ENDUR - ENDUR: ENDÚR STYRKER LAGET MED OPERASJONELL DIREKTØR

Slettet bruker
ENDUR 21.10.2020 kl 11:43 3295

Endring-3.29%Siste1,47 NOK
Kjøp
Selg
Les mer
ENDUR: ENDÚR STYRKER LAGET MED OPERASJONELL DIREKTØR (COO)

11:41
Endr skal optimalisere driften i alle konsernets selskaper, og har derfor styrket konsernledelsen med Stig Arne Hiland (52) som Chief Operating Officer (COO). Mlet mitt er bidra til at alle selskapene i Endr-konsernet leverer gode, positive resultater, sier nyansatt COO i Endr ASA, Stig Arne Hiland (52). I juni i r offentliggjorde Endr en ambisjon om bygge et selskap med driftsinntekter p 2-2,5 milliarder kroner i lpet av de neste to rene, med en EBITDA-margin p 10-12 prosent. Den frste mileplen under den nye strategien var sammenslingen mellom Endr ASA og Oceano AS, som ble fullfrt 16. oktober 2020. I gr kunngjorde Endr oppkjpet av BMO Entreprenr, en markedsleder innen vedlikehold av kritisk marin infrastruktur som kaier, havner, demninger, broer og andre spesialiserte betong- og stlprosjekter. BMO Entreprenr har rundt 150 ansatte og hovedkontor i Kongsberg, med regionale kontorer p Asky og i lesund. Ambisjonen er at hvert av selskapene i konsernet skal prestere bedre ved vre del av en konsernstruktur. Dette skjer ikke av seg selv, og Hiland blir en overordnet ressurs som skal flge opp selskapenes operative drift og bist med forbedringer der det trengs, samt se synergier p tvers av selskapene. Fr vi tar stilling til hvilke grep som br tas, skal jeg bruke tid p bli godt kjent med de ulike driftsorganisasjonene. Innledningsvis vil hovedfokuset vre p de selskap som har strst behov og potensial for forbedring, sier Hiland. Han har lang ledererfaring, sist som divisjonsdirektr i Nettpartner, et selskap som bygger, drifter og vedlikeholder infrastruktur for kraftforsyning og jernbane. P CV-en str ogs ledererfaring fra internasjonale teknologigiganter som Ericsson og Telenor. Ansettelsen av Hiland er et viktig grep i den videre utviklingen av Endr. For meg er det ekstra inspirerende og motiverende lykkes innen ansvarsomrder der jeg ser at mitt bidrag og min innsats medvirker til en positiv endring. Endr er et utrolig spennende selskap, og jeg gleder meg til vre med bidra til at selskapet oppnr sine ambisise ml, sier Hiland. Konserndirektr i Endr ASA, Hans Petter Eikeland, er svrt glad for at de har ftt Hiland med seg p laget. Vi vokser kraftig. Samtidig er det avgjrende at vi har et kontinuerlig fokus p den daglige, operasjonelle, driften av selskapene. Stig Arne har gjennom hele sin karriere dokumentert en unik evne til se hvilke grep som skal til for lfte et selskap i riktig retning. Jeg er derfor overbevist om at han er riktig mann for opprettholde og skape sunn drift i alle vre selskaper, noe som er avgjrende for at vi skal n de mlene vi har satt oss, sier Eikeland. -------------------------------------------------------------------------------- ---- For ytterligere kommentarer, kontakt. Stig Arne Hiland, COO i Endr ASA, p telefon: 916 75 500 Hans Petter Eikeland, CEO i Endr ASA, p telefon: 932 08 177

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=515988


Redigert 20.01.2021 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Mestærn
21.10.2020 kl 12:23 3208

Endur må slutte å sende ut børsmeldinger.
Etter 4 dager på rad med meldinger har aksje kursen falt fra topp 2kr til under 1,47.

Spøk til side. Veldig bra at de tar grep.
Dette vil på sikt bidra med kontroll og profitt.
Slettet bruker
21.10.2020 kl 12:29 3185

Fyker ned på høyt volum.
Redigert 21.10.2020 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Seriøs
21.10.2020 kl 12:47 3115

Har dere mulighet så last opp på dette nivået.
Slettet bruker
21.10.2020 kl 13:03 3033

Er det tigerstaden som selger ut?
Noen større dumper aksjer, de startet allerede fredag, dumpet aksje posten min før det går ned i bøtta.

En av de større er det, ikke normalt dagsvolum dette her på siste dagers krakk.
Redigert 21.10.2020 kl 13:09 Du må logge inn for å svare
Dr.Money
21.10.2020 kl 13:19 2950

Aksjen faller på 20 % av volumet som tok den opp til 2 kr. Ville ikke vært så bekymret. Er naturlig at større aktører vil selge til hverandre i håp om å utløse stop-loss og karre til seg aksjene til nervøse småaksjonærer som kun er opptatt av kortsiktig profitt. Det er begrenset antall aksjer i omløp som tilfaller allmuen og når denne samler nok moment er det nok bare en våt drøm å komme seg inn på lavere kurser. Det vil nok komme flere emisjoner, noe som utelukkende er positivt siden det bidrar til at selskapet vokser. Vi ser at selskapet gjør det de faktisk har formidlet at de skal gjøre, noe som burde være betryggende for oss som sitter i aksjen. Per nå har de levert på alt og jeg tror selskapet vil vokse raskt og det vil igjen gi en kurs vi alle kan leve med. Legg aksjene i skuffen og nyt utsikten av nyttårsrakettene :)
Slettet bruker
21.10.2020 kl 13:20 2938

Spiller ingen rolle, ingen vet hva Blyet, Tiger og Middelborg har i gevinst på sine aksjer, det er sikkert ikke småtteri.
Noen dumper aksjer og det er ikke småtradere.

Ante ugler i mosen når Tigerstaden støttekjøpte 1 mill aksjer, lommerusk for å dumpe aksjer på løk?
Redigert 21.10.2020 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Dr.Money
21.10.2020 kl 13:24 2907

Kanskje ikke så lurt å selge på en dag der nesten hele Oslo Børs er i minus. Børsmiljøet er surt og det er klart vi ikke kan forvente rekyl på 30 % på en dag som idag. Patience pays off!
Slettet bruker
21.10.2020 kl 13:30 2879

Nei kanskje ikke, mulig bedre å selge på 1 hvis børsene skal ned
Dr.Money
21.10.2020 kl 13:32 2865

Ahh, satire...
murpy
21.10.2020 kl 13:46 2804

Longsitinbulk:
Vanvittig rør du kommer med, det er omsatt 3 mill aksjer og du påstår at det er store som selger. Dette er ikke mer enn jeg alene sitter med. Her er det en haug med småaksjonærer som selger og ikke noe annet.
KrabbeKlyper
21.10.2020 kl 13:50 2779

Har iallefall benyttet dagen til å fylle på litt mer, skal man selge hver gang det går ned så gjør man det dårlig.
Det meste går nedover idag virker det som uansett
thypoon
21.10.2020 kl 13:52 2763

Longsitinbulk haha har du solgt med tap her!??
10PS
21.10.2020 kl 16:34 2447

BMO Entreprenør tildelt opsjonsutløsninger for arbeider i 2021
BMO Entreprenør, hvor Endúr ASA har inngått avtale om kjøp av samtlige aksjer som nærmere meddelt markedet i børsmelding den 19. oktober 2020, har signert 2 avtaler om opsjonsutløsninger for arbeider i 2021. Den ene gjelder brovedlikehold for Innlandet fylkeskommune og den andre gjelder en kontrakt om bytting av 4 broer for Bane NOR. Total opsjonsverdi anslås til 30 millioner. Med opsjonsutløsningene for 2021 åpnes mulighetene for utløsning av tilsvarende opsjoner for året 2022. Gjennomføring av aksjekjøpsavtalen for BMO er underlagt vanlige gjennomføringsbetingelser, inkludert, men ikke begrenset til, konkurransegodkjenning, endring av kontrollsamtykke fra BMO Entreprenørs kontraktsparter, godkjenning av Endúrs generalforsamling så vel som at ingen av partene bryter vesentlig med avtalen.
murpy
21.10.2020 kl 17:04 2335

DaaViss
I dag kl 14:42
291
Hva skjuler seg bak å ikke oppdatere aksjonæroversikten?

Denne ble regelmessig oppdatert en gang pr uke, men er ikke oppdatert siden juni.

Det er vel ikke noe som skjuler seg der, nå ble avtalen med Oceano gjort i Juni og det er vel ikke noe vits å oppdatere aksjonærlisten før alt dette er på plass med de nye aksjonærene. Mye synsing her gitt.
Seriøs
21.10.2020 kl 19:42 2079

Kan bli en nyttårsrakett dette her. Tenker at mye må samles og stabiliseres fremover og ingen tvil om at Q3 kan dra litt også. At vi ser 3 tallet innen januar er jeg ikke tvil om
Slettet bruker
23.10.2020 kl 15:00 1592

Fortsetter oppgangen idag. Lurer på hvor sterkt vi skal slutte. Har jo kommet en del positive meldinger og caset har sterkt vekstpotensiale. Blir gøy å være med på denne ferden videre!