FIVEPG – Står «spillmyggen» FIVEPG foran en mangedobling?

Slettet bruker
FIVEPG 22.10.2020 kl 14:20 104576

Noen vil mene at det er for optimistisk med en mangedobling i aksjekursen, men med tanke på nivået på dagens aksjekurs og hva selskapet står foran i månedene som kommer er det ikke utentenkelig at det kommer en langvarig opptur i aksjekursen fremover. Potensiale i Gaming er enormt Worldwide og her posisjonerer FIVEPG seg med spillene TinTin og ikke minst Vikings som en av de potensielle vinnerne i årene som kommer?

Noen punkter:
• Markedsverdien er kun 120 millioner.
• Økonomien er solid, og selskapet er fullfinansiert for lang tid fremover.
• Storspillet Vikings er forventet lansert (soft launch) innen 31.10.20. Dette spillet er basert på verdenssuksessen Vikings (serien) og er et kjent merkenavn Worldwide.
• TinTin har en god score (https://apptrace.com/app/com.fpg.tintin)
• FIVEPG har nå 100% fokus på Berlin kontoret og spillutvikling herfra. Alt annet som ikke har fungert tidligere er lagt ned og Berlin kontoret vil utvikle mange flere spill fremover og de gjør meget raskt.
• Forventet stor økning i bruk av mobilspill i årene som kommer og inntektsstrømmene til FIVEPG kan kommer fra flere kiler.
• Markedet er globalt, dvs alle med en mobiltelefon er potensielle kunder til FIVEPG.
• 5G vil være med på å øke mobilspill betraktelig fremover. FIVEPG er på rett sted i underholdningsindustrien som også griper mer og mer inn i læring og skole.
• Vil det inngås samarbeid med en/flere større aktør i bransjen?
• Ledelsen sitter selv med aksjer i FIVEPG.
• Teknisk har kursen satt en dobbeltbunn og utløst et kjøpssignal.

Denne lille "børsmyggen" – FIVEPG - kan derfor bli meget bra i løpet av kort tid.
Potensiale i gaming worldwide er enormt og med flere spill fremover (det første i løypen er storspillet Vikings) ser det lovende ut for denne lille «spillmyggen» FIVEPG. Suksess avler suksess og med en suksess her for FIVEPG vil kursen befinne seg på et helt annet nivå.

Står «spillmyggen» FIVEPG foran en mangedobling på 6 -12 mnd. sikt?
Med en børskurs på kr 9 er fortsatt markedsverdien under 1 milliard og lykkes FIVEPG med spillsatsingen så er det ikke urealistisk å nå denne kursen. Tenk også på alle grønne aksjer på Oslo børs som prises til milliarder av kroner uten å ha inntekter av betydning før om mange år. Med forretningsmodellen til FIVEPG ser fremtiden lysere ut enn noen gang og med dagens kurs 1.12 er det en av de mest spennende aksjene på Oslo Børs som kan gi en god avkastning fremover, både på kort, mellomlang og lang sikt.

Synspunkter på FIVEPG fremover?
Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
slipp
17.06.2021 kl 08:59 3842

Støtter også den med 355k
InnerTier
17.06.2021 kl 09:09 3839

Ja, D E D D E , et godt innspill.

CEO er kompetent, men hemmes av 5th rådende petimeter pendant adferd. Det er sirup, klister og stillstand i 5th karusellen - fremdrift og forenklet utvikling som monner savnes.

God sommer!



Dobbelside
17.06.2021 kl 10:42 3786

Ja tror nok at CEO er kompetent, men det er noe med kommunikasjonen, eller mangel på sådan, som feiler. Mulig at det skjer mye bra i kulissene her, men de får det bare ikke ut til markedet. Savner noe veldig positivt og konkret, aktivitet, datoer, ferdigstillelse av prosjekt/spill & konkrete planer. vet at det er lagt frem en god del, men det er liksom noe som mangler i kommunikasjonen og merkevarebyggingen. Jeg er ikke ekspert på dette området så har ikke svarene, men "føler" at dette når ikke gjennom til markedet. De er nødt til å få dette til om aksjen skal løfte seg.
Struts
17.06.2021 kl 11:01 3765

Jepp, jeg har 700k, og du og en del andre har vel mer enn det, så...

Fikk plutselig lyst på en Aass!
Redigert 17.06.2021 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
17.06.2021 kl 11:12 3764

Enig i både InnerTier og Dobbelside. Og når de skal informere markedet burde de være litt mer forsiktig - ikke love mer enn de klarer og vet blir gjennomført i den tid som ble sagt. Det motsatte er bare ødeleggende for selskapet - det er ikke noe rart kursen er som den er. Bedre og bli overrasket enn at de informere noe de ikke kan holde.
CEO har en bra CV , men det er noe helt annet og drive en bedrift.
Får gi han litt tid , men han ikke så mye tid på seg for å klare snu selskapet.
Så får vi se om de nye styremedlemmene har noe å bidra med .....
Spennende aksje , men tiden er knapt - gir dem nærmere 1 år for at de klarer og få inntekter slik at de klarer og overleve.

Kun en ting som markedet venter på nå er at de klarer og forbedre inntektene - da får vi kursløft som blir tilsvarende som sist og ikke minst klarer holde seg stødig.
Redigert 17.06.2021 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Piggvar 2
17.06.2021 kl 14:33 3704

Tintin blir oppdatert ofte....14 juni og nå 17 juni.
Ronaldo kommer trolig i morgen .......
Osvaldsen
17.06.2021 kl 21:36 3633

Dere som er aksjonærer i 5th, spiller dere noen av spillene selv? Og på den måten "støtter" opp om selskapet? Vil det ikke gi litt inntekter å se noen reklame annonser hver dag? Noen som vet hva de tjener pr view?

Osvaldsen
Redigert 18.06.2021 kl 22:40 Du må logge inn for å svare
Kråkerøy
18.06.2021 kl 00:08 3554

Jeg har hørt på film: just buy and sell, if you use, you will get f…

Anslår gruppa her inne har tett opp mot 5% av selskapet. Selv har jeg ikke noe voldsomt med aksjer. Runda så vidt 700kr denne uka. Ceo lovet å være vennlig mot oss eiere, lite mener jeg han har praktisert rundt det. Forrige ceo presterte jo å forårsake massive fall i kursen på de to siste IC’ene. Så her håper jeg selskapet har forbedret seg. Mulighetene er mange og kursen kan/vil gå på positive nyheter. Men med lav omsetning så er det ikke rom for å dumpe 2-3% av selskapets aksjer på en børsdag uten at kursen raser igjen. Så her tenker jeg langsiktighet. Først på inntjeningen styrkes, vi ønsker ikke emi før legoavtalen settes i spill i 2022. Og viser det seg at den blir en pengemaskin så kan man legge inn voldsomme multipler på fremtidig inntjening. Og mest sannsynlig bud fra en spillaktør fra kontinentet.
Til slutt, en dag opp eller en dag ned med denne omsetningen er ikke så mye å tenke på. Kjøper man aksjer en dag for 100-200k så drives kursen alene opp 10-20% da selgersiden ofte ligger på 40-60k aksjer. Og nedsalg som dere kan se er gjerne poster på 6 aksjer eksempelvis som i dag. (Selvsagt større poster og, men som oftest «playmoney» for å senke kursen)
Piggvar 2
18.06.2021 kl 08:21 3502

Nå skal ikke jeg si hvor mye aksjer jeg har - men det er nok.

Men det jeg kan si deg Osvaldsen - har alle brukt like mye penger på spill . eks. Tintin som er meget bra - (ikke noe spesielt Tintin fan) men spillet er utrolig bra. Så hadde selskapet vært i en annen prisklasse. (mye pga jeg er så jævla dårlig til dette med spill ) Ikke er jeg speiselt gammel heller!
Jeg måtte ikke svare deg , men jeg har litt sans for deg - selv om jeg ikke har vært i så mange selskaper som du er i - men du jobber bra!
Redigert 18.06.2021 kl 08:56 Du må logge inn for å svare
lofric
18.06.2021 kl 12:06 3456

Det hadde vært morsomt om Spetalen hadde slukt alle aksjene....og sikkert solgt seg ut samme dag... 😅
lofric
18.06.2021 kl 14:42 3392

Tror neppe det kommer noen nyheter før fellesferien....forsinkelser og atter forsinkelser..
Skjønner ikke at de ikke lanserer launch Vikings.
De har somlet bort tid og inntekter under pandemien...synspunkter.
Struts
18.06.2021 kl 14:56 3379

Vet ikke hva du betrakter som store poster. Men, selv kan jeg knapt nok spille Ludo. Nærmeste denne gamle sullik/struts spillemessig (bortsett fra Lotto) var borti en gang var Mario Brothers, det fant jeg ustyrtelig morsomt - men det er da også flere tiår siden. Sukk. Min innfallsvinkel er en, og en alene: Lego. Får de det til, så er mye gjort. Mer enn mye egentlig. Men det vil jo vise seg. Det er vel først lansering mot slutten av neste år. Det er (for meg) ikke negativt. Mangel på meldinger fra selskapet mht andre spill ser jeg heller ikke negativt på. Bedre at de får arbeidsro, og melder når de har noe konkret, enn slike "kanskje-kommer-kongen"-meldinger annenhver uke. Men alle har sin agenda. God helg!
lofric
18.06.2021 kl 16:22 3347

Meget få som handlet i dag på et lavt volum...
Men aksjen kommet seg om noen mnd.. God helg.
Piggvar 2
18.06.2021 kl 16:59 3336

Noen ganger er du før inn i en aksje som dette lofric. Skal gjøre at du formere dine penger godt.Jeg liker din freedom over livet - ikke noe misunnelse over deg. Ha en god helg.
Osvaldsen
18.06.2021 kl 22:42 3290

Takker for den, det var hyggelig lesning. Man gjør så godt man kan :) Liker godt Tintin selv, og er ikke den eneste her i huset ;)

Osvaldsen
Osvaldsen
18.06.2021 kl 22:48 3289

Hehe, det var klønete formulert av meg, har redigert nå. Ja hva er en stor post? Beklager den :)
Ja Lego blir spennende, men jeg har veldig troen på Vikings. De har jo selv snakket det ned litt ang inntekter, men jeg tror de får en positiv overraskelse. Vikings er stort! Så vi får satse på lansering snart.
Lego blir en skikkelig godbit, så satser på vi får litt news snart.

Osvaldsen

Osvaldsen
Piggvar 2
21.06.2021 kl 08:51 3035

Da kom Ronaldo oppdateringen som forventet den 18 juni.
superfire99
21.06.2021 kl 09:08 3063

Men påvirke det aksjekursen? Nada……
Piggvar 2
21.06.2021 kl 09:16 3110

Om det påvirket kursen har jeg ikke sagt noe om - og hadde ikke forventet akkurat det ....
Synes det er positivt med nye oppdateringer på Ronaldo , Hugo og Tintin....

Tror også Vikings kommer på tampen av denne måned eller første uka juli.....så får vi se......

Og det kan også komme flere meldinger om spill.........
superfire99
21.06.2021 kl 09:22 3131

Ja, vi få håpe på det. For akkurat no ser denne aksjen til å duppe nedover. Ved å sjå på grafen altså. Så me får sjå
Piggvar 2
21.06.2021 kl 09:28 3122

Det ene sekundet er den opp 5% - og sekundet etter så ned 3-5% :):)

Denne aksjen er som høna uten hode - spinnvill :):)

Tror det virkelig blir gøy når volumet i aksjen er nokså høyere enn den har vært i det siste.....
Redigert 21.06.2021 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
lofric
22.06.2021 kl 20:09 2922

Tenker det rasler i sikringsboksen til CEO.. World launch Vikings bør snart komme...Synspunkter.😁
HP17
22.06.2021 kl 20:17 2929

Over 1 år siden første gang worldwide launch av 5PG skulle finne sted. Jeg tror bare en kan avskrive Vikings fremover. Noen gikk galt på veien, men hva?
lofric
22.06.2021 kl 20:53 2911

Ja du sier noe, men da har selskapet plikt å informere aksjonærene...noe annet ville vært underlagt enhver kritikk og suspensjon av CEO.
superfire99
23.06.2021 kl 11:24 2836

Det blir ikkje noe Vikings. Heller ikkje Lego. Alt er berre tull. Men ein ting er at dersom ronaldo spillet skal få litt meir guff, må Portugal i det minste gå videre i pulja.
Struts
23.06.2021 kl 11:30 2856

Dersom alt er tull og du har fasiten, er det kanskje på tide å bruke kreftene på noe annet? Riktig god sankthansaften ønskes!
YNWA250505
23.06.2021 kl 11:33 2851

Du er anmeldt til Admin for feilinformasjon og kursmanipulering. Du har null belegg for å si at det ikke blir noe av Vikings og Lego og at alt bare er tull.
Allrounder
23.06.2021 kl 12:22 2807

En ting er sikkert. Alle mine tre favorittaksjer er ganske trege og labre, men hvis disse tre ( 5PG, Endur og Lifecare) kommer med de riktige meldingene så vet vi hvor fort det kan gå 😁
Usannsynlig
23.06.2021 kl 23:07 2674

Ny stor oppdatering til Vikings, det jobbes fortsatt.
superfire99
23.06.2021 kl 23:30 2641

Er ikkje det eg meiner. Er berre det eg føler og tenker med tanke på det vises så lite tillit. Er ingen grunn til å sende inn klage
lofric
23.06.2021 kl 23:46 2624

Alle bør få ytre seg i dette forumet..
Bare sunt med forskjellige meninger og synspunkter.
Olafsenn
24.06.2021 kl 00:50 2567

Deilig, kan jo ikke være lenge til release nå.
Aksjeamatøren
24.06.2021 kl 04:04 2524

Man har ytringsfrihet, men alt handler om formuleringen.

Ytrer man seg på måter som går i strid med gjeldene regelverk og lover må man ta konsekvenser. Du kan ikke si hva du vil til hvem som helst på byen heller selv om man har ytringsfrihet i Norge.

Uansett å komme med innlegg uten begrunnelse (selv om begrunnelsen baserer seg på en subjektiv magefølelse) blir innlegget bare støy.

Og jeg har an liten post aksjer her med snitt 1,20 (eller ca deromkring) så får vi se hvor man ender opp til slutt. Synes selv det har vært stille lenge og svært lite nytt å bidra med på forumet, tålmodighetsprøve som kan slå ut begge veier, det er det denne aksjen er for øyeblikket.
Piggvar 2
24.06.2021 kl 08:57 2442

Som sagt før så tror jeg nok Vikings kommer på tampen av denne mnd - eller første uka i juli.
Etter statistiske analyse har jeg kommet frem til det :)

Mener også det er bra at Ronaldo , Hugo og Tintin oppdateringer som skal føre til bedre innlastninger og inntekter !

Nå får vi se på hvor mange nedlastninger Vikings får.

Skal vi si 50 millioner nedlastinger på Vikings !!! Så får 5pg - la oss si en 10 kr for hver nedlastning.

Det blir en fin sum !!!!

Ronaldo leverer -
Redigert 24.06.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Skeptisk100
24.06.2021 kl 11:00 2366

Hei, kan vi følge med på dette en plass?
forvandler
24.06.2021 kl 11:18 2392

Ren logikk:
1) kursen er nå rundt 0,9
2) selskapet har operativ kontroll og rikelig med cash til å drifte sin utvikling
3) selskapet jobber med konkrete, spennende prosjekt i prestisjetunge allianser
4) selskapet har styrket fokus på kortsiktig inntjening ved eksisterende produkter
5) vikings world launch kommer snarlig - det vet vi - og det bekreftes ved at prelaunch er vesentlig oppgradert bare for dager siden
= det kommer om kort kursdrivende nyheter / nyhet om Viking world launch
= = enhver inngang på dagens nivåer vil gi vesentlig avkastning på kort sikt
= = = bare å laste opp.
Usannsynlig
24.06.2021 kl 13:24 2318

Siden Vikings er i soft launch, kan du finne spillet på appstore eller google play. Der inne kan du og se på versjonsloggen. Den er oppdatert for 1 dag siden, med vesentlige nye funksjoner.
Allrounder
25.06.2021 kl 09:16 2181

Denne aksjen er veldig avhengig av nyheter (som de fleste andre), går det bare noen uker mellom så er man tilbake på 0,80. Men det har vist seg flere ganger at 0,80 er en god støtte. Nå får vi bare håpe at de kan overraske med nyhet om Vikings snart.