Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1777694

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
rydning
14.07.2021 kl 19:39 9165

Ja, mange mener nok at selskapet kunne kommunisert bedre med markedet.
Men dette er en spesiell sektor, og de passer seg nok for å være for offensive, noe jeg mener Godfrey kanskje var i fjor vår.
Selskapet vil det beste for markedet, og har en god organisasjon med styrke i alle ledd.
Her kan man etterhvert stå ovenfor et gjennombrudd, som kan vise seg å bli ganske unorsk i så måte, og da gjelder det veie kommunikasjon til markedet på en riktig måte.
undrende
14.07.2021 kl 20:02 9179

Hvorfor holde liv i denne tråden? Alt for stor og tungvint 😜
Vkvamba
14.07.2021 kl 23:18 9038

Rimelig sikker på at du har truffet godt her. På dagens kursnivå er det lite nedside, men voldsom oppside. For mitt vedkommende kan den gjerne holde seg på dette nivået en stund til for å akkumulere mer aksjer - men det er nok bare et spørsmål om tid nå før den skyter fart. Det store spørsmålet blir når og eventuelt med hvem fase 3-trials starter.
King
15.07.2021 kl 10:57 8485

Presist beskrevet. BGBIO og biotech selskapene på Oslo børs kan ikke sammenliknes med Kid og XXL. Dette er en langt mere seriøs og ikke minst avansert bransje hvor et selskaps opptreden er forventet å følge visse normer for å virke troverdig utad.
ctrlaltdel
15.07.2021 kl 11:13 8445

Om ikke lenge så kommer et sekscifret beløp fra kemneren som skal rekyleres rett inn i bgbio.
Slettet bruker
15.07.2021 kl 11:16 8530

Når du er ferdig injisert, kan du legge inn litt FOMO og da?
Knfo
15.07.2021 kl 14:17 8383

Det du sier om å være seriøs og en avansert bransje hvor et selskaps opptreden er forventet å følge visse normer for å virke troverdig utad, er bare svada. BerGenBio må snarest mulig ta inn over seg at selskapet ikke har lykkes med sin kommunikasjon ut til markedet. Det er noe fundamentalt galt når et selskapet sender ut melding på melding om gjennombrudd, og aksjekursen samtidig stuper.
Vkvamba
15.07.2021 kl 16:28 8235

Håhåhå, misunner deg! Jeg har en bonusutbetaling inbound helt i slutten av måneden - håper kursen holder seg på dette nivået til den tid!
King
15.07.2021 kl 19:05 7996

Synlig short ligger nå på 1,21% av aksjene i selskapet. Skal vi anta at usynlig short ligger på omtrent det samme? Uansett kan det ikke være noen med vettet i behold som selger aksjer nå som kursen ligger på bunnen og fremtidsutsiktene er ytterligere forbedret. Dagens shortposisjoner kan være en gavepakke når kursen tar av.
BioBull
16.07.2021 kl 08:25 7554

Jeg tror usynlig short er minst 10 ganger høyere enn dette. «Gavepakkene» blir derfor mange og store fremover.
Ingen av de 20 største eierne har redusert vesentlig på sine posisjoner det siste året. Snarer det motsatte.
Dette regner jeg med blir avslørt og vil medføre en oppgang i aksjekurs. Bare å sitte rolig i båten til de kriminelle forvalterne og meglerne får panikk.
Systemet de benytter til å «tjuvlåne» aksjer fra sine kunder som brukes til short-salg burde blitt avslørt av Finanstilsynets avdeling for Markedsovervåking, men denne e-posten viser tydelig at Finanstilsynet har mistet kontrollen og at de ikke klarer å overvåke et VPS register som ikke fungerer :

«VI har ikke kontrollert VPS registrerte opplysninger angående eierskap i Bergenbio. Utdraget ditt er antagelig gjort fra Bergenbio sin hjemmeside, publisert 06.04.2021. Meldingen du viser til fra Fjarde AP-Fonden gjelder passering av flaggeterskel på 5% den 08.12.2020. Flaggemeldingen er da antagelig meldt for sent den 31.03.2021. Finanstilsynet følger opp forsinkede eller feilmeldte flaggemeldinger.

Forholdet har ikke betydning for Finanstilsynets shortsalgregister. Det som fremgår av det offentlige registeret er kun posisjoner fra 0,5%. Totalt antall short i Bergenbio kan derfor være høyere.

Vennlig hilsen

THE NORWEGIAN SHORT SALE REGISTER
Phone: +47 22 93 98 74
Email: ssr@finanstilsynet.no
Redigert 16.07.2021 kl 08:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.07.2021 kl 12:02 7397

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Vi må stole på at selskapet er i samtaler med BP.
Det må vanskeliggjøre en eventuell overenskomst at BEM har gode fremtidsutsikter både mot covid og kreft.
Hvordan dette skal løses er sikkert en nøtt.

Det beste for BP har vel vært å gitt et bud på hele selskapet, eller?
ctrlaltdel
16.07.2021 kl 12:06 7507

Tipper de har indikasjoner på hvem de ønsker å sammarbeide med, hvis de ikke finner ut at det beste er å gå solo. Et bud nå blir nok forkastet.
BioBull
16.07.2021 kl 12:13 7490

Ledelsen i BerGenBio har sammen med sine rådgivere i Crux uttalt at de skal kreere aksjonærenes verdier. Her har de begge «gått på trynet så det synger». Hvor lenge dette skal pågå er det ingen som vet, men for meg virker det som aksjekurs har en underordnet betydning for styret , ledelsen , meglerhus / analytikere og hovedaksjonærene i BerGenBiio.

Om dette får fortsette kommer det nok mangt et skambud på selskapet. Om dette er en bevisst strategi fra Trond Mohn er uvisst, men jeg synes små og store aksjonærer bør ta dette opp på neste generalforsamling.

I mellomtiden får vi bare vente & se
Alexandros32
16.07.2021 kl 12:45 7429

Den nye bølgen av C-19 som foregår i Afrika nå, må være en kjempe mulighet for BGBIO vell? Hele kontinentet har stor mangel på både helsevesen, oksygen og respiratorer. BEM som er ett så enkelt medikament å gi, og nesten uten bivirkninger, må jo være akkurat det Afrika behøver nå?
Volvoxc60
16.07.2021 kl 20:17 7101

Her er det bare å beholde roen, viss du har tro på selskapet.
Plutselig så kommer det gode nyheter, kanskje samarbeid med Bp, kanskje oppkjøp, tiden vil vise.
Til alle som ikke har tro på ledelsen, selg dere ut.
Jeg er sikker på at ledelsen i Bergenbio har full kontroll og er mere oppegående enn alle forståsegpåerne her.
Nanoq
16.07.2021 kl 21:35 6980

Ja, enig.

Hørte i morges et intervju på CNN med en amerikansk epidemi-/virus-professor omkring risikoen for nye og veldig smittsomme corona-virusvarianter, og omkring risikoen for at dagens vaksiner ville ha svak eller ingen effekt.

Han anså nye vaksineresistente mutasjoner for å være en stor risiko så lenge det fortsatt var så mange i verden som ikke var ferdigvaksinerte og som ble smitta og sykdomsramt. Selv i et moderne vestlig samfunn som USA er det jo i noen stater 35+ % av innbyggerne som fremdeles har motstand mot å bli vaksinert mot Covid-19. Ofte med støtte fra ledende politikere og Trump-vennlige medier som Fox News.

I folkerike land i Afrika og andre områder, så er det jo mange steder fremdeles bare noen meget få prosent (2-10 %) som ennå er vaksinert. Mest p.g.a. mangel på vaksiner, men også p.g.a. lav tillit til myndighetene og media. De mange uvaksinerte og potensielle smittespredere og mutasjons-verter er jo en kjemperisiko og meget alvorlig motstander i krigen mot Covid-19.

Mye tyder på at det vil vare veldig lenge før vi kan si at vi har vunnet krigen mot Covid-19 og dets potensielt utallige varianter.

Jeg begynner selv å bli overbevist om at Bemcentinib i overskuelig framtid kommer til å spille en viktig rolle for å begrense dødelighet og alvorlig sykdom p.g.a. Covid-19. Sør-Afrika og India - 2 land hvor de siste ukenes meget positive data for Bemcentinib ble innhentet - ligner gode steder å starte en utrulling av denne medisinen i stor stil.

For de BGBIO-aksjonærene som begynner å bli maksimalt utålmodige omkring BGBIO og Bemcentinib , så bør denne positive kommentaren fra prof. Wilkinson som er "Chief Investigator on the ACCORD programme" være en god støtte:

"This encouraging data demonstrates bemcentinib's novel mechanism of action, which appears to have efficacy independent of the SARS-CoV-2 spike protein, which could be significant with the emergence of new and potentially vaccine resistant variants of the virus. The result of the combined analysis underlines the potential for bemcentinib to treat a substantial portion of hospitalised COVID-19 patients, offering a survival benefit."

https://finance.yahoo.com/news/bergenbio-presents-encouraging-combined-data-123100221.html
Hayen
16.07.2021 kl 22:26 6930

"Ledelsen i BerGenBio har sammen med sine rådgivere i Crux uttalt at de skal kreere aksjonærenes verdier. Her har de begge «gått på trynet så det synger»."

Prosesser som innebærer tungt partnerskap tar lang tid å få på plass. Kan ta veldig mange måneder.
Slettet bruker
17.07.2021 kl 13:15 6512

Piller mot covid-19 testes i Norge
Legemiddelet baricitinib skal testes til behandling mot covid-19 på elleve norske sykehus. Samtidig konkurrerer flere legemiddelselskaper om å utvikle coronapiller som skal forhindre covid-19-innleggelser.

Hvor er BB ??

Burde vært en selvskreven kandidat eller?
ctrlaltdel
17.07.2021 kl 14:18 6496

Bb er ferdig med fase 2 og skal i fase 3 om noen dager.
ctrlaltdel
18.07.2021 kl 09:49 5965

Fra 2019. https://www.youtube.com/watch?v=gy7OgPxrFEM
Måtte bare se den en gang til spesielt Q&A seksjonen hvor CEO virkelig er i støtet.
Move Along
19.07.2021 kl 00:22 5387

Jeg tror dette blir en ny spennende uke! Lykke til folkens!
BioBull
19.07.2021 kl 05:13 5352

«FastTrack» = «GlueTrack»

Ref Pipeline 8:30 min ▶️

Richard Godfrey:
“We’”ll be able to turn the card on all these by the middle of next year ( 2020) …”

You’re One Year late ⏰ Mr. Godfrey.
It’s running very late …⌛️…. for din del…

Richard Godfrey - du «over selger» og «under leverer».
De fleste andre ansatte gjør derimot en fantastisk jobb.

Jeg håper jeg tar feil , og skulle gjerne sett en intern analyse på de ansattes vurdering av CEO.
Redigert 19.07.2021 kl 05:28 Du må logge inn for å svare
klaesp
19.07.2021 kl 07:39 5299

Det satser vi på Move Along..oppdateringer rundt fase3 kan komme når som helst..
Hjelpalaus
19.07.2021 kl 08:14 5326

Ja, men i BGBIO er det "sell on news" som teller.
Jo bedre nyhetene er, jo flere vil selge. En fase3 approval vil nok få en masse hønsehjerner til å kaste seg på 19-20 kr.
klaesp
19.07.2021 kl 08:47 5267

Det er ikke hønsegjerner eller lokale fora helter som kjøper, da er det individuell investorer/fond/tunge aktører som hander ...
BillVonka
19.07.2021 kl 09:57 5089

Hør her klisspklassp Hva er en hønsegjerne din hønsehjerne?
BioBull
19.07.2021 kl 14:17 4739

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Mer unyttig info om AXL for oss vanlige mennesker som ikke er biologisk på topp.

Kom heller med noe matnyttig som folk forstår eller en ferdig medisin som virker.

Begynner å lure på om dette er Crux advisors som forvirrer mer enn de forklarer,- på lik linje med CEO….
Banes
19.07.2021 kl 14:37 4883

Mye skriverier her inne om kjemi og prosenter.- Men hva med moralen her : BGBIO har en medisin som kan redde 100-vis hver dag. Hvem har "skylda" for at disse ikke blir tilbudt Bemcintinib ? Antar at penger/makt er grunnen .. men det holder ikke opp i mot døden.... Savner litt action fra Bergen .. de har kanskje sommerferie midt opp i dette .
Carrera
19.07.2021 kl 14:50 4876

banes
BGBIO har hatt fellesferie lenge...
Kajtek
19.07.2021 kl 15:57 4725

Det tviler jeg veldig på. De har nok jobbet ganske intens lenge. Ferie må de ha og lade batterier slik som alle oss andre. Man vet jo at ferietiden er «stille tid» Vi får vente til august. Da kommer de med halvårs oppdatering.
JanH
19.07.2021 kl 16:15 4689

Da kjøpte jeg nettopp et lodd i BergenBio - ca 4000 aksjer til 22,4. Dessverre klarte jeg ikke å treffe bunnen i dag. Den har vært nede på 22,32. Men vi får håpe at dette i fremtiden uansett blir ansett som et lavt og hyggelig nivå.
JanH
19.07.2021 kl 16:15 4705

Da kjøpte jeg nettopp et lodd i BergenBio - ca 4000 aksjer til 22,4. Dessverre klarte jeg ikke å treffe bunnen i dag. Den har vært nede på 22,32. Men vi får håpe at dette i fremtiden uansett blir ansett som et lavt og hyggelig nivå.