Hva Skjer’a ?

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.10.2021 kl 16:07
BioBull
BGBIO 26.10.2020 kl 09:14 1803824

225000 aksjer omsatt før 09:10 på stigende priser på en «negativ børsdag»....
Her er det definitivt noe som skjer - stay tuned...
Redigert 15.09.2021 kl 17:36 Du må logge inn for å svare
Matadoren
11.04.2021 kl 16:28 7175

Min tanke er at BGBIO har fått ett sted mellom gode til veldig gode data fra SA/India studien, disse er ikke meddelt markedet da de er i forhandlinger med potensielle BP partnere for å ta de neste stegene for å få BEM ut i markedet mot Covid. Ikke umulig at BP også ønsker å komme inn i BGBIO via en rettet emisjon, og at det kanskje lligger en avtale om at topline resultatene ikke skal publiseres før eventuell avtale er i boks.
Redigert 11.04.2021 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
PerAr
11.04.2021 kl 15:39 7355

Fin presentasjon
Men ingen ting er meldt, så når meldingen kommer og den ikle er så positiv kan aksjen fort starte på 19 kroner.
risksøker
11.04.2021 kl 15:34 7296

Det blir nå spennende å se om han har sine ord i behold (80%) jeg har hvert fall kjøp mer.
Zaih
11.04.2021 kl 15:29 7244

Det som ble gjort i den forbindelse er det vel styret som har vært ansvarlig for da CEO ikke kan avgjøre slikt.
Han selger sine aksjer på en måte styre mener er rett og småaksjonærene tolker negativt.
Hvilken grunn det var for at han solgte er ikke vårt problem men måten det er gjort på er ryddig i mine øyne da det ville falt mere uheldig ut om han solgte før eller etter emisjonen i det åpne markedet for oss andre aksjonærer .
focuss
11.04.2021 kl 15:25 7254

risksøker
Det verste var ikke selve aksjesalget, men at han gikk til media og fortalte han mente det var 80 % sikkert at Bem ville være effektiv mot COV, for å trekke det tilbake så fort emisjonen var gjennomført og han hadde solgt sine 200000 aksjer til historisk høy pris. Mer grisete blir det ikke.
risksøker
11.04.2021 kl 15:11 7344

Det er situasjonen nå jeg skriver om og er interessert i, det han gjorde ved emisjonen og selge aksjer er vel ikke det lureste han har gjort, men styret og Trond Mohn har latt det gå. Hvis han feiler denne gang tror jeg det er noe annet da han øyensynlig har villedet aksjonærene.
focuss
11.04.2021 kl 14:57 7420

risksøker
Det er mulig du ikke kjenner til hvordan Godfrey agerte før og under emisjonen. Det er en grunn til at ett selskap som mener de har et potent pandemiprodukt under en 100 års pandemi handles langt under emisjonskurs og har stort sett gjort hele tiden etter emisjonen.
focuss
11.04.2021 kl 14:50 7450

BioBull
Stemmer det ikke at du skrev at du mente jeg måtte komme fra en " lav IQ familie" ?
Zaih
11.04.2021 kl 14:47 7270

Der er jeg helt enig med deg og jeg prøver ikke å renvaske CEO på noen måte da det er styret sin jobb og ikke noen her på forumet.
focuss
11.04.2021 kl 14:39 7285

Carrera
Som jeg har informert deg tidligere. Tidsestimatet når det gjelder BGBIO var et på sparket estimat for tiden før jeg skrev det innlegget. Så da holder jeg vel deg i aktivitet en stund med å finne ut av hvor mange minutter jeg brukte på BGBIO i den tiden. Mitt råd til deg vil være å heller bruke tiden på å skjønne selskap du investerer i.
risksøker
11.04.2021 kl 14:38 7224

Ikke så langt men som jeg sier hvis han kommer med dårlige resultater etter å ha lagt ut denne presentasjonen da tror jeg styret og Trond Mohn griper inn.
Zaih
11.04.2021 kl 14:30 7286

En leder er aldri feilfri da uansett andre vil finne noen feil med det som gjøres.
Men gjøres store feil så griper vanligvis et styre inn om det er alvorlig.
Og det kan jeg ikke se er skjedd her slik at da styret har tillit til CEO
Redigert 11.04.2021 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
Carrera
11.04.2021 kl 14:22 7331

Denne f.eks.
focuss
09.01.2021 kl 16:44
________________________________________
«Bruker ikke mye tid på BGBIO da. Kanskje 10-15 minutter i uka.»

Eller denne :

focuss
16.01.2021 kl 14:03
________________________________________
Problemet Godfrey er ikke bare at han skader BGBio men han skader hele sektoren på OSE.

Kansje denne :

focuss
16.01.2021 kl 13:43
________________________________________ For børsnoterte selskap i biotech så er det ingen plass for ledere som fremstår som Godfrey
peaf
11.04.2021 kl 14:17 7305

Ja de her oppkjøpsrykterne florerer på alle selskapens tråder på forumet, og hvor mye sannolikhet ligger det bak dem. Det er vel ikke mye hold i noen av dem. Og jeg ser i vart fall ikke noe som viser noe tegn på oppkjøp her heller. Men har man inge bedre att hausse med så får man finne på noe. Så skall vi gi rykterne 0,2 % sjans att de blir førverkligade så er det nok maks.
risksøker
11.04.2021 kl 14:17 7258

Det jeg tror vi kan være enige om er at det nå gjelder respekten og troverdigheten til Godfrey. Det er umulig for han nå å komme med dårlige resultater fra tester i UK,India og SA. Respekt og troverdighet er noe vanskelig saker og det tar lang tid å bygge opp men kort tid til å rive ned. Her på forumet kan hver enkelt ta stilling til hvem som har troverdighet og hvem som ikke har det lenger.
Zaih
11.04.2021 kl 14:12 7198

Det er sant men og noen ganger morsomt å lese en del av det som skrives slik at det og kommer litt underholdning i tungt lesestoff.
Zaih
11.04.2021 kl 14:10 7203

Jeg har ikke sagt løgner men hat mot ledelsen så der kan du selv finne tilbake.
Om noe er løgn eller sannhet er ikke så aktuelt å diskutere da det uansett vil vises med tiden.
Men ikke misoppfatt at jeg har beskyldt deg for løgner
BioBull
11.04.2021 kl 14:07 7213

Administrator tar ikke utallige forsøk på å stoppe focuss på alvor.
Da er det mye enklere å gjøre noe selv.
Hva er vitsen med å lese innleggene til focuss...
Det beste for alle hadde vært om focuss «logget helt av»...
Jeg vil derfor oppfordre alle på BGBIO tråder om å blokkerer brukeren «focuss» under motto :

«Det er bedre å bli mobbet enn å bli oversett»...😎
Redigert 11.04.2021 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
focuss
11.04.2021 kl 13:57 7289

Zaih.
Å legge ut løgner er ikke akseptabelt. Vis meg hvor jeg har gjort det slik at jeg kan endre det.
BioBull
11.04.2021 kl 13:54 7289

Oppkjøps rykter / Fusjons kandidater ?

Sammenlikning av BerGenBio vs «peers»

Zentalis er et selskap som jeg synes det er interessant å sammenlikne med BerGenBio. Zentalis utvikler mange av de samme medisinene mot kreftformer som BerGenBio, men har ingen fokus på COVID-19 eller infeksjons sykdommer. Teknologien bak Zentalis forskning er kanskje ikke helt den samme som BerGenBio.

Her er en pressemeldinger som er sent ut fra

INVESTOR CONTACT
Thomas Hoffmann
Solebury Trout
1.646.378.2931
thoffmann@soleburytrout.com
MEDIA CONTACT
Julia Deutsch
Solebury Trout
1.646.378.2967
jdeutsch@soleburytrout.com

https://ir.zentalis.com/news-events/press-releases
På fredag kom denne:
https://ir.zentalis.com/news-releases/news-release-details/zentalis-pharmaceuticals-announces-promising-initial-data/

Selskapet er notert på Nasdaq og har en Market Cap på USD 1.535.000.000 tilsvarende ca 13 Mrd NOK.

Ingen Zentalis studer er kommet like langt som BerGenBio
https://zentalis.com/our-pipeline/pipeline/#zn-c5

Hvorfor dette selskapet er verdt nesten 5 ganger mer enn BerGenBio er en gåte for meg.
Nå er aksjekursen ca 38 USD, men har vært oppe i over 60 USD tidligere i år. https://ir.zentalis.com/stock-information/stock-quote-chart

Den profilerte norske hedgefond forvalter Ole Andreas Halvorsen var tidlig inne å kjøpte aksjer i selskapet våren 2020, men har senere redusert sin eksponering https://www.investing.com/news/stock-market-news/viking-global-investors-reduced-stake-in-zentalis-pharmaceuticals-inc-2361622

Har noen andre sett på kandidater det er naturlig å sammenlikne med BerGenBio ?




Redigert 11.04.2021 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Zaih
11.04.2021 kl 13:45 7344

Nå er det mange som støtter og har de tankene og du undergraver alt som kommer fra selskapet om det er ledelse eller nyheter så jeg må si at Yngling har mye fornuftig i sine tanker som han fremsetter.
Det du kommer med igjen og igjen er bare et hat mot en ledelse og ikke mye annet som i mine øyne er ubegrunnet da hverken børs,finanstilsyn eller styret har sett det samme som deg.
Og jeg stoler mere på det enn det du spytter ut til stadighet.
I tillegg så tror du at selskapet legger ut en løgn på oppdateringen.
Det får være måte på hva du lager Focus
focuss
11.04.2021 kl 13:09 6813

YLH
"For meg er det å skrive her å tenke høyt, for å se om det er noen andre som har andre refleksjoner som jeg ikke har tenkt på, eller som jeg har tenkt feil om. Om noen har tilleggsinfo eller egne betraktninger som kan supplere det jeg deler med dere, så er det høyst velkommen :-)"

Morsomt, de som ikke støtter dine tanker blir blokkert. Spekulasjonene dine om oppkjøp er solid fundamentert i løse lufta.
Redigert 11.04.2021 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Yngling ØH
11.04.2021 kl 12:24 6960

Er det noen av dere som har snakket med noen i ledelsen eller styret siste uken?
Er det noen som har fått svar på e-poster som ble sendt selskapet forrige uke?
BioBull fikk svar på et VPS spørsmål. Det er det eneste jeg har sett av svar fra selskapet siste uken (+).

I tillegg skjer dette i en periode der selskapet helt klart har initiert-, eller samtykket til at det ble lagt ut en presentasjon på Solebury Trout med utdatert informasjon.

Er det ikke rart at flere ledere i selskapet har avstått fra å svare på om presentasjonen ble lagt ut ved en feil? Eller hva som er årsaken til at presentasjonen inneholdt utdatert informasjon?

Så har vi den apriloppdateringen som inneholder informasjon som kan tas til inntekt for at det er gode resultat fra covid studiene. Det er ikke bevis på gode resultater, men sterke signaler. I tillegg er det mange punkter i apriloppdateringen der alle endringer peker mot gode oppnådde resultat.

Det kan være veldig gode og hederlige grunner til at ledelsen har valgt å gjøre som de har gjort, men min subjektive vurdering er at dette er uvanlig for selskapet. De har ellers brukt å kommentere om noe er kommunisert upresist.
De har en liten ledelse, som er liten fordi de har valgt en strategi med lavest mulig burnrate, samtidig som de har ønsket å tiltrekke seg noen ledere de mener er verdt å betale godt. Men det betyr at i perioder med stor arbeidsbelastning, så må de nødvendigvis hoppe over oppgaver, eller det skjer ulike glipp.

Selv om jeg stiller spørsmål, og retter noe skyts mot måten selskapet har kommunisert de siste dagene, så drar jeg ingen konklusjoner med 2 streker under. Min base case, som jeg har skrevet tidligere, er at dette handler om analyse og rapportering av covid-data... og kanskje nærliggende problemstilling knyttet til dette. Samtidig går tankene i retning av at dette KAN handle om noe større, basert på tiden det har tatt fra selskapet bør hat fått topline data, til at vi fortsatt ikke har sett noe til topline data. Det tar vanligvis ikke så lang tid å regne ut dette og få det ut i en børsmelding.

For meg er det å skrive her å tenke høyt, for å se om det er noen andre som har andre refleksjoner som jeg ikke har tenkt på, eller som jeg har tenkt feil om. Om noen har tilleggsinfo eller egne betraktninger som kan supplere det jeg deler med dere, så er det høyst velkommen :-)
Redigert 11.04.2021 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
MiniMe
11.04.2021 kl 12:19 6945

Det ligger nå en presentasjon på selskapet sin hjemmeside. Jeg håper og tror folk leser seg opp før de kjøper aksjer. Det er veldig enkelt i utgangspunktet. En bør jo alltid sjekke ut presentasjonene/nyheter før en kjøper seg inn i et selskap.
Bgbio går nå basert på oppdatert info fra selskapet, naturlig nok. Opp til hver enkelt å vurdere om info er godt nok eller ikke til å foreta ei investering. Topp 20 sitter på 62% av selskapet.
Slettet bruker
11.04.2021 kl 12:13 6958

Tipper mange potensielle investorer har fått lest seg opp på caset helgen og er klar for å kjøpe noen lodd imorgen..
Redigert 11.04.2021 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.04.2021 kl 12:04 6997

Tror Focus har brukt hele helgen nå på å prøve å få en inngang igjen på mandag, må si jeg er imponert over innsatsen 👍 Hva tror dere om det som blir skrevet her, kan det ha noe å si for kursen?? Er det nok deltagere her til at kursen kan prates opp eller ned?
TommyHagen
11.04.2021 kl 11:49 7058

Med referanse til "Hele selskapet har praktisert radiostillhet i over en uke nå."

Jeg opplever ikke noen endring fra tidligere uker, noe jeg overser?
Utdyp gjerne hva du baserer dette på.
focuss
11.04.2021 kl 11:20 7140

Hva i all verden baseres dine oppkjøp spekulasjoner på? Selskapet har jo ikke sluppet noe ny info siden de meldte at Bem i Accord er terminert halvkjørt grunnet elendig rekruttering.
Yngling ØH
11.04.2021 kl 00:57 7807

Det er i alle fall spennende dager, uansett om man mener kan komme gode eller dårlige nyheter. Så gjenstår det å se hva de inneholder.
Det kan ikke være dårlige nyheter, da apriloppdateringen helt klart inneholder indikasjoner om gode nyheter.
Slettet bruker
11.04.2021 kl 00:05 7916

Takk til deg og din tålmodighet..Yngling..jeg sitter litt på sidelinjen. Men får med meg at prognosene ser utrolig lovende ut for oss aksjonærer. Håper for alle at denne medisinen kan få flere friske. Heier på Bergen bio. Så håper jeg debatten gåŕ på sak og ikke om og gjøre å snakke andre ned...Alle har en mening om alt.....det skal man respektere. Slutt med skittkasting....respekt. har vært her i 3 år nå. Håper óg tror.
Yngling ØH
10.04.2021 kl 23:27 8054

Bare det å forberede en due dilligence i forbindelse med et mulig salg/verdsettelse av selskapet er en enormt omfattende jobb, som ville krevd fokus fra alle i selskapets ledelse i flere dager. Da er det ikke tid til å holde foredrag eller investorpresentasjoner. Det ville også medført internt krav om at ingen uttaler seg om noe, til noen. I tillegg ville kun ledelsen i selskapet visst hva som skjedde.

Det å forberede en due dilligence er ikke meldepliktig pr se, om det f.eks bare finnes en muntlig forespørsel fra BP om selskapet kan forberede en due dilligence. Alle forstår jo hvorfor de spør, om de spør. Så da er det bare å gyve løs på oppgaven.
Redigert 10.04.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.04.2021 kl 22:47 8203

Det tilsvarer halve Bergen det.
BTW:
Kan noen tipse «Softbank» om Bergenbio?
Ser de er på kjøperen når det gjelder norske selskaper🤘
Slettet bruker
10.04.2021 kl 22:36 8227

Det rapporteres om særdeles urovekkende følgetilstander etter sykdom (covid). Dette er tilstander som foreløpig forblir ubehandlet - all tid og ressurser brukes til forebyggende- og behandlingstiltak - og sånn må det være.

Ettermarkedet kommer til og være stort. Medisiner som behandler senskadene vil være viktig i mange år,
og således bli mer inntektsgivende enn vaksinene.

Psykologene kan også gni seg i hendene. Deres oppgave blir og bringe traumatiserte unge og gamle tilbake til hverdagen - mest sannsynlig en ny type hverdag.

Take care og fortsatt god kveld.
Carrera
10.04.2021 kl 22:11 8324

VG 21:44Oline
NY SMITTEREKORD I INDIA - 145.384 NYE TILFELLER REGISTRERT SISTE DØGN
Fredag ble det registrert 145.384 nye coronatilfeller i India. Det er det høyeste antall registrerte smittetilfeller på én dag noensinne.

Siden tirsdag har det blitt registrert over 100.000 smittetilfeller daglig i landet.

Det ble registrert 794 coronadødsfall fredag. Det er over fem måneder siden landet registrerte så mange dødsfall på én dag. Totalt er det meldt om 168.436 coronadødsfall i India.
Knfo
10.04.2021 kl 21:13 8488

Det er korrekt, innledende samtaler er ikke meldepliktig, men her er det en hårfin balanse.