Syd Afrika FORSØK for BGBIO startet

BioBull
BGBIO 21.10.2020 kl 11:39 18867

BERGENBIO CONFIRMS FIRST PATIENT ENROLLED IN PHASE II TRIAL ASSESSING BEMCENTINIB AS A POTENTIAL TREATMENT FOR COVID-19 PATIENTS

Bergen, Norway – 21 October 2020: BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for severe unmet medical need, today announces that the first patient has been enrolled in the company sponsored Phase II clinical trial (BGBC020), assessing the efficacy and safety of bemcentinib for the treatment of hospitalised COVID-19 patients in South Africa and India.

Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
heilo888
24.10.2020 kl 22:44 5849

Markedsprisen ligger et godt stykke over potente selskaper som Nano, PCIB, Ultimo, PHO, og for ikke å snakke om Trvx. De 4 første selskapene her ligger langt foran BgBio i sin utvikling mot å få et godkjent produkt til markedet.
Jeg mener således BgBio pr. idag er betydelig overpriset og må nødvendigvis ned i aksjekurs.

BgBio har i månedsvis ligget i en klart fallende trend og så lenge ikke denne brytes fortsetter aksjen nedovertrend.
Jeg tror den vil falle videre helt ned til kr 20-21, om den da ikke fallet stopper ved siste bunn fra slutten av juli på kr 24-25.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
24.10.2020 kl 23:03 5774

Du må ønske deg briller te jul :-)
Har du sammenlignet pipeline og kontantbeholdning?
Oppsiden er mye større i BGBIO, og BGBIO har flere ben å stå på.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2020 kl 23:05 5771

Nano trenger emisjon innen Januar. Snart tom for cash. Har 1 produkt. verdt 1,1 mrd.
Pcip trenger ingen kommentar, mistet sin samarbeidspartner og har lite å spille med-
Ultimo nok penger, men verdt 2 mrd og lang tid til de er på markedet.
Trvx nettop hentet cash men årevis før de er på markedet med noe..
Bergenbio mer enn nok cash til 2023 og kan stige til 200 kr på noen dager om WHO tar de inn i sitt forsøk.
Bergenbio vil være alene med sitt produkt innen kreft og covid i årevis.
Spør du meg er alle andre kraftig overpriset, det tekniske er det lite å gjøre med annet enn at det er en kjøpsmulighet.
Nå får vi se da, holder 28 er det rett til 38-46

Uten kontantbeholdningen prises nå Bgbio til 1,7 mrd og har en fantastisk pipeline på kreft verdt 5-7 mrd alene når de er i fase 3 om 3-4 mnd
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
24.10.2020 kl 23:08 5757

Klarer ikke ta deg seriøst når du ikke har noe mer å
vise til. Ute etter billig inngang?
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.10.2020 kl 23:17 5711

Haha. Det var dagens dårligste.
Du er klar over at hvis vi ber verdens ledende forskere å evaluere muligheten for hvilken medisin som virker til å ha den beste muligheten til å virke mot Corona vil de fleste plassere Bergenbio sin medisin på top 5 og alle på top 10?
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
klaesp
24.10.2020 kl 23:19 5704

Eller går det bra ? Jeg også tror aksjen skal til 24 dollar pr aksje 👌
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
King
25.10.2020 kl 00:35 5540

Her må du ha misset utrolig mye informasjon og kunnskap om BGBIO. Selskapets pipeline og potensiale er enormt. Første dato du bør sette av er 6. november. Dersom C-19 studien får et gjennombrudd, og/eller at en av kreftstudiene går inn i fase III vil du angre på at du ikke satset mere i aksjen når kursen var så lav som nå. Jeg sitter med en pen andel aksjer kjøpt på lave nivåer og selger definitivt ikke før kursen når særdeles hyggelige nivåer. Og det kommer, bare vent å se.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
heilo888
25.10.2020 kl 09:08 5229

Covid-19 satsingen til BgBio bygger stort sett på tro og håp så den kan ikke tillegges noen særlig verdi. Bemcentinib er et ikke-godkjent legemiddel for mennesker pr. idag slik at dette har neppe noen høy prioritet med tanke på behandling mot Covid-19. Dessuten er man nå bare få uker fra å få vaksiner på markedet noe som vil gjøre BgBios satsing for helt bortkastet.

BgBio har riktignok en bred pipeline (trolig for bred etter manges mening) men de er langt fra å komme igang med en registreringstudie slik at de kan få en markedsgodkjennelse for Bemcentinib.
Mens selskaper som Ultimo, Nano, PCIB er godt igang med sine registreringstudier, og som ved gode resultater vil føre til midlertidig markedsgodkjennelse, er BgBio og Trvx et god stykke fra å komme i gang med sine godkjenningstudier. Om alt går etter planen er disse 2 kanskje i gang med sine studier i løpet av 2021.

Om man sammenligner BgBio og Trvx så prises BgBio nesten 5 ganger høyere enn Trvx til tross for at de begge er ca. like langt fra en markedgodkjenning for sine produkter.
Jeg tror dette i stor grad henger sammen med "korona-hypen" i BgBio. Svært mange har i den senere gått inn i aksjen kun pga. hysteriet rundt koronapandemien. Om disse blir skuffet ligger det an til en kraftig reprising av aksjekursen ned mot kr 20 eller lavere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Hayen
25.10.2020 kl 09:23 5181

"Covid-19 satsingen til BgBio bygger stort sett på tro og håp så den kan ikke tillegges noen særlig verdi. Bemcentinib er et ikke-godkjent legemiddel for mennesker pr. idag slik at dette har neppe noen høy prioritet med tanke på behandling mot Covid-19. Dessuten er man nå bare få uker fra å få vaksiner på markedet noe som vil gjøre BgBios satsing for helt bortkastet.
"

Tror du på dette selv, eller er hele innlegget bare et forsøk på å snakke opp Targovax?
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 09:31 5151

Tror ikke vi skal legge så mye i dine spådommer.

Dette er hva du skrev om PCIB.
Tapte du mye der kanskje?

Kan langt på vei skjønne Draugens frustrasjon. Hadde et lignende innlegg på TI så trolig Draugen med et annet navn.

Men alt det som ramses opp av Draugen kommer!
Det er bare at TTT innen biotek, og spesielt for PCIB som nå må bruke all sin kapasitet og tid på å fremforhandle en monsteravtale med AztraZeneca!!!!
Tror denne avtalen til og med kan overgå den nylig publiserte avtalen Vaccibody gjorde!

Alt du skriver er jo bare tull.
Hvilke vaksiner er bevist har mer enn 50% immunitet og hvilke er bevist sikre og ikke minst hvilke er bevist varer mer enn 3 mnd?
Hvem andre enn risiko grupper og helsepersonell får vaksinen i 2021?
Ingen om man skal tro de som bestemmer.

Tror du skal sette deg inn i dette litt mer.

Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
25.10.2020 kl 09:36 5124

Spør igjen jeg: på jakt etter billig inngang? Du kommer lengre med faktabasert biassing!
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
25.10.2020 kl 09:39 5104

Mange kommer ikke til å vaksinere seg. Når mange vaksinerer seg blir flere uforsiktig.
Selv om de første vaksinene kommer ut i markedet før jul, så vil vi være uti 2022 eller 2023 før alle som er villig til å vaksinere seg får tilgang på vaksine. Mange kommer til å dø før den tid om ikke andre medisiner blir tilgjengelig.

Færre amerikanere er villig til å ta vaksine nå enn i juni:
https://www.statnews.com/pharmalot/2020/10/19/covid19-coronavirus-pandemic-vaccine-racial-disparities/

Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
heilo888
25.10.2020 kl 10:06 5026

Jeg tror man bare kan glemme BgBio i Covid-19 sammenheng da det nå kommer flere gode vaksiner på makedet. Det å snakke om 50% effektivitet er useriøst da flere av de kommende vaksinene vil være både sikre og ha tilnærmet 100% effektivitet.
Masseproduksjonen av de kommende vaksinene er allerede i full gang over hele verden så vaksinasjonsprogrammet vil gå meget raskt, i alle fall i den vestlige verden. (Nesten hele norges befolkning ble vaksinert mot svineinnfluensa i løpet av få uker i 2009).

Da står vi tilbake med kreftforskningen som er bred med alt for lite spisset. Med unntak av Vaccibody er BgBio det klart dyreste selskapet av de norske biotek-selskapene inne kreftsektoren. Dette synes meget underlig sett på bakgrunn av de sammen med Trvx (som prises til 1/5-part av BgBio) har desidert lengst vei til å få et kommersielt godkjent produkt. Så på den bakgrunn er jeg rimelig sikker på at BgBio er overpriset noe de som shorter selskapet i stor stil trolig også har innsett.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
25.10.2020 kl 10:08 5005


"Rush for results could lead to inferior Covid vaccine, say scientists"

"Scientists have warned that early adoption of a Covid vaccine with only moderate effectiveness could disrupt efforts to test and create improved versions."

"The vaccines coming through fastest are the most experimental..."

"Key candidates would be healthcare workers who deal with Covid cases and others at high risk of becoming infected.

But for groups such as the elderly, who tend to have weaker immune systems, caution will be required.

“The problem is that early vaccine trials are not likely to show how well these products work in these populations,” said Kanta Subbarao, a World Health Organization director, in an editorial in Nature last week."

"“The first one that shows any significant protection will be the one people will want to start using straightaway. The problem will be that when the others come through their trials, you won’t be able to say that one is better than another because we have not set up ways to compare them.”

This concern was backed by Finn. “It is a paradox. If we get a vaccine that works, but not very well, it’s almost worse than not having one at all because it gets in the way of getting a better vaccine. We need to be thinking about it to avoid that situation urgently.”

https://amp-theguardian-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.theguardian.com/world/2020/oct/25/rush-for-results-could-lead-to-inferior-covid-vaccine-say-scientists?utm_source=upday.samsung.browser&utm_medium=referral
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
25.10.2020 kl 10:12 4981

Det kommer nok til å bli mer fokus på dette fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 10:17 4957

Du bedriver vranglære, ifølge FHI ble bare 45 % av Norges befolkning vaksinert høsten 2009, og ikke "nesten hele Norges befolkning" slik du påstår.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 10:20 4948

Og vaksinen mot svineinfluensa var dessuten ikke en innertier, det er det vel liten tvil om.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 10:25 4918

Hvordan kan du påstå dette?
Nå ble nettopp ett forsøk på en uskyldig influensa vaksine stoppet i Sør- Korea etter at den hadde tatt 24 liv.
Russland har vi ikke hørt noe om de vaksinerte jo for 4 mnd siden.
Sars-1 fra 2003 har de forsket på i 17 år uten å finne vaksine som er sikker, dyreforsøk viser at de dør når de blir infisert med viruset.

Hva er effektiv vaksine?
De fleste influensa eller forkjøleses virus vaksiner har 3-9 mnd varighet, det er ingen av disse vaksinene som varer lenger.

Om Bergenbio har en medisin som reduserer sykdommen med 10-30% vil det bety ekstremt mye fordi det vil redusere pasienter som trenger O2 eller intensivbehandling ekstremt.

Om du leser deg opp så er det ekstremt sannsynlig at bemcentinib vil virke slik man håper.

Bgbio er kun avhengig av en liten bedring i pasientenes helse.

Man skal ha ekstremt flaks om vaksine utvikles og er sikker samtidig som den varer mer enn 6 mnd og har mer enn 50-70% immunitet.

Til opplysning så har FDA senket kravet fra 70 til 50% for å kunne få godkjent en vaksine.

Det skaper trygghet å senke kravene, gjør det ikke?


Kom gjerne med kritiske innlegg til debatten, men vær så snill å hold deg til fakta.

Det eneste negative jeg finner er den trendkanalen aksjen befinner seg i, det er teknisk og har ikke noe med selskapet å gjære, men vaksine er jeg ikke bekymret for i det hele tatt.
Medisinen kan selges for milliarder av dollar før vaksine er utdelt i løpet av 2023 om den er perfekt før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Agurknytt
25.10.2020 kl 10:37 4864

Det eneste som synes underlig her er vel din totale mangel på kilder og fakta når du argumenterer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Nanoq
25.10.2020 kl 10:59 4784

Godt innlegg, Burnbabeburn.

Du skriver også: ...."Det eneste negative jeg finner er den trendkanalen aksjen befinner seg"...

Trendkanalen fra januar 2020 til mars/april var enda mer negativ enn trendkanalen for de siste månedene, dengang falt kursen jevnt nedover med ca. 50% fra 24 kr til 12 kr på 3-4 måneder før den plutselig steg mye mer enn 100% til 40+ kr ved månedsskiftet april/mai - og ble der oppe mellom kurs 35 og 40/45 de neste ca. 3 månedene...

Og ja, negative trendkanaler har bare gyldighet inntil en positiv nyhet vender retningen 90 grader og blir positiv. Og ja, vi kan forvente mange positive nyheter fra BGBIO de kommende månedene. Både fra kreftstudiene, og forhåpentligvis - med en pen sannsynlighet - også fra Covid-19 studiene.

Så snart vil vi se en ny trendkanal bli etablert, og den vil ikke peke nedover, men med stor sannsynlighet oppover.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 11:09 4743

Den brøt opp fra støtte 28,00 på fredag og skal vel da opp å teste 31 igjen.
Vi ser dette i mange aksjer.
Fordelen med Bergebio er at TM sannsynlig vil kjøpe mer rundt her, det har han gjort 2 ganger tidligere.
Når det gjelder short, så er min teori at fond som nå låner ut ønsker å kjøpe mer, med å låne ut til short kan de akkumulere til lavere pris.
28 er dobbel bunn nå og det blir spennende å se hvordan nyhetene som kommer blir tatt i markedet.
Tror folk vil strømme til BGBIO om de leser seg opp på uavhengig forskning på covid viruset og AXL bindere.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
heilo888
25.10.2020 kl 17:03 4326

Registrerer mye tro og enda mer håp når det kommer Bemcentinib`s betydning for Covid-19.
Men her er det så langt svært tynt med dokumentasjon på at det vil virke. Dessuten må man ta med i betraktningen at BgBio ikke har noe godkjent legemiddel pr. dags dato; heller ikke Bemcentinib! Dette gjør nok veien lang for en eventuell behandling innen Covid-19.

Om jeg har liten eller ingen tro på Covid-19 satsingen til BgBio så bør det være et visst håp for gode resultater innen kreftsektoren. Her er det langt frem til et godkjent legemiddel, men jeg har et visst håp om at de vil lykkes innen AML 2. linje. Her vil nok presentasjonen på ASH i uke 50 vise veien videre.
Har ikke fullt så store forhåpninger til behandlingen av 2L NSCLC i kombi med Merck`s Keytruda, men tiden får vise hvilke resultater de kommer opp med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 19:35 3996

Du glemmer at det ikke er noen godkjente legemiddel for Covid.
Det legemiddelet som vil virke vil få hastegodkjenning.
Da er det en stor fordel at Bemcentinib har blitt brukt i 4 år og sammenhengende av syke pasienter i 2 år uten store bivirkninger.
Du nekter også å kommentere at all uavhengig forskning viser at AXL spiller en betydelig rolle i covid sitt angrep på kroppens celler.
Nå er det kun uker fra Bemcentinib mest sannsynlig går over i 3 fase for kreft og du ser på dette som negativt.
Jeg kan love deg at WHO sitter og studerer resultater daglig fra medisinerte pasienter.
Bemcentinib er i en gruppe medisiner WHO selv har sagt de har mest tro på etter nyere forskning. Du må gjerne få lov til å ikke tro på dette selv, men jeg stoler mer på forskere og WHO i denne utviklingen og testingen av nye medisiner.

Nå er ikke hovedmålet å fjerne viruset, men å dempe skadene i cellene og symptomene.
Da Bemcentinib i utgangspunktet er designet til å gjøre akkurat dette med å dempe angrepene på celler og det virker i kliniske tester og virker i kreft så virker din negativitet grunnløs.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
25.10.2020 kl 19:46 3950

Jeg tenker at informasjonen om hvor sannsynlig det er at bemcentinib kommer til å virke mot covid-19 er ute. Om folk ikke gidder å sette seg inn i det, så er det helt fint. Noen må jo stå utenfor nå, og noen kommer til å kjøpe aksjer den dagen covid-19 studiens resultater foreligger. Resultatene kommer jo uansett, og jeg er komfortabel med oddsene på min plassering.

Dess større forskjell det er i forventning og utfall, desto større kursendring vil vi gå.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 19:57 3904

Vil igjen takke deg for all uavhengig forskning du finner og legger ut for oss andre. Det er som i all annen idrett.
De som gidder å trene og sette seg inn i hva forskning viser har ett forsprang når fasiten kommer.
Ingen kan komme i ettertid å klage over at de ikke viste reglene når de blir knust av Magnus Karlsen.
Det er alle sitt ansvar å sette seg inn i spillets regler og nyskapninger om man skal vinne.
Det gjelder på børs også.
PCIB ble solgt av meg for 7 uker siden fordi jeg følgte med og ante ugler i mosen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 19:57 3904

Synes det er en rar holdning bare å skulle tro på legemidler som er godkjent pr dags dato, da kunne vi vel egentlig bare slette mange av trådene på dette forumet.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Hayen
25.10.2020 kl 20:33 3770

"Bemcentinib`s betydning for Covid-19.
Men her er det så langt svært tynt med dokumentasjon på at det vil virke."

Da har du ikke fulgt med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
25.10.2020 kl 21:24 3634

Bare hyggelig! Selv om jeg opplever at BGBIO er den mest attraktive muligheten, så er det uansett en sannsynlighetsvurdering uten facit.
Jeg vurderer risikoen i BGBIO som følger:
1: dersom covid-19 satsingen ikke lykkes, så kan aksjen falle fra noen får kroner, til ned rundt 20-tallet. På kort sikt er det et for meg akseptabelt fall i forhold til sannsynligheten jeg har beregnet for at det skal skje, og sett opp mot oppsidemuligheten om covid-19 satsingen lykkes.
Om jeg sitter som investor til resultat for covid-studiene foreligger, så vil jeg enten få opptur om de lykkes, eller nedtur om de mislykkes. Om jeg blir sittende med aksjene ved fall tilbake til 20 kroner, så mener jeg det er svært sannsynlig at det vil være en overreaksjon, og at aksjen skal tilbake rundt 30 kroner i løpet av vinteren (eller tidligere) når flere resultater fra kreftstudier foreligger. Så er det selvfølgelig risiko med de studiene også.
2. risikoen for at flere kreftstudier fremover skal gi negative resultater anser jeg som relativt liten.
3. Oppsiderisikoen er enorm. Om selskapet lykkes med covid satsingen, og får ut en medisin med godkjenning for nødbruk rundt nyttår/begynnelsen av januar, så vil kursen stige til over 100-150 kroner. Kanskje mer, avhengig av andre forhold. Jeg anser samtidig at det er sannsynlig at investorene på det tidspunktet også vil ha fått viktige avklaringer vedrørende de kreftstudiene som har kommet lengst.
4. Om man ser på risikoen for tap på kort sikt, og tap på noen måneders sikt, så anser jeg nedsiden som relativt liten, med en veldig liten risiko for større tap om alle studier feiler. Om man ser den relativt sett lille nedsiden i forhold til sannsynligheten for oppside, og hvor stor den oppsidemuligheten er, så fremstår BGBIO et svært attraktivt veddemål med svært attraktiv risk-reward.

Det er ikke null risiko, eller ekstremt lav risiko. Det er forholdet mellom nedsiderisiko og oppsiderisiko som fremstår som ekstremt attraktivt i BGBIO.


Tenkt deg et veddemål der du kan tredoble innsatsen om du lykkes, og tape 33% av innsatsen om du mislykkes. Spiller du det veddemålet hver gang, må du bare vinne av og til for hver gang du feiler.

Redigert 21.01.2021 kl 08:44 Du må logge inn for å svare