SAGA Pure i Podcasten Aksjesladder

Slettet bruker
SAGA 25.10.2020 kl 11:19 4015

Svend Egil Larsen og resten av panelet snakket mye i fredagens episode om Spetalens nye satsing SAGA Pure fra ca 1 time ut i sendingen:

http://www.radio-norge.org/podcasts/aksjesladder

Larsen har deltatt i Sagas nylige emisjon på 1,30 kr hvor han fikk full tildeling. Fikk ikke forståelsen for om han sitter på disse ennå eller solgte rett etter tildeling med 1 øre i tap, eller om dette gjaldt en tidligere investering i Saga hvor en disputt med Spetalen gjorde at han måtte ta skjegget...? :) Men det interessante her er det som sies om Spetalens strategi fremover hvor Saga vil delta i grønne IPOer, og tjene på kursstigningen rett etter notering. Slik jeg forstår det blir dermed Saga Pure også et investeringsselskap i grønne selskaper, dvs et slags fond hvor man kan tjene prosentvis det samme som Spetalens eierskap i Saga, ved investeringer i grønne aksjer. Ref selskapets statutter i Brønnøysundregistrene om at de også skal drive med aksjehandel. Når det går opp for folk at de dermed kan nyte godt av Spetalens teft for aksjer ved å investere i Saga, så tror jeg mange investorer vil strømme til Saga-aksjen. Det nevnes også at dersom Biden vinner skal mange nye penger inn i ESG. Motsatt ser jeg liten nedside dersom Trump vinner, da mange forventer dette.

Saga blir en cornerstone i Everfuel, hvor ledere i NEL har kjøpt 80% av selskapet til 1,6 millioner kroner. Spetalen går inn med 50 mill kroner i Everfuel. Ellers er det i Podcasten mye bra omtale av Spetalen og hans egenskaper i aksjemarkedet, samt spennende omtale om Everfuel.

Når man ser nærmere på investeringsstrategien til Saga Pure ved å delta i grønne IPOer de fleste ikke får delta i, synes oppsiden i Saga Pure plutselig å være enorm. Jeg ser ingen grunn til at selskapet ikke skal kunne ta nærmere 10-gangen innen et år, dvs stige opp mot 10 kroner på litt sikt når flere får øynene opp for selskapet. Så snart EGF er avholdt og navneendringen vedtatt, kommer meglerhusene på banen med oppjusterte kursmål og artikler i næringslivsavisene, og flere får øynene opp for Spetalens skjulte grønne juvel.

Jeg vet pr i dag lite om Sage Pure, men Podcasten var ihvertfall meget interessant, og Saga kan etter min mening fort bli den neste store grønne vinneren på Oslo Børs, hvor 2 kronersgrensen bør bli brutt innen relativt kort tid. Personlig ser jeg Saga Pure nærmest som et NEL-case, hvor aksjen steg fra under 1 krone til foreløpig ATH på over 23 kroner, som kan bli en gullkantet investering med tiden dersom man laster opp og holder på aksjen. Kjenner at det hadde vært veldig kjekt å være del av et slikt fora som Aksjesladder, så i mangel av det ønskes gjerne innspill på mine tanker ovenfor her.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Marketwatch
25.10.2020 kl 12:57 3915

Du sier at du pr idag vet lite om Saga Pure. Likevel er du ikke flau over å skrive: " Jeg ser ingen grunn til at
selskapet ikke skal kunne ta nærmere 10-gangen innen et år, dvs stige opp mot 10 kroner på litt sikt når flere
får øynene opp for selskapet.". Utsagnet har m.a.o. like stor verdi som om du skulle si at "i løpet av et år
kommer jeg til å vinne toppgevinsten i lotto".
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 14:45 3837

Hei MarketWatch. Jeg fikk ikke tak i om det var noe materielt innhold i innlegget ditt, ut over å prøve å rakke ned på en meddebattant?
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
jess23
25.10.2020 kl 15:46 3762

Du mener dette investeringsselskapet skal kunne gå 10-gangeren på ett år??? Vet du hvordan investeringsselskap prises av markedet? Denne er jo allerede riktig priset. De må jo treffe i alle selskap de går inn i og alle må gå OVER 10-gangen på ett år. Det er helt urealistisk å tro på noe sånt. Ta med generell markedsuro en god stund fremover. Mange nye selskaper på børs som igjen betyr at kakestykkene blir litt mindre for alle. Når Covid kommer på retur en gang vil segmentene som nå ligger i brakk bli interessante for mange osv.
Når det er sagt er jeg positiv til nye Saga, men har en helt annen forventning til avkastning enn deg og også et mye lengre tidsperspektiv.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
ecb
25.10.2020 kl 16:06 3709

Tror dere virkelig at Bjørn Simonsen (+ en foreløpig ukjent person) er ansatt for å tegne seg i ipo’s? Det kunne jo lett ØSS og hans gjeng klart helt fint selv. Tror det er noe annet vesentlig større på gang. Han er jo en operativ mann og ikke en kortsiktig trader.

Tror det er større sannsynlighet for at de skal inn med større andeler i selskaper som er i tidlig fase før det senere tas på børs. Da vil Saga ta en aktiv rolle i utviklingen som jo er det BS kan
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Tuambeat
25.10.2020 kl 16:29 3667

Sittee med samme tankegangen som deg. Dette her kan bli veldig stort, og det vil bli en høyt ettertraktet aksje
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 17:07 3618

Gode momenter. Tror også markedspsykologien vil slå inn her ved at en aksje som er priset under 2 kroner vil fremstå som meget billig for mange investorer. Da er veien kort til 5 - 10 kroner på sikt på økt publisitet og interesse.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
May-Liss
25.10.2020 kl 17:15 3596

Det var mange som var veldig positive når Spetalen skulle starte oljetrading i Vistin.
Ansatte ekspertene Kjus + Tveter fra DNB samt rundt 300 mill kr husker jeg rett.
Det ble skivebom til de grader - usikker på tapet, men var vel snaue 200 mill. husker jeg rett.
Spetalen er veldig dyktig - men virkeligheten gjelder noen ganger også for han.
Hvorfor investerer han via Saga i Everfuel - men går short via privat selskap i Hydrogenpro ? Det er vel ingen fasit per idag hvilke hydrogenselskaper som vil lykkes.
Historisk har det vært investert både i både Vistin og OET via Saga, privat selskap og privat.
Hvem kjøper først - hvem selger først. Spetalen er verken Robin Hood eller en hvit ridder.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 17:30 3556

Det viktigste med saga, de vil ha tilgang til de aller fleste ipo, er og vil også kunne være med å sette kusrnivå. Kan bli en gullgruve.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.10.2020 kl 21:18 2904

Greit med et snitt under emi :)
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
29.10.2020 kl 22:23 2825

De feteste % kommer i starten fra prisen er lavest🍻Fortsatt rep emi for de små over børs.
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Tuambeat
29.10.2020 kl 22:47 2776

..?
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.11.2020 kl 14:22 2499

1,42 jada :))
Redigert 21.01.2021 kl 06:54 Du må logge inn for å svare