 16:35 4228

Computum
I dag kl 16:12
nei, det sa eg nok ikke.
Merlin
24.09.2018 kl 16:50 4160

Det var da svært da? Det bygger altså ikke på raske show me the money nå, men på hva forskningsresultatene og forventningene til disse innebærer.

På det grunnlag kan man beregne NAV, som vil gi en forventet fundamental verdi, og så får man en kursutvikling som gjerne STIGER over tid, med opp- og nedturer underveis.

Ikke mye tvil om at PCIB er et binært case, der man kan beregne beslutningsverdien B som sum verdi ved vellykket V* prosentuell sjanse for å lykkes P.

B=V*P

Kursen K er dermed gjerne lik B*n der n representerer markedsvurderingen av B. n vil nærme seg 1 over tid. og omtrent ende med at K=B om selskapet selges.

Altså noe helt annet enn det du skriver.

Kursen er dermed avhengig av utviklingen i V, P og n.
Merlin
24.09.2018 kl 16:54 4146

Jeg tror HrDuck har rett i at mange ikke har midler til å være med i emisjonen fullt ut og dermed letter seg. Så kan oppgjør for tegningsretter benyttes til delbetaling av nye aksjer.

Det gir dermed de som har ledig cash en fantastisk mulighet til billige aksjer.
HrDuck
24.09.2018 kl 17:08 4110

Men kjære deg da merlin, jeg har jo snakket om aksjemarkedets fokus. Som jeg ser det så vris dette mot "show me the money" som jeg litt vulgært kaller det. I det så legger jeg, kontrakter, inntjening osv. Dette er i beste fall langt der framme

Og din utledning (som du kunne gjort enklere med å kutte til to faktorer: Prosentvis sjanse for å lykkes (P) og markedsverdi ved suksess (M). I tillegg så bør man inkludere en risikopremie, men vi velger å overse denne nå for enkelhets skyld.

Problemet med dette er at både P og M er subjektive vurderinger når vi er så langt unna som pcib er i dag. Når jeg sier fokus "show me the money" så betyr dette at markedet etter hvert blir mer risikoavers og dermed priser inn mindre sjanse for suksess og mindre markedsverdi.
Dette er ikke noe som forsvinner selv om du og andre skriver lange og trøstende innlegg på HO om hvor bra selskapet er osv.

Jeg forstår ikke helt hvordan ditt forsøk på et regnestykke med høyst subjektive faktorer på noen måte står i kontrast til min påstand om at markedet etter den første euforiske fasen går til "show-me-the-money" fasen. Ser vi på andre bioselskaper på Ose så kan vi nøyaktig observere hvordan denne syklusen utspiller seg. Ta PHO som har vært en trist affære i svært mange år, men nå ser ut til å være i resultatposisjon og kursen beveger seg deretter. Eksempel på selskap som nå sliter og ikke er kommet til "show-me-the-money" er Nano og Trvx.

Vi kan godt diskutere teoretisk prising, men du mangler en praktisk tilnærming her (på samme som du sikkert har gjort i forhold til hva som skjer med prisingen under emisjonspress) og forventer du at prisen skal hoppe opp basert på din opplevde endret sannsynlighet for å lykkes tror jeg du har mange skuffelser foran deg de neste årene.
Redigert 24.09.2018 kl 17:13 Du må logge inn for å svare
liang
24.09.2018 kl 17:36 3610

Når er siste dag og klokkeslett for å gjøre bruk av tegningsrettene?
(Løse dem inn i aksjer)
Er det mandag første oktober og klokkeslettet ????

Fortsatt ligner denne emisjonen på den forrige og vi tangerer vel mest sansynlig bunnen nå.

Slitsom tid.
Mon tro det er høstregnet?

Panis
24.09.2018 kl 17:47 3583

Siste dag for bruk av T-retter er 1.oktober kl 16:30:
«Trading in subscription rights
From and including 19 September 2018 until 01 October 2018 at 16:30 CET.

Subscription period
From and including 19 September 2018 until 03 October 2018 at 16:30 CET.

The Rights Issue Subscription Rights are expected to have an economical value. Note that Subscription Rights that are not used to subscribe for Offer Shares before the end of the subscription period or not sold before 01 October 2018 at 16:30 CET will lapse without compensations and consequently be of no value.»

Edit:
Enig at det er litt slitsomt, men det blir forhåpentligvis mye bedre om en uke eller to :-)
Redigert 24.09.2018 kl 17:56 Du må logge inn for å svare
Panis
24.09.2018 kl 18:28 3522

Fra en tidligere artikkel av Arctic Securities-analytiker Susanne Stuffers:

«Lys i tunellen

Et biotekselskap som har hatt god vind i seilene den siste tiden er PCI Biotech Holding. Selskapet er i ferd med å innlede pivotale 2b-studier.

– Det er ikke ventet svar fra disse i år, men det kan komme data fra den utvidede pasientstudien, som baserer seg på minimum seks og maksimum 12 pasienter som har fått to behandlinger, påpeker Einarsson.

Selskapet utvikler en behandling for gallegangskreft, en sjelden kreftform som det ennå ikke finnes noen godkjent behandling for på markedet. Dermed er det ventet at PCIB får en rask vei til markedet dersom behandlingen viser seg å fungere så godt som selskapet ønsker.

Produktplattformen kommer fra den patenterte teknologien fotokjemisk internalisering, som har sitt opphav fra Radiumhospitalet. Teknologien går ut på at fimaporfin gis i kombinasjon med et terapeutisk legemiddel. Når de syke cellene blir belyst, vil legemiddelet som er fanget i cellenes endosomer lekke ut, og dermed frigjøres inne i cellene.

Etter en dyp nedtur, fulgt av lengre tids børsopptur, har aksjen steget 1.247 prosent på to år.«
Redigert 24.09.2018 kl 18:29 Du må logge inn for å svare
Merlin
24.09.2018 kl 18:30 3517

Noe nærmere pølsevev kommer du ikke HrDuck. Jeg foreslår du tar deg et kurs i beslutningsteori.
focuss
24.09.2018 kl 19:12 3445

Ser Merlin mener NAV er relevant for et selskap som PCIB. Virker som han tror PCIB er ett rigg eller shipping selskap som har assets å verdivurdere. I PCIB er det diskontert kontantstrøm som er relevant
, NPV.
Panis
24.09.2018 kl 19:16 3432

Focuss, vet du ikke at PCIB har investert innen olje/shipping service selskaper? Ahh du må følge med... ;-)
focuss
24.09.2018 kl 19:38 3408

Panis
Det er jo veldig greit når PCIB aksjonærer bare kan ringe en megler å få gjeldende markedsverdien på produktene sine.
Panis
24.09.2018 kl 19:45 3387

Focuss,
Gjelder det ikke alle selskaper som er på børs? Neida, det var tull, og jeg er enig at det burde kommet analyser på PHO for lenge siden. Får håpe det kommer rett etter Q3 rapporteringen.
HrDuck
24.09.2018 kl 20:06 3341

Re merlin

Du har hatt feil og jeg har hatt rett. Når du kaller min kommentar for Pølsevev uten å begrunne hva som er feil så burde jeg egentlig blitt irritert. Men så tenker jeg på hvor mye din feil har kostet det i det siste og da er jeg stor nok til bare å ignorere deg.
Merlin
24.09.2018 kl 20:30 3283

Noen har tydeligvis cash forresten:

Bergen, 24 September 2018 - Myrlid AS, a company controlled by Kjetil Myrlid Aasen, has today, purchased 129,800 subscription rights in PCI Biotech Holding ASA's (“PCI Biotech”) ongoing rights issue. The terms of the subscription rights are described in PCI Biotech's prospectus dated 17 September 2018. As a result of this transaction, Myrlid AS has increased its holding in PCI Biotech to 1,240,000 shares and 725,000 subscriptions rights, or from 4.96%, prior to the initiation of the ongoing rights issue, to 7.86% of the current issued and outstanding shares and votes in PCI Biotech (whereof 4.96% are shares and 2.90% are subscription rights).

Aasen, including close associates, holds 1,720,000 shares and 993,800 subscription rights in PCI Biotech, equal to 10.86% ownership of the current issued and outstanding shares and votes in PCI Biotech (whereof 6.88% are shares and 3,98% are subscription rights).

This notification is based on the share capital of PCI Biotech being NOK 74,984,670 divided on 24,994,890 shares.
bateman
24.09.2018 kl 20:40 3258

Hva? Øker de store beholdningen sin i Pcib? Har de ikke hørt på HR duck?
Bøhn, Skuggedal og Myrlid Aasen har ikke peiling, det er anden som har skjønnt det!;)
Redigert 24.09.2018 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Panis
24.09.2018 kl 21:00 3216

HrDuck,
Tror ikke du har så mye å stille opp med når det gjelder troverdighet mot Merlin. Du må huske at selv om han har noen feilskjær sent nattes tid det siste året, er han faktisk en av de som best kan analysere vitenskaplige resultater best av alle (når det gjelder NANO).
HrDuck
24.09.2018 kl 22:11 3100

re Bateman

Aasen har kjøpt mer retter, Bøhn har tegnet seg for sin relative andel og Skuggedal har solgt mesteparten av sine t-retter (og tegnet for en mindre del). Siden du skriver sånn så mener du kanskje at de som ikke har kjøpt ikke har "skjønnt det"?
bravi
24.09.2018 kl 22:17 3077

Påstanden at emisjon er bedre enn partneravtale er feil, det ser vi klart og tydelig på kursen nå, å hevde noe annet er bare bortforklaringer og egenterapi. Hadde selskapet hatt noen nyheter å komme med ville det kommet før emisjonen. Likeså må potensielle partnere ha vurdert caset til at usikkerheten var for stor til at de ville gå inn på dette tidspunktet. Tror at hadde en partner meldt seg ville han ha blitt tatt imot med åpne armer. Etter denne massakren kan det gå lang tid før kursen kommer opp igjen.
HrDuck
24.09.2018 kl 23:22 2959

"Hva? Øker de store beholdningen sin i Pcib? Har de ikke hørt på HR duck?
Bøhn, Skuggedal og Myrlid Aasen har ikke peiling, det er anden som har skjønnt det!;)"

påpeker faktum. Var det så vanskelig å forstå?