SOFTOX-ME: - SoftOx er nærmere et mulig gjennombrudd i kampen om

Grylls
SOFTOX 22.10.2020 kl 15:22 7670

Danske legemiddelmyndigheter har gitt sin anbefaling til videre utviklingsløp for SoftOx Solutions inhalasjonsløsning til behandling av luftveisinfeksjoner, inkludert COVID-19. SoftOx inhalasjonsprosjekt har som mål å utvikle en inhalasjonsløsning til behandling av infeksjoner i luftveiene. Dette har potensiale til å kunne bli et gjennombrudd i behandlingen av luftveisinfeksjoner, inkludert Covid-19 infeksjoner. Etter et vitenskapelig rådgivingsmøte med den Danske legemiddelstyrelsen, er det klargjort en gunstig utviklingsvei for raskest mulig å kunne starte utprøving i mennesker. - Vi forventer nå at de første studiene på mennesker kan starte allerede i andre kvartal neste år. SoftOx vil derfor umiddelbart starte forberedelser til å fremskaffe nødvendig dokumentasjon som innebærer ytterligere sikkerhetsstudier i dyremodeller, sier CEO Geir Almås i SoftOx Solutions. - Behovet for nye løsninger til behandling av luftveisinfeksjoner er stort, dette er et marked som ved forsiktige anslag for EU og USA er i størrelsesorden USD 12 milliarder. Tallet kan sannsynligvis dobles hvis man ser det i et globalt perspektiv, sier Almås videre. Denne teknologien er unik, den er enkel, usedvanlig effektiv og fremkaller ikke resistens. Effekten er også uavhengig av mulig nye muterte varianter, slik som nylig er beskrevet for Coronaviruset. - Teamet mitt og jeg tror at vi står overfor et gjennombrudd i behandlingen av vanskelige infeksjoner, både virale og bakterielle. Vi har testet SoftOx sine løsninger i luftveiene og vi ser at dette kan være et viktig behandlingsprinsipp som kan bidra til å bekjempe den pågående pandemien og fremtidige epidemier og pandemier, sier professor i mikrobiologi og forsøksleder Thomas Bjarnsholt ved Universitetet i København. For mer informasjon kontakt: Professor Thomas Bjarnsholt; tbjarnsholt@sund.ku.dk +45 206 59 888 CEO Geir Almås; geir.almaas@soft-ox.com +47 977 59 071 Professor Thomas Bjarnsholt er medlem av selskapets Scientific Advisory Board og har 20.000 aksjeopsjoner i SoftOx Solutions.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=516162
Redigert 21.01.2021 kl 06:00 Du må logge inn for å svare
focuss
22.10.2020 kl 19:27 3661

Innlegget er slettet
Må si jeg aldri har fått noen tenning av Softox når det gjelder middel til håndvask. Har ikke hatt trua på det som en kommersiell suksess. Innhaltatoren derimot virker spennende. Hvis Softox virkelig tror på denne så må de gjerne gjøre en innsats for at markedet også skal tro på det. En slik innsats kan fort bli verdt en milliard.
Spartan
22.10.2020 kl 19:29 3639

Sorry, men dette høres litt ut som da Trump snakket om å inhalere desinfeksjon på sen famøse pressekonferansen der det ble et tema.

En bør ha litt kunnskaper om hva et virus er og hvor det befinner seg. Det er ikke slik at det ligger som et slim i lungene man bare kan inhalere bort. Når man har covid, er det per definisjon i egne celler og i matrix omkring, for å ikke snakke om lymfesystemet og blod. Da funker det ikke å teoretisk å inhalere en eddiksyreløsning. Virus er vanskelig å behandle, man er helt avhengig av eget immunsystem (ergo vaksiner) og de produkter som finnes mot enkeltvirus påvirker virusreplukasjonen. Det finnes ikke noen «dreper» slik det er for bakterier i form av antibiotika.

At det hevdes at det skal funke mot alle virus inkludert covid forteller meg også at det høres meget suspekt ut. Med tanke på hvor ulike virus er der de få behandlinger man har bare har spesifikk effekt på visse særegenheter ved noen virus, høres det dessverre ut som «tonic water» solgt av en handelsmann på 1800 tallet.
Redigert 22.10.2020 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
focuss
22.10.2020 kl 19:34 3621

Spartan
Du har sikkert mye kunnskap om dette så jeg skal gi deg et enkelt spørsmål. Når smittede personer, hoster, nyser prater eller ler. Reagerer da viruset med å sprenge seg ut av cellene på jakt etter nye ofre? Eller er det virus som ikke har trengt inn i cellene de smittede sprer om seg med?
Aaleby
22.10.2020 kl 19:37 3597

Som er hvorfor dagens melding burde hatt mer sprengkraft i seg; danske helsemyndigheter er helt tydelig ikke enig med deg. Mao; det er en verifisering av at Softox ikke er på fullstendig ville veier med bruk av fri fantasi, men at dyreforsøket på minigris helt tydelig viser lovende resultater. Personlig stoler jeg mer på helsemyndighetene i Danmark enn en anonym forståsegpåer som kun har to børsmeldinger med minimal av info å støtte seg til.
bj111
22.10.2020 kl 19:44 3567

Det var simpelthen et genialt spørsmål som ga meg gode svar. Så enkelt og banalt og allikevel har jeg ikke tenkt på det. Litt flaut å inrømme men men😂
Takk focuss.
Spartan
22.10.2020 kl 20:11 3503

Det enkle svaret er at viruspartikler vil være i spytt og slim, og komme ned i luftveier hos noen. En blir smittet om partiklene invaderer en celle eller flere i egen kropp og sprer seg videre. Den prosessen vil jo ta tid, dermed inkubasjonstiden før det nås et nivå på smittede celler som gir symptomer.

Poenget som er åpenbart er jo at i det man merker sykdom er det for sent. Skulle det hatt teoretisk effekt måtte en jo inhalert straks en trodde en kunne ha fått partikler i seg, og håpet at det ville inaktivere virus før de når en celle.

Ser det dog som lite realistisk at folk går rundt med et inhalatorapparat og bruker det med samme hyppighet som en antibacflaske.
Spartan
22.10.2020 kl 20:18 3489

Det er jo ikke slik at danske helsemyndigheter sier at dette har effekt: de åpnet bare for muligheten til å gjøre eksperimenter på mennesker raskere. I det ligger også en avveining av skadepotensial, som sannsynligvis er vurdert som lavt.

Det er ikke slik at se sier at dette funker; de gir bare godkjenning til å sette i gang ordentlige studiet på fast-track. (Som kommet til å koste flesk, ergo er det bare å vente på emisjonen)
focuss
22.10.2020 kl 20:21 3481

Spartan
Da ser det ut som vi egentlig er enige i det som er viktig

Her er det en herlig suppe av argumenter. Softox har produkt for desinfeksjon, for sårbehandling og inhalatoren mot Corona/virus/bakterie smitte. Min interesse for Softox er kun rettet mot Corona smitte,men innser at sårbehandling kan kanskje bli bra, men er kompetanseløs på det. Ikke dermed sagt at jeg har kompetanse på Corona, men ofte så holder det med alminnelig bondevett. Min akademiske utdannelse har heldigvis ikke klart å drepe det.
Aaleby
22.10.2020 kl 20:23 3467

Ingen kan vite helt sikkert om det har effekt, men danske helsemyndigheter verifiserer rasjonalet bak studiet ved å gi godkjenning til fast-track. Som veier ekstremt mye tyngre enn hva som står i type haussede børsmeldinger eller meninger forfattet av anonyme på et forum.
Redigert 22.10.2020 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
focuss
22.10.2020 kl 20:24 3462

Spartan
Ja viruset er på spytt og slim i slimhinnene. Det er derfor det er her man sjekker om viruset er når folk testes. Skal Softox sin løsning virke må det brukes tidlig.
Spartan
22.10.2020 kl 20:30 3418

Vel, jeg må innrømme at inhalatorbruken er det jeg har minst tro på, spesielt hva angår covid. Covid et bare nevnt da det åpenbart er i vinden for å selge.

Særbehandlingen og desinfeksjonsmidler kan fylle nisjer, men da må de være gode på å selge det inn, noe jeg opplever at se har mislykkes med i det beste markedet en kan se for seg for den typen produkter. (Jf reelle salgstall under epedemien)

Om du tenker på dette som en covid-løsning...tenk over igjen hvordan smitte fungerer, og hvordan det skal kunne funke å dra med seg en slange, lufttank og medisinanpulle med seg for å kunne starte den opp «akkurat» i det man forutser at man ble utsatt for smitte. (Etter at et eneste partikkel har nådd en celle er det jo for sent, som du synes å skjønne)
Spartan
22.10.2020 kl 20:32 3414

Det må i praksis brukes med en gang man blir hostet på eller har tatt seg til munn/nese fra en forurenset overflate. Vil si det er en umulighet i praksis.
Slettet bruker
22.10.2020 kl 20:34 3400

"hvordan det skal kunne funke å dra med seg en slange, lufttank og medisinanpulle" Ja du fremstår som en skikkelig smarting....Håper du kontakter Professor Thomas Bjarnsholt og får slutt på dette tøyset, HO HO !
Redigert 22.10.2020 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
Spartan
22.10.2020 kl 20:37 3406

Og hvordan trodde du inhalasjoner fungerte da om man skal fylle luftveiene? Trodde du det var en liten sprayboks som ved astma?
focuss
22.10.2020 kl 20:37 3404

Spartan
Er du seriøs? Vet du hvor lang tid en celle trenger for å gå fra slimhinnen til det er inne i en celle? Vet du om det er den samme tiden for alle mennesker? Vet du om det har betydning hvor mye virus som har trengt inn i cellen? Har det noe for seg å blokkere den prosessen?
Redigert 22.10.2020 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
focuss
22.10.2020 kl 20:41 3376

Spartan
Kan du beskrive for meg hvordan inhalatoren til Softox ser ut og hvilke volumer som trengs inn i luftveiene for at inhalatoren skal ha effekt?
focuss
22.10.2020 kl 20:45 3358

Dette minner meg om da Kennedy lanserte sin ide om å sende et menneske til månen. 100 spesialister var samlet og Kennedy sa. Dere som tror vi kan lande mennesker på månen går til høyre, dere som ikke tror går til venstre. Så skal dere til sammen sørge for at vi lander menneske på månen. Og til månen kom de.
Spartan
22.10.2020 kl 20:49 3337

Du trenger i teorien en god spredning på 4-5 liter i volum og å dekke 70 kvm areal med løsningen for å ha håp. Ergo snakker vi litt mengder. Inhalatoren deres er vel ikke laget, det er vel trolig at de bare har helt løsningen i et standard apparat som grisen fikk på maske.
Zolly
22.10.2020 kl 20:49 3335

Igangsettelse tidligst om 6-8 mnd og godkjenning kanskje om 1 år+. Er det fast-track?

Redigert 22.10.2020 kl 20:51 Du må logge inn for å svare
Grylls
22.10.2020 kl 20:51 3323

Skulle tro du allerede hadde gjennomført forsøkene og sitter med fasit i hånd. Så bra.

Spartan
22.10.2020 kl 20:51 3319

Det er vel ingen som vet da man ikke kan detektere det i en levende kropp. Alt fra minutter til timer er vel enhvers gjetting, vi kan ellers bare si noe om inkubasjonstiden fra når man kan finne nok virus produsert i en smittet kropp. (Der viruset har spredd seg nok til å kunne detekterer i store nok mengder)
Spartan
22.10.2020 kl 20:53 3310

Nei, men det er da lov å tenke litt rundt hvordan inhalasjoner med andre medikament fungerer, og hvordan Softox i teorien skulle fungert. Det er vel på det rene at løsningen skal eradikere virus på en overflate? Og den er jo ganske stor i luftveiene. På størrelse med en tennisbane.
focuss
22.10.2020 kl 20:59 3283

Spartan
Du er sikkert kjent med at midlet skal forstøves og i forstøvet form så kan man dekke en god overflate. Jeg er ikke i tvil om at det vil virke. Spørsmålet er om et forstøvet middel med sterk nok konsentrasjon til at det skal virke er akseptabelt for slimhinnene. Nå har de fått en del svar på dette ved forsøk på minigris. Resultatene er gode nok til at Danske legemiddelmyndigheter anbefaler at det testes på mennesker. Og det er det som nå skal skje. Blir det spennende? Hvis ikke det blir spennende så vet ikke jeg hva som er spennende. Ikke minst blir det spennende når en ser på Marcet Cap på Softox. Får vi sprayen på Rema 1000 så regner jeg den blir å finne i alle hjem kloden rundt.
focuss
22.10.2020 kl 21:05 3260

Spartan
Jeg tror det er store individuelle forskjeller. Noen bli akutt syke veldig raskt, andre tar det dager eller uker før de blir virkelig syke. Hvem vet hvilken gruppe de tilhører. Ta en dusj fra softox så snart som mulig dersom du har mistanke.
focuss
22.10.2020 kl 21:12 3236

Spartan
Dette koker ned til det banale spørsmålet. Ønsker du ha aksjer i Softox eller skygger du unna? Som investorer så er det så enkelt som det. Så vil jeg legge til. Den beste måten å håndtere risiko på i markedet er å avstemme hvor tungt du går inn i en aksje til den R/R du mener er relevant. Det er som regel ikke et spørsmål om kjøp eller ikke kjøp, men ofte hvor tungt kjøp. Går jeg all inn i Softox? Selvfølgelig ikke. Kan den være 10% av en portefølje? Absolutt.
Normalone
22.10.2020 kl 21:21 3207

Det er nok ikke mange som helt forstår rekkevidden av hva dette (inhalatoren) vil bety (og størrelsen på markedet) - og i løpet av 1 måned har vi fått bekreftet at det virker på minigris og at de danske legemiddelverket har godkjent testing på mennesker. Dersom resultatene ikke hadde vært gode, ville aldri danske myndighetene godtatt videre studier (på mennesker). I tillegg har Softox i samme periode fått godkjennelse for den siste fasen av SWIS, en arbeider for å få innpass i helsevesenet (desinfeksjonsmiddel) og andre offentlige organer, venter på EU godkjenning (fått på plass produksjonslinjene/infrasteukturen, vil i 2021 gjennomføre siste studier ift sårbehandling av dyr og det ble på sist presentasjon gitt klart uttrykk for at selskapet vil være cash positiv i jan 2021. Likevel er kursen tilnærmet den samme som får 1 mnd siden (med mcap på kun ca 440 mill) og nesten halvert siden før sommeren. For min del er Softox i dag mye mye mer attraktiv som investeringsobjekt enn for 4 mnd siden (når kursen var over kr 100)....
Redigert 22.10.2020 kl 22:10 Du må logge inn for å svare
Spartan
22.10.2020 kl 21:24 3195

Hvor lang tid det tar før symptomer har nok mer med spredning fra celle til celle å gjøre, og mindre med når første celle ble infisert. Jeg trodde vi hadde dedusert oss frem til at det ville være håpløst med soft-ox når en celle først var infisert, eller var du ikke enig i det lenger?
Spartan
22.10.2020 kl 21:28 3181

Vi kom inn på dette ifb med hvordan et apparat vil se ut. Og da må være på det rene at det ikke blir en pocket inhalator om man i teorien skal dekke hele lungeoverflaten for å inaktivere et virus man kan ha fått i seg før det infiserer en celle. Det vil være helt åpenbare praktiske problemer om
man skal ha et standard inhakasjonsapparat til den bruken som skisseres; «ta en dusj
Soft-OX for å være sikker» som du sier blir praktisk rimelig vanskelig.
Pølsmannen
22.10.2020 kl 21:37 3152

De skulle i utgangspunktet sjekke mulighetene om fast track på Covid når det da heller ble bestemt at de prøver på virus og bakterier generelt må de ta ett nytt forsøk på minigris før fase 1 på mennesker. Tanken var i første omgang at de skulle ta virus/bakterier på ett senere tidspunkt. Så nå blir altså alt i en smell.
bj111
22.10.2020 kl 21:38 3147

Enten spartan sin beskrivelse eller focuss sin av produktet skulle være rett vil det være gode prosenter å hente om forsøkene viser gode resultater og leder til mot produkt. Kunsten ved Spartan sitt produkt som høres sykt tungvint ut er å hoppe av før det konstanteres at inntektene ikke vil bli som forventet. Derfor er dagens melding god. Alle pipelines som går forover og gir gode resultater tjener man som aksjonær penger på selv om sluttproduktet blir umulig å selge.

Dette vet alle gamle Biotec aksjonærer og noe lignende ser vi med SafeDes via Kiltoklean. Sier ikke at SafeDes ikke er mulig å selge men det har vist seg vanskeligere enn mange trodde. Det er nok heller ikke helt uten grunn at aksjonærer stiller spørsmålstegn ved avtalen med Kiiltoclean. En stor aktør som tjener mye på eksisterende produkter kan ha interesse av å blokkere konkurrerende produkter og gjør dette ved å inngå avtaler. Heldigvis gir ikke avtalen med Kiiltoclean de enerett noe som ikke er ideelt for Kiiltoclean men viktig for Softox.
Slettet bruker
22.10.2020 kl 23:18 2999

Spartan virker svært fornuftig. Jeg var med på emisjonen i fjor, og solgte meg ut i vår.

Ledelsen er r...... Aksjonærlisten er også svært tynn, ingen utsikter til å sparke Almås med det første.
Produktet er bra.

Dog er det ofte bedre å ha god ledelse og r... produkt enn motsatt. At det kommer en ny emisjon er såvidt jeg kan forstå relativt bankers.

De hentet 75 mnok før jul i fjor, av dette var bare 35 igjen 30.6.2020. ihht. halvårsrapporten. Med samme cash burn, gjetter jeg på at de har rundt 15 mill i cash nå, så emisjonen er sikrere enn tannfeen.

Med flere dyre løp gående, gjetter jeg på en emisjon på vel 100 mill. Hva kursen blir i emisjonen er vanskelig å spå, men det er et dårlig tegn at pumpemeldingene bare pumper inn noen få amatører før kursen faller ned som en skinnfell igjen. Forrige emisjon var på 24, da aksjekursen var rundt 30 hvis jeg husker rett.
Redigert 22.10.2020 kl 23:20 Du må logge inn for å svare
Aaleby
22.10.2020 kl 23:39 2952

Hvorfor skulle en vekst-emi på kurs 50 være negativt overhodet? Det er jo ikke akkurat som om kursen galopperer for tiden uansett. Hadde ansett et slikt grep som utelukkende positivt. 100 mill er langt over det selskapet trenger per i dag. 10% utvanning og 40 mill i kassen holder lenge inntil inhalasjonsstudiet blir 100% spikret. Med et så solid gulv vil nedsiden være bortimot fullstendig tatt ut på kort og mellomlang sikt.

Forøvrig er det smått imponerende hva et selskap med en så ræva ledelse faktisk klarer å få til av tellende resultater.
Redigert 22.10.2020 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Grylls
22.10.2020 kl 23:39 2953

HINAS-anbudet blir viktig for å generere inntekter, og for å få satt i gang prosessen med å få synliggjort AntiVir på markedsplassen. Det er ikke utenkelig at det blir emisjon, men fremover ligger det melding om stipend fra USA, og det kan komme nyheter om samarbeidende partner innenfor ett eller flere av segmentene. De kommer til å ha mer fokus på salg og markedsføring nå etter investeringen i større produksjonskapasitet. Når de så har nok empiri til at de kan begynne fase 1 på mennesker i inhalasjonsstudiet, så må det nødvendigvis kunne bli store oppslag av det, utover både Norge og Danmark.
focuss
22.10.2020 kl 23:52 2925

Kjøp Softox eller la det være. Spørsmålet er hvilken sannsynlighet for suksess du trenger. Danske legemiddelmyndighet mener dette bør en ikke avskrive. Gir du det en 10 prosent sjangs så har du verdens beste lottokupong. Selv er jeg sikker på at dette vil funke hvis slimhinnene ikke viser at de ikke liker det. Og det er bare snakk om tolerabel konsentrasjon.
vikingo
23.10.2020 kl 00:21 2888

"Dog er det ofte bedre å ha god ledelse og r... produkt enn motsatt.". Merkelig formulering.

Hadde produktet vært ræva hadde det ikke hjulpet med god ledelse i en bransje som biotec. Hva skal god ledelse få til over natten da, bortsett fra å ansette ESG-konsulenter?
Softox har holdt på i 8 år og først nå begynner de å se resultatet av alt som er bygget opp. Å begynne å snakke om dårlig ledelse etter alt de har fått til blir bare useriøst.
Jeg tror de fleste som hørte siste presentasjon fikk veldig bra inntrykk av ledelsen siden den var vesentlig bedre enn den i juni. Jeg tror også de fleste begynner å holde kjeft om dårlig ledelse etc når EU-godkjenning kommer og helsevesenet Norge og resten av Europa begynner å komme i gang. Begge deler bør være overkommelig og sannsynlig ut fra det som er kommunisert.

Jeg er enig at mange aksjonærer virker kortsiktige men topp 50 som er veldig stabil og skulle sånn sett gjerne sett institusjonelle fond eller legemiddelselskaper på eiersiden. Er vel ikke helt usannsynlig det kan skje i nær fremtid.