Guding 29.10

Ekornesen
REC 21.10.2020 kl 10:15 1934

Jeg stresser ikke med at kursen synker. Jeg har irritert meg litt over at jeg ikke kjøpte mer mens kursen enda var lav, og den ene gode nyheten etter den andre tikker inn.

Den meget nøkterne TT melder om at ML alene vil tjene 100 millioner dollar/år på 75% kapasitet. Butte 50 millioner/ dollar år.

Hvis man i 2022/2023 har ebita på 150 milllioner dollar, så bør verdien av være omlag REC 3 milliarder dollar. 12 x nåverdi.
Det er en grunn til at kursmålene ligger i området 20-50.

GUIDING torsdag 29.10. Vi er 15 + innen utgangen av oktober.
Redigert 20.01.2021 kl 06:55 Du må logge inn for å svare
orhaugen
21.10.2020 kl 10:23 1801

Helt korrekt Ekornes!
Slettet bruker
21.10.2020 kl 10:28 1679

Folk tror at teknologi som KANSKJE kan komme til å bli brukt om 10 år er krise for rec.
Historien viser uansett at med nye produkter vil det alltid komme nye anvendelses områder for de gamle. Får ned snittet fort med denne panikken :)
Slettet bruker
21.10.2020 kl 10:31 1627

Ekornes - er både enig og langsiktig / tolmodig. Tror oppturen blir kraftig etter pres 29 OKT.

Men, hvorfor faller REC så kraftig i dag, og langt under emi kurs? Benyttet uansett muligheten, herlig å få lastet a kr 9,7 , over 1 kr under emi kurs :-)
Shares4fun
21.10.2020 kl 10:41 1512

Jeg tror fortsatt at det er noen som ikke har skjønt at Aker Capital ikke har solgt seg ned slik det kan fremstå av aksjonærlisten på RECs hjemmeside, men har «lånt disse ut for emisjonen» - og således har mer enn opprinnelig eierskap etter emisjonene.

Takker og bukker alltid for aksjer på billigsalg, og håper de som ikke får være med på rep.emisjon utnytter seg av muligheten nå👍

Intet fundamentalt tilsier at insidere har kjøpt for å være snille, eller at de som har overtegnet emisjon NOK 1 mrd til kurs NOK 10,8 per aksje ikke kan regne eller vet hva de bruker pengene på 😉

Klassisk REC-handlemønster, med gullfiskhukommelse og høydeskrekk på under NOK 1 per aksje (før spleis) 🤣
Redigert 21.10.2020 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Beinlich
21.10.2020 kl 10:52 1343

Helt enig. Denne kursen kommer mest sannsynlig til å fyke opp og ned og hit og dit flere år til. Det er tross alt bare intensjoner og planer som står bak kursoppgangen, ikke reell inntekt. Spørsmålet er om folk er tålmodige nok, og tørr å satse på en gulerot som ligger 2-4 år ut i tid. Ja, en ny teknologi kan komme og kuppe hele dritten og kjøre REC rett i dass. Men det er i alle fall nok tro på REC sine produkter til at investorer satser millioner på Group14 og VP samlokalisert med REC. Og dersom spesielt Group14 blir en suksess så sitter REC som markedsleder på et produkt som er nøkkelingrediens i EV batterier. Skjer det så skjønner alle at 12 x nåverdi blir blåbær. Da blir det bygget flere nye fabrikker. Med penger i REC som jeg har råd til å tape om det verste skulle skje, så ser jeg ingen grunn til å selge før man ser reelle resultater i regnskapet fra samarbeidet med våre nabovenner. Oppsiden er for høy til at jeg skal sitte uten aksjer om samarbeidet en dag viser resultater.
Intravenøsiu
21.10.2020 kl 11:22 1095

Ja, det blir spennende.

Jeg tror og at man vil kunne presse produksjonskostnadene vesentlig ned, de bruker allerede Toyota modellen i Butte https://en.wikipedia.org/wiki/The_Toyota_Way og Røkke/Aker er eksperter på a rasjonalisere.