Q3: Kan gi flere designwin i Q4

Myrabakk
PLT 23.10.2020 kl 08:00 7752

Kvartalsrapporteringen viser forbedret økonomi, stor framgang i frontkamera mobil, kumde som tester i bakkamera mobil, fremgang til real project for enda en barcode, i tillegg til prosjelt i AR-briller! Enda bedre enn ventet!

Nesten 50 prosjekter i pipeline på POC er mye!

Bare å følge med på presentasjonen 08:30🚀👍
Redigert 20.01.2021 kl 09:10 Du må logge inn for å svare
Kraamz
23.10.2020 kl 08:22 5681

Dette er HELT Enormt!

Nøkkelord!

This may be a gamechanger (under smartphone)
Myrabakk
23.10.2020 kl 09:29 5398

Minimum 50 kroner i salgspris per Tlens i barcode-produktet!

Sannsynligvis en del høyere, da det er inkludert testkit i de 700k de fikk startordre på.
Rekdal
23.10.2020 kl 09:33 5349

Dette må være den mest oppløftende Q jeg har sett fra polight etter jeg startet å følge de sept 2019.
Nå er det mye spennende som kommer fremover.
Foksen
23.10.2020 kl 09:43 5294

Synes det alt i alt var mye positivt på Q3! Fremgangen på flere segmenter var ventet og det langsiktige ble også nevnt som fremtidens største - Da tenker jeg på brillene :-)
Økonomien er brukbar/tilstrekkelig og med forventede økende inntekter ser vi nok at 2021 fort blir til 2022 med tanke på drift med dagens cash.
Enda en gang ble vi minnet på at Ting Tar Tid - Irriterende faktum :-)
Produksjon/oppramping til store volumer vil ikke representere særlige økonomiske utfordringer siden selve linseprodusenten tar utgiftene hvis det blir garantert for volumet. Det er bra!
Nedsalg av fond og større forandringer i eiermassen kunne Isaksen selvsagt ikke kommentere annet enn hans eget mandat som bedriftsleder.

Alt i alt en meget god presentasjon med positive tanker om fremtiden og produktspekteret - poLigth`s produktfamilie øker og det er utrolig positivt med tanke på alle patentene som nå tas av diverse type produsenter.
Gleder meg til å høre Q3 et par ganger til :-)
Myrabakk
23.10.2020 kl 09:50 5237

Helt konge!

Denne likt jeg godt: "the OEM is pushing a lot" angående smal-nose camera. Jeg lurer på om dette var en modulprodusent??? Dette siden "several OEMs" har sagt at de er interesserte når denne er klar "early 2021"

Jeg tenker umiddelbart at dette blir selfiestandard. Noen vil velge punch-hole camera med mindre hull, noen vil velge denne under skjermen. Dette løser skjermproblematikken, og man kan kjøre inn smal-nose-cam og ha noen få pixler som slår seg av/på eller ha noen tomme pixler som knapt vises. Integrasjon av under-screen-cam blir myyyye enklere da. Skjønner fort at OEM pusher på da, særlig om dette skal selges til mange smarttelefon OEMs!👏👏

Og denne nyheten sender poLight ned 5% 😆??? Skal ikke selge noe jeg, men det var da merkelig at kursen går ned på dette🤔.
2211
23.10.2020 kl 09:55 5193

Han sa da også att de satte sammen Camera modul for underscreen nå. Synes også vi så en mye mer selvsikker Isaksen når det gjelder sansynlig dw i Smartphone 👍
VantageVolante
23.10.2020 kl 09:57 5174


Absolutt.

Måtte flire når sjefen fikk spørsmål om smartphones. Et spørsmål var relatert til nettopp dette, 40:20 inn i presentasjonen. Spørsmålet/hintet var: ..................."it seems very certain we will see the tlens in a smartphone within a year".

Isaksen: I HOPE YOU ARE RIGHT. (med et aldri så lite smil om munnen)

Isaksen har tidligere vært alt annet enn hausende når det gjelder tlens. Denne lille sekvensen bet jeg meg merke i, da jeg ALDRI kan tro at dette ville vært svaret om det ikke er sannsynlig at vi vil se tlens i en tlf innen et år

Jeg ser det nå som svært sannsynlig at vi ser designwin i tlf kanskje allerede til våren, basert på alt hva Isaksen sa i Q3 idag. OOOOlalaaaaaaaaaaa

Og etter en dupp i kursen den første halvtimen idag, henter den seg nå inn igjen.




Redigert 23.10.2020 kl 10:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.10.2020 kl 10:20 5043

Jeg GLEDER meg til Q3 2021 🤩
Slettet bruker
23.10.2020 kl 10:25 5012

sitat: "denne nyheten sender poLight ned 5% 😆?"
- Det er ikke nå tiden er inne for stor inntekt, det er framtidig inntekt. Ja man kan kjøpe nå på framtidig inntekt, men kursen vil nok ikke rase opp før inntekten er reel.
Nugatti
23.10.2020 kl 10:29 4983

Jeg så webcasten, og solgte de aksjene jeg hadde underveis.

Tror det blir ørkenvandring noen måneder. Ting tar tid.. tror det blir bedre inngang senere.
Kortsiktig så er det andre case på børsen som frister mer.
Slettet bruker
23.10.2020 kl 10:33 4961

Sitat: "Jeg tenker umiddelbart at dette blir selfiestandard."

- HVIS prosjektet blir suksessfullt og produktet kommer så langt å kommer i en mobil, da BLIR det en NY STANDARD! (Dette er helt enormt)..
Som Isaksen selv sa det "gamechanger"
SoriaMoria
23.10.2020 kl 10:42 5349

Fra ca. 53 minutter: "If the bigger guys are taking Tlens into their flgship models, that is definitively something which will, I will say, add to our supply chain stress. Having said that I feel that we have been planning for this for many years."

:)
Slettet bruker
23.10.2020 kl 10:47 5318

Et faktum jeg setter veldig pris på å få vite på Q3 er hva som stoppet PLT å komme i mobiler. Slik jeg forsto det var det linse åpningen/volum, det gjør det bare ENDA mer positivt med prosjektet de arbeider med å få spissen av linsen til å bli minimum. Blir dette vellykket har vi en NY standard på mobilkamera, om ikke enda større. Da ender ALLE mobilkamera opp med Tlens, uten diskusjon.

Selv er jeg helt sikker på at dette blir en ny standard, det store millionærspørsmålet er når. Før Q3 presentasjonen hadde jeg håp på sen 2021, men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro. Vet ikke om jeg skal tro at første mobil med Tlens kommer i 2021 eller 2024.

En irriterende sannhet, er at det vil plutselig bli annonsert. PLUTSELIG!!
- Den dagen, eksploderer kursen på PoLight.
Redigert 23.10.2020 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
2211
23.10.2020 kl 10:54 5294

Denne Barcode project kan ha på gått ganske lenge. Vi kan få ny dw i Barcode når som helst, tror det vil få viking aksjene ut. Så tror jeg underscreen Camera kan komme ganske raskt. Hær er det bare å vente det er jo bare ett spørsmål om når kursen bryter 100 for godt😉
Slettet bruker
23.10.2020 kl 11:07 5228

Fant dere noen "hint" ?
johanneshh
23.10.2020 kl 11:10 5206

Når kursen plutselig dropper, som nå fra 69 til 64 kl1100, er det fordi store aktører som Viking selger store volumer og stop-loss-strategier blir aktivert? Virker veldig spontant og unaturlig, og er jo veldig lett å kjøpe seg inn i de bunnene?
Redigert 23.10.2020 kl 11:10 Du må logge inn for å svare
Myrabakk
23.10.2020 kl 11:11 5199

Forventet ferdig utviklet small-nose-modul "early 2021".
Når Modulvendoren er så påkoblet som de virker å være så er dette noe de vil ha klart NÅ😊. Opprampingen er allerede planlagt, høres det ut som.

Modulen trenger mest sannsynlig ikke mye testing inn mot smarttelefon. Absolutt alle store OEMs har testet Tlens, så de kjenner konseptet. En ferdig modul fra en modul-OEM er nok kortere testtid på enn når de har forsøkt integrasjon i andre moduler.

Jeg tar gjerne et bet på design i smarttelefon allerede i Q1😁. Setter mitt bet på Xiaomi først, deretter Huawei, så Apple.

AR vil jeg sette min lit på kommer med design i Q4 2020. Regner med det er Microsoft?

Barcode virker som om det kommer enda et design, sannsynligvis allerede i Q4 2020.
Slettet bruker
23.10.2020 kl 11:30 5094

Hvis dette stemmer, blir des en rakett mnd.
Myrabakk
23.10.2020 kl 11:58 4988

Satser på det! Jeg har i alle fall lastet opp alt jeg kan, all-in.
Kona er nå også all-in her. Ble grei fortjeneste på henne i Soft-Ox, Idex og et par andre, men nå klarte ikke hun heller å diversifisere etter at denne rapporten ble lagt frem. Lukker herved øynene for kursendring til jul 🙈.

God helg!👍😉
Kraamz
23.10.2020 kl 12:29 4895

Jeg må herved gratulere alle som har like stor tro og sitter rolig i båten😇 Jeg tok desverre helt feil ang rekylen jeg trodde ville komme, beklager å ha gått høyt ut om det😯!

Det jeg uansett kommer til å fortsette med er å prøve å formidle hva dette er i ferd med å bli! For dette er i ferd med å bli sååå mye mer enn hva kursbildet tilsier! Rett og slett sørgelig lav kurs! Det som er meega positivt EGENTLIG er at dette er gull for de som kan kjøpe mer!
jesus1000
23.10.2020 kl 12:36 4864

Må si at det ser veldig lyst ut for Plt. Men tør ikke gå all-in. De har snublet på målstreken før, og det er vel en liten mulighet for det igjen. Det virker som det er noen tekniske løsninger som må løses og så skal telefonselskapet ta en endelig avjgørelse hvor de må ta mange forhold i betrakning.

Selv om risikoen er der, tenker jeg at oppsiden er enorm om de lykkes. Dette kan bli et norsk indistrieventyr. Så alle bør vel ha et lodd her, men tror mange ikke har hørt om selskapet engang.

Hva blir prisen på aksjen når (om) vi får designwin i telefon engang i 2021? Tror kun på en dobling og er det da en billig forsikring å vente?

En bør i hvertfall være inne i slutten av 2021 når det kan komme DW i AR.
SoriaMoria
23.10.2020 kl 12:40 4843

Det øker stadig på med interessenter. Der er nå 53 mot 45 i tabellen som viser produkter som er i ulike stadier med å vurdere Tlens (PoCs). Det er i hvert fall ingen tvil om at det er stor interesse for Tlens!

Blir spennende å se hvor mange av de 20 ferdigstilte PoC som går over til prosjekt i løpet av kvartalet.
stimar
23.10.2020 kl 12:54 4794

Kraamz
Ikke bekymre deg for om rekylen og din antagelse vedrørende denne. Det er en berikelse for Polight sine aksjonærer, meg selv innbefattet, alt hyperrelevant og interessant som du bringer til forumet. Fortsett med det!
Rekylen kommer brutalt når "gått ut på dato" fondet har tømt seg, for en fantastisk exit strategi! Det gir derimot en glimrende mulighet for å akkumulere på billigsalg. Ha en flott helg.
Kraamz
23.10.2020 kl 14:08 4620

Takker så mye for det😊! God helg😃
Slettet bruker
23.10.2020 kl 15:40 4426

Jeg forventer at vv3 for solgt seg ut med en avtalt kjøper nå etter Q3 rapport.
(Hvis det Skjer, blir det rakett på børsen på minuttet.. !!)

- Ser dere på mine forventinger som usansynlig?
- Har dere andre forfentinger?

Del gjerne hva dere mener, uansett hvem du er. Det er mange med lang og kort erfaring. Jeg vil gjerne høre fra alle dere.
Redigert 23.10.2020 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Snekkern
23.10.2020 kl 15:57 4387

Når han sa at det er en scan engien så er jeg ikke i tvil om at det er denne han snakker om.

https://sensing.honeywell.com/barcode-scan-engines-and-modules/engines/extended-flexrange-EX30
Slettet bruker
23.10.2020 kl 16:04 4356

read ranges of 10 cm to20 m.

- Nå har ikke jeg noe kunnskap om hvordan man jobber med scannere, men 20 METER ?? Noen som har kunnskap/erfaring her? Står man så langt unna som 20 meter?
- i tillegg trodde jeg 10 cm unna var langt. Som en helt vanlig borger trodde jeg man leste strekkoder så nært som 1 cm, har kun erfaring fra butikk når jeg handler og betaler selv.
edvi
23.10.2020 kl 16:29 4305

Helt normalt med slike avstander på et lager.
stimar
23.10.2020 kl 17:00 4220

_info_
Det går an å håpe på at vv3 gidder å engasjere seg i å finne en større kjøper av sin post. Helt enig med deg i at når dette skjer og de er ferdige med salget, da kommer en rekyl. Har på et vis akseptert at kursen vil være kneblet i en tid fremover og diktert av vv3.
Selv vil jeg ommøblere ytterligere i porteføljen for å kunne øke i Polight mens denne muligheten fremdeles er her.
Nå blir det jakt et par dager. Ha en god helg.
Slettet bruker
23.10.2020 kl 17:40 4137

er vi glad for at det er Honeywell som er kunden?
nofilter
23.10.2020 kl 18:28 4057

På lager er det veldig gunstig å kunne scanne kolli på avstand, spesielt store kolli. Dette vil jo være en gamechanger og kunne benytte samme scanner på nært hold (små kolli) og store kolli på avstand. Gjør livet til en lagerarbeider mykje lettere :)
nofilter
23.10.2020 kl 18:28 4055

Honeywell ville vært en massiv kunde :)
Myrabakk
23.10.2020 kl 18:54 4006

Honeywell er noe av det største man kan komme inn i. Dønn seriøs, vokser som bare det, har en bred portefølje av produkter og et meget godt navn. Leverer vel stort sett til det meste i de fleste segmenter.

Som eksempek kan jeg legge med denne lenken. Ikke direkte på scanning, men viser at de også samarbeider med andre.

https://www.barrons.com/amp/articles/honeywell-and-microsoft-team-up-in-a-tech-like-partnership-51603380522

Jeg må nok si meg enig med @Snekker her. Det ser ut til å være Honeywell som er vendoren.

Da er det store spørsmålet: barcoden vi fikk presentert som reelt prosjekt i dag, håper vi det også er Honeywell, eller helst en annen OEM?

Selv håper jeg Honeywell kjører Tlens inn i butikkscannere med stort volum😉.

Forresten utrolig god pris på Tlens i Designwincaset! 14.000 linser, pris på 700.000, inkludert testlinser, testkit osv. Dvs minimum 50 kr, kanskje helt opp i 60kr per solgte linse.

Det er meget bra når vi vet at poLight kan levere for under 2 dollar per stk ved høyt volum.
Myrabakk
23.10.2020 kl 19:03 3980

Jeg har sendt mail til Peter Hammerich, styrelederen for VV3 med spørsmål om dette. Sendte mandags morgen, men har ikke fått svar enda. ph@bahr.no om flere vil ha tak i ham...

I dag har analytikerne fra Arctic og ABG fått mail, i tillegg til E24 og Finansavisen. Glemte av DN...

Har sendt en oppsummering av det viktigste av rapporten, pluss noen av OEM-navn vi har i patentlistene våre.

Håper på en oppdatering på både det ene og det andre😉
Snekkern
23.10.2020 kl 19:57 3880

Etter at jeg har lest meg opp litt på honeywell og innsett hvor stor de er, så tenker jeg at det er helt greit om alle barcode DW havner hos de.
Kraamz
23.10.2020 kl 21:15 3726

Fikk hørt igjennom presantasjonen i bilen på vei hjem fra jobb😊
Steike for en Guiding!

Slik jeg tolket denne, så er det vel egentlig grunn til å tro at den nye underscreenløsningen om denne er velykket implementert og godkjent, vil sikre Polight mange smartphones i underscreen med autofocus😯 ser for meg Xiaomi,Oppo,Vivo og Onepluss med denne løsningen. Vi skal igrunn være glade vi kan fylle på ved disse nivåene😇

Håper alle som har plan om å bli med videre får lastet opp til ønsket mengde før dette tåget går, for det er bare snakk om tid. Det er tydelig at de er på vei med å lykkes med strategien!

Øyvind svarte meget bra i dag, med meget innholdsrike begrunnelser rundt hvert spm😊👌

Dette kommer til å bli en diamant for de langsiktige!
Ofte blir selskaper priset på forventninger og dermed priset leenge før de tjener gode penger! Spennt på når Polight tar av!
Kan komme store bestillinger oppimot smal nose cam meget snart! Det er flere som har meldt god interesse og ser derfor ikke bort ifra at det kan komme bestillinger på typ millionen i antall!

At AR og ny barcode vendor er på ballen er også meget spennende!
Redigert 23.10.2020 kl 21:16 Du må logge inn for å svare
Rekdal
25.10.2020 kl 12:29 2867

Så presentasjonen en gang til nå. Utrolig gøy å høre engasjementet til Isaksen når han prater om selfiecam. Vi går en spennende tid møte.