Softox har trolig løsningen på behandlingen.

Kruttgubben
SOFTOX 25.10.2020 kl 15:56 26170

«Under et intervju med CNNs Jake Tapper sa stabssjef i Det hvite hus Mark Meadows at de nå vil fokusere på behandling i stedet.

– Vi kommer ikke til å få kontroll over pandemien, vi skal kontrollere at vi får vaksiner og behandlinger, sier Meadows.

Tapper spør Meadows hvorfor de ikke vil få kontroll over pandemien. Til det svarer Meadows at det er fordi det er smittsomt virus.

– Akkurat som influensa. Vi jobber med å begrense det. Det vi må gjøre er å sørge for at vi har de verktøyene vi trenger for å sørge for at folk ikke dør, sier stabssjefen.»

Softox sin inhalator bør virkelig være interessang for amerikanske myndigheter og var vel lovet 2 mill $ derifra alt.
Selskapet vil snart prises langt høyere en dagens pris skal dere se.
Redigert 21.01.2021 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
focuss
25.10.2020 kl 16:39 9376

Det hadde virkelig vært morsomt om Softox lykkes med inhalatoren og det skal ikke utelukkes at de gjør det. Det ser ut som alle andre terapier er forbeholdt de som er så syke at de må innlegges på sykehus, eller etter at viruset har greid det de ønsker, nemlig å trenge inn i cellene og starte en voldsom utvikling av mer virus. Softox sin løsning er så langt jeg forstår tenkt benyttet før viruset trenger inn i i cellene, det er jo på overflater det har effekt. Det betyr at behandlingen må gis så fort man har mistanke om at en kan være smittet. Så langt jeg vet er Softox alene om å ta det onde ved starten og ikke venter til pasientene er veldig syke. BP er opptatt av at sine intrikate avanserte terapier er det som skal funke. Softox dreper virus på overflater og slimhinner er også overflater. Får si som Rema 1000. Det enkle er ofte det beste. Hva vil BP gjøre dersom det blir vaskekjæringa Softox som løser problemet og ikke ekspertene hos BP. For en hammer så er alt den ser en spiker. For BP er alt de ser det som skjer inne i cellene. Problemet er at da er de for sent ute. Pasientene er syke, de må innlegges på sykehus. De må ta medisiner de spyr av og de ser heller ikke ut til å virke.
bj111
25.10.2020 kl 17:01 9258

Skulle de lykkes er det vel rimelig å anta at BP kjøper opp Softox og legger produktet i skuffen for det vil ødelegge mye av markedet for de. BP handler ikke om folkets helse men penger og dette blir en trussel for pengesekken. Blir det ikke oppkjøp så finner de en annen vei for å sørge for at dette ikke når markedet. Uansett vil det være store penger å tjene for aksjonærene på veien.
focuss
25.10.2020 kl 17:10 9213

Må si jeg aldri tidligere har sett en person som er så overbevist på tidlig stadium at et produkt skal funke som den danske professoren.
Struts
25.10.2020 kl 17:26 9099

Er aksjonær i selskapet. Greit nok med berg-og-dalbane. Volatiliteten er noe ala Life-Care. Det er for så vidt også greit, tradingmessig. Men aksjonærmessig er Softox foreløbig på steinaldernivå. Aksjonærlisten (og den inneholder bare de 10 største, som også er feilmessig gjengitt, se etter Nordnet Livsforsikring hvor kolonner er forskjøvet osv) er ikke oppdatert siden 1. september (og det var vel første gang de i det hele tatt publiserte en)!! Har purret på samme, men intet svar. De har nok mye å gjøre, men det hadde tatt 5 minutter for enhver oppegående datakyndig å oppdatere noe så sentralt som en oversikt over de største aksjonærer. Eller?
Kruttgubben
25.10.2020 kl 17:31 9079

Inhalatoren til Softox virket ved å ødelegge bilofilmen som dannes i lunger som er infisert. Er denne bilofilmen som fører til at pasienter må i respirator og at Covid har høy dødelighet. Så inhalatoren tar knekken på biofilmen og lungene kan fungere som tiltenkt.
Hørest banalt enkelt ut men løsningen som Softox har patent på har eit marked en knapt kan se for seg fremover.
Normalone
25.10.2020 kl 17:42 9045

Ja - han var veldig positiv, etter noens mening var han kanskje alt for positiv😀..., men det som overrasket meg aller mest er at danske myndigheter så raskt ga klarsignal til å starte studiet på mennesker. Det tyder etter mitt syn at resultatene kanskje er så overbevisende som det ble gitt uttrykk for - og selv om det fortsatt er et stykke igjen, tror jeg blir mye oppmerksomhet rundt denne studien dersom det viser positive resultater underveis, og jeg er overbevist om at det ikke er mange som forstår størrelsen på markedet til en slik inhalator.
Redigert 25.10.2020 kl 18:44 Du må logge inn for å svare
focuss
25.10.2020 kl 17:51 9013

Biofilm er noe jeg forbinder med sår og sårbehandling. Inhalatoren dreper virus på overflaten før de trenger inn i cellene og gjemmer seg der. Eller?
Redigert 25.10.2020 kl 17:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.10.2020 kl 17:56 8952

Med oppblomstrende pandemi kommer softox til å bli en hype på Oslo børs. Ikke hype i ordets forstand, men flere kommer til å oppdage at dette kan bli virkelig stort med påfølgende kursstigning.

Har benyttet helgen til å studere selskapet og jeg skal ivertfall inn i aksjen.
Kruttgubben
25.10.2020 kl 18:10 8906

Biofilm er virus og bakterier på overflater i egenprodusert sekret. Kan være på sår som derved vanskelig lar seg hele men også på andre overflater.
Covid kan forårsake en biofilm på lungevevet som gjør at pasienten får problemer med å ta opp O2.
Softox sin inhalator lager aerosoler av vesken som tar knekken på biofilmen.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 18:21 8886

Kommunikasjonen fra selskapet har vært så voldsom at de ikke blir tatt seriøst. Når de nå skal i gang med å bevise påstandene vil det bygge seg opp forventninger som kommer til å sende aksjen sky high. Denne aksjen kan stige 10 gangeren bare på forventninger.
Grylls
25.10.2020 kl 18:45 8825

Tror du tar feil. Den har nok steget det den kan på forventninger alene, og det er heller slik at det finnes en del brente barn der ute som nå skyr ilden. Synes ikke kommunikasjonen har vært så voldsom, men den har vært litt amatørmessig og tvetydig tidligere, så det er kanskje grunnen til at markedet er litt vare for at det ropes 'ulv, ulv' igjen.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 18:53 8799

Hvis du ikke synes kommunikasjonen har vært voldsom gidder jeg ikke å ta hensyn til dine synspunkter.
Pølsmannen
25.10.2020 kl 19:04 8766

I steden for å tallfeste ett marked på 220Mrd burde de heller sagt veldig/meget stort. Begynner med slike tall tenker i allefall jeg hva i all verden har han der hatt i seg i dag.. har stor tro på softox og tror de gjør mye rett noe tester viser så gjenstår beviset at markedet vil ha produktene, får de det til kan dette bli stort.
Aksjeamatøren
25.10.2020 kl 19:06 8748

Softox er ikke de eneste, det er vel litt naivt å tro. (Samme med vaksiner så er det nok mange 1000 selskaper som forsker på dette og ikke kun de 4-5 notert på oslo børs.) Markedet er enormt og det vil være plass for mange aktører. Har aksjer i softox, og dette kan revlousjonere tankegangen bak behandling og forebygging.
Tror også om dem lykkes så er det pengene som vil styre og det vil bli satt mange midler i bevegelse for å kjøpe opp eller manipulere på noen måte. De store lar nok ikke softox vokse til reel konkurens uten å selv tjene litt på det eller være del av en slik revolusjonerende metode om det skulle virke.

https://enarespiratory.com/products Hvor seriøs er denne konkurenten i forhold til softox?
He1234
25.10.2020 kl 19:23 8697

Den har steget svært lite på senere tids forventninger. Husk at kursen var 63 etter at desinfeksjonsmiddelet ble godkjent. Du sier at selskapets kommunikasjon har vært tvetydig. Kan du gi eksempler på det?
focuss
25.10.2020 kl 19:24 8709

Aksjeamatøren.
Takk for fin link som viser at Softox ikke er alene om å tenke i slike baner. Det kan kanskje føre til at de blir tatt mer på alvor.
Kruttgubben
25.10.2020 kl 19:42 8590

Ena Respiratory utvikler en nesespray som skal stimulere imunforsvaret og er mer eit forebyggende produkt.
Softox inhalator er mot bekjempelse når en har fått infeksjonen.
Så ikke helt sammenlignbare men kan være eit marked for begge to.
Kan jo opplyse at inhalatoren ser ut å virker på alle typer lungebetennelse ikke bare for Covid 19.
Så markedet er enormt.
vikingo
25.10.2020 kl 20:06 8523

De 2musd fra USA tror jeg var til SWIS eller BE (ikke inhalatorstudier)

Med tanke på hånddesinfeksjon/Antivir, så er det kjempeøkning i nye smittetall i nesten hele Europa. Vil passe bra med EU-godkjenning og forhåpentligvis noen salgsavtaler til sykehus i Tyskland og Spania nå.
Redigert 25.10.2020 kl 20:11 Du må logge inn for å svare
Grylls
25.10.2020 kl 20:31 8457

Les hva jeg skriver, så ser du at vi er enige.

Her er meldingen jeg sikter til - den som har gjort at selskapet har mistet mest tillit i markedet, etter min mening.

6.5.2020, 17:36 · Oslo Børs
SOFTOX-ME: SoftOx oppdatering på Produksjon
SoftOx oppdatering på Produksjon SoftOx Solutions AS kan i dag melde at man nå har etablert produksjonslinjer med kapasitet på opptil 45 000 flasker daglig. Disse produksjonslinjene vil benyttes til produksjon av hånd og overflatedesinfeksjon. I tillegg arbeider selskapet med ytterligere en parallell linje for å svare på økt etterspørsel.
vikingo
25.10.2020 kl 20:38 8429

De vinner HINAS-anbudet!

HINAS = økt etterspørsel
Grylls
25.10.2020 kl 20:42 8639

For en retorikk. Du får heller utdype hva du legger i 'voldsom', så kan vi diskutere det.
Kruttgubben
25.10.2020 kl 20:50 8614

Så kapasiteten er der når anbudet vinnes og da står de også klare til å utvide ytterligere.
Så kjøp å sitt long det kommer til å lønne seg.
Normalone
25.10.2020 kl 21:47 8487

Jeg forstår at denne meldingen kan misforstås, og at det kan virke som at etterspørselen allerede forelå på tidspunktet meldingen kom. Samtidig nevnte Almås for en stund siden at de allerede var kontaktet av Spania (kunne levert desinfeksjonsmidler allerede i dag) - og personlig tror jeg selskapet har vært i kontakt med flere andre land, og en venter på svar bl.a. på anbud i Norge (HINAS). Hvorfor skulle en brukt masse penger på å øke kapasitet først til 45 000 flasker, og deretter 70 000 flasker, dersom en ikke forventet en økt etterspørsel? Basert på den økte smitteutviklingen vi dessverre ser - og den økte utfordringen (tørre hender)/usikkerheten av effekten (se dagens artikkel i BT)/brannfaren med alkoholbasert desinfeksjon - er jeg trygg på at EU godkjenningen vil komme.
Redigert 25.10.2020 kl 21:56 Du må logge inn for å svare
Pølsmannen
25.10.2020 kl 21:58 8463

Er nok ikke så veldig mange dager til Hinas tildelig skjer. Bør ikke komme som en stor overraskelse om vi ser det plutselig dukker opp noen avtaler med SWIS også nå i nærmeste fremtid, US står også som ett lite spørsmål på den..
Slettet bruker
25.10.2020 kl 22:00 8455

Ei melding som viser at selskapet er rustet for fremtiden, meget betryggende !. Synd at noen fikk panikk når de forstod at etterspørselen ikke var ekstrem der og da, og solgte med tap, fremfor å beholde roen, og kanskje sitte med papirtap ei stund. Det er nå derisket betydelig siden den gang, tidligere aksjonærer har fortsatt mulighet for ny inngang, og det for en billig penge, tror det er å anbefale fremfor å suttre her inne. Så lenge som denne nå har gått tilnærmet sidelengs, så er det ikke usannsynlig med et større byks i nær fremtid, meldinger vil komme fortløpende.
Grylls
25.10.2020 kl 22:56 8346

Det er forskjell på å 'forvente økt etterspørsel' og å 'svare på økt etterspørsel'. Når de melder at de har 45 000 flasker/dag i kapasitet og skal øke for å svare på etterspørselen, så ligger det implisitt en høyst legitim forventning i markedet om at dette vil synliggjøres i form av betydelige inntekter fra den datoen. Ikke rart kursen økte og folk satt med kalkulatorene sine. Da Q1-rapporten kom, så ble bildet et annet og mange solgte.

Kan ikke huske å ha sett eller hørt noe om Spania - har du en link til det utsagnet kanskje?
Grylls
25.10.2020 kl 23:09 8304

Kursen gikk fra 98 til 112 på bakgrunn av den meldingen den 6. mai. Så kom reaksjonen da kvartalsrapporten med skuffende guiding kom 30. juni, da den falt fra 98 og ned på nivåene vi ligger på i dag. Tross alt stor forskjell på å være forsikret (av selskapet) om at det er etterspørsel/salg til at det omtrent ikke er noe salg, med påfølgende usikkerhet i tiden som kommer.

Jeg vet ikke om det er meg du sikter til når det gjelder å sutre, men jeg kan godt understreke at jeg sitter med aksjer og er helt overbevist om at det her kommer mange positive triggere på både kort og mellomlang sikt.
Slettet bruker
25.10.2020 kl 23:17 8258

Nei det var absolutt ikke deg jeg siktet til, men diverse andre nick som kommer og går.
Aaleby
26.10.2020 kl 00:19 8148

Innlegget er slettet
Det er vel strengt tatt ikke vesentlig verre overskrift enn type click-bait som blir servert fra media alle dager i uken. Softox kan meget vel sitte med en del av løsningen, selv om det er mest sannsynlig at løsningen i form av vaksinasjon allerede vil ha funnet sted når inhalatoren eventuelt er blitt godkjent
Redigert 26.10.2020 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
t553136
26.10.2020 kl 01:16 8104

Softox er billig samme some lifecare, men ingen av de har løsning eller noe medisin for covid bare forebyggende dvs Softox med spray for å hindre utvikling og Lifecare med hurtigtest for å påvise. Begge disse biotek selskapene skulle vært skyhøye på børs men er så undervurderte. Så får bare vente alle vi i softox and lifecare blir en god reise ☺️
Normalone
26.10.2020 kl 08:39 7871

Grylls - jeg er ikke uenig med deg i at meldingen helt klar kan misforstås, og at selskapet var utydelig i kommunikasjonen. Det har gitt den konsekvens at det er stor skepsis til selskapet/ledelsen - som igjen har medført at markedet ikke helt stoler på informasjonen som kommer, hvilket gjenspeiler seg i at kursen (samlet) knapt har beveget seg på de siste nyhetene. Etter mitt syn har vi sett en bedring denne høsten - hvor særlig Q2 presentasjonen var overbevisende, og børsmeldingene etter Q2 viser at selskapet i stor grad har sine ord i behold. Jeg har brukt de siste mnd på å sette seg meg grundig inn i selskapet, og som relativ fersk alsjonær er jeg sånn sett glad for at mcap fortsatt bare er litt over 400 mill...😀 Dette minner meg veldig om utviklingen i NEL - tok relativt lang tid etter Nikola kontrakten (hvor kursen lå rundt kr 3) før kursen virkelig tok av... Jeg tror vi raskt vil kunne se en kraftig kursutvikling når markedet etterhvert får øynene opp for hvor langt Softox har kommet, og hvilket potensialet som ligger i deres produkter. Men her får alle gjøre sine egne vurderinger.

Når det gjelder uttalelsen vedr Spania, mener jeg å huske at den kom ifm Q4 presentasjonen.
Aaleby
26.10.2020 kl 12:37 7640

Uttalelsen vedr Spania kom i webcast'en i etterkant av Q4.
Redigert 26.10.2020 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.10.2020 kl 12:47 7611

Da har jeg kjøpt. Tror denne blir meget bra fremover!
vikingo
27.10.2020 kl 01:21 7303

Smitten når beklageligvis nye rekorder. ..
Hånddesinfeksjon kommer det å være fokus på i lang tid fremover, og jo mer sprit som gjør skade rundt forbi jo mer etterspørsel blir det etter effektive alternativer som Antivir. Nå er Softox heldigvis rettet helsevesenet men jeg tror det er mye spennende som har kommet på plass de to siste månedene i året. Tror Softox kan få en fin reise men resten av aksjemarkedet vakler disse dager.
Slettet bruker
27.10.2020 kl 06:16 7206

Bør snart skyte fart oppover. Denne elendigheten mhp smitteterekorder globalt er drømmescenario for Softox.
Kruttgubben
27.10.2020 kl 08:56 7010

Venter det kommer flere gode meldinger fra selskapet i nær fremtid.
Så å sitte utenfor eller trade blir eit sjangsespill. Her gjelder det å sitte inne
Billyjojimbob
27.10.2020 kl 08:58 7001

Fint med ulike strategier,tenk når de begynner å tjene penger🍻
rvmossi
27.10.2020 kl 09:43 6916

Tradingen utgår her nå ja, kan gå høyt når som helst.
Normalone
27.10.2020 kl 10:13 6849

Jeg har forståelse for at det er aksjonærer som begynner å bli utålmodig og som selger seg ut - samtidig, når en ser på de siste nyhetene fra selskapet og utviklingen vi dessverre ser ift smitte (og bruk av desinfeksjonsmidler), finnes det egentlig et bedre tidspunkt å være investert i Softox (basert på det fundamentale)? Etter mitt syn er jeg også positivt til det tekniske bilde.