Top tier pharma company audit

Slettet bruker
AZT 22.10.2020 kl 15:48 1830

"Furthermore, a top tier pharmaceutical company conducted an extensive three-day GMP audit of ArcticZymes operations relating to its SAN enzyme portfolio. The audit was successful and a requisition before moving forward with potential supply to several of its global sites."

Desto mere, jeg læser ovenstående, desto mere begynder det at gå gå op for mig, hvor potentielt vigtigt det her kan være.

For det første: AZT sine egne M&A-proces står stille på grund af Corona, men et “top tier” farmaselskab gennemfører en tre dage lang audit hos AZT, uagtet Corona. Konklusion: Der er tale om en større spiller, som ikke ønsker/kan vente.

For det andet: Vi har mig bekendt aldrig hørt om fra AZT, at potentielle kunder foretager sådanne audits. Det må være noget stort, sidden det understreges specifikt i en Q-rapport.

For det tredje: Et tre dage langt audit lyder til, at der er tale om en potentiel kunde, som vil være sikker på kvaliteten. Dette får mig til at tænke, at det er fordi, at der er potentielt er stor volumen på spil på kort tid, og at kvalitetsfejl derfor ikke kan accepteres, da det vil gøre for omfattende skade uden mulighed for justering.

For det fjerde: “Several of its global sites” - det lugter af masseproduktion.

Kanske jeg overfortolker, hvem ved. Men jeg finder det bemærkelsesværdigt, at Holter ikke uddybede mere, og det får mig til at konkludere en af to ting:

1. Der er ikke tale om en særlig væsentlig potentiel aftale - blot om en meget kræsen kunde.

2. Der er tale om noget ganske stort, som Holter ikke vil kommentere på, før der er konkrete forhandlinger om en aftale.

Jeg hælder 70/30 til mulighed nr. 2.
Redigert 20.01.2021 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
CPH11
22.10.2020 kl 15:58 1797

Så absolut dagens største lyspunkt i en ellers middelmådig affære.
Negative tunger vil sige, at det er den slags "man" fylder i dårlige regnskaber for at undgå større kursfald. Personligt synes jeg JH lød spændt. Så jeg vælger også at være positiv over dette.

Top tier kan betyde to ting. Højeste niveau på virksomhedens størrelse eller på kvaliteten af deres produkter. Eller begge 🤘

Uanset er det en global spiller. Det tyder på en vis størrelse.

Jeg tror du har helt ret i din antagelse. Er der forhandlinger i gang. Kan han jo ikke sige noget.
Spændende
bj111
22.10.2020 kl 16:05 1774

Et interessant innlegg med gode tanker du kommer med her. Du overrasker meg positivt med dine innlegg i dag for de er interessante å lese. Bokstavdansken, dagens positive overraskelse :-)
Slettet bruker
22.10.2020 kl 16:39 1700

Hahaha - jeg takker bj111 :)

På trods af et stort papirtab i dag, så vælger jeg at prøve at bevare et optimistisk udsyn på verden. Det er lidt op af bakke i dag, men jeg er fortrøstningsfuld.
bj111
22.10.2020 kl 16:45 1675

Hehe satte rekord i papirtap i dag selv men jeg får jo se fremover. Var jo veldig happy da den passerte 50, 60 osv. så får nullstille seg så går dette og fint. Blir håpløst å tenke på kursen som var i går og hva en skulle ha gjort men ikke gjorde........ En dag der fremme kommer den til å sette ny ATH. Tallene i dag var ikke noe å juble av men det er en rekke ting i rapporten som taler for videre vekst og kommende nyheter så totalt sett ikke så ille for de som har tid.
Yzf R1
22.10.2020 kl 17:02 1607

Talla var vel å bra de bare forventningene som var mye høyere enn selskapet selv spådde så da blir d oftst slik,puttrer nok fort oppover i morgen igjen,kommer nok litt dekkning av den nå vel .
Slettet bruker
22.10.2020 kl 17:07 1576

Jeg noterer meg at SMA50 sparket fra og sendte aksjen opp igjen. Ergo skal vi likevel fortsette oppover.

Når det gjelder 3 dager audit så tenker jeg at det enten er snakk om avtale som er så stor at den i seg selv kan fylle på med 50% av omsetningen til AZT i året. Eller så snakker vi rett og slett om kjøp. AZT må man nesten ha på laget om man skal gjøre genterapi.
Slettet bruker
22.10.2020 kl 17:24 1522

Helt enig i den udlægning. Jeg overvejer at reducere i min position, men jeg har også en massiv overvægt i AZT. Jeg beholder fremdeles min “kernepost”, det er sikkert - der er for mange gode ting i vente til at sælge sig ud.
rufus01
22.10.2020 kl 18:16 1391

Jeg hiver meg med,bj111 godt innlegg! På en ellers litt dyster dag, der en svært god årslønn forsvant fra min konto. Men har god tro på at den kommer tilbake om ikke så lenge :)
Redigert 22.10.2020 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
JosefK
22.10.2020 kl 18:16 1389


Det er ikke første gang slike audits har funnet sted. Minst to store har de hatt tidligere i forbindelse med SAN. Hver gang med økt omsetning som resultat.
Dane23
23.10.2020 kl 08:23 980

Enig i at denne nyhed er en af dagens største lyspunkter. Jeg mener heller ikke vi skal glemme Holters forklaring på aftalen i Kina (i Q&A). Jeg synes virkelig han understreger hvor lille en del af isbjerget der hedder Asien, vi har set endnu. Som han selv siger, dypper de nu tæerne og næstestep er hele foden og så videre. Han påpeger, at Semcere i Kina er udvalgt til at være distributør. Han understreger hvor godt et omdømme de har i Kina, MEN at de også er en global virksomhed, hvorfor deres salg spreder sig ud i Kina, men også i store dele af verden. Jeg ved godt nyheden kom før Q3, men det giver altid et andet indtryk at høre CEO forklare om omfanget. Samtidig understreger han at 1MNOK i Indien kun er fra en kunder og at der jobbes på at skaffe flere kunder i Inden.

Jeg er til gengæld overbevist om, at når Jethro udtaler, at denne 3-days audit gik godt og som det skulle, så er det vel et spørgsmål om formalia, før en reel aftale er i hus. Med aftalen kommer "several of its global sites". Hvis aftalen lander, læser jeg det som en kundeaftale, der potentielt fra dag til dag, kan skaffe en håndfyld nye storkunder (under ét navn). Altså forventer jeg, at hvert af disse global sites vil kunne levere omsætning svarende til de største AZT kunder på nuværende tidspunkt. Så kan vi jo kun gætte på hvor mange "global sites" der er tale om.

Redigert 23.10.2020 kl 08:24 Du må logge inn for å svare