Hva Skjer’a ?
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36
Du må logge inn for å svare
BioBull
25.02.2021 kl 20:52
9372
Full speed ahead ! 👏👏👏
Årsrapport fra BGBIO :
Chairman’s Statement:
A YEAR OF CLINICAL PROGRESS IN ONCOLOGY AND COVID-19
Dear Shareholders
2020 was a challenging year on many levels, with the impact of the COVID-19 pandemic affecting the lives of millions around the world. For the healthcare sector, the challenge was particularly profound, as we and many of our
peers found ourselves operating
in an environment inhospitable to the continuation of the research
and clinical activities central to the progression of our work, as well as having to spearhead the response to the biggest global healthcare crisis in recent memory.
We were aware of pre-clinical studies that have shown the potential of AXL inhibition in the treatment of viruses.
This potential was validated by the decision of the UK government in April to select bemcentinib as the
first candidate in the ACCORD study, a multicentre, seamless, Phase II adaptive randomisation platform
trial to assess the efficacy and safety of multiple candidate agents for the treatment of COVID-19 in hospitalised UK NHS patients. Whilst funding was suspended by UKRI in July due to
the falling number of hospitalised COVID-19 patients, this was reinstated in September following a rise in
UK cases, and the trial recruitment resumed in December. In addition,
we have initiated our own sponsored studies in South Africa and India, countries of high COVID-19 incidence,
to continue obtaining the necessary data to determine the potential efficacy of bemcentinib in COVID-19 patients.
We are hopeful that bemcentinib can play a significant role in the global effort to find suitable treatment options for COVID-19 patients, which has had such serious implications for so many people and thereby ease pressures
on hospital intensive care units, and ultimately treat thousands
of patients.
The central focus of our efforts, oncology, remains unchanged. Throughout the year, and despite
the pandemic, we have continued
our work to explore the potential of bemcentinib as a first and second-line
Reflecting on the events of the past year, as Chairman of BerGenBio I am very proud of the way in which our company and staff have adapted, ensuring the continuation of our important work in oncology, where we hope to establish our AXL targeting therapies as a cornerstone treatment for cancer, but also in utilising our expertise to directly address the effort in combatting the virus.
cancer treatment, with specific focus on non-small cell lung cancer (NSCLC), the largest cancer killer worldwide,
and leukemia (AML and MDS). These diseases remain areas of high unmet need, with low survival rates amongst those who fail to respond to now well- established immunotherapy treatments such as checkpoint inhibitors, or who are too weak to undergo additional courses of chemotherapy.
Finally, I would like to thank the staff and management of BerGenBio, on behalf of the Board, for their dedication throughout this extraordinary year. We also extend our thanks to patients who have placed their trust in us and both new and established shareholders
for their support as we continue our progress.
Sveinung Hole
Chairman of the Board
Looking forward we will build on
the progress we have made into the coming year, with the aim of advancing bemcentinib into late-stage trials
in NSCLC and AML. The company remains well funded to achieve this goal, securing a NOK 520 million fundraising in May 2020 and
having maintained tight cost
controls throughout.
As a responsible corporate citizen,
we have a commitment to pursuing our business activities sustainably and support the Sustainable Development Goals outlined by the United Nations, in particular SDG 3, which aims to ensure healthy lives and promote well- being for all at all ages. Further details of BerGenBio’s corporate governance and sustainability policies can be found later in this report and I urge shareholders to familiarise themselves with these.
Finally, I would like to thank the staff and management of BerGenBio, on behalf of the Board, for their dedication throughout this extraordinary year. We also extend our thanks to patients who have placed their trust in us and both new and established shareholders
Sveinung Hole
Chairman of the Board
Årsrapport fra BGBIO :
Chairman’s Statement:
A YEAR OF CLINICAL PROGRESS IN ONCOLOGY AND COVID-19
Dear Shareholders
2020 was a challenging year on many levels, with the impact of the COVID-19 pandemic affecting the lives of millions around the world. For the healthcare sector, the challenge was particularly profound, as we and many of our
peers found ourselves operating
in an environment inhospitable to the continuation of the research
and clinical activities central to the progression of our work, as well as having to spearhead the response to the biggest global healthcare crisis in recent memory.
We were aware of pre-clinical studies that have shown the potential of AXL inhibition in the treatment of viruses.
This potential was validated by the decision of the UK government in April to select bemcentinib as the
first candidate in the ACCORD study, a multicentre, seamless, Phase II adaptive randomisation platform
trial to assess the efficacy and safety of multiple candidate agents for the treatment of COVID-19 in hospitalised UK NHS patients. Whilst funding was suspended by UKRI in July due to
the falling number of hospitalised COVID-19 patients, this was reinstated in September following a rise in
UK cases, and the trial recruitment resumed in December. In addition,
we have initiated our own sponsored studies in South Africa and India, countries of high COVID-19 incidence,
to continue obtaining the necessary data to determine the potential efficacy of bemcentinib in COVID-19 patients.
We are hopeful that bemcentinib can play a significant role in the global effort to find suitable treatment options for COVID-19 patients, which has had such serious implications for so many people and thereby ease pressures
on hospital intensive care units, and ultimately treat thousands
of patients.
The central focus of our efforts, oncology, remains unchanged. Throughout the year, and despite
the pandemic, we have continued
our work to explore the potential of bemcentinib as a first and second-line
Reflecting on the events of the past year, as Chairman of BerGenBio I am very proud of the way in which our company and staff have adapted, ensuring the continuation of our important work in oncology, where we hope to establish our AXL targeting therapies as a cornerstone treatment for cancer, but also in utilising our expertise to directly address the effort in combatting the virus.
cancer treatment, with specific focus on non-small cell lung cancer (NSCLC), the largest cancer killer worldwide,
and leukemia (AML and MDS). These diseases remain areas of high unmet need, with low survival rates amongst those who fail to respond to now well- established immunotherapy treatments such as checkpoint inhibitors, or who are too weak to undergo additional courses of chemotherapy.
Sveinung Hole
Chairman of the Board
Looking forward we will build on
the progress we have made into the coming year, with the aim of advancing bemcentinib into late-stage trials
in NSCLC and AML. The company remains well funded to achieve this goal, securing a NOK 520 million fundraising in May 2020 and
having maintained tight cost
controls throughout.
As a responsible corporate citizen,
we have a commitment to pursuing our business activities sustainably and support the Sustainable Development Goals outlined by the United Nations, in particular SDG 3, which aims to ensure healthy lives and promote well- being for all at all ages. Further details of BerGenBio’s corporate governance and sustainability policies can be found later in this report and I urge shareholders to familiarise themselves with these.
Sveinung Hole
Chairman of the Board
Merkel: - Vi må forberede oss på kontinuerlig vaksinering i flere år.......
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/merkel-vi-maa-forberede-oss-paa-kontinuerlig-vaksinering-i-flere-aar.8MHPWB42G?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/merkel-vi-maa-forberede-oss-paa-kontinuerlig-vaksinering-i-flere-aar.8MHPWB42G?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Karsten07
25.02.2021 kl 15:54
9757
Jeg mener å begynne å se et mønster her.. mulig jeg er helt på jordet.. men jeg ser ikke på kjøpene til TM som støttekjøp. For meg virker det nesten som om han har et type samarbeid med de som shorter aksjen... For det er rart hvordan han alltid kommer inn å handler når den er på det laveste i en type dip.. Kanskje det er slik at når han har handlet trekker shorten seg ut, og kursen stiger.. og når TM har kapital til å handle flere aksjer kjøper shorten seg inn igjen og får kursen ned.. En vinn-vinn situasjon for begge.. og vi sitter igjen og klør oss i hode hvorfor ikke denne befinner seg på kursmålene som er satt for snart et år siden på kr. 60,-.. Ja, nei.. ikke vet jeg, men noe rart er det.. Jeg har også lagt merke til at det er rart hvordan BergenBio og Akso følger hverandre på opp og nedturer.. Det er jo helt forskjellige bransjer, men kan kanskje ha noen felles store investorer og shortere.. rart er det ihvertfall i min verden..
BioBull
25.02.2021 kl 14:00
9982
Svake sjeler kaster kortene.
Vi andre ser på Sk VM i Oberstdorf og gleder oss over gode resultater fra både BerGenBio og norske skiløpere.
La nå meglere og Market Makere «røre» i aksjekursen til BerGenBio så lenge de orker. «Ses på den andre siden av 100 lappen snart» ....
Vi andre ser på Sk VM i Oberstdorf og gleder oss over gode resultater fra både BerGenBio og norske skiløpere.
La nå meglere og Market Makere «røre» i aksjekursen til BerGenBio så lenge de orker. «Ses på den andre siden av 100 lappen snart» ....
Redigert 25.02.2021 kl 14:01
ctrlaltdel
25.02.2021 kl 13:53
9968
Det var et kort besøk opp mot 33 kr. Som alle andre oppturer ender også denne i en nedtur.
Carrera
25.02.2021 kl 13:40
10005
Opps,der var vi på rødt - igjen,og den lille effekten av TM støttekjøp er borte - igjen....
Yngling ØH
25.02.2021 kl 12:42
10139
Ser ut som BerGenBio nå finnes tilgjengelig for kinesiske investorer.
https://g.imdog.me/finance/quote/BRRGF:OTCMKTS
https://g.imdog.me/finance/quote/BRRGF:OTCMKTS
BioBull
25.02.2021 kl 11:42
10220
klaesp skrev Jepp,det var det jeg mente 🎯
🐾🐾 patience is a predators best weapon...
Yngling ØH
25.02.2021 kl 09:48
10359
Jeg tror det er sagt at vi kan vente på en mulig partneravtale for fase 3 i løpet av 2021. Selve studiet kan nok få oppstart senere.
BioBull
25.02.2021 kl 08:54
10515
På slutten av 2011 var kursen på Genmab der BGBIO er i dag...2500 DKK er ikke et urealistisk mål. Dette tilsvarer 3500 NOK eller drøyt 100 gangen fra dagens nivå. Da er BerGenBio verd ca 300 Mrd NOK og tidspunktet er 2031
...men,- det blir nok en fusjon eller to før den tid...
...men,- det blir nok en fusjon eller to før den tid...
Redigert 25.02.2021 kl 08:55
BioBull
25.02.2021 kl 08:48
10567
No Guts - No Glory 💫
det går riktig vei -
snart PANG 💥
Litt hissigere kjøpere før start idag - he he ...
det går riktig vei -
snart PANG 💥
Litt hissigere kjøpere før start idag - he he ...
Redigert 25.02.2021 kl 08:58
klaesp
25.02.2021 kl 08:42
10575
Tålmodighet er helt essensielt på børs, samtidig er det viktig å følge selskapet med argus øyne og ikke mist eventuelle konkurrenter.. Nå vet vi at resultater fra covid studier og med stor sannsynlighet fase3 på kreftstudie kommer innen noen uker /mnd i hverfall covid resultater..på forhånd må man vurdere sannsynlighet for utfall basert på tidlige resultater , meldinger og tilgjengelig informasjon i markedet...
Yngling ØH
25.02.2021 kl 06:07
10785
Her er kurshistorikk på Genmab. Jeg tror den illustrerer poenget godt. Det å time oppturene og nedturene der er nok ikke for vanlige dødelige.
Men sitter du lenge nok, så slår det til. Jeg tenker at det også kommer til å skje for BerGenBio.
https://finance.yahoo.com/chart/GMAB.CO#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--
Men sitter du lenge nok, så slår det til. Jeg tenker at det også kommer til å skje for BerGenBio.
https://finance.yahoo.com/chart/GMAB.CO#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--
Yngling ØH
25.02.2021 kl 06:01
10780
Timing er ikke lett. Det har skjedd noen ganger tidligere at jeg mistet tålmodigheten og solgte meg ut av en aksje, og PANG! så gikk den selvfølgelig kraftig opp etter at jeg solgte. Det verste var at jeg hadde gjort forarbeidet, og var bull på selskapene. Jeg skulle bare trade i noen andre aksjer før jeg skulle tilbake for å få med meg oppturen. Det har jo fungert godt noen ganger, men jammen har jeg truffet feil også.
En annen aksjestrategi som mange velger er å kjøpe det "alle andre" kjøper. Greentech, IT og for eksempel Tesla. Det fungerer også fint.... helt til den dagen det raser nedover igjen, og du opplever at du endte opp som "the greatest sucker". Nå har det vert oppgangstider en stund... Jeg tenker at ingenting vokser inn i himmelen. En dag smeller det - igjen. Når det skjer.. tja.. det var det der med timing da.
Jeg må bare innrømme for meg selv at timing... det er ikke min greie. Nå har jeg brukt noen måneder på å lese meg opp på forskning på Axl, og ser at effekten av bemcentinib som kreftmedisin kommer til å vise mye bedre resultater enn det inntrykket man kunne fått av fase 2 studiene. Og den økningen i overlevelse vi har sett i publiserte studier indikerer så langt 8-10 gangen så lang overlevelse for de som får bemcentinib, men dette er jo på pasienter som allerede er veldig syke. Vi vet jo også fra mange studier at effekten av bemcentinib er langsom, men effektiv når behandlingen får virke en stund. Det er derfor all grunn til å tro at behandlingseffekten av bemcentinib kan bli vesentlig bedre enn 10x med bemcentinib, enn uten bemcentinib.
Jeg tror ikke dette har gått opp for institusjonelle investorer ennå. Jeg tror ikke analytikerne har forstått det heller. De analytikerne jeg har snakket med er i alle fall ikke klar over dette, hvor en av dem kanskje har en fornemmelse, men som vedkommende ikke tør å klistre på i analysene sine på dette tidspunktet. Jeg tror ikke det er noen analytikere som har lest så mye forskning om Axl som det flere her på forumet har gjort.
Vi er rett og slett tidligere ute enn mange. Kanskje ikke først, men tidlig ute.
Og så kan du snu på den, og tenke at ja ja.. om vi er tidlig ute, så kanskje jeg burde trade litt i andre aksjer i mellomtiden?
Vel... om du kjøpte aksjer i Amazon i 2010, så kunne du fått aksjen for 140 dollar.
Om du beholdt aksjen til 1. mai 2015, så kunne du notere det med dobling på ca 5 år. Så solgte du, fordi dette gikk for langsomt. I dag står kursen i 3159.
Om du hadde kjøpt aksjer i Tesla i juni 2010, så kunne du fått aksjen for under 4 dollar. I månedskiftet februar- mars 2013 bikket aksjen 7 dollar. 3 år med "ørkenvandring". Så gikk kursen til 35 dollar i oktober 2013. 26. mai 2019 kunne du kjøpt Tesla for 37 dollar... 2 dollar på 5.5 år!!! Nå omsettes aksjen for ca 790 dollar, etter å ha bikket peak 880 dollar.
Poenget er at det er vanskelig å spå når den kurven tar av. Men jeg tipper det var mange med innsikt i både Amazon og Tesla som forstod godt hvor dette ville være hen allerede tidlig. Men selv om de visste det, og selv om de fortalte om det til andre, og skrev om det på forum, så beveget det ikke kursen før det plutselig sa PANG!
Det er flere her på tråden som ser ut til å ha gjort noen kuler i Genmab og flere andre farmaselskap som plutselig tok av.
Jeg hadde telefonmøte med noen av gründerne i Uber for noen år siden, der en av dem delte sin erfaring med eksplosjonen de opplevde. Alle visste at de kom til å lykkes, men fra den ene dagen til den andre tok det helt av. Og deretter fortsatte det bare.
Det samme kan sies som nær sagt de fleste selskaper som jobber med å levere revolusjonerende produkter i markedet.
Man kan selvfølgelig forsøke å hive seg på det dagen det sier PANG! Det er bare det at du ikke kan forutsi hvor høyt det skal gå, og du ender kanskje opp med å kaste deg på, på en så høy kurs at du langt fra ville klart å fått tilsvarende avkasting bakover i tid om du solgte deg ut for å trade andre aksjer, som du ville hatt om du bare ble sittende.
Ta en runder på Investing.com eller Yahoo Finance, eller den tjenesten du bruker for å undersøke aksjer, og zoom ut til maks tidsperiode på et titalls selskap som har gjort det veldig bra de siste årene. De aller fleste vil ha en eksplosjonsartet vekstkurve. I noen av tjenestene så kan du velge å se selskapsmeldinger på tidslinjen. Les meldingene på selskapene i perioden like før, og frem til etter veksten har tatt av. Ville du klart å finne en fellesnevner der som gjør at du kan forutse når det er riktig tid til å kjøpe nesten ett hvert selskap rett før vekstkurven tar av? Jeg synes den er vrien...
Jeg tør ikke trade BGBIO, selv om det kan bli "ørkenvandring" i perioder. Det kan hende at jeg er kort ute og inne igjen om det gir logikk der og da, men bommer du på sånne trades, så kan du fort ende opp med langt færre aksjer enn du hadde før du bestemte deg for å trade aksjen. Det oppleves mye surere å tape penger, enn å miste en opptur.
En annen aksjestrategi som mange velger er å kjøpe det "alle andre" kjøper. Greentech, IT og for eksempel Tesla. Det fungerer også fint.... helt til den dagen det raser nedover igjen, og du opplever at du endte opp som "the greatest sucker". Nå har det vert oppgangstider en stund... Jeg tenker at ingenting vokser inn i himmelen. En dag smeller det - igjen. Når det skjer.. tja.. det var det der med timing da.
Jeg må bare innrømme for meg selv at timing... det er ikke min greie. Nå har jeg brukt noen måneder på å lese meg opp på forskning på Axl, og ser at effekten av bemcentinib som kreftmedisin kommer til å vise mye bedre resultater enn det inntrykket man kunne fått av fase 2 studiene. Og den økningen i overlevelse vi har sett i publiserte studier indikerer så langt 8-10 gangen så lang overlevelse for de som får bemcentinib, men dette er jo på pasienter som allerede er veldig syke. Vi vet jo også fra mange studier at effekten av bemcentinib er langsom, men effektiv når behandlingen får virke en stund. Det er derfor all grunn til å tro at behandlingseffekten av bemcentinib kan bli vesentlig bedre enn 10x med bemcentinib, enn uten bemcentinib.
Jeg tror ikke dette har gått opp for institusjonelle investorer ennå. Jeg tror ikke analytikerne har forstått det heller. De analytikerne jeg har snakket med er i alle fall ikke klar over dette, hvor en av dem kanskje har en fornemmelse, men som vedkommende ikke tør å klistre på i analysene sine på dette tidspunktet. Jeg tror ikke det er noen analytikere som har lest så mye forskning om Axl som det flere her på forumet har gjort.
Vi er rett og slett tidligere ute enn mange. Kanskje ikke først, men tidlig ute.
Og så kan du snu på den, og tenke at ja ja.. om vi er tidlig ute, så kanskje jeg burde trade litt i andre aksjer i mellomtiden?
Vel... om du kjøpte aksjer i Amazon i 2010, så kunne du fått aksjen for 140 dollar.
Om du beholdt aksjen til 1. mai 2015, så kunne du notere det med dobling på ca 5 år. Så solgte du, fordi dette gikk for langsomt. I dag står kursen i 3159.
Om du hadde kjøpt aksjer i Tesla i juni 2010, så kunne du fått aksjen for under 4 dollar. I månedskiftet februar- mars 2013 bikket aksjen 7 dollar. 3 år med "ørkenvandring". Så gikk kursen til 35 dollar i oktober 2013. 26. mai 2019 kunne du kjøpt Tesla for 37 dollar... 2 dollar på 5.5 år!!! Nå omsettes aksjen for ca 790 dollar, etter å ha bikket peak 880 dollar.
Poenget er at det er vanskelig å spå når den kurven tar av. Men jeg tipper det var mange med innsikt i både Amazon og Tesla som forstod godt hvor dette ville være hen allerede tidlig. Men selv om de visste det, og selv om de fortalte om det til andre, og skrev om det på forum, så beveget det ikke kursen før det plutselig sa PANG!
Det er flere her på tråden som ser ut til å ha gjort noen kuler i Genmab og flere andre farmaselskap som plutselig tok av.
Jeg hadde telefonmøte med noen av gründerne i Uber for noen år siden, der en av dem delte sin erfaring med eksplosjonen de opplevde. Alle visste at de kom til å lykkes, men fra den ene dagen til den andre tok det helt av. Og deretter fortsatte det bare.
Det samme kan sies som nær sagt de fleste selskaper som jobber med å levere revolusjonerende produkter i markedet.
Man kan selvfølgelig forsøke å hive seg på det dagen det sier PANG! Det er bare det at du ikke kan forutsi hvor høyt det skal gå, og du ender kanskje opp med å kaste deg på, på en så høy kurs at du langt fra ville klart å fått tilsvarende avkasting bakover i tid om du solgte deg ut for å trade andre aksjer, som du ville hatt om du bare ble sittende.
Ta en runder på Investing.com eller Yahoo Finance, eller den tjenesten du bruker for å undersøke aksjer, og zoom ut til maks tidsperiode på et titalls selskap som har gjort det veldig bra de siste årene. De aller fleste vil ha en eksplosjonsartet vekstkurve. I noen av tjenestene så kan du velge å se selskapsmeldinger på tidslinjen. Les meldingene på selskapene i perioden like før, og frem til etter veksten har tatt av. Ville du klart å finne en fellesnevner der som gjør at du kan forutse når det er riktig tid til å kjøpe nesten ett hvert selskap rett før vekstkurven tar av? Jeg synes den er vrien...
Jeg tør ikke trade BGBIO, selv om det kan bli "ørkenvandring" i perioder. Det kan hende at jeg er kort ute og inne igjen om det gir logikk der og da, men bommer du på sånne trades, så kan du fort ende opp med langt færre aksjer enn du hadde før du bestemte deg for å trade aksjen. Det oppleves mye surere å tape penger, enn å miste en opptur.
Rule
24.02.2021 kl 22:22
11014
Nemlig. Jeg er inde for +10 år. Håber BGBIO selv kører derudaf og ikke bliver opkøbt for peanuts så man kan have sin beholdning stående længe til grov akkumulering uden skat.
King
24.02.2021 kl 17:41
7730
Sant nok focuss, men jeg vil tro at topp 20 i BGBIO sitter long. For meg er denne aksjen nærmest som et fond å regne hvor hvert studie kan sammenliknes med en enkeltaksje som samlet utgjør hele selskapet. Dette med å tro eller ei er jo individuelt, jeg velger å tro på selskapet. Hva andre gjør bryr jeg meg svært lite om bortsett fra at jeg er generelt nysgjerrig på hvilke argumenter som finnes bak ethvert standpunkt. Selskapet er lite men anerkjent for sin forskning og sine studier. At et eller flere av de får et gjennombrudd er jeg sikker på. Men når det vil skje aner jeg ikke. Derfor mitt 3-5 års perspektiv. Jeg er inne i en del fond og kunne nok tradet litt mere, men samtidig har tålmodighet vært smart i lengden.
ctrlaltdel
24.02.2021 kl 16:11
7897
Når BGBIO gikk på børs var de supeoptimister og de har til nå bommet med to år på bare fire år. Hva har gått feil? Håper at de får registrert et fase 3 studie nokså kvikt da de allerede ligger langt bak fremdriftsplanen.
https://e24.no/boers-og-finans/i/zLo1k5/trond-mohn-selskap-nyeste-tilskudd-paa-oslo-boers-sikter-mot-milliardmarked-med-kreftmedisin
https://e24.no/boers-og-finans/i/zLo1k5/trond-mohn-selskap-nyeste-tilskudd-paa-oslo-boers-sikter-mot-milliardmarked-med-kreftmedisin
BioBull
24.02.2021 kl 15:48
8007
Om 3-6 uker vet vi mye mer.
Sann mine ord....
Om 3-5 år har BerGenBio fusjonert med https://www.oncopeptides.com/en
eller tilsvarende selskap.... just Saying...
Sann mine ord....
Om 3-5 år har BerGenBio fusjonert med https://www.oncopeptides.com/en
eller tilsvarende selskap.... just Saying...
ctrlaltdel
24.02.2021 kl 15:22
7901
oooops. Etter mange begredelige dager klappede jeg lappen sammen og tok ut. Gidder ikke å se at portisen bare krymper og krymper mens børsene suser avsted. Men så i dag viste lyset seg og portisen ble noe fetere. Men der er mye å gå på så kanskje bare lappen skal lukkes igjen, igjen.
focuss
23.02.2021 kl 23:32
8063
Jeg er redd et 3-5års perspektiv ikke er særlig forlokkende på dagens investorer. Om 3-5 år kan mye ha skjedd vi i dag ikke vet noe om. Har man ikke noe å vise til om 3-6 måneder tror jeg de fleste mister interessen.
Rule
23.02.2021 kl 23:22
8100
Jeg tænker ellerede 6-10 Marts får vi indlæg med Wendy som mulig trigger. Så vidt jeg forstod var det Wendy der fandt på at undersøge bemcentinib, så der kan bli mye at takke hende for. Hele verden kiggede efter ACE receptor, men i virkeligheden er AXL af kæmpe betydning også.
Jeg havde ikke troet på denne købs mulighed. På euroinvestor var der artikel om at det er "perfect storm" financielt. Mange financielle makro ting har haft sammenfald ( rente op, m.v.). Heldigt for dem så har mere tørt krudt.
Jeg havde ikke troet på denne købs mulighed. På euroinvestor var der artikel om at det er "perfect storm" financielt. Mange financielle makro ting har haft sammenfald ( rente op, m.v.). Heldigt for dem så har mere tørt krudt.
King
23.02.2021 kl 22:51
8215
Ufattelig nok er det fortsatt enkelte som ikke forstår at denne aksjen er bull over tid. Nå kan det hende mye mot slutten av mars eller utover våren. Men ser vi 3-5 år fram blir jeg veldig forundret om kursen ikke ligger på mange hundre kroner. Kreftmedisin, Fibrosemedisin, fortsatt Covid-19 medisinering med mer, pluss nye studier vil løfte denne aksjen høyt. Og TM, ikke undervurder den mannen. Han har overhodet ikke behov for mange små støttekjøp. Mannen vil tjene seg enda rikere og gi enda mere til veldedige formål. De såkalte støttekjøpene etter forrige emi beløper seg til mange millioner kroner. Slikt blir det høy gevinst av.
BioBull
23.02.2021 kl 22:13
8202
«Barne-skirenn» på BGBIO innside kjøp igjen - har Trond Mohn også telepatiske evner 🤣💦
Yngling ØH
23.02.2021 kl 19:17
8466
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Mohn er ikke høyderedd. Ikke JP Morgan heller: https://www.barrons.com/articles/why-j-p-morgan-says-now-is-the-time-to-bet-on-the-s-p-500-51614090217?mod=hp_LEADSUPP_1
Her er det ikke mye synsing. Aksjen var på samme nivå i 2018 som i dag, men sitt stille i båten.. snakker meg om haussing av en aksje. Ting tar tid det er greit men vær litt jordnær . Studiene i UK kan en begynne å lure på...ingen info derfra. Men bare vent 2 til 3 uker så kommer det gode nyheter. Samme platen måned etter måned...Håper fortsatt. 🤣.
King
23.02.2021 kl 17:23
8630
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
Ikke det minste merkelig. BGBIO har bunnsolide fundamentale forhold og en lang rekke studier på gang. Jeg har også lastet opp til vanvittig lav pris. Er det virkelig noen som selger denne fantastiske aksjen nå? Muligheter for store nyheter innen få uker nå. Og med tålmodighet vil kursen gå en vei, og høyt.
King
23.02.2021 kl 16:55
8664
Huffameg, her er det jammen mye synsing og frykt. Og ikke minst kortsiktige perspektiv. Dette er jo tross alt biotek og her behøves det godt med tid for å utøve troverdig forskning. Husk at de fundamentale forhold ikke er forandret. Små korreksjoner i markedet påvirker de fleste aksjer, men å selge seg ut fra BGBIO nå er fullstendig koko. Sitt stille i båten og la aksjekursen bølge litt.
Talent
23.02.2021 kl 16:32
8966
Stor mulighet for kurs under 30kr i morgen. Hvis denne ikke skal gå videre ned så må det komme noen positive nyheter.
BioBull
23.02.2021 kl 16:26
8903
Flott dag for «bunn-fiske» i dag. Tenker det klør deilig i fingrene hos Trond Mohn i dag....hvor mange aksjer fikk du ?
klaesp
23.02.2021 kl 16:07
8939
https://www.gurufocus.com/news/1361555/bergenbio-to-present-preclinical-covid19-data-at-the-conference-on-retroviruses-and-opportunistic-infections-croi-2021
The presentation will be given by BerGenBio's collaborator, Professor Wendy Maury, Professor of Microbiology and Immunology at the University of Iowa (Iowa City, USA), who will present preclinical and mechanistic data on the potential of AXL-inhibitor bemcentinib in the treatment of SARS-CoV-2
The presentation will be given by BerGenBio's collaborator, Professor Wendy Maury, Professor of Microbiology and Immunology at the University of Iowa (Iowa City, USA), who will present preclinical and mechanistic data on the potential of AXL-inhibitor bemcentinib in the treatment of SARS-CoV-2
Redigert 23.02.2021 kl 16:09
klaesp
23.02.2021 kl 15:49
8976
Jepp,står fortsatt på forsiden til Accord og er derfor like aktuell 🎯
boupa
23.02.2021 kl 14:44
9120
Carrera skrev Er ikke denne gammel fra 2020 ?
April 2020, ikke så voldsomt FAST spør du meg.
ctrlaltdel
23.02.2021 kl 14:13
9174
Fra https://www.accord-trial.org/
The ACCORD platform will fast-track research into potential COVID-19 treatments and is reducing the time taken to set up clinical trials for new therapies.
FAST-TRACK!
The ACCORD platform will fast-track research into potential COVID-19 treatments and is reducing the time taken to set up clinical trials for new therapies.
FAST-TRACK!
Redigert 23.02.2021 kl 14:13
klaesp
23.02.2021 kl 13:52
9232
Det er årsaken til at selskapet kjører egne studier som snart er ferdig 🎯
FORELØPIGE resultater og erfaring fra Accord studie er hovedårsaken til at selskapet kjører egne studier , "smak litt på den" i forkant av resultater 👊
FORELØPIGE resultater og erfaring fra Accord studie er hovedårsaken til at selskapet kjører egne studier , "smak litt på den" i forkant av resultater 👊
Redigert 23.02.2021 kl 13:57
Matadoren
23.02.2021 kl 13:49
9240
Og plutselig kommer det en melding om at Bemcentinib er flyttet over til Recovery. "Six potential drugs will initially enter the programme, with the first three of these beginning Phase 2 studies, which assess how well they work and their safety. Those showing promise will be fed into UK's large-scale COVID-19 studies such as the RECOVERY trial." https://www.uhs.nhs.uk/ClinicalResearchinSouthampton/Research/COVID-19/COVID-19-studies.aspx . Det er vel naturlig at det blir veien, hvis Bem virker så godt som vi håper og tror.
Redigert 23.02.2021 kl 13:51
Yngling ØH
23.02.2021 kl 13:47
9108
Bare tenk på antallet smittede de hadde. Det ramlet jo pasienter inn dørene. Om de ikke klarer å rekruttere i rekordfart med så høyt smittetrykk... hvordan skal da klare å rekruttere til en fase 3 studie med dobbelt så mange deltagere, og mye lavere smittetrykk? Det går jo ikke. Det forstår vi jo.
ctrlaltdel
23.02.2021 kl 12:47
9146
Det er ikke til å fatte at det skal ta så lang tid. Skal se at de klarer ikke å rekruttere antallet som planlagt. Nå er jeg passe negativ, men ærlig talt , det miner om et supperåd.
Yngling ØH
23.02.2021 kl 12:26
9220
Jeg vet ikke med dere, men ACCORD virker som en ørkenvandring.
Det er 3 medikament med i ACCORD nå https://www.accord-trial.org/
Det er 3 medikament med i ACCORD nå https://www.accord-trial.org/
Redigert 23.02.2021 kl 12:38
klaesp
23.02.2021 kl 10:12
9381
6-10 mars har det skjedd noe nytt i studiene som tilsier det, Biobull??
Talent
23.02.2021 kl 09:10
9368
Hvis Accord i UK hadde vært klar med resultatene så hadde det kommet.
Hayen
23.02.2021 kl 08:53
9333
Ja, helt enig.
Det er tragikomisk at accord bruker så lang tid. De burde vært ferdig for lengst. Idag er det 12 uker siden fpd runde 2.
Det er tragikomisk at accord bruker så lang tid. De burde vært ferdig for lengst. Idag er det 12 uker siden fpd runde 2.