QFUEL samarbeider bare med de største i verden

PHOinvestor
QFUEL 20.10.2020 kl 07:54 5194

Må si en kan bli litt overrasket når en ser hvem de sammarbeider med:

Basf-- -verdens største kjemeiske firma med 125.000 ansatte.
Vitol -- Verdens største innen salg/distubusjon av energi
Lego -- Nordens rikeste familie

FERD -- En av norges mest seriøse investorer. Har vist seg å være gode til å være med på utvikle selskaper og har skapt store verdier for seg selv.
Kjøpte seg inn på 70,-

Hvordan har de fått til dette ?
Redigert 20.01.2021 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
Nanoq
20.10.2020 kl 08:16 5117

Det har de fått til fordi selskapet kan bevise at QFUEL har en unik klima- og miljø-vennlig løsning på et globalt kjempeproblem som avfallsplast jo er.

BASF, VITOL, Lego-familien og FERD er ikke naive, og har mer forstand på alt omkring QFUEL og dette markedet enn stort sett alle de mange småspekulantene som skriver i dette forum.
Redigert 20.10.2020 kl 08:18 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
20.10.2020 kl 08:20 5088

Bra oppsummering
longterm
24.10.2020 kl 11:23 4372

Med bakgrunn i korreksjonen mange ESG-aksjer på Merkur Market har opplevd den siste tiden, skriver Christer Teigen i torsdagsutgaven av FA, under tittelen "Ny grønn mulighet for investorer", bl a at av alle selskap som nylig er kommet, eller er på vei mot Merkur Market, så er Qfuel blant de med mest troverdig forretningsplan - noe selskapets partnere er bevis på. Teigen skriver videre at hvis man legger Bøhns årlige kontantstrømsmodell pr fabrikk til grunn, så kan Qfuel fremstå som et godt kjøp nå som kursen er halvert fra intradag topp. I sannhet nye toner fra FA som lenge har benyttet mye spalteplass til å skrive negativt om dette selskapet.
Redigert 24.10.2020 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Nanoq
25.10.2020 kl 16:35 3942

Ikke vanskelig å forstå hvorfor BASF, VITOL og LEGO/KIRKBI har kjøpt seg inn her for å bli store partnere i en planlagt industriell ekspansjon i stor skala:

Fra EU's "European Court of Auditors":

The challenge of ramping up recycling capacity in the EU is all the greater given the new and
soon-to-be-applied ‘Basel convention’, which sets stricter conditions for shipping plastic waste
abroad.

Member States are highly reliant on non-EU countries to manage their plastic packaging
waste and reach their recycling targets. Nearly a third of the EU’s reported plastic packaging
recycling rate is achieved through shipments to non-EU countries for recycling.

As from January 2021, however, most plastic waste shipments will be banned. (!!!!)


Mye mer her (takk til nick "Fresh Prince" for denne info i annen tråd):

https://www.eca.europa.eu/Lists/ECADocuments/INRW20_04/INRW_Plastic_waste_EN.pdf

Strategi
25.10.2020 kl 17:05 3867

Ingen tvil om at resirkulering av plast til ny plast er i sterkt fokus om dagen, det er bra at EU har fokus slik at plasten gjenvinnes slik at ny produksjon fra olje kan reduseres.
Når det gjelder quantafuel mener jeg det er for tidlig å prise denne i denne kategorien av den enkle grunn at det er langt frem til produksjon i stor skala.

Derfor mener jeg selskapet er for høyt priset og skal ned.
Nanoq
25.10.2020 kl 17:37 3792

Strategi: Jeg har MYE mer tillit til at de store investorerene ved emisjonen til 70 kr er bedre til å vurdere verdien av dette selskapet på litt sikt enn det du er. Det synes du selv helt klart er merkelig, men mange helproffe investorer i samlet flokk tar sjeldent helt feil i sånne situasjoner.

Bare hvis du er daytrader og ultrakortsikta spekulant kan du ha rett i at den er for høyt priset nå omkring 45 kr. Regner selv med at den passerer emisjonskursen på 70 kr før året er forbi. Time will tell...
Redigert 25.10.2020 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
Stokk Dum
25.10.2020 kl 19:21 3619

Selv jeg; løkenes løk og stokk dum som jeg er, har forutsett svak utvikling i aksjen etter siste emisjon.

Virker som det (den svake kursutviklingen) har komt overraskende på mange skribenter på Sirkuset, og hvem vet en og annen stor og helproff investor som du virker å ha slik tillit til.

P.S. Jeg har ikke aksjer i qfuel, ei heller aner jeg hvor kursen skal etter dette.

mvh
Redigert 25.10.2020 kl 19:23 Du må logge inn for å svare
Strategi
25.10.2020 kl 21:25 3387

Nanoq;
Jeg er enig i at quantafuel skal opp hvis de lykkes.
Jeg er derimot sterkt uenig i at dagens kurs kan forsvares.
Det er hele mitt poeng.
Du vil kanskje si at man må være tidlig ute for å ta del i det eventuelle eventyret.
Etter min mening er det alt for tidlig og jeg spår aksjen videre ned.
Nanoq
26.10.2020 kl 07:52 3121

Du utnevner deg altså til spåmann her....men min spåkone og krystallkugle sier det motsatte og at kursen er for lav nå - og at dagens kurs lett kan forsvares hvis man har en tidshorisont som rekker litt lenger enn tidshorisonten til en daytrader. Noe du åpenbart ser ut til å være.
PHOinvestor
26.10.2020 kl 08:39 2978

Det spys nå ut grønne selskap.
Det kommer en periode nå snart hvor det blir en siling ha hvem som holder mål.
Hvem er virkelig grønne og hjelper i verdens største problm, forrurensning.
Hvem har en forrretningsplan som hvil lage store overskudd.
Etter min mending er QFUEL en av disse
Nanoq
26.10.2020 kl 09:32 2888

Og heller ikke vanskelig å forstå at Rambøll (et globalt ingeniørrådgiverfirma med 15.000+ medarbeidere) har sagt ja til å være hovedarkitekt i en ekspansjon av QFUEL's virksomhet de kommende åra.

Cleantechwatch, 27.08.20

Quantafuel allierer sig med Rambøll: Vil etablere genanvendelsesfabrikker i hele Europa.

At valget af rådgiver er faldet på Rambøll er langt fra tilfældigt. Med en årelang erfaring inden for olie- og gasindustrien kombineret med kompetencer på affaldsområdet og ikke mindst en global tilstedeværelse, har Rambøll de muskler, den mindre norske virksomhed selv mangler.

...Norske Quantafuel er nu for alvor klar til at få sin teknologi til kemisk genanvendelse af plast ud over rampen. I samarbejde med Rambøll skal der allerede i år laves en plan for en ny fabrik i Danmark. Næste skridt er anlæg i hele Europa, fortæller projektleder.

..."Det vi gør med Rambøll nu er at tage det til næste stadie," siger projektleder i Quantafuel, Erik Rynning, og uddyber:
"Vores plan er at lave en investeringsbeslutning på hele to anlæg i år og tre anlæg næste år. Det kan blive rigtig stort. Vores ejere og bestyrelse har planer om at udrulle det først i Europa og så i resten af verden," siger Erik Rynning til CleantechWatch.

"Vi skal ikke selv være en entreprenør eller leverandør. Vi skal støtte os op ad store internationale aktører som Rambøll, som kan hjælp os med at tage det ud med de ressourcer, de har," som Erik Rynning formulerer det.

Mye mer her:
https://m.ctwatch.dk/article/12372938

PS.: Gjetter på at den danske storaksjonæren LEGO/KIRKBI har vært med på få Rambøll med her, LEGO og Rambøll har tidligere samarbeidet omkring bl.a. utvikling av div. leketøy for LEGO.
Vandalen
26.10.2020 kl 12:16 2646

Opplysende artikkel om QF på side 32

Kjemisk gjenvinning blir plastens redning
Quantafuels plastrevolusjon begynte med hydrokarboner og fortsetter på børsen. Europas første fabrikk for kjemisk gjenvinning av returplast er i gang. Teknologien bak handler derimot om mer enn plast og kan reformere hele industrier

https://www.energi.no/docman/tidsskriftet-norsk-energi/2020/362-norsk-energi-nr-3-2020/file
Nanoq
27.10.2020 kl 14:54 2196

Ja, en meget god og interessant artikkel med mye relevant info.

Hvordan dette utvikler seg framover for QFUEL avhenger jo mye av storaksjonærenes økonomiske evne og vilje til å satse på kjemisk behandling og gjenbruk/"recycling" av avfallsplast.

Når det gjelder økonomisk evne, så vet vi at BASF og VITOL har nesten uendelige økonomiske ressurser til rådighet, og at LEGO-familiens investeringsselskap KIRKBI også har store finansielle muskler med en egenkapital på ca. 75 milliarder DKK (ca. 110 milliarder NOK).
Så nei, dette kommer ikke til å handle om manglende økonomiske ressurser.

Når det gjelder viljen, så har de alle tre en forretningsmessig interesse i å være med til en grønn, klimavennlig omstilling som de alle tre er klar over allerede er i full gang og som krever full oppmerksomhet og deltakelse for at de ikke blir kjørt akterut av forbrukerne, de politiske grønne realitetene og av markedet.

QFUEL har bevist "proof of concept". Framover handler dette mest om investeringer i vekst, videreutvikling/justeringer av teknologien og av god daglig ledelse/et kompetent styre.

Et godt og solidt fundament til en suksess er på plass. Derfor er sjansen for å lykkes meget stor.

Og her vil jo den store danske ingeniørvirksomheten Rambøll spille en sentral rolle framover.
Redigert 27.10.2020 kl 14:54 Du må logge inn for å svare
PHOinvestor
28.10.2020 kl 07:51 1810

Nå er det bare 2 mnd til EU starter sine miljøkrav på resuklulering av plast mm.

Dette på en tidspunkt hvor QFUEL har sin første fabrikk i Full drift, Skive .
Slettet bruker
28.10.2020 kl 10:46 1600

Ferd en av de store skjønner dette. I godt selskap med Lego, Vital og BASF osv. topp 20 øker og øker:))) De kortsiktige har kjørt aksjen grundig bed og halvert den fra emi for kort tid siden. Dette varer ikke lenge til.

https://e24.no/boers-og-finans/i/yRvObR/ferd-tar-sjansen-paa-boersraketten-quantafuel
Redigert 28.10.2020 kl 10:49 Du må logge inn for å svare